تغذیه بیش از حد و کم تغذیه: سوء تغذیه و کمبود مواد مغذی چیست؟ | اخبار انگلستان


بر اساس آمار NHS، سال گذشته بیش از 800000 بیمار با سوءتغذیه و کمبودهای تغذیه ای در بیمارستان بستری شدند.

داده های بیمارستانی در انگلستان و ولز که توسط گاردین به دست آمده است، افزایش سه برابری در تشخیص های مرتبط با رژیم غذایی نامناسب را در دهه گذشته نشان می دهد، با نزدیک به نیم میلیون نفر با کمبود آهن در بیمارستان، صدها هزار نفر با کمبود ویتامین و بیش از 10000 نفر در بیمارستان بستری شده اند. موارد سوء تغذیه در سال گذشته

سوء تغذیه

برای سالم ماندن، بدن به حداقل مصرف روزانه غذا و آب و همچنین تعادل مناسب مواد مغذی نیاز دارد. یک رژیم غذایی سالم نباید به سادگی گرسنگی را از بین ببرد، بلکه باید حاوی کربوهیدرات، پروتئین، چربی، فیبر، ویتامین ها، مواد معدنی و آب باشد. دریافت نکردن کالری کافی منجر به کاهش وزن، ضعف عضلانی و استخوانی، خستگی و در کودکان بر رشد می شود. با این حال، می توان از یک رژیم غذایی پر کالری استفاده کرد که فاقد مواد مغذی ضروری است، به این معنی که چاقی و کمبود پروتئین، ویتامین یا مواد معدنی ممکن است رخ دهد. سوءتغذیه همچنین عملکرد سیستم ایمنی را تحت فشار قرار می دهد و آن را کاهش می دهد و باعث می شود بدن کمتر بتواند از بیماری های عفونی جلوگیری کند.

کمبود آهن

منابع خوب آهن شامل گوشت قرمز، تخم مرغ، لوبیا قرمز، آجیل و غلات صبحانه غنی شده است. آهن برای هموگلوبین، پروتئین موجود در گلبول‌های قرمز که اکسیژن را از ریه‌ها به بقیه بدن حمل می‌کند، ضروری است. بدون آهن کافی، بدن گلبول های قرمز یا سلول های کمتری تولید می کند که در حمل و نقل اکسیژن خوب نیستند. علائم شامل رنگ پریدگی، خستگی یا سرگیجه غیر قابل توضیح، سردرد و تپش قلب است. کمبود آهن درمان نشده می تواند خطر ابتلا به بیماری ها و عفونت ها را افزایش دهد زیرا کمبود آهن بر سیستم ایمنی بدن تأثیر می گذارد. قاعدگی های سنگین و بارداری می تواند باعث کمبود آهن شود، به این معنی که دختران و زنان نوجوان به طور کلی در معرض خطر بیشتری هستند.

کمبود ویتامین B

ویتامین‌های B به اشکال مختلفی از جمله تیامین، نیاسین، B6، B12 و فولات و اسید فولیک وجود دارند. ویتامین B در غلات و غلات یافت می شود. B12 در لبنیات و فولات در سبزیجات برگدار یافت می شود. ویتامین های B نقش مهمی در حفظ سلامت سیستم عصبی مرکزی (مغز و ستون فقرات) و محیطی دارند. کمبودها می تواند منجر به گزگز و علائم عصبی، از جمله تغییر بینایی، اختلال در شناخت و سردرگمی شود. در کودکان، ویتامین های B برای رشد سالم مغز مهم هستند. افراد مسن در معرض خطر کمبود B12 هستند زیرا توسط اسید معده جذب می شود که با افزایش سن کاهش می یابد. اگر کمبودها به سرعت برطرف نشوند، آسیب عصبی غیرقابل برگشتی ممکن است رخ دهد.

کمبود ویتامین D

ویتامین D در هنگام قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید در پوست تولید می شود و برای اکثر افراد، این ویتامین بین آوریل و سپتامبر به اندازه کافی تامین می شود. با این حال، در ماه های زمستان، منابع غذایی مانند ماهی های روغنی، گوشت و تخم مرغ، یا مکمل ها برای افزایش سطح ویتامین D مورد نیاز است. در بریتانیا، به کودکان تا پنج سالگی توصیه می‌شود که مولتی ویتامین‌های حاوی ویتامین‌های A، C و D مصرف کنند و به افرادی که درآمد پایینی دارند حق دریافت ویتامین‌های رایگان را دارند. NHS همچنین به بزرگسالان توصیه می کند که در طول زمستان از مکمل ها استفاده کنند. سطوح پایین ویتامین D با خلق و خوی ضعیف و افسردگی مرتبط است. همچنین به جذب کلسیم در بدن کمک می کند و بنابراین به سلامت استخوان ها کمک می کند. کمبود ویتامین D یا کلسیم شایع ترین علت راشیتیسم است، وضعیتی که باعث نرم شدن و تغییر شکل استخوان ها می شود.



منبع