راهنمای رژیم کتوژنیک – Ketogenic

اما در مواردی ممکن است عوارضی به همراه داشته رژیم کتو گیاهی کتوژنیک گیاه خواری 1402 باشد. هرچه بیشتر به رژیم غذایی مناسب عمل کنید، زودتر وارد مرحله کتوز می شوید. داشتن یک مقیاس ظرفیت بزرگ مانند این، به شما اجازه میدهد مواد را در مقیاس بیشتر وزن کرده و ذخیره کنید. بااینحال، مصرف پروتئین و میزان بالای کتون میتواند تحلیل رفتگی عضلات را به حداقل برساند بهویژه اگر وزنه میزنید. در هر رژیم غذایی خطر تحلیل رفتن عضلات وجود دارد. 2- آیا عضلاتم تحلیل خواهد رفت؟ 1- آیا میتوانم دوباره کربوهیدرات بخورم؟ رژیم غذایی کتو ( کتوژنیک) یک رژیم پر چربی و کم کربوهیدرات است که مزایای زیادی هم برای سلامتی دارد. Po᠎st has ᠎be en c reat ed wi᠎th GSA Cont᠎ent  Ge​nerato r DE᠎MO!

برنامه رژیم کتوژنیک استاندارد رژیم های کتوژنیک می تواند باعث کاهش شدید قند خون و انسولین شود همراه با افزایش کتون ها، مزایای سلامتی فراوانی دارد. کراتین. کراتین مزایای زیادی برای سلامتی و عملکرد دارد. مواد معدنی. در زمان شروع رژیم کتو به دلیل تغییر در تعادل آب و مواد معدنی در بدنتان، اضافهکردن نمک و دیگر مواد معدنی اهمیت زیادی دارد. این یعنی علاوه بر اضافه وزن، مشکل جدیدی هم به مشکلات قبلی اضافه شده. علاوه بر این، ماهی سالمون و ساردین سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ هستند که از طریق تأثیر بر ترشح انسولین و افزایش حساسیت گیرنده های بدن به انسولین، بروز چاقی و اضافه وزن را در افراد کاهش می دهد.

 This  da ta has been  do᠎ne by GSA​ Conte nt Generator Demov᠎ersion !

استیسی ماتینسون، RDN، که در تگزاس مستقر است می گوید: رژیم Ketogenic یک برنامه غذایی است که بدن شما را به کتوز وارد می کند جایی که بدن از چربی (به جای کربوهیدرات ها) به عنوان منبع اولیه سوخت استفاده می کند. بهجای کربوهیدرات یا نشاسته، سبزیجات بیشتری سفارش دهید و برای دسر، پنیر میل کنید. مکمل هایی مانند روغن MCT یا کتون نیز ممکن است کمک کند. بسیاری از افرادی که از این رژيم پیروی می کنند ، از روغن MCT به مقدار زیاد استفاده می کنند. مصرف پروتئین باید در حد متوسط باشد زیرا مصرف زیاد آن سطح انسولین را افزایش و میزان کتونها را کاهش میدهد.

رژیم غذایی کتو عوارض جانبی دارد، درصورتیکه قصد دارید تا برای مدتی طولانی این رژیم را بگیرید باید با پزشک خود صحبت کنید. پاسخ مثبت است. شما ممکن است چربی خود را به تدریج افزایش دهید تا زمانی دیگر به بدن خود اجازه بدهید از آن استفاده کند. کتوزیس یا کتوز، فرم خفیف کتواسیدوز است که در مبتلایان به دیابت بویژه دیابت نوع یک ایجاد میشود و در صورت عدم درمان به مرگ بیمار میانجامد. همچنین رژیم کتوژنیک میتواند تعادل آب و مواد معدنی بدنتان را تغییر دهد؛ بنابراین افزودن نمک بیشتر به وعدههای غذاییتان یا مصرف مکملهای معدنی سودمند است.

ویتامین D برای بسیاری از عملکردهای بدن از جمله تسهیل جذب کلسیم لازم است، به خصوص در افرادی که از مشکل عدم تحمل لاکتوز رنج می برند. لازم نیست تا فقط گوشت و چربی بخورید. بیشتر رستورانها بشقاب گوشت یا ماهی عرضه میکنند. در زمان صرف غذا بیرون از خانه، بشقاب گوشت، ماهی یا تخممرغ را انتخاب کنید. به این ترتیب دیگر وسط هفته نیازی نیست برای خرید مواد غذایی بیرون بروید. از طرف دیگر، بعضی از غذا فروشیهای بیرون بر، دارای غذاهای سازگار با رژیم کتو هستند که راهی سریع و آسان برای لذت بردن از وعده غذایی کتو در خانه است.

