سری بنیادی قسمت 3: التهاب


غذاهای خنک کننده بهترین دفاع شما در برابر آسیب بافتی هستند

غذاهای ضد التهاب

دریافت سبزیجات کافی مهم است

التهاب چیست؟ از نظر فنی ، این یک واکنش موضعی به زخم سلولی است که با اتساع مویرگی ، نفوذ لکوسیت ها ، قرمزی ، گرما و درد مشخص می شود و مکانیزمی برای شروع حذف عوامل مضر و بافت آسیب دیده است. برخی از این موارد احتمالاً آشنا به نظر می رسند – اتساع قرمز (تورم) ، گرما و درد چیزی است که همه ما به عنوان یک واکنش التهابی می شناسیم. بقیه اساساً می گویند بدن شما با درمان آسیب به قصد ترمیم یا از بین بردن آن ، به یک آسیب واکنش نشان می دهد. این به طور کلی کمک می کند ، مگر در مواردی که چنین نیست. هنگامی که آسیب شدید است یا تکرار می شود ، پاسخ التهابی خود می تواند باعث ایجاد آسیب شود و ما باید قبل از گذشتن وضعیت ، واسطه باشیم.

این اصلا یک موضوع مستقیم نیست. شرایط بسیار زیادی وجود دارد که باعث ایجاد واکنش التهابی می شود و من نمی توانم همه آنها را در اینجا مطرح کنم ، بنابراین در عوض روی معمولی ترین واکنش های التهابی علل شایع مانند رژیم غذایی نامناسب یا درد ناشی از آسیب های مکرر یا ورزشی تمرکز می کنم. هنگامی که با مراجعه کننده ای در مورد درد یا علائمی که اغلب ناشی از التهاب عمومی است ، مراجعه می کنم ، تمیز کردن رژیم غذایی همیشه اولین قسمت از روند بهبود است. هر بیماری جدی همیشه باید ابتدا توسط پزشک درمان شود.

این فرآیند پاکسازی با حذف غذاهایی که التهاب را تشدید می کنند از رژیم غذایی و با افزودن غذاهایی که به کاهش التهاب کمک می کند ، آغاز می شود. بیایید به اصول اولیه نگاهی بیندازیم:

اب

هیدراتاسیون کلیدی است ، به ویژه در مورد درد مفاصل. روانکاری در مفاصل بیشتر از آب تشکیل شده است ، بنابراین در صورت کم آبی بدن ، این روغن کاری کمتری انجام می دهد و اصطکاک معمولی ممکن است رخ دهد. آب همچنین مسئول دفع سموم از بدن ما است. در صورت کم آبی بدن ، می توان آب را از قسمتهای مختلف بدن – از جمله مفاصل – استخراج کرد تا ضروری ترین عملکردها را حفظ کند. آب همچنین بخشی از فرآیند سم زدایی کلی بدن شما است ، بنابراین اگر بدن شما دچار کم آبی شده باشد ، سموم می توانند در بافت ها – دوباره ، از جمله مفاصل – تجمع کرده و باعث ایجاد درد و التهاب اضافی شوند.

فرآیند تند و زننده تصفیه روغن دانه

حلالها ، سفیدکننده ها و دئودورانتها به تنهایی دلیل کافی برای استفاده از روغنهای سمولینای تصفیه شده نیستند

روغن

هنگامی که روغنهای ناپایدار (به ویژه روغنهای دانه فرآوری شده مانند بادام زمینی یا گلرنگ) تا نقطه خاصی گرم می شوند ، تبدیل به ناپایدار و به راحتی اکسید می شودبه این اکسیداسیون را می توان ایجاد کرد رادیکال های آزاد در بدن ، که باعث ایجاد استرس اکسیداتیو می شود. این می تواند منجر به التهاب در سراسر بدن ، از جمله مفاصل و دیواره های شریان شود. دومی می تواند منجر به بی شمار مشکلات سلامتی از افزایش وزن تا بیماری های قلبی عروقی شود. خود روغن نیز می تواند قبل از برخورد با مشعل ، با برخی از مواد ناخوشایند که در پردازش استفاده می شود ، مشکل ساز شود (تصویر بالا را ببینید). این روغن های ارگانیک ، فشرده سرد و تصفیه نشده را به عنوان بهترین انتخاب باقی می گذارد. روغن آووکادو یک گزینه عالی برای پخت و پز است زیرا دارای بالاترین نقطه دود در بین همه روغن های پخت و پز و طعم خنثی سبک است. روغن زیتون یک گزینه عالی برای حرارت کم است ، روغن MCT می تواند کمی گرم شود (مانند قهوه داغ) و روغن دانه کتان برای استفاده سرد به عنوان پانسمان یا باران مناسب است.

