داده ها نشان می دهد که روزانه 400 نفر در بریتانیا به سرطان قابل پیشگیری مبتلا می شوند | سرطان


تجزیه و تحلیل نشان می دهد که بیش از 400 نفر هر روز با موارد قابل پیشگیری سرطان در بریتانیا تشخیص داده می شوند و کارشناسان بهداشت را بر آن می دارد تا مردم را به اتخاذ سبک زندگی سالم تر تشویق کنند.

بر اساس تجزیه و تحلیل آخرین داده های رسمی توسط صندوق جهانی تحقیقات سرطان (WCRF) در مجموع 387000 نفر در سال 2019-2020 مبتلا به سرطان تشخیص داده شدند و 40٪ از این موارد – حدود 155000 – می توانستند اجتناب شوند.

پیری جمعیت، غربالگری بهتر و آگاهی بهتر به این معنی است که افراد بیشتری از همیشه به این بیماری مبتلا می شوند – بیش از 1000 نفر در روز.

کارشناسان می گویند صدها مورد از این موارد را می توان از طریق تغییر در شیوه زندگی مانند تغذیه سالم تر، تحرک بیشتر، حفظ وزن سالم و ترک سیگار پیشگیری کرد.

WCRF گفت: مردم همچنین می توانند از کاهش مصرف الکل و گوشت قرمز خود سود ببرند و در عین حال از گوشت فرآوری شده به طور کامل اجتناب کنند. این موسسه خیریه افزود: مردم باید در مقابل نور خورشید ایمن بمانند و در صورت امکان از شیر مادر تغذیه کنند.

در مقایسه با داده های سال 18-2017، 8000 مورد قابل پیشگیری افزایش یافته است. دکتر ونسا گوردون-دساگو، مدیر تفسیر تحقیق در WCRF گفت: «در طول سال‌ها، تحقیقات تخمین زده‌اند که حدود 40 درصد از سرطان‌ها با عوامل خطر قابل اصلاح مرتبط هستند. این عوامل خطر شامل سیگار کشیدن و محدود کردن قرار گرفتن در معرض نور خورشید است.

علاوه بر این، تحقیقات نشان داده است که با پیروی از توصیه‌های پیشگیری از سرطان WCRF، افراد می‌توانند خطر ابتلا به سرطان را کاهش دهند.

همچنین مهم است که به یاد داشته باشیم که جمعیت ما در حال پیر شدن است، بنابراین احتمالاً شاهد افزایش ابتلا به سرطان در چند دهه آینده خواهیم بود. غربالگری نقشی حیاتی در بهبود نتایج سرطان ایفا می کند – هر چه زودتر تشخیص داده شود، احتمال زنده ماندن او بیشتر می شود.

بر اساس تجزیه و تحلیل WCRF، سرطان سینه و پس از آن سرطان ریه، شایع‌ترین سرطان‌ها در بریتانیا بودند و موارد ابتلا به این بیماری در مردان بیشتر از زنان بود. در سال 2019-2020، 166502 نفر بر اثر سرطان جان خود را از دست دادند که بیش از یک نفر از هر پنج نفر به موارد ریه نسبت داده شده است.

از همه سرطان ها نمی توان پیشگیری کرد و برخی از عوامل را نمی توان تغییر داد که باعث افزایش خطرات مانند افزایش سن و سابقه خانوادگی این بیماری می شود.

اما تغییر شیوه زندگی سالم می تواند کمک کننده باشد. کارشناسان همچنین به مردم توصیه می کنند که مقدار زیادی میوه و سبزیجات، غذاهای سبوس دار سرشار از فیبر و پروتئین های سالم مصرف کنند و در عین حال مصرف غذاها و نوشیدنی های پر کالری را کاهش دهند.

NHS انگلستان می گوید بیش از هر زمان دیگری بررسی های سرطان را انجام می دهد. با این حال، کارشناسان هشدار داده‌اند که برخی از بیماران نمی‌توانند به سرعت به آزمایش دسترسی پیدا کنند، که این امر زمینه اقدام برای پیشگیری از سرطان‌های قابل اجتناب را تقویت می‌کند.

از تبلیغات قبلی خبرنامه رد شوید

اندیشکده King’s Fund هفته گذشته به تغییرات زیادی در سراسر انگلستان در مدت زمان دریافت نتایج آزمایش توسط افراد اشاره کرد، در حالی که در برخی از مناطق دسترسی ناهمواری به غربالگری وجود داشت.

به گفته این سازمان، تأثیر همه‌گیری کووید در سراسر کشور هنوز احساس می‌شود و کمتر از 60 درصد سرطان‌ها زود تشخیص داده شده‌اند.

به طور جداگانه، Cancer Research UK اعلام کرد که ترک سیگار به میزان قابل توجهی تعداد موارد سرطان مرتبط با محرومیت اجتماعی-اقتصادی را کاهش می دهد.

مطالعه‌ای که هفته گذشته در مجله Plos One منتشر شد، نشان داد که اگر کسی در انگلیس سیگار نکشید، چنین مرگ و میر از 27200 به 16500 کاهش می‌یابد.