انرژی برای سوزاندن: میزان متابولیسم نوجوانان مشابه بزرگسالان است، مطالعه می گوید | تحقیقات پزشکی


ممکن است گفته شود نوجوانان والدین خود را بیرون از خانه و خانه می خورند، اما تحقیقات نشان می دهد که مصرف انرژی روزانه آن ها خیلی بیشتر از بزرگسالان نیست.

یک تیم بین المللی از محققان کل مصرف انرژی روزانه بیش از 6000 نفر در سنین هشت روزه تا 95 ساله را ردیابی کرده اند و بسیاری از موضوعات را در مورد متابولیسم به ذهن آنها تبدیل کرده است.

پروفسور جان اسپیکمن، یکی از نویسندگان این تحقیق از دانشگاه آبردین، می گوید: «این مطالعه نشان می دهد که تصورات نادرست زیادی در مورد چگونگی تغییرات متابولیک با افزایش سن وجود دارد.

Speakman و همکارانش در مقاله‌ای در مجله Science گزارش دادند که چگونه از داده‌های مطالعات آب با برچسب مضاعف برای محاسبه هزینه انرژی 6421 نفر در 29 کشور استفاده کردند، با داده‌های حاصل از مطالعات اضافی مربوط به زنان باردار یا اخیراً زایمان کرده‌اند. .

مطالعات آب دارای برچسب مضاعف شامل دادن آبی به شرکت کنندگان حاوی اشکال سنگین یا ایزوتوپ های هیدروژن و اکسیژن و سپس ردیابی حضور آنها در ادرار شرکت کنندگان در طول زمان است. اکسیژن سنگین سریعتر از هیدروژن شسته می شود: این تفاوت به میزان تولید دی اکسید کربن مربوط می شود و از این رو تخمینی از مصرف انرژی ارائه می دهد.

این تیم دریافتند که کل مصرف انرژی روزانه و “هزینه پایه”، انرژی مورد نیاز برای انجام عملکردهای متابولیک اساسی مانند تنفس، با اندازه بدن افزایش می یابد. پس از در نظر گرفتن این موضوع، آنها دریافتند که نوزادان تا یک ماهگی تقریباً همان مقدار انرژی در روز را به اندازه بزرگسالان مصرف می کنند و این مقدار به سرعت به حدود 50 درصد بالاتر از مقادیر بزرگسالان در یک سالگی افزایش می یابد.

محققان افزودند که پس از این زمان، کل مصرف انرژی روزانه به آرامی در دوران کودکی و نوجوانی با نرخی در حدود -2.8 درصد در سال کاهش می یابد تا در حدود 20 سالگی به سطوح بزرگسالان برسد. سپس تا حدود 60 سالگی فلات می زند و پس از آن یک بار دیگر شروع به کاهش می کند. کل انرژی مصرفی در بزرگسالان حتی در دوران بارداری ثابت می ماند.

محققان نوشتند که روندهای مشابهی – اگرچه یکسان نبود – برای مصرف انرژی پایه مشاهده شد در حالی که کار مدل سازی بینش های بیشتری را اضافه کرد، «که نشان می دهد تنوع در فعالیت بدنی و متابولیسم خاص بافت به کل هزینه ها و اجزای آن در طول عمر کمک می کند».

اسپیکمن گفت: نتایج نشان می دهد که رشد تنها دلیل مصرف انرژی بیشتر کودکان نسبت به بزرگسالان نیست. به نظر می رسد این ترکیبی از رشد، فعالیت بدنی بیشتر و سطوح بالاتر متابولیسم سلولی باشد. به نظر می رسد که آنها خیلی بیشتر از همه چیز انجام می دهند.

این مطالعه همچنین نشان می‌دهد که برخلاف تصور رایج، نوجوانان ممکن است نیازی به دسترسی دائمی به یخچال نداشته باشند. اسپیکمن گفت: “هزینه آنها کمی بیشتر از سال های بزرگسالی است، اما نه خیلی زیاد.” “اگر آنها نیاز به خوردن بیشتر داشته باشند – حاشیه ای است.”

اسپیکمن گفت که افزایش عظیم در مصرف انرژی در نوزادان جوان و ثابت بودن میزان متابولیسم در بزرگسالی از سنین 20 تا 60 سالگی شگفت‌انگیز بود.

قبلاً این پیشنهاد وجود داشت که متابولیسم ممکن است در 30 سالگی شما کند شود و سپس تصور می شد [cause] حساسیت به میانسالی گسترش یافته است.» ما هیچ مدرکی برای حمایت از آن پیدا نکردیم. بنابراین اگر وزنه را انباشته می کنید [on] و دور کمر شما در دهه های 30 و 40 زندگی شما در حال بزرگ شدن است، احتمالاً به این دلیل است که غذای بیشتری می خورید، سپس انرژی کمتری مصرف می کنید.

گرت لاوری، استاد متابولیسم مولکولی در دانشگاه بیرمنگام که در این کار دخالتی نداشت، این مطالعه را منحصر به فرد و جامع توصیف کرد.

او گفت: “این نتایج جالب نشان می دهد که ما ممکن است نیاز به مراقبت بیشتری برای تنظیم توصیه های بهداشتی و مدیریت بیماری در زمینه سن و میزان متابولیک فرد داشته باشیم.”

گام بعدی در استفاده از این اطلاعات این است که آنچه را که اکنون در مورد تغییرات متابولیک و مصرف انرژی در انسان می دانیم، برای شکل دادن به استراتژی های تغذیه ای و بهداشت عمومی که کیفیت سال های بعد ما را حفظ می کند، به کار ببریم.