مطالعه نشان می دهد که غذا خوردن راحت می تواند به بهبود بدن از استرس آسیب برساند | سلامتی


تحقیقات نشان می دهد که استفاده از غذاهای چرب برای راحتی غذا خوردن در مواقع استرس می تواند به بهبود بدن از فشار آسیب برساند.

بسیاری از افراد در هنگام احساس فشار به غذاهای ناسالم مانند شکلات یا چیپس روی می آورند، اما محققان دریافته اند که این می تواند جریان خون به مغز را کاهش دهد و باعث عملکرد ضعیف عروق شود که به نوبه خود می تواند تأثیر منفی بر سلامت روان و شناختی داشته باشد. عملکرد، و خطر ابتلا به بیماری قلبی را افزایش می دهد.

محققان به مردم پیشنهاد می‌کنند که با خوردن میوه‌ها و سبزیجات در مقابل فریب خوردن غذاهای راحت مقاومت کنند.

پروفسور Jet Veldhuijzen van Zanten گفت: “ما برای این مطالعه افراد سالم 18 تا 30 ساله را بررسی کردیم و مشاهده چنین تفاوت قابل توجهی در نحوه بهبودی بدن آنها از استرس هنگام خوردن غذاهای چرب، خیره کننده است.

برای افرادی که در حال حاضر خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را افزایش می دهند، این اثرات می تواند حتی جدی تر باشد. همه ما همیشه با استرس دست و پنجه نرم می کنیم، اما به ویژه برای کسانی که در مشاغل پر استرس و در معرض خطر بیماری های قلبی عروقی هستند، این یافته ها باید جدی گرفته شود. این تحقیق می تواند به ما کمک کند تا تصمیماتی بگیریم که خطرات را کاهش می دهد نه بدتر کردن آنها.

این مطالعه شامل گروهی از جوانان سالم بود که به آنها دو کروسانت کره برای صبحانه داده شد. سپس از شرکت کنندگان خواسته شد تا ریاضیات ذهنی را انجام دهند و سرعتشان را به مدت هشت دقیقه افزایش دهند و وقتی پاسخ اشتباهی دریافت کردند به آنها هشدار داده شد. آنها همچنین می توانستند خود را روی صفحه نمایش ببینند.

محققان دریافتند که مصرف غذاهای چرب در هنگام استرس ذهنی باعث کاهش 1.74 درصدی عملکرد عروق می شود. مطالعات قبلی نشان داده اند که کاهش 1 درصدی در عملکرد عروق منجر به افزایش 13 درصدی در خطر بیماری قلبی عروقی می شود.

این آزمایش برای شبیه سازی استرس روزمره طراحی شده است که ممکن است در محل کار یا خانه با آن مقابله کنیم. وقتی استرس داریم، اتفاقات مختلفی در بدن می افتد، ضربان قلب و فشار خون ما بالا می رود، رگ های خونی ما گشاد می شوند و جریان خون به مغز افزایش می یابد. ما همچنین می دانیم که خاصیت ارتجاعی رگ های خونی ما – که معیاری برای عملکرد عروق است – به دنبال استرس ذهنی کاهش می یابد.

از تبلیغات قبلی خبرنامه رد شوید

این تحقیق که در مجله Frontiers in Nutrition and Nutrients منتشر شد، همچنین نشان داد که مصرف غذاهای سالم‌تر، به ویژه غذاهای غنی از پلی فنول‌ها، مانند کاکائو، انواع توت‌ها، انگور، سیب و سایر میوه‌ها و سبزیجات، می‌تواند از اختلال در عملکرد عروقی جلوگیری کند.



منبع