راهنمای کامل رژیم کتوژنیک + لیست مواد غذایی رژیم کتو

اگر از نوشتن این مطلب لذت بردید و مطمئنا می توانید اطلاعات بیشتری در مورد رژیم کتو گیاهی کتوژنیک گیاه خواری 1402 لطفا از صفحه ما بخواهید.

طبق یک مطالعه سم شناسی، نه تنها قسمت هایی از سوکرالوز متابولیزه می شوند، بلکه سطح گلوکز، انسولین و GLP-1 خون را نیز تحت تأثیر قرار می دهد. آسپارتام یا E951 به عنوان یک عنصر قدیمی در نوشابه رژیمی، معروف ترین شیرین کننده مصنوعی است. هر فصل از کتاب به صورت متمرکز به ارائه مباحث تخصصی در زمینه علوم تغذیه پرداخته است و اینکه در رژیم غذایی کتو باید چه مواد غذایی مصرف شود. شما میتوانید از ترازوی ارزانتر و مقیاس وزن کمتر به عنوان یک ترازوی دیجیتال پشتیبان استفاده کنید. This has been generat​ed  wi th GSA​ Con te᠎nt Generat᠎or DE᠎MO!

رژیم کتوژنیک چگونه لاغر میکند رژیم غذایی کتوژنیک یک تغییر کامل در شیوه زندگی را به ارمغان می آورد. آنها هر دو بشدت از برنامه رژیم کتوژنیک پشتیبانی میکنند و به بهبود زندگی بیماران ما کمک میکنند. امروزه، ADA به جای کاهش بیش از حد کربوهیدرات در رژیم غذایی، مصرف “کربوهیدراتهای سالم” را برای بیماران دیابتی ترویج میدهد. شما می توانید با هیدراته ماندن، جایگزینی الکترولیت ها، خواب کافی، اجتناب از فعالیت های سنگین، خوردن چربی کافی و کاهش آهسته کربوهیدرات ها در طول زمان، با آنفولانزای کتو مبارزه کنید.

چرا برخی از متخصصان میگویند باید از رژیم کتوژنیک در دوران شیردهی اجتناب شود؟ امروزه، محققان می توانند حدود 75٪ از افزایش و از دست دادن افراد دارای اضافه وزن را با استفاده از سطح انسولین پیش بینی کنند. سوکرالوز در صورت مصرف با کربوهیدرات ها منجر به مقاومت به انسولین و افزایش وزن می شود. در حالی که مطالعات تصویربرداری رزونانس مغناطیسی نشان داده اند که مصرف گلوکز باعث طولانی تر شدن افسردگی سیگنال در هیپوتالاموس می شود، اما این مورد برای سوکرالوز صدق نمی کند. هیچ میانبری برای موفقیت در کاهش وزن وجود ندارد!

سپس انسولین تولید میکنید تا این میزان قند خون کاهش یابد. • کشک: از نصف قاشق غذاخوری ماست استفاده کنید تا میزان مصرف پروتئین روزانه ی شما بیشتر شود. وگان یک قدم فراتر از رژیم گیاهخواری معمولی است. همچنین کاهش وزن در کوتاه مدت یک روند غیراصولی است؛ پس رژیم متناسب خود را باید زیر نظر دکتر متخصص انجام دهید. البته در صورتیکه این رژیم را اصولی و درست اجرا کنید میتوانید از مزایای سلامتی آن بهرهمند شوید. بهتر است بدانید که در صورت مصرف درست مواد کتویی هیچگونه عوارضی برای شما به دنبال ندارد.

در واقع خارج شدن ار رژیم کتوژنیک جزئی از این رژیم هست که باید اصولی و درست صورت بگیره. دادههای مراکز کنترل و پیشگیری از بیماریها (CDC) نشان میدهد که تعداد بزرگسالان مبتلا به اضافه وزن در ایالات متحده از دهه 1980 تاکنون از 15 درصد به 35 درصد کل بزرگسالان بین سنین 20 تا 74 سال رسیده است. ابتدا با پزشک خود صحبت کنید تا دریابید که آیا امتحان رژیم کتوژنیک برای شما بی خطر است یا خیر. همین امر در کنار افزایش کتون ها ، مزایای بالقوه زیادی برای سلامتی بدن شما خواهد داشت.

