برنامه رژیم لاغری کتوژنیک [نسخه کامل]

اگر شما این مقاله آموزنده را دوست داشتید و می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد رژیم کتو گیاهی کتوژنیک گیاه خواری 1402 لطفا از سایت ما دیدن کنید.

لیست مواد غذایی در رژیم کتوژنیک

تعیین یک برنامه رژیم کتو کار آسونی نیست! فواید کراتین برای بدن بر هیچ کسی پوشیده نیست. رژیم کم کربوهیدرات بر اساس همان ایده اساسی هرم رژیم کتوژنیک است : کاهش کربوهیدرات برای کاهش کالری دریافتی و کاهش سطح انسولین. کتوزیس زمانی به وجود میآید که بدن شما مصرف کربوهیدرات را تا حد زیادی کاهش دهد و میزان ذخیره گلوکز یا قند را محدود کند. منیزیم یک ماده معدنی است که انرژی را تقویت، قند خون را تنظیم و سیستم ایمنی بدن را حمایت می کند. در حقیقت مدت زمان رژیم کتوژنیک متناسب با هدف شما و همچنین وضعیت بدن و سلامتی شما تنظیم میشود.

سدیم و پتاسیم به حفظ فشار خون، رشد و اسیدیته بدن کمک می کند و سطح آب بدن را تنظیم می کند. این ویتامین در رشد عضلات، کاهش وزن و تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کننده می باشد. اما سوال اینجاست که آیا این دامنه تکرار برای رشد عضلانی کافی است ؟ آیا می توانیم از طریق رژیم کتوژنیک عضله سازی کنیم؟ در بخش اول با کلیات روش کتوژنیک، اهمیت و جایگاه آن در علوم تغذیه امروز و شفاف سازی باورهای درست و غلط در مورد آن آشنا خواهیم شد.

در بخش دوم، برنامه های رژیمی دقیق منطبق بر اصول و مبانی کتوژنیک ارائه خواهد شد، که کار شما را در اجرا و پیاده سازی این رژیم بسیار آسان می کند. لذا ما با ترجمه دقیق کتاب KETO DIET و ارائه آن به زبان فارسی در قالب یک فایل PDF، کوشیده ایم تا در حد توان این خلاء موجود را پُر کرده، و آموزه های این کتاب پر فروش را تحت عنوان “برنامه رژیم لاغری کتوژنیک” در اختیار شما قرار دهیم. این اسیدهای چرب متوسط زنجیره ای در بدن به کتون تبدیل می شود که انرژی بیشتری به ما می دهد.

This po​st has been c᠎reated  by GSA Content G​ener᠎at or Demoversion!

متاسفانه هموطنان عزیز ایرانی به دلایل زیادی همچون تحریم های خرید اینترنتی و در برخی موارد عدم تسلط کافی به زبان انگلیسی، نمی توانند به راحتی به منابع علمی و به روز در زمینه رژیم های کارآمد لاغری دسترسی داشته باشند و همین موضوع سبب شده تا کاهش وزن و دستیابی به تناسب اندام برای بسیاری از ما به یک رویای دور و تقریبا دست نیافتنی تبدیل شود. این کار تضمین میکند که سطح مقطع کمتری از ماهیتابه شما با مقدار غذای پخته شده تماس داشته باشد، این کار احتمال از بین رفتن یا سوزاندن مواد را کاهش میدهد.

᠎Th​is post was do ne with the help  of G SA C onte​nt G enerator Demoversion.

اما شما باید به برنامه عمل کنید تا به هدف خود برسید، در غیر این صورت، کتوز متوقف خواهد شد و شما سوزاندن چربی را متوقف خواهید کرد. غلات و دانه های پخته شده به طور معمول در هر ۴/۱ فنجان، ۱۵ تا ۳۵ گرم کربوهیدرات خالص دارند. هر نوع رژیم غذایی موافقان و مخالفانی دارد، برخی افراد بر این باور هستند که رژیم کتوژنیک یک رژیم مناسب برای لاغری است، و گروهی دیگر مخالف این رژیم هستند. با وجود اینکه در برنامه غذایی کتوژنیک چربی زیادی وجود دارد، ولی فرد با چاقی و اضافه وزن روبرو نمیشود.

به علاوه در این بخش با چربی های سالم که باید مصرف آنها افزایش یابد و چربی هایی که می بایست به طور کلی از رژیم غذایی حذف شوند، آشنا خواهیم شد. رژیم کتوژنیک یا به طور مخفف کتو، یک متد رژیمی جدید است که در آن مصرف کربوهیدرات کاهش یافته و مصرف چربی ها افزایش می یابد. BMI مخفف شاخص توده بدنی است. تولید کتون به عوامل متعددی مانند میزان متابولیسم پایه در حالت استراحت (BMR)، شاخص توده بدنی (BMI) و درصد چربی بدن بستگی دارد. این روغن میزان انرژی در بدنتان را افزایش می دهد.

نتیجه در پیش گرفتن چنین رژیمی از بین رفتن بافت های چربی اضافی در بدن، افزایش سطح انرژِی و پایداری، تعدیل هورمون های زنانه و سلامت پوست، مو و ناخن های شماست. کاهش میزان پروتئین در خون، افزایش میزان چربی در کبد، سنگ کلیه و کاهش ریزمغذیها از جمله این خطرات هستند. زمانیکه به مقدار زیادی کربوهیدرات کاهش پیدا کند، بدن وارد مرحله ای به نام کتوسیس میشود. مطالعه دیگر در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 نشان داده است که 7 نفر از 21 شرکت کننده قادر به قطع تمام داروهای دیابت خود بوده اند که به خودی خود خبر خوشحال کننده ای برای افراد دیابتی خواهد بود.

در صورتی که پزشک می تواند با رژیم کتوژنیک فرد مبتلا به دیابت را درمان کند و علائم آن بهبود یابد. با توجه به اهمیت این موضوع، تصمیم گرفتیم یکی از بهترین کتابهای رژیم کتوژنیک را بصورت اختصاصی ترجمه و در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. کتاب پیشِرو یکی از بهترین منابع آموزشی برای یادگیری و آشنایی کامل با رژیم غذایی کتوژنیک است. بطور خلاصه میتوان گفت هدف رژیم های کتوژنیک سازگار نمودن بدن با سیستم سوخت و ساز چربی محور است، که در آن بدن برای تامین نیازهای روزمره خود به انرژی به جای روی آوردن به منابع قندی و کربوهیدرات، از چربی های سالم به عنوان سوخت اصلی استفاده می کند.

افرادی که میخواهند رژیم کتوژنیک را شروع کنند یا باید از متخصص رژیم کتوژنیک استفاده کنند و یا از منابع معتبری که در زمینه رژیم کتوژنیک محتوای مفیدی منتشر کردهاند. ورزشکارانی که رژیم غذایی کتو را دنبال می کنند ممکن است به واسطه عرق کردن بیش از دیگران الکترولیت از دست بدهند. تمام افرادی که میخواهند رژیم کتوژنیک را اصولی شروع کنند. مانند هر چیز دیگری، رژیم کتوژنیک نیز طرفداران و منتقدانی دارد اما باید گفت که این رژیم یک برنامه غذایی سالم به شما میدهد.

Th is ​da᠎ta has been c᠎re᠎ated ᠎by G SA Content G᠎ener at or  DE​MO!

ضمنا این برنامه ها در 5 ورژن مختلف عرضه شده اند که هر فرد با توجه به ویژگی های عادتی و فیزیک بدنی خود می تواند برنامه ای را که برایش مناسب تر است انتخاب کند. ضمنا مواد غذایی مختلف مورد استفاده در این رژیم ها طبقه بندی و تشریح شده و باید ها و نبایدهای مربوط به هر یک با ذکر جزئیات بیان گردیده است. در این بخش مجموعه ای از دستورالعمل های آشپزی به شیوه کتوژنیک ارائه گردیده که در آن دستور تهیه بیش از 100 نوع سالاد، پیش غذا، دسر، میان وعده و وعده غذایی کامل به همراه تصویر و با جزئیات کامل، آموزش داده شده است.

هدف اصلی ارائه نکات، اصول و روشهای کاربردی برای کاهش وزن در این رژیم است. این آموزش ها که به همراه تصاویر جذاب ارائه شده اند، به شما کمک خواهد کرد که علاوه بر دستیابی به اهداف رژیمی خود، تجربه ای جدید و لذتبخش از آشپزی داشته باشید. هریک ازین برنامه ها برای 4 هفته متوالی طراحی شده اند، طرز تهیه مواد غذایی ای که شما باید در طول این 4 هفته مصرف کنید در بخش سوم کتاب تحت عنوان “دستورهای آشپزی کتو” آمده است. وزارت کشاورزی ایالات متحده (USDA) برای اولین بار دستورالعملهای رژیم غذایی خود را در سال 1980 منتشر کرد، و توصیه کرده است که مصرف چربی ها، روغنها همچنین شیرینی جات به حداقل برسد.

این مطالعه، منجر به کاهش وزن متوسط بیش از ۹ کیلوگرم در شرکت کنندگانی که حداقل ۱ سال آن را ادامه دادند، شد. حداقل روزی ۱۰ دقیقه در برابر نور خورشید قرار بگیرید. برای تصمیمگیری در مورد اینکه آیا رژیم کتوژنیک مناسب شما است یا خیر، درباره برنامه غذایی رژیم کتو خود با پزشک خود صحبت کنید. این موسسه تاکنون به بیش از 5 میلیون نفر در سه سال اخیر کمک کرده است تا از طریق اجرای رژیم کتوژنیک، سیستم غذایی خود و در نتیجه سلامتی و تناسب اندام خود را دچار تحول اساسی نمایند.

افرادی که با رژیم کتوژنیک نتیجه نگرفتهاند. رژیم کتوژنیک به عنوان یک رژیم غذایی برای کاهش وزن سریع شناخته میشود که برای رسیدن به نتیجه دلخواه، باید اصولی انجام شود. از آنجا که در طول رژیم غذایی کتو، میزان بیشتری سدیم و کلسیم از دست می دهید، می تواند منجر به تخریب انسولین، مقاومت به انسولین، توقف رشد، کاهش میزان متابولیسم و غیره شود. یکی از نکاتی که خیلی از افراد به اون توجه نمیکنن کمبود میزان پروتئین مصرفی در رژیم کتوژنیک هست.

رژیم کتوژنیک یکی از طرفدارترین رژیمهای لاغری در کل جهان به حساب میآید. یکی از راه های استفاده از این روغن این است که آن را به کاست یا دوغ و یا حتی سالاد خود اضافه کنید. بیماری های قلبی: رژیم کتوژنیک می تواند فاکتور های خطر مانند چربی بدن، سطوح کلسترولHDL ، فشار خون و قند خون را بهبود ببخشد. علاوه بر این، رژیمهای کم کربوهیدرات به طور کلی بر روی بهبود شاخصهای مهم سلامتی مانند تری گلیسیرید، قند خون و سطح انسولین تاثیرگذاری بیشتری دارند.

بهدلیل مصرف کربوهیدرات، قند خونتان هم پایین میآید.. از آنجایی که میلیون ها نفر قبلا تجربه اش کرده اند، مزایای اثبات شده زیادی برای کاهش وزن، سلامتی و عملکرد دارد اینها شامل کاهش شدید مصرف کربوهیدرات و جایگزینی آن با چربی است. ممکن است در ماه اول رژیم کتو، کاهش خیلی خوبی را تجربه کنید اما در ماههای بعد کاهش وزن قابل قبولی نداشته باشید! در وهلۀ بعد شما باید ازنظر سلامتی و وضعیت عمومی بدنتان بررسی شوید و رژیم کتوژنیک متناسب با ویژگیهای بدنی شما و بیماریهای زمینهای شما ( درصورت داشتن بیماری) طراحی شود.

شما بعد از خواندن این کتاب میتوانید برنامه غذایی مناسب رژیم کتوژنیک و شرایط جسمانی خودتان تهیه کنید. ممکن است رژیم کتوژنیک برای ورزشکاران نخبه و افرادی که قصد عضلهسازی یا اضافهکردن وزن دارند؛ مناسب نباشد. روش کار رژیم کتوژنیک اینطور است که شما کالری بیشتری را از پروتئین و چربی بدست آورید و کربوهیدرات کمتری را مصرف کنید. با مطالعه این کتاب میتوانید طریقه عملکرد و چگونگی رژیم کتوژنیک را یاد بگیرید. در آن کتاب حقایق و شایعات مرتبط به تمامی رژیمهای مختلف به طور علمی دقیق بررسی شده است.