عادات غذای آماده کووید در بریتانیا پایدار است زیرا مصرف کالری فست فود همچنان بالاست | صنعت غذا و نوشیدنی


سواران اپلیکیشن تحویل که در شهرها رکاب می زنند و پشت سر در مسیرهای رانندگی، نشانه های آشنای گرسنگی بریتانیا برای غذای آماده در اوج همه گیری کووید بود. اکنون یک مطالعه نشان می دهد که این یک عادت دائمی شده است.

پس از رونق سفارش‌ها در Deliveroo، Just Eat و دیگر پلتفرم‌ها توسط مصرف‌کنندگان قفل شده، تحقیقات موسسه مطالعات مالی (IFS) محبوبیت غذای آماده، تحویل غذا و غذا در حال حرکت را که از خرده‌فروشی خریداری می‌شود، نشان می‌دهد. ساندویچ و چیپس پس از حذف محدودیت‌های کووید، بالاتر از سطح قبل از همه‌گیری باقی مانده است.

با تجزیه و تحلیل داده‌های مربوط به عادات خرید از هزاران مصرف‌کننده، این اندیشکده گفت که مصرف کالری از غذای آماده بیش از 50 درصد در طول اوج همه‌گیری افزایش یافته است – و پس از آن همچنان بالا باقی مانده است، زیرا خانواده‌ها همچنان یک شب جلوی تلویزیون را انتخاب می‌کنند. به جای یک وعده غذایی در رستوران یا میخانه

IFS با تاکید بر تغییر بزرگ در رژیم غذایی و منابع تغذیه کشور، گفت میراث قرنطینه‌های کووید می‌تواند شامل اثرات بلندمدت بر سلامت و وزن باشد.

این مطالعه که توسط واحد تحقیقات سیاست چاقی در دانشگاه کالج لندن تامین مالی شد، تخمین زد که قبل از همه‌گیری، متوسط ​​بزرگسالان بریتانیایی حدود 270 کالری در هفته از غذاهای آماده مصرف می‌کردند. این میزان در اولین قرنطینه در سال 2020 به 395 کالری در هفته افزایش یافت، زمانی که رستوران‌ها، میخانه‌ها و کافه‌ها مجبور به تعطیلی با گسترش همه‌گیری شدند.

در حالی که بازگشایی مهمان‌نوازی در اواخر سال باعث کاهش مصرف غذای آماده شد، سطوح همچنان بالاتر از قبل از همه‌گیری بود – حتی در حالی که طرح دولت “غذا بخورید تا کمک کنید”.

در طول سومین قرنطینه ملی در انگلستان در سال 2021، مصرف کالری از غذاهای آماده به طور متوسط ​​به 470 کالری در هفته افزایش یافت زیرا این کشور با شرایط همه‌گیر سازگار شد و رستوران‌ها و میخانه‌های بیشتری برای پذیرش سفارش‌های غذای آماده روی آوردند.

با این حال، علی‌رغم کاهش محدودیت‌ها، این سطوح بالاتر پس از بازگشایی گسترده اماکن مهمان‌نوازی، با حدود 400 کالری در هفته تا اوایل سال 2022 – 50 درصد بالاتر از سطح قبل از همه‌گیری، ادامه یافت.

محققان گفتند که آنها فقط توانسته اند داده ها را تا سه ماهه اول سال 2022، قبل از بحران هزینه زندگی، بررسی کنند. این بدان معناست که کاملاً مشخص نیست که آیا عادت غذایی بریتانیا از شدیدترین جهش قیمت مواد غذایی از دهه 1970 تاکنون جان سالم به در برده است یا خیر. با این حال، یافته های اولیه حاکی از یک تغییر قابل توجه است.

از تبلیغات قبلی خبرنامه رد شوید

این مطالعه همچنین نشان داد که اندازه سبدهای خرید غذای خانوارها در اوج همه‌گیری در سال 2020 افزایش یافته است، اما سپس تا حد زیادی به حالت عادی بازگشته است. خرید کلی کالری تا سال 2022 به سطح سال 2019 بازگشته است، که نشان می دهد افزایش غذاهای آماده به ضرر کافی شاپ ها، میخانه ها و رستوران ها تمام شده است.

اندرو مک‌کندریک، اقتصاددان تحقیقاتی در IFS، می‌گوید: «قفل‌کردن و تعطیلی مهمان‌نوازی‌ها نقش بزرگ‌تری برای مصرف غذا در خانه و غذای آماده می‌گذارد. اما، در آغاز سال 2022، بیشتر این تغییرات معکوس شده بودند: خانوارها تا حد زیادی به خرید بازگشته بودند که در سال 2019 انجام دادند.

با این حال، همه‌گیری یک میراث در استفاده روزافزون از غذاهای آماده به جا گذاشت.»



منبع