اینکه آیا محدودیت کربوهیدرات می تواند منجر به “یک مزیت متابولیکی” شود و رژیم غذایی لاغری سریع به بدن شما کمک کند که کالری بیشتری بسوزاند ، سوالی است که همچنان در بین متخصصان تغذیه و چاقی مورد بحث قرار می گیرد. مانع کاهش وزن می شود و در مقادیر کافی می تواند شما را از کتوز خارج کند. چای منبع بسیار خوبی از پلی فنولها است که دارای ترکیبات گیاهی میباشد که به عنوان آنتی اکسیدان برای مبارزه با رادیکالهای آزاد عمل میکنند و از آسیب اکسیداتیو به سلولها جلوگیری میکنند.

برای اینکه تجربه خوبی از رژیم کتوژنیک و کاهش وزن داشته باشید باید نکاتی که قبل از شروع رژیم کتوژنیک مهم است را بخوانید. اگر یبوست به خوبی کنترل نشود، میتواند به کاهش اشتها منجر شود، که به نوبه خود میتواند رشد ضعیف و قند خون کم داشته باشد. بدن شما میتواند گلوکز مورد نیاز خود را از طریق فرایندی به نام گلوکونئوژنز، جایی که کبد گلیسرول (مشتق شده از چربی ها) را به گلوکز تبدیل میکند، ایجاد کند. یک مقدار متعادل از پروتئین ها و چربی ها را برای شام بخورید تا در خود احساس داشتن انرژی و جرم عضلانی ایجاد کنید.

بهتر است ابتدا خود را با لیبلهای غذاهای مختلف آشنا کنید تا بدانید چه مقدار چربی، کربوهیدرات و فیبر دارند. توجه: کتوژنیک یک رژیم غذایی کوتاه مدت است و حتی کارشناسان تغذیه رژیم غذایی کتوژنیک را به عنوان یک رژیم غذایی پایدار و طولانی مدت برای کاهش وزن، توصیه نمیکنند. به همین دلیل، یک مطالعه صورت گرفت و ثابت کرد که مصرف شیرین کننده های مصنوعی، به دلیل افزایش اشتها منجر به کاهش کالری مورد نظر نمی شود. رژیم کتوژنیک هدفمند به ورزشکاران این اجازه را میدهد که کربوهیدراتهای مفید و سالم با کیفیت بالا را در مدت زمان نیم ساعت در طول تمرینات ورزشی خود مصرف کنند.

در این بخش با عوارض رژیم کتوژنیک را بررسی کردیم؛ اما برای شناخت بهتر و کسب اطلاعات بیشتر، بهتر است در ادامه مقاله با انواع رژیم کتوژنیک و همچنین معرفی نمونه های رژیم کتو آشنا شویم. همچنین یک بخش مجزا به ارائه چندین نمونه رژیم غذایی اختصاص داده شده است که در هر وعده چگونه باید اصول رژیم را رعایت نمود. هرگاه شخصی از این رژیم خسته شده و احساس بدی دارد ، ما به او پیشنهاد می کنیم تا یک کاسه سوپ مرغ میل کند و شاهد از بین رفتن تمامی این علائم باشد.

آنها همچنین خوردن 2 تا 4 وعده میوه (که پر از قندهای طبیعی است) در روز را توصیه کردند. رعایت رژیم غذایی بیش از حد محدودکننده می تواند منجر به رفتارهای ناسالم وعادات غذایی بد شود. به این فرآیند متابولیک کتوز گفته میشود و رژیم کتوژنیک از این موضوع نشات میگیرد. یک مطالعه جدیدتر نشان داد که بین این سه ماده شیرین کننده، طی سه ساعت پس از مصرف، یک نوشیدنی شیرین شده اختلاف زیادی وجود ندارد. برای به حداقل رساندن این مسئله، میتوانید یک رژیم منظم با کربوهیدرات کم را طی چند هفته اول امتحان کنید.

در دهه گذشته، دهها مطالعه و چند متاآنالیز (مطالعاتی که نتایج سایر مطالعات را تجزیه و تحلیل میکنند) با بیش از 900000 نفر شرکت کننده از تقریباً 100 مجموعه داده مختلف نتیجه گیری مشابهی را نشان داده اند: خوردن چربیهای اشباع نشده و غیر اشباع هیچ تاثیر کوتاه مدت یا بلند مدتی بر افزایش خطرات بیماریهای قلبی ندارد. در بررسی عکس بر روی ۳۴۹ نفر کدام ممکن است مبتلابه دیابت نوع ۲ بودند را انتخاب کنید و انتخاب کنید اجتناب کرده اند رژیم غذایی کتوژنیک پیروی میکردند، دریافتند کدام ممکن است این اشخاص حقیقی در یک واحد فاصله ۲ ساله توانستند ۱۱/۹ کیلوگرم کاهش چند پوند داشته باشند.

یک پژوهش انجام شده نشان داد، افراد در رژیم کتوژنیک 2.2 برابر کاهش وزن بیشتر نسبت به افرادی داشتند که یک رژیم با کالری و چربی پایین را انجام انتخاب کرده بودند. تحقیقات نشان داده است کسانی که از این رژیم برای کاهش وزن پیروی می کنند، بیش از دو برابر بیشتر از کسانی که کالری مصرفی خود را اندازه گیری می کنند، کاهش وزن دارند. در این مطالعه، آسپارتام توانست سطح انسولین را بیش از قند معمولی افزایش دهد. این رژیم غذایی بهطور معمول خطرناک نیست.این رژیم میتواند دارای عوارضی مانند یبوست، قند خون و سوء هاضمه باشد.

به همین دلیل سطح کتوز بدن را افزایش میدهد و میتواند به موثرتر شدن رژیم کمک کند. یادتون باشه خواب ضعیف، میزان هورمون های استرس شما رو در بدن افزایش میده. در نتیجه، افزودن کمی نمک در هر روز غذا و یا استفاده از مکملهای معدنی (با دیدگاه پزشکی doctor’s ) میتواند به بدن شما کمک کند . برخی از چربیهای اشباع نشده سالم مانند آجیلها و مغزها در رژیم کتو مجاز هستند؛ بادام، گردو، توفو و زیتون از این چربیهای سالم هستند؛ اما مصرف چربیهای اشباع شده مانند روغن پالم، نارگیل، گوشت قرمز، کره و کره کاکائو در مقادیر زیادی در این رژیم توصیه میشوند.

اگرچه سازمان غذا و داروی ایالات متحده در سال 1999 میلادی تاییدیه کامل سوکرالوز را صادر کرده بود، اما مصرف آن هنوز

بی ضرر نیست. طبق دادههای انجمن دیابت آمریکا (ADA) در سال 2012، بیش از 1 نفر از هر 3 بزرگسال در ایالات متحده مبتلا به دیابت و تقریباً از هر 10 نفر 1 نفر مبتلا به دیابت نوع 2 است. از بین رفتن پروتئینها باعث اشکال در رشد و سلامت بدن خواهد شد. وقتی مقدار زیادی چربی و پروتئین مصرف میکنید و میزان کربوهیدرات را تا حد زیادی کاهش میدهید، بدن چربی و پروتئین همچنین چربی ذخیره شده را به اجسام کتونی یا کتونها تبدیل کرده و انرژی میگیرد.

روزه کتوژنیک دکتر اکس در این مورد بیشتر توضیح میده و میگه: «ممکنه بعضی افراد کالری رو به عنوان یک ابزار مفید قلمداد کنن تا بیشتر از روی خوراکی هایی که میخورن کنترل داشته باشن. با توجه به این زمینه، یک مطالعه منتشر شده در مجله Diabetes Care آب آشامیدنی را با سوکرالوز و بدون آن مقایسه کرد. یک مطالعه، سطح قند خون و سطح انسولین را پس از مصرف استویا، قند و آسپارتام همراه با یک وعده غذایی مقایسه کرد. متخصصان تایید می کنند که مصرف یک بسته اسپلندا برای ریشه کن کردن 50٪ باکتری های سالم روده کافی است.