بهترین رژیم غذایی برای نوجوانان درمان لاغری نوجوانان _i و رژیم


هر مرحله از رشد انسان یک فرایند شگفت انگیز و تحسین برانگیز است و مردم برای زندگی سالم و شاد در هر دوره از زندگی به مراقبت ویژه ای نیاز دارند. نوجوانی شاید یکی از حساس ترین دوران زندگی باشد ، زیرا در این مرحله ، نوجوان تغییرات فیزیکی زیادی را تجربه می کند ، این تغییرات ، زیرا ریشه های درخت سالم آینده او را تقویت می کند ، مطمئناً به مراقبت و رژیم غذایی خاصی نیاز دارد. سالم و متعادل.

بنابراین دریغ نکنید و اگر نهال نوزاد جدیدی در خانه دارید ، حتماً رژیم غذایی متنوع و متعادلی را برای او در نظر بگیرید تا بتواند تمام انرژی و مواد مغذی مورد نیاز خود را از غذا و نوشیدنی به عادات رفتاری و غذایی برساند. برای اینکه بدانید چگونه به نوجوان خود اجازه دهید تا بزرگ شود و شاهد رشد او در جوانی باشد ، مقاله زیر را حتما بخوانید.

امروزه به دلیل زندگی مدرن و صنعتی ، متأسفانه چاقی در بین کودکان و نوجوانان گسترش یافته است و بسیاری از خانواده ها نگران این هستند که نوجوانانشان وزن خود را افزایش داده باشند ، به ویژه در این دوران ، به دلیل مرحله رشد و بلوغ ، از حساسیت خاصی برخوردار است. به نظر می رسد که تنها کلید سلامت و جوانی جوانان فقط یک رژیم غذایی سالم و مغذی است. اگر می خواهید بچه های چاق و خوش اندام پرورش دهید ، با ما همراه باشید.

بهترین رژیم غذایی برای کاهش وزن نوجوانان چیست؟

خوب است بدانید که تغذیه سالم به این معنا نیست که غذاهای خوشمزه و مخصوصاً مورد علاقه نوجوانان را کنار بگذارید. فقط به نوجوان خود بیاموزید که غذاهای چرب و نوشیدنی های شیرین مانند نوشابه های شیرین ، کیک و شکلات را حذف کند. به یاد داشته باشید که این غذاها نباید برای یک نوجوان حذف شوند ، بلکه باید کمتر مصرف شوند و از روش جایگزینی آنها با غذاها و ویتامین ها استفاده کنند. برخی از مهمترین مواد مغذی برای رشد جوان شامل آهن ، ویتامین D و کلسیم است. شما باید ببینید چه غذاهایی را در رژیم غذایی خود برای نوجوان خود قرار دهید.

اگر نگران وزن نوجوان خود هستید ، رژیم غذایی سالم و متعادل برای کاهش وزن نوجوانان تنها راهی است که باید دنبال کنید. در اینجا نکاتی برای کمک به رژیم غذایی سالم و کاهش وزن در دوران بلوغ به نوجوانان آورده شده است:

رژیم لاغر نوجوانان

صبحانه را از دست ندهید

رژیم گرفتن به معنای حذف صبحانه یا گرسنگی نیست. حذف وعده های غذایی نه تنها به کاهش وزن شما کمک می کند بلکه به رشد شما در دوران نوجوانی و بلوغ نیز آسیب می رساند ، زیرا مواد مغذی مهم را از دست می دهید و به دلیل گرسنگی ، ممکن است در طول روز بیشتر تحریک شوید. صبحانه همچنین به شما کمک می کند تا برخی از ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز برای سلامتی را دریافت کنید.

روزانه 5 وعده میوه و سبزیجات بخورید

میوه ها و سبزیجات منابع بسیار خوبی از ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن در دوران نوجوانی هستند. خوردن حداقل 5 وعده میوه و سبزیجات در روز اشتهای شما را کاهش می دهد. بنابراین بهترین وعده های غذایی برای رژیم گرفتن در سنین نوجوانی است.

میان وعده های سالم تری بخورید

غذاها و نوشیدنی های پر کالری که دارای چربی ، قند و نمک زیاد هستند ، مانند شیرینی ، شکلات ، کیک ، بیسکویت و نوشابه های گازدار شیرین را حذف کنید. مصرف بیش از حد کالری می تواند منجر به افزایش وزن و چاقی شود.

بدن خود را هیدراته کنید

به یاد داشته باشید که در دوران نوجوانی بدن شما نیاز به نوشیدن 6 تا 8 لیوان مایعات در روز دارد. آب بدون چربی و شیر هر دو از نوشیدنی های سالم هستند. برای کاهش وزن در دوران نوجوانی ، حتما آب میوه بنوشید ، زیرا حتی اگر طبیعی باشد ، دارای مواد قندی است. مجموع نوشیدنی های مخلوط آب میوه ، آب سبزیجات و اسموتی نباید از 150 میلی لیتر در روز تجاوز کند که تقریباً به اندازه یک لیوان کوچک است.

رژیم غذایی برای چاقی در نوجوانان

درست همانطور که وزن در نوجوانی افزایش می یابد ، باید راه حل های مناسبی برای درمان کاهش وزن نوجوانان در دوران نوجوانی و ضعف جسمانی جستجو شود. که در زیر به آن اشاره شده است.

آیا نوجوان شما احساس خستگی می کند؟

یکی از مهمترین دلایل کاهش وزن و ضعف جسمانی نوجوانان ، به ویژه در دوران بلوغ ، کمبود آهن و سایر ویتامین های مورد نیاز بدن آنها است. اگر نوجوان شما ، به ویژه دختران نوجوان ، زود خسته شود ، ممکن است دچار کمبود آهن شود. دختران نوجوان به ویژه در معرض کمبود آهن هستند زیرا در دوران قاعدگی آهن خود را از دست می دهند. بنابراین آنها سعی می کنند آهن مورد نیاز را از غذاهای غنی شده دریافت کنند. برخی از این منابع خوب عبارتند از گوشت قرمز ، غلات و نان های صبحانه غنی شده با آهن. کلسیم و ویتامین D همچنین مواد مغذی مهمی برای درمان کاهش وزن و ضعف نوجوانان در شیر و محصولات لبنی هستند. همچنین منابع غنی ویتامین D را از دست ندهید علاوه بر نور خورشید ، غذاهای دریایی مانند ماهی و میگو نیز سرشار از ویتامین D هستند.

به طور کلی ، کمبود سه ویتامین یکی از دلایل کاهش وزن نوجوانان در نوجوانی است: (عکس اینفوگرافیک)

  • کمبود آهن ، به ویژه در دختران نوجوان
  • کمبود ویتامین D
  • کمبود کلسیم

از رژیم های لاغری برای کاهش وزن خودداری کنید!

رژیم های لاغری که نوید کاهش وزن سریع را می دهند امروزه به دلیل ادعاهای ناسالم در دنیای مد محبوبیت زیادی پیدا کرده اند. اما مراقب باشید ، زیرا اغلب از نظر تغذیه و مواد مغذی نامتعادل هستند. این بدان معنی است که شما می توانید ویتامین ها و مواد معدنی مهم را در نتیجه این رژیم ها از دست دهید. رژیم های مد نیز بیشتر بر نتایج کوتاه مدت متمرکز هستند ، بنابراین در نهایت وزن شما دوباره برمی گردد. برای دریافت رژیم غذایی سالم ، خوشبختانه می توانید از متخصصان وب سایت من و رژیم غذایی کمک بگیرید ، آنها رژیم های استاندارد و سالمی را با توجه به قد ، وزن ، جنس و سن شما در اختیار شما قرار می دهند.

دیدگاهتان را بنویسید