رژیم های گیاهی و COVID-19-شارون پالمر ، متخصص تغذیه الکتریکی گیاهی


یک مطالعه اخیر نشان داد افرادی که از رژیم گیاهی استفاده می کردند 73 درصد کمتر در معرض ابتلا به COVID-19 متوسط ​​تا شدید قرار داشتند.

با توجه به اینکه COVID-19 هنوز یک بحران بزرگ است ، محققان شروع به بررسی این موضوع کرده اند که چگونه الگوهای غذایی مختلف می تواند هم بر حساسیت افراد در برابر ویروس و هم بر شدت علائم آنها تأثیر بگذارد. مصرف رژیم غذایی خاص می تواند بر سیستم ایمنی فرد تأثیر بگذارد. علاوه بر این ، برخی از شرایط سلامتی مربوط به رژیم غذایی نامناسب ، از جمله چاقی ، دیابت نوع 2 و بیماری های قلبی عروقی ، عوامل خطر برای COVID-19 محسوب می شوند.

اینجا بخوانید که چگونه رژیم غذایی بد – مملو از غذاهای بسیار تصفیه شده – می تواند منجر به افزایش خطر مرگ شود.

محققان در این مطالعه پزشکان و پرستاران خط مقدم از فرانسه ، آلمان ، ایتالیا ، اسپانیا ، انگلستان و ایالات متحده را انتخاب کردند که همه آنها مکرراً به بیماران مبتلا به کووید -19 مراجعه می کردند. شرکت کنندگان یک نظرسنجی شامل یک پرسشنامه فراوانی غذا برای تعیین الگوهای غذایی خود را که شامل گروه های گیاهی ، گیاهخواری ، سرخپوشان ، مدیترانه ای و سایر گروه ها بود ، تکمیل کردند. چندین گروه برای بررسی هرگونه تضاد بین رژیم های کاملاً گیاهی و رژیم های گیاهی ، اما ممکن است شامل برخی از محصولات حیوانی باشند ، گروه بندی شده اند.

در اینجا با نحوه تقویت سیستم ایمنی بدن با تغذیه سالم آشنا شوید. و این دستور غذا را برای Vegan Watermelon Poke Kinoa Tofu Bowl امتحان کنید تا به غذاهای گیاهی بیشتری شیرجه بزنید.

محققان دریافتند شرکت کنندگانی که رژیم گیاهی مصرف می کردند در مقایسه با افرادی که رژیم گیاهی نمی خوردند 73 درصد کمتر در معرض ابتلا به COVID-19 متوسط ​​تا شدید قرار می گرفتند. علاوه بر این ، افرادی که رژیم گیاهی یا پستی مصرف می کردند ، 59 درصد کمتر از سایرین تا شدید COVID-19 در مقایسه با افرادی که از این رژیم استفاده نمی کردند ، داشتند.

شاید برای شما این سوال پیش آمده باشد که آیا غذا یا مکمل های غذایی می توانند به پیشگیری از COVID-19 کمک کنند؟ پاسخ ها را اینجا بیاموزید!

این نتایج احتمالاً به دلیل نسبت بیشتر میوه ها ، سبزیجات ، آجیل ، دانه ها و غلات در رژیم های گیاهی است ، زیرا این غذاها حاوی بسیاری از مواد غذایی و ترکیبات محافظ و مفید هستند. برخی از غذاها ، از جمله ویتامین A ، C و E ، ممکن است برای سیستم ایمنی مفید باشند. علاوه بر این ، عادات غذایی به سبک غربی یا رژیم های گیاهی کمتر که دارای غلات حیوانی و تصفیه شده زیاد هستند ، با اثرات ضد التهابی مرتبط است. به طور کلی ، پیروی از رژیم گیاهی بار دیگر ثابت کرده است که راهی فوق العاده برای داشتن یک زندگی سالم و شاد است.

آیا می خواهید خوردن غذاهای گیاهی را شروع کنید؟ این دستور العمل های خوشمزه را امتحان کنید:

فلفل دلمه گیاهی تابستانی
کاسه سورگوم نخودچی مراکشی
تاکو قارچ توفو

برای دیگر تحقیقات تحقیقی گیاهی اخیر ، به جدیدترین آنها نگاهی بیندازید:

تغییرات آب و هوایی باعث رژیم های غذایی نامناسب برای کودکان می شود
رژیم های گیاهی به مبارزه با سکته مغزی کمک می کند
بدترین رژیم غذایی برای محیط زیست چیست؟

تصویر اصلی: Asparag Dill Tofu Quiche توسط شارون پالمر ، MSFS ، RDN

نوشته شده توسط کاترین اتکینسون ، متخصص تغذیه با شارون پالمر ، MSFS ، RDN

دیدگاهتان را بنویسید