5 غذا به ساخت غضروف کمک می کند – دکتر رویا خادمیان


5e16c23de9617 - 5 ماده غذایی که به ساخت غضروف کمک می کنند

۵ غذاهایی که به ساخت غضروف کمک می کنند

غضروف یک بافت همبند مهم است که در سراسر بدن ما یافت می شود. اگر در مفاصل آسیب ببیند ، می تواند منجر به درد ، التهاب ، محدودیت تحرک و سفتی شود. غذاهایی که به ساخت غضروف کمک می کنند دور از ذهن و عجیب نیستند. در این مقاله با آنها آشنا می شوید.

غضروف یک بافت همبند مهم است که در سراسر بدن ما یافت می شود. آسیب به مفاصل می تواند باعث درد ، التهاب ، محدودیت تحرک و سفتی شود که در نهایت می تواند منجر به آرتروز (OA) ، شایع ترین نوع آرتروز شود. علاوه بر توجه به تغذیه ، باعث بهبود غضروف یا کنترل علائم غضروف می شود. خالی کردن غذاهایی که به بازسازی غضروف کمک می کنند دور از ذهن و عجیب نیستند ، از جمله:

لوبیا

حبوبات غذاهای سالمی هستند که به بازسازی غضروف کمک می کنند. برای عملکرد مناسب مفصل ، کنترل التهاب تا حد امکان و جلوگیری از فرایند منجر به فروپاشی غضروف مهم است. لوبیا به دلیل خواص ضد التهابی که دارد یک غذای مثر است. علاوه بر این ، از آنجا که کلاژن یک پروتئین است ، محتوای پروتئینی حبوبات به منظور بازسازی کلاژن مورد نیاز برای بازسازی غضروف عمل می کند. حبوبات حاوی مقادیر زیادی لیزین هستند ، یک اسید آمینه که برای بازسازی غضروف مهم است. لوبیا ، نخود فرنگی و بادام زمینی همه حبوبات محسوب می شوند ، به این معنی که شما گزینه های بیشماری برای دریافت بیشتر آنها در رژیم غذایی خود دارید.

نارنجی

کلاژن پروتئینی است که بدن شما برای تولید ویتامین C ، که یکی از اجزای اصلی غضروف است ، نیاز دارد. پرتقال یک انتخاب عالی برای ویتامین C برای ساخت کلاژن و تقویت سلول ها است. ویتامین C همچنین به مقدار زیادی در غذاهای دیگر مانند کیوی ، فلفل قرمز ، کلم پیچ و توت فرنگی یافت می شود. خوشحال می شوید بدانید که کلاژن برای جوان نگه داشتن پوست نیز مهم است. بنابراین افزایش غذاهای غنی از ویتامین C به شما کمک می کند تا جوانتر به نظر برسید و جوانتر به نظر برسید.

گارنت

درختان انار به دلیل خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی شهرت زیادی دارند. تحقیقات در حال انجام توسط دانشگاه Case Western Reserve نشان می دهد که نارنجک ها برای “بیان و تولید چندین واسطه کاتابولیسم غضروف” مفید هستند. در اصل ، انار به بدن شما کمک می کند موادی تولید کند که از غضروف محافظت می کند.

چای سبز

به نظر می رسد چای سبز تقریباً در هر لیستی از غذاهایی که باید برای مقابله با مشکلات سلامتی مصرف شوند ، وجود داشته باشد و با کشف همه فواید چای سبز برای سلامتی ، تعجب آور نیست که بگوییم چای سبز غضروف را بازسازی کرده و علائم آرتروز را تسکین می دهد. بسیار مفید.

مطالعات زیادی وجود دارد که نشان می دهد ترکیبات موجود در چای سبز مانند کاتچین و پلی فنول برای محافظت و بازیابی غضروف مهم هستند.

جوانه بروکسل

ویتامین K برای سلامت استخوان ها و مفاصل ضروری است. خوشبختانه این ویتامین در بسیاری از غذاها مانند جوانه بروکسل یافت می شود. اگر جوانه بروکسل را با کمی روغن زیتون بپزید ، از خواص ضد التهابی و ویتامین K موجود در این دو غذا حتی بیشتر از حد معمول لذت خواهید برد.

دیدگاهتان را بنویسید