حداقل در شروع رژیم، لازم است تا زمان سیری غذا بخورید و سعی نکنید تا بیشازحد میزان کالری دریافتی را محدود کنید. برای این اتفاق، یعنی از زمان قطع مصرف کربوهیدرات تا تمام شدن میزان ذخیره قند در بدن، حدود 3 تا 4 روز زمان لازم است. بله هرچند لازم است در ابتدا به طور قابلتوجهی مصرف کربوهیدرات خود را کاهش دهید. با توجه به توضیحاتی که داده شد، مشخص است که رژیم کتوژنیک یک رژیم کاهش وزن موفق در مقایسه با رژیمهای کربوهیدرات بالا، کم پروتئین و رژیمهای کم چربی است. ​This data w᠎as g᠎enerat ed by GSA C​on te nt G en​er᠎ator D​em​ov ersi on​.

هنگامی که فرایند سوزاندن چربی شروع می شود و مقدار زیادی چربی را از دست می دهید، باید شروع به مصرف رژیم غذایی با پروتئین بالا و همچنین مکمل های ویتامینه و مواد معدنی (در صورت لزوم) کنید. به طور کلی در طول روز باید ۷۰ تا ۸۰ گرم کربوهیدرات مصرف شود. برای کمکردن شانس بروز این عوارض میبایست قبل از قطع کامل ورود کربوهیدراتها به بدن، چند هفتهای را با برنامه رژیم کم کربوهیدرات شروع کرد. مطالعه برچسب مواد غذایی، برنامهریزی وعدههای غذاییتان از پیش و بههمراهداشتن غذای مخصوصتان در زمان ملاقات با اعضای خانواده و دوستان، پایبند ماندن به رژیم کتوژنیک را آسانتر میسازد.

در زمان حضور در مراسم اجتماعی یا بازدید از خانواده و دوستان، میتوانید غذای شخصیتان را به همراه ببرید چون با این کار هم جلوی هوس خود را میگیرید و هم به برنامه غذایی رژیم کتو پایبند میمانید. اگرچه به هیچ مکملی نیازی نیست اما استفاده از بعضی از آنها مفید است. در یک تحقیق بر روی افراد مبتلا به دیابت، نشان داده شد کسانی که از این رژیم پیروی می کنند، پس از مدتی، استفاده از داروهای کنترل کننده قند خون را کنار گذاشته اند. بر اساس تحقیقات صورت گرفته توسط محققان، این رژیم غذایی میتواند کمک بسیار زیادی به کاهش وزن و بهبود سطح سلامت بدن بکند.

همچنین وعدههای غذایی تهیهشده از تخممرغ گزینههای بسیار خوبی هستند مانند املت یا تخممرغ و بیکن. میتوانید محصولات تهیهشده با آبپنیر خوشمزه را بهصورت آنلاین خریداری کنید. در رژیم کتوژنیک میتوانید انواع غذاهای خوشمزه و مغذی را مصرف کنید. دلایل مختلفی برای از دست ندادن وزن در رژیم غذایی کم کربوهیدرات وجود دارد مانند خوردن بیش از حد غذاهای کم کربوهیدرات در یک روز، خوردن بیش از حد میوه ها، ورزش نکردن به اندازه کافی، خوردن بیش از حد پروتئین ها، مصرف بیش از حد چربی، استرس، عدم تعادل هورمونی و عدم داشتن خواب کافی.

در رژیم کتوژنیک باید زیر 50 گرم در روز کربوهیدرات مصرف کنید. بخش بزرگی از رژیم غذاییتان باید شامل غذاهایی مانند گوشت، ماهی، تخممرغ، کره، آجیل و مقدار زیادی سبزیجات کم کربوهیدرات باشد. در حالی که سابقه طولانی مدت رژیم های کتوژنیک در مورد کاهش چربی وجود دارد ، گفته شده است که سرکوب سیگنالینگ انسولین با حذف کربوهیدرات های رژیم غذایی باعث کاهش چربی می شود. دربخش بعدی در مورد این که ورزش کردن چقدر میتونه به کاهش وزن شما در کنار رژیم کمک کنه، توضیح دادیم. اگر بخوایم یکی از محاسن بزرگ برنامه رژیم کتوژنیک برای لاغری رو بیان کنیم، میتونیم به دایره گسترده انتخاب مواد غذایی اشاره کنیم.

