با هاشیموتو در زمستان موفق شد


اگر من را می شناسید ، می دانید که در زمستان من معمولاً حداقل سه لایه دارم. وقتی دیگران در اطرافم احساس خوبی دارند ، بسیار سرد می شوم. ورزشهای خارج از منزل امسال برای من سخت است و من به وسایل تخصصی بسیار داغ ، مانند چکمه های اسکی گرم ، دستکش های Swamy و لباس های زیر راحت راحت (حتی وقتی هوا خیلی سرد نیست) نیاز دارم.

اما ، من خودم را به خوبی می شناسم و پس از داشتن هاشیموتو برای بیش از 20 سال ، همچنین می دانم چگونه با تغییرات آب و هوای زمستان مقابله کنم.

در حالی که برخی از مردم سرمای هوا را دوست دارند ، که نشان دهنده تغییر فصل است ، اگر از کم کاری تیروئید ناشی از هاشیموتو رنج می برید ، ممکن است از زمستان و هوای سردتر بترسید.

متأسفانه زمستان منجر به هماهنگی کامل ستارگان می شود تا بسیاری از علائم رایج هاشیموتو را تشدید کند و شما ممکن است یکی از آنهایی باشید که برای تنظیم داروهای تیروئید خود زمان پیدا می کنید.

اما تغییرات دیگری نیز وجود دارد که می توانید به آنها کمک کنید.

مشکل از زمستان نیست اما اگر بسیاری از مشکلات سلامتی را که هاشیموتو می تواند تشدید کند در نظر بگیرید ، زمستان به عنوان یک زمان واضح مبارزه برای کسانی که مشکلات سلامتی تیروئید دارند تبدیل می شود.

تنظیم Hashimoto و Heat

هاشیموتو یک اختلال خود ایمنی است که در آن سیستم ایمنی به غده تیروئید واقع در گردن حمله می کند. این می تواند تیروئید را از بین ببرد و به آن نیز اجازه ندهد.

دلیل این مشکل این است که این غده برای برخی از عملکردهای اولیه بدن بسیار مهم است.

یکی از بهترین وظایف تیروئید تنظیم دمای بدن است.

ممکن است کار بزرگی به نظر نرسد ، اما به خاطر داشته باشید که دمای داخلی بدن با وجود تغییرات بیرونی به طور شگفت انگیزی ثابت می ماند.

ما تمایل داریم که دمای طبیعی بدن را 98.6 درجه در نظر بگیریم. اما دقیق تر می توان گفت که بدن همه در دمای کمی متفاوت عمل می کند.

و در حقیقت یک مطالعه اخیر نشان داد که میانگین مدرن کمی تا 97.5 درجه سرد شده است.

با این حال ، نکته این است که تفاوت شگفت انگیزی کمی در دمای بدن شما وجود دارد. و این بسیار به لطف تیروئید است.

تیروئید چگونه دما و انرژی را تنظیم می کند

وقتی به دمای بدن ما نگاه می کنید ، در واقع آنچه را که دمای پایه بدن (BBT) نامیده می شود ، یعنی دمایی که بدن شما در آن استراحت می کند ، در نظر می گیرید. این می تواند افزایش یابد ، اما هرگز به مقدار کمتری نیاز ندارد.

در حالی که ممکن است به نظر برسد که بدن خود را در حالت BBT معمولی خود نگه دارید فقط چیزی است که چیزی را تغییر ندهید ، در واقع این یک سمفونی از تنظیمات کوچک کوچک است.

این تنظیمات با تنظیم متابولیسم یا استفاده از انرژی در بدن انجام می شود.

هورمونهای تولید شده و آزاد شده توسط تیروئید باعث استفاده از یک مولکول به نام ATP (آدنوزین تری فسفات) می شوند که سوختی است که در داخل سلولها یافت می شود.

غذا منبع بلوک های اصلی ATP است. شما ممکن است مقدار زیادی ATP داشته باشید اما اگر هورمونهای تیروئید دقیقاً باعث استفاده از ATP برای ایجاد گرما نشوند ، می توانیم به ویژه در دست و پا سرد شویم.

در واقع سردی دست و پا برخی از اولین علائم کم کاری تیروئید است که افراد متوجه آن می شوند. این می تواند هر سال اتفاق بیفتد ، اما مطمئناً در ماه های سردتر می تواند به یک مسئله بزرگ تبدیل شود.

پیوند تیروئید-قلب و عروق

برخی نشانه ها وجود دارد که هورمون های تیروئید همچنین می توانند میزان اتساع عروق خونی را تنظیم کنند ، جایی دیگر می تواند گرما را از دست بدهد.

این اساساً برای افرادی که دچار اختلال عملکرد تیروئید هستند تنظیم حرارت را بدتر می کند.

زمستان علائم حشیش شما را تشدید می کند

افسردگی و استرس

یکی دیگر از علائم رایج هاشیموتو افسردگی است که می تواند در زمستان از جهات مختلف و به دلایل مختلف بدتر شود. ممکن است انتظار زیادی در تعطیلات داشته باشید ، اما این بدان معنا نیست که زمان راحتی برای همه است.

تعطیلات می تواند زمان استرس زیادی باشد که ناشی از مشکلات مالی ، مشکلات خانوادگی ، انتظارات ، مسافرت و موارد دیگر است.

بدتر شدن همه چیز ، استرس منجر به التهاب در بدن می شود. و التهاب می تواند باعث علائم بیماری هاشیموتو شود.

وقتی غدد فوق کلیوی در اثر استرس تحریک می شوند ، بدن بیشتