رژیم غذایی | مقالات ورزشی اصول باریک


اگر می خواهید وزن کم کنید ، باید چربی های ذهنی را از بین ببرید و این باعث چربی دور کمر می شود. بنابراین در واقع اولین قدم برای کاهش وزن با ذهن شروع می شود.

قبل از اینکه بتوانید از تغییرات فیزیکی مرتبط با کاهش وزن سالم لذت ببرید ، ابتدا باید یک تغییر ذهنی ایجاد کنید که به شما کمک می کند عادت های بد قدیمی خود را ترک کنید. کلید شروع تغییر این است که در مورد آن درست فکر کنید – شما می خواهید به جای رژیم لاغری سریع ، شیوه زندگی واقعی خود را تغییر دهید. هدف خود را کنترل وزن بدانید و به خاطر داشته باشید که می خواهید در آینده نزدیک به رژیم غذایی جدید و سالم خود پایبند باشید.

کاهش وزن

هر کسی بهانه های خودش را دارد. وقتی سعی می کنید سبک زندگی و رژیم غذایی خود را بهبود ببخشید ، اکثر مردم تا زمانی که مشکل خاصی وجود نداشته باشد ، خوب هستند.

برای کاهش وزن باید صبور باشید

یکی از مشکلات ذهنی اصلی برای کاهش وزن ، خواستن بیش از حد یا خیلی سریع است و خوب است بدانید که کاهش وزن برای رضایت بیشتر افراد رژیم غذایی بسیار کند است. در حقیقت ، با کاهش وزن بهترین نتایج را خواهید گرفت. به آرامی

خود را در وزن ایده آل تصور کنید

اگر می خواهید لاغر باشید ، خود را لاغر نشان دهید. آینده خود را در طول شش ماه آینده تا یک سال تجسم کنید و در مورد اینکه چقدر خوب خواهید بود و چگونه احساس می کنید بدون وزن فکر کنید.

عکسهای قدیمی مربوط به زمانی را که لاغرتر بودید پیدا کنید و آنها را در جایی قرار دهید که به شما یادآوری کند چه چیزی را برای رسیدن به آن تلاش می کنید. از خود بپرسید آن زمان چه کردید ، چه چیزی را می توانید در سبک زندگی امروز خود بگنجانید. به فعالیتهایی فکر کنید که دوست دارید انجام دهید اما به دلیل وزن خود نمی توانید انجام دهید.

انتظارات واقع بینانه داشته باشید

وقتی پزشکان از بیماران خود می پرسند که چقدر می خواهند وزن خود را کاهش دهند ، بیماران معمولاً برای وزن ایده آل خود عددی می خواهند ، اما اینطور نیست. محدوده وزن واقعی را تعیین کنید ، نه یک عدد.

انتظار داشته باشید که در مورد آینده خود احساس خوب و واقعی داشته باشید

اهداف کوچک تعیین کنید

لیستی از اهداف کوچکتر تهیه کنید که به شما در رسیدن به اهداف کاهش وزن کمک می کند. این اهداف کوچک باید مواردی باشند که شیوه زندگی شما را بدون مانع زندگی شما بهبود بخشند ، مانند:

  • هر روز میوه و سبزیجات بیشتری بخورید
  • حداقل 30 دقیقه در روز فعالیت بدنی داشته باشید
  • به جای سیب زمینی سرخ شده با میان وعده سالاد سفارش دهید
  • بتوانید از نردبان بالا بروید و نفس بکشید

همه ما می دانیم که تغییر سخت است و اگر سعی می کنید تغییرات زیادی ایجاد کنید ، بسیار دشوار است ، بنابراین کوچک شروع کنید و به تدریج شیوه زندگی خود را بهبود بخشید.

از حمایت عزیزان لذت ببرید

همه ما به حمایت نیاز داریم ، به ویژه در شرایط سخت. یک دوست ، عضو خانواده یا گروه حمایتی پیدا کنید که بتوانید به طور منظم با آنها ارتباط برقرار کنید. مطالعات نشان می دهد افرادی که به صورت حضوری و آنلاین با دیگران ارتباط برقرار می کنند ، عملکرد بهتری نسبت به متخصصان رژیم غذایی که سعی می کنند به تنهایی این کار را انجام دهند ، دارند.

یک برنامه عملیاتی دقیق داشته باشید

وعده های غذایی سالم را برای روز بعد هر شب برنامه ریزی کنید. برنامه ریزی پیش رو 80٪ نبرد است. اگر مجهز به برنامه ریزی دقیق باشید ، نتایج بهتری خواهید گرفت.

سعی کنید تناسب اندام خود را به عنوان قرارهای ملاقات قرار دهید. به عنوان مثال ، میوه ها و سبزیجات خشک را با غذاهای ناسالم جایگزین کنید تا وسوسه نشوید.

با انجام چنین اقداماتی در زندگی خود ، سلامت خود را در اولویت قرار دهید و در نهایت این رفتارهای سالم به بخشی عادی از زندگی شما تبدیل خواهد شد.

به خودتان پاداش دهید.

با سفر به سینما ، مانیکور یا هر چیز دیگری که باعث می شود از دستاوردهای خود (به غیر از جوایز غذایی) احساس خوبی داشته باشید ، به خودتان پاداش دهید.

برای دستیابی به یکی از اهداف کوچک یا کاهش وزن یا چند اینچ دور کمرتان به خودتان پاداش دهید ، بنابراین سخت کوشی خود را تشخیص داده و قدم هایی را که برای حفظ سلامتی برمی دارید جشن می گیرید.

عادات قدیمی را کنار بگذارید به

ترک عادات قدیمی به سختی امکان پذیر است ، اما اگر می خواهید در کاهش وزن موفق شوید ، نمی توانید مانند گذشته ادامه دهید.

به آرامی اما مطمئناً سعی کنید رفتارهایی را که منجر به افزایش وزن می شود ، شناسایی کرده و آنها را در مراحل کوچک که به راحتی می توانید بدون احساس محرومیت انجام دهید ، معکوس کنید.

به عنوان مثال ، اگر سیب زمینی می خورید ، میان وعده خود را از کلوچه یا سیب زمینی سرخ کرده به یک تکه میوه تغییر دهید. شب بعد سعی کنید فقط یک عدد بدون نوشیدنی کالری بخورید. در نهایت می توانید با تماشای تلویزیون شروع به ورزش کنید.

راه دیگر برای شروع عادت های بد: غذاهای وسوسه انگیز و کم کالری را در آشپزخانه خود حذف کرده و گزینه های سالم را جایگزین آنها کنید.

حتما با یک متخصص مشورت کنید

همکاری با یک متخصص تغذیه به شما این امکان را می دهد تا برنامه کاهش وزن را متناسب با سبک زندگی ، نیازهای تغذیه ای و هرگونه شرایط پزشکی داشته باشید و یکی از آنها شامل غذاهای سالمی است که دوست دارید و می خواهید بخورید. دلیل اینکه اکثر مردم برنامه رژیم غذایی خود را از دست می دهند این است که طرحی را انتخاب کرده اند که برای آنها مناسب نیست. یک متخصص تغذیه همچنین می تواند به شما کمک کند تا خود را برای چالش بعدی آماده کنید.

دنبال کردن

وزن خود را به طور منظم حفظ کنید. مطالعات نشان می دهد که ردیابی این اطلاعات به ارتقاء رفتارهای مثبت و به حداقل رساندن رفتارهای ناسالم کمک می کند. فقط دانستن اینکه در حال خوردن هستید می تواند به شما در برابر آن تکه کیک مقاومت کند!

قبولت دارم

ممکن است در گذشته وزن خود را کاهش داده باشید ، اما این بدان معنا نیست که اکنون شکست خواهید خورد. مطمئناً روزهایی فرا می رسد که بیش از حد غذا می خورید یا تمرینات برنامه ریزی شده را کنار می گذارید ، اما مثبت ماندن و ادامه برنامه ضروری است. بدانید که دستیابی به اهداف کاهش وزن به زمان نیاز دارد. حتی کاهش 2 کیلوگرم برای سلامتی مفید است و می تواند شما را به کاهش 2 کیلوگرم بعدی ترغیب کند. این را بدانید که کاهش وزن به ندرت به صورت مستقیم اتفاق می افتد ، و اگر روزی پرخوری کردید ، نگران نباشید – فقط در وعده بعدی به برنامه خود بازگردید.

حال ، اگر هنوز نمی توانید با رعایت همه این موارد وزن خود را کاهش دهید ، می توانید دلیل کاهش وزن را توضیح دهید اینجا نگاه کن

منابع

https://www.webmd.com/diet/obesity/features/8-ways-to-think-thin#3

https://www.everydayhealth.com/weight-pictures/ways-to-mentally-prepare-for-weight-loss.aspx

8 Ways to Mentally and Physically Prepare for Weight Loss

دیدگاهتان را بنویسید