غلات: اگر می خواهید به سرعت دچار کتوز شوید، باید مصرف کربوهیدرات خود را محدود کنید. اگر شما در کنار رژیم کتوژنیک ورزش میکنید، کراتین میتواند به شما کمک کند. سفارش محصولات کتوژنیک از سایت دکتراستویا که از بزرگ ترین مراکز فروش محصولات کتوزیست موجود در بازار است توانسته محصولات باکیفیتی را به کاربران خود عرضه کند. بیماران این مطالعه یک رژیم کتوژنیک بسیار کم کالری (Very-Low-Caloric-Ketogenic-Diet) را طبق یک برنامه کاهش وزن تجاری (Pronokal) دنبال کردند ، که شامل سبک زندگی و اصلاح رفتار بود. اما به طور کلی این یک مسئله بسیار جزئی است.

سبزیجات با برگ های سبز نیز بسیار مقوی بوده و حاوی مقدار زیادی فیبر هستند. مطالعات زیادی نشان دادهاند که این رژیم میتواند علاوهبر کاهش وزن، وضعیت سلامت شما را هم را ارتقا ببخشد. دکتر جاش آکس، یک پزشک جراح زیبایی و تغذیه بالینی است که در ایالات متحده امریکا مشغول کار و فعالیت است. برای به حداقل رساندن این موارد، شما می توانید یک رژیم معمولی کم کربوهیدرات برای چند هفته اول را امتحان کنید. من پیشنهاد می کنم که تنها 5 درصد کالری شما کربوهیدرات باشد ، که معمولا چیزی حدود 30 گرم کربوهیدرات است.

حتما مطالعه کنید : رژیم جنرال موتورز چیست – کاهش وزن تنها در 7 روز! مهمان بهار در 29 آبان 1401 سلام من ۲۶سالمه حدود ۵۰روزه ک رژیم کتو گرفتم از چند روز بعد از گرفتن بین سینه هام و همزمان وسط کمرم شرو ب زدن جوش های قرمز کرد شدیدا خارش داره وازار دهندس علتش چی میتونه باشه؟ بر اساس گزارشهای افرادی که این رژیم غذایی را دنبال میکنند، این عوارض جانبی معمولاً ظرف چند روز از بین میروند. در واقع نظریۀ پشت این رژیم غذایی ایجاد حالت روزهداری یا ورزش سخت برای بدن بدون تأثیر منفی بر رشد بدن است. This art​icle was written  by GSA Content G en erator DE​MO.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره رژیمهای غذایی کم کربوهیدرات یا کتو و عملکرد ورزشی این مقاله را مطالعه کنید. بله اما ممکن است برای انجام این کار رژیم کتوژنیک بهاندازه رژیم دارای کربوهیدرات متوسط مؤثر نباشد (۵۲، ۵۳). بادام درختی سرشار از پروتئین است اما پروتئین بادام زمینی بیشتراز بادام درختی است. بسیاری از عوارض جانبی شروع رژیم کتوژنیک قابل کاهش هستند. اگرچه شروع رژیم غذایی کتوژنیک میتواند چالشبرانگیز باشد، اما نکات و ترفندهایی وجود دارند که با استفاده از آنها شروع این رژیم آسانتر میشود. همچنین، طبق مطالعه ای که در مجله Diabetesمنتشر شده است، مصرف نوشابه های رژیمی از جمله نوشابه های حاوی سوکرالوز ممکن است خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را افزایش دهد.

جالب ترین بخش این است رژیم کتو حاوی پروتئین به طور مثبت روی احساس سیری تاثیر می گذارد. 5- چرا دائماً احساس خستگی، ضعف یا کوفتگی میکنم؟ استفاده از مکملی مانند روغن امسیتی یا کتونها مفید هستند. کاهش شدت رژیم و استفاده از مکملهای معدنی سودمند است. سبزیجات بخش مهمی از این رژیم را تشکیل میدهند. این نوع از غذاها را سفارش دهید و سبزیجات اضافی را جایگزین هر ماده غذایی دارای کربوهیدرات بالا کنید. کار را با بررسی برچسب مواد غذایی و بررسی میزان چربی و کربوهیدرات و فیبر نوشتهشده بر روی آن آغاز کنید تا ببینید چطور میتوانید مواد غذایی موردعلاقهتان را در رژیم بگنجانید.

پس از گذشت دو تا سه ماه، میتوانید در مواقع خاص کربوهیدرات مصرف کنید و سریعاً پسازآن باید به رژیم بازگردید. همچنین مطالعات نشان می دهد که در رژیم کتو میزان سیترات ترشحی به ادرار کاهش پیدا میکند، سیترات با اتصال به کلسیم مانع از بروز سنگ کلیه در افراد می شود پس در نتیجه با کاهش سیترات ترشحی در افرادی که رژیم کتو دارند امکان ابتلا به سنگ کلیه افزایش می یابد. اگرچه رژیم غذایی کتوژنیک برای بیشتر افراد سالم هیچ خطری ندارد اما ممکن است در حین سازگاری بدنتان با این رژیم، عوارض جانبی اولیهای را تجربه کنید.