سبزیجات

شما نیاز خواهید داشت 4 تا 5 وعده سبزیجات در روز و باید با هر وعده غذا بخورید. روزانه مقدار زیادی سبزیجات ریشه ای مانند چغندر ، هویج و سیب زمینی ، سبزیجات چلیپایی مانند کلم بروکلی ، کلم ، گل کلم و جوانه بروکسل ، سبزیجات برگ دار تیره مانند کلم پیچ ، آروگولا و اسفناج ، همراه با سیر ، پیاز ، سبزیجات تازه و قارچ بخورید. همه آنها سرشار از ویتامین ها ، مواد معدنی و ترکیباتی هستند که به کاهش التهاب کمک می کند. برخی از افراد ممکن است به دسته ای از سبزیجات به نام شبگرد حساس باشند که رایج ترین آنها گوجه فرنگی ، سیب زمینی ، فلفل دلمه ای و بادمجان است. اگر اینها را می خورید ، اغلب ارزش آن را دارد که برای یک یا دو هفته قطع کنید و سپس دوباره آنها را معرفی کنید تا ببینید آیا تفاوت را مشاهده می کنید.

ویندو

با وجود آنچه در رسانه ها می شنوید ، گوشت دشمن نیستبه کیفیت پایین یا آماده سازی نامناسب مشکلات واقعی این داستان هستند. گوشت با کیفیت پایین از مزارع کارخانه با چربی امگا مناسب متعادل نیست و اغلب با آثار حشره کش آفت کش و همچنین داروهایی که به دلیل شرایط ناسالم مزرعه تجویز می شوند ، مرتبط است. حیوانات تغذیه شده با چمن ، مرتع دار و تحت درمان با انسان که رژیم طبیعی خود را می خورند ، در کنار غذاهای دریایی صید شده و پایدار ، یک انتخاب سالم هستند. پختن گوشت در حرارت یا روی شعله که باعث ذغال می شود ، می تواند تولید شود ترکیبات مضر که سرطان زا شناخته شده اندبه کباب کردن یا پخت در زمانهای کمتر و سرخ نکردن ، و استفاده از ماریناد و ادویه برای گوشت قرمز به شما کمک می کند.

کربوهیدراتهای تصفیه شده

این دسته غذایی در واقع سوء تغذیه است. وقتی غلات معمولی مانند گندم و برنج تصفیه شده و پوسته بیرونی آنها جدا شود ، از مواد مغذی ضروری ، آنزیم ها و مواد معدنی متعادل که مانع از مسمومیت ذرات باقی مانده بدن ما می شود ، محروم هستند. کادمیوم را می توان در مرکز دانه ها و روی را در پوشش یافت. روی جذب کادمیوم را کاهش می دهد. دانه های تصفیه شده روی را کاهش می دهند ، بنابراین باعث افزایش جذب کادمیوم می شود. کادمیوم توانایی جابجایی روی در بافت ها را دارد، مانع عملکردهای مهم آنزیمی و آلی آن می شود. کادمیوم اضافی می تواند در بافت ها رشد کرده و باعث سمیت و آسیب بافتی شود.

دانه های تصفیه شده نیز بر سلامت متابولیک تأثیر مضر دارند. آرد سفید سریعتر از غلات کامل هضم می شود و بلافاصله به گلوکز جذب می شود و به سرعت سطح قند خون را بالا می برد و باعث واکنش انسولین می شود. این پاسخ بدن را تشویق می کند تا بلافاصله از هر چیزی که می تواند استفاده کند و سپس بقیه را به عنوان چربی نگه دارد. اگر به طور اتفاقی یک ماراتن را اجرا کنید ، مشکلی نیست ، به سرعت عادت می کند. اگر تصادفاً در حالت کم تحرکی هستید ، ممکن است با افزایش وزن مشکل داشته باشید. این نوسانات قند خون همچنین می تواند بر سطح انرژی ، خلق و خوی تأثیر بگذارد و با گذشت زمان می تواند سیستم ایمنی بدن را از بین ببرد. سعی کنید میزان مصرف غلات خود را بیش از 20 درصد رژیم کلی خود حفظ نکنید و به مواردی مانند نان غلات کامل ، برنج قهوه ای و غلات جایگزین مانند کینوا ، ارزن ، جو و غیره پایبند باشید.

هر فردی نگرانی ها ، تفاوت های ظریف ، حساسیت ها و نیازهای تغذیه ای فردی را دارد ، بنابراین این به هیچ وجه پایان این گفتگو نیست ، بلکه فقط یک مبنای خوب تغذیه ای است که به شما بهترین شانس را برای مقابله با هرگونه التهاب در بدن شما می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید