کالری موجود در منوها ممکن است برای مقابله با چاقی مفید نباشد | سلامتی


یک بیگ مک 508 دارد. کاتسو کاری مرغ داغ واگاماما 1089 دارد. و یک گریل بزرگ مخلوط با چیپس در Wetherspoon 2052 دارد. اما آیا دانستن مقدار کالری در یک وعده غذایی رستوران به ایجاد تفاوت در اپیدمی چاقی در بریتانیا کمک می کند؟

از آوریل، تمام کافه‌ها و رستوران‌هایی که توسط شرکت‌هایی با بیش از 250 کارمند اداره می‌شوند، موظف هستند کالری‌های شمارش شده برای هر کالا را در منوی خود لحاظ کنند. دولت امیدوار است این امر مردم را تشویق کند تا انتخاب های سالم تری داشته باشند و رستوران ها را به سمت ارائه گزینه های سالم تر سوق دهد.

اما بسیاری از بزرگترین زنجیره های بریتانیا به این موضوع گفته اند مشاهده کننده که آنها منویات خود را در نتیجه مقررات جدید تغییر نمی دهند و فعالان چاقی می گویند که بعید است این اقدام هیچ تاثیری داشته باشد.

استوارت فلینت، دانشیار روانشناسی چاقی در دانشگاه لیدز و مدیر Obesity UK، که از افراد دارای اضافه وزن حمایت می کند، گفت که مشخص نیست قوانین جدید به چه کسانی کمک می کند.

او گفت: «ممکن است مفید نباشد. ما باید واقعاً درک کنیم که مردم چگونه با این موضوع تعامل خواهند داشت. آیا این بدان معناست که مردم فقط به کالری نگاه می کنند؟ یک تخته شکلات کمتر از یک وعده غذایی متعادل است، اما ما نمی خواهیم مردم یک تخته شکلات بخورند و از وعده غذایی خود صرف نظر کنند. این همیشه به خاطر کاهش مقدار غذا نیست.»

گرگ والاس، مجری برنامه سرآشپز و بنیانگذار وب سایت کاهش وزن ShowMe.Fit، خوشبین تر است که می تواند تفاوت ایجاد کند. او گفت: “هر گونه اطلاعات یا درک محتوای کالری در غذای ما – چه در منوهای غذای آماده یا در رستوران ها – یک ایده عالی است.” «آنچه را که می‌توانیم اندازه‌گیری کنیم، می‌توانیم مدیریت کنیم – و این گام دیگری برای توانمندسازی مردم برای انتخاب‌های تحصیل‌کرده‌تر است.»

را مشاهده کننده شرکت‌هایی را که نماینده بیش از 20 رستوران و فست‌فود بزرگ بریتانیا بودند، بررسی کرد تا ببیند آیا آنها در نتیجه مقررات جدید تغییراتی ایجاد می‌کنند یا خیر.

همه گفتند که برای در نظر گرفتن قوانین، منوهای خود را دوباره فرموله نمی‌کنند و در حال حاضر طیف وسیعی از گزینه‌های سالم‌تر را ارائه می‌دهند. بسیاری در حال حاضر شمارش کالری را یا در منوها یا در وب سایت های خود منتشر می کنند و اکثر آنها می گویند که چندین سال است که منوهای خود را برای کاهش چربی، نمک و شکر اصلاح کرده اند.

مک دونالد اعلام کرد که منوی خود را برای ارائه اطلاعات کالری خاص برای موارد اضافی، مانند برش های پنیر روی همبرگر، تطبیق خواهد داد و قبلاً محصولات خود را دوباره فرموله کرده است. نود درصد منوی اصلی غذا و نوشیدنی ما [is] یک سخنگوی گفت: 500 کالری یا کمتر در بریتانیا.

رئیس بخش غذا و کیفیت KFC، Jo Tivers، گفت که این زنجیره اولین بار در بخش خود بوده است که کالری را روی تابلوهای منو قرار داده است. امسال چهار سال از زمانی است که ما متعهد به حذف 20 درصد کالری در هر وعده تا سال 2025 هستیم.

Pizza Express، Wagamama و Nando’s گفتند که قبلاً اطلاعات کالری را در وب سایت های خود منتشر کرده اند و در ماه آوریل شروع به چاپ اطلاعات در منوهای خود خواهند کرد. Nando’s گفت که ضرب الاجل آوریل “یک نقطه عطف بزرگ برای ما نبود، زیرا ما همیشه سعی کرده ایم در مورد اطلاعات کالری خود شفاف باشیم”.

Wetherspoon گفت که از سال 2012 اطلاعات کالری را در منوها گنجانده است و قصد ندارد آنها را اصلاح کند. یکی از سخنگویان گفت که زنجیره میخانه می‌خواهد مشتریان بتوانند آگاهانه تصمیم بگیرند و “به هیچ وجه به مشتریان موعظه نمی‌کند – فقط اطلاعاتی را که در سایر میخانه‌ها در دسترس نبود به آنها می‌دهد”.

با این حال، هیچ یک از زنجیره‌هایی که قبلاً کالری را در منوها قرار می‌دادند، نگفته‌اند که بررسی کرده‌اند که آیا این کالری بر رفتار مشتریان تأثیر می‌گذارد یا خیر.

گرگ والاس، مجری Masterchef، از برچسب زدن منو استقبال کرد و گفت که به مردم امکان می دهد انتخاب های آگاهانه تری داشته باشند.
گرگ والاس، مجری Masterchef، از برچسب زدن منو استقبال کرد و گفت که به مردم امکان می دهد انتخاب های آگاهانه تری داشته باشند. عکس: Yui Mok/PA

برچسب زدن کالری در ایالات متحده در سال 2018 به اجرا درآمد و مطالعه سال گذشته بر روی 59 رستوران زنجیره ای نشان داد که هیچ تغییری در میانگین شمارش کالری در منوها وجود ندارد. اما غذاهای جدیدی که پس از سال 2018 معرفی شدند، به طور متوسط ​​​​کالری کمتری داشتند.

فلینت گفت مواردی مانند قرار دادن تبلیغات فست فود، کمبود فضای سبز برای ورزش و انگ مرتبط با چاقی همگی به یک اندازه مهم هستند. فلینت برچسب گذاری رستوران ها را با مالیات صنعت نوشابه (SDIL) که در سال 2018 معرفی شد، مقایسه کرد که بیشترین مالیات نوشیدنی های غیرالکلی را با 24 پنس در هر لیتر تعیین می کند. این به این امید معرفی شد که مشتریان کمتر خرید کنند و تولیدکنندگان میزان شکر موجود در نوشیدنی ها را کاهش دهند و مطالعه مرکز تحقیقات رژیم غذایی و فعالیت کمبریج نشان داد که به طور متوسط ​​حدود 30 گرم شکر در هر خانوار کاهش یافته است. در هفته.

اما چه کسی قند کمتری مصرف می کند؟ فلینت گفت. هیچ داده ای وجود ندارد که بگوید کودکان چاق یا حتی افرادی که دچار چاقی هستند قند کمتری مصرف می کنند.

واقعیت این است که ما در 20 سال گذشته 14 سیاست در رابطه با چاقی داشته‌ایم، و نه کاهش، بلکه افزایش یافته است. و دلیل آن این است که بیشتر آنها بر تغییر فردی متمرکز هستند. فلینت گفت.

«چاقی بسیار پیچیده است. اگر به سادگی کم یا زیاد خوردن بود، مردم به اندازه ای که ما در حال حاضر داریم اضافه وزن پیدا نمی کردند و افراد راحت تر می توانستند وزن کم کنند.

دولت تخمین می‌زند که ۶۳ درصد از بزرگسالان در بریتانیا در معرض افزایش خطر ابتلا به بیماری‌های جدی هستند و در نتیجه اضافه وزن به شدت به کووید مبتلا می‌شوند. طبق یک مطالعه مرکز ملی تحقیقات اجتماعی، یک نظرسنجی بهداشت عمومی انگلیس نشان داد که تقریباً 80٪ از پاسخ دهندگان طرفدار برچسب زدن کالری هستند و غذا خوردن در بیرون از خانه می تواند یک چهارم انرژی دریافتی بزرگسالان را تشکیل دهد.

سخنگوی وزارت بهداشت و مراقبت های اجتماعی گفت: «چاقی یکی از مهم ترین چالش های بهداشتی است که ما با آن روبرو هستیم. برچسب‌گذاری شفاف مواد غذایی نقش مهمی در کمک به مردم برای انتخاب سالم‌تر برای خود و خانواده‌هایشان ایفا می‌کند و ما به‌طور گسترده با طیف وسیعی از کارشناسان در مورد این پیشنهادها مشورت کرده‌ایم.»