چگونه با کاهش التهاب باروری خود را افزایش دهید – اوه عزیزم



دستگاه تناسلی زنان دارای توانایی بی نظیری برای رفع التهاب است. فقط به بازسازی گسترده ای که در طول چرخه قاعدگی اتفاق می افتد فکر کنید. این سیستم بدن دارای توانایی قابل توجهی در حذف ضایعات بافتی و بازگرداندن سریع عملکرد طبیعی است.

التهاب حاد طبیعی در واقع جزء مورد نیاز برای ترمیم سلول در زمان تخمک گذاری ، قاعدگی ، لانه گزینی و تولد است. با این حال اضافی التهاب به عنوان علت اصلی عدم تعادل های مختلف در بدن شناخته می شود. ممکن است شما هرگز آن را در نظر نگرفته باشید ، اما بسیاری از زنان بدون آنکه بدانند دچار التهاب بیش از حد می شوند و این می تواند تأثیر زیادی بر باروری شما داشته باشد. چندین اختلال باروری با التهاب مزمن همراه است ، که می تواند توانایی شما را برای باردار شدن و حفظ یک بارداری سالم به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

شرایط تولید مثل مرتبط با التهاب مزمن عبارتند از:

  • اندومتریوز

  • سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS)

  • بیماری التهابی لگن

  • فیبروم رحم و کیست تخمدان

  • آدنومیوز و سندرم آشرمن

  • یائسگی زودرس (نارسایی زودرس تخمدان)

  • کیفیت پایین اسپرم و تخمک

اتخاذ تدابیری برای کاهش التهاب بیش از حد می تواند عنصری کلیدی در افزایش باروری شما باشد. در سال 1870 ، رودولف ویرشو ، پزشک آلمانی معروف به “پدر آسیب شناسی مدرن” ، اظهار داشت که التهاب با “functio laes’a” یا از دست دادن عملکرد مرتبط است. در کنار افزایش مشکل در بارداری ، شرایط التهابی باروری می تواند عوارض قاعدگی را ایجاد کند. به عنوان دوره های دردناک (دیسمنوره) ، دوره های اضافه وزن (منوراژی) یا خونریزی بین دوره ها (منومتروراژی).

حتی اگر با اختلال باروری همراه نباشد ، التهاب مزمن می تواند تخمک گذاری ، تعادل مناسب هورمون ها در بدن شما و حساسیت اندومتر (که در غیر این صورت کاشت نامیده می شود) را مختل کند. از پست من آناناس برای مفهوم و آجیل برزیلی برای کاشت.

“یک تخمک سالم ، اسپرم سالم و هورمون های متعادل همه برای یک بارداری موفق ضروری هستند ، اما به همان اندازه شرایط و” قابل قبول بودن “رحم اهمیت دارد. کاشت ، اما التهاب مزمن رحم علت شناخته شده شکست کاشت و از دست دادن زودرس است. “

چگونه با کاهش التهاب باروری را افزایش دهیم

غذاهای ضد التهاب بخورید

شامل سبزیجات رنگی ، سبزیجات برگ تیره ، زغال اخته ، آناناس ، کرفس ، چغندر ، سبزیجات چلیپایی ، ماهی قزل آلا وحشی و ماهی های چرب ، روغن نارگیل ، سبزیجات تخمیر شده و غذاهای پروبیوتیک.

زردچوبه و زنجبیل را اضافه کنید

زردچوبه و زنجبیل برای حفظ مسیرهای ضد التهابی در بدن مستثنی هستند. زردچوبه حاوی یک ترکیب فعال به نام زردچوبه است که ثابت شده است آنزیم های پیش التهابی را مهار می کند. زنجبیل حاوی ترکیبات فعال ضد التهابی مانند شوگل ، پارادوکس و زنجبیل است. زنجبیل علاوه بر اینکه به عنوان یک دستگاه گوارش شناخته شده شناخته شده است ، می تواند درد قاعدگی را کاهش داده و مدت و شدت درد را کاهش دهد. این ریشه های تازه رنده شده را به وعده های غذایی ، سوپ ها ، اسموتی ها اضافه کنید یا آنها را خیس کنید تا چای ضد التهابی تهیه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید