یک مطالعه کوچک نشان می دهد که پنیر Jarlsberg ممکن است به جلوگیری از پوکی استخوان کمک کند | پوکی استخوان


تحقیقات نشان می دهد که خوردن پنیر Jarlsberg ممکن است به جلوگیری از نازک شدن استخوان و جلوگیری از پوکی استخوان کمک کند.

Jarlsberg پنیر ملایمی است که از شیر گاو تهیه می‌شود، با سوراخ‌های منظم که به این معنی است که در دسته پنیرهای سوئیسی قرار می‌گیرد، اگرچه منشأ آن از نروژ است. این ویتامین سرشار از ویتامین K2 است که قبلاً برای بهبود سلامت استخوان‌ها مشخص شده بود.

نتایج یک مطالعه منتشر شده در مجله BMJ Nutrition Prevention & Health نشان می دهد که مصرف روزانه آن می تواند برای رشد و بازسازی استخوان مفید باشد.

به شرکت کنندگان در این مطالعه روزانه یک وعده Jarlsberg یا Cammbert داده شد که از نظر ویتامین K2 ضعیف است. به گفته نویسندگان، علائم رشد استخوان با مصرف Jarlsberg افزایش یافت و در گروه کامبرت اندکی کاهش یافت.

پروفسور سومانترا ری از NNEdPro می گوید: «این مطالعه نشان می دهد که در حالی که کلسیم و ویتامین D برای سلامت استخوان بسیار مهم هستند، عوامل کلیدی دیگری مانند ویتامین K2 وجود دارد که شاید به خوبی شناخته شده نباشد.» مرکز جهانی تغذیه و سلامت در کمبریج.

با این حال، کارشناسان در مورد یافته ها تردید داشتند. این مطالعه شامل تنها 66 زن سالم قبل از یائسگی بود. رژیم غذایی آنها در طول مطالعه نظارت نشد، به این معنی که سایر تأثیرات رژیم غذایی بالقوه را نمی توان در نظر گرفت. و بخشی از آن توسط سازنده Jarlsberg، Tine تامین شد.

در اولین نسخه، خبرنامه روزانه رایگان ما ثبت نام کنید – هر روز صبح در ساعت 7 صبح به وقت محلی

تام سندرز، استاد بازنشسته تغذیه و رژیم غذایی در کینگز کالج لندن، می گوید: «اثرات گزارش شده بعید است که مختص پنیر جارلسبرگ باشد و ممکن است در سایر پنیرهای سخت تخمیر شده مشابه باشد.

دکتر سیمون استینسون، دانشمند تغذیه در بنیاد تغذیه بریتانیا، گفت: توصیه پنیر Jarlsberg به عنوان یک غذای مفید برای سلامت استخوان باید با توصیه‌های غذایی موجود متعادل شود.

اعتقاد بر این است که بیش از 2 میلیون زن در انگلستان و ولز به پوکی استخوان مبتلا هستند که به عنوان بیماری استخوان شکننده نیز شناخته می شود. با حدود 180000 شکستگی استخوان در سال مرتبط است.

کارشناسان می گویند سلامت استخوان به مصرف کافی کلسیم و ویتامین D و همچنین ویتامین K بستگی دارد که در سبزیجات سبز تیره مانند کلم پیچ نیز یافت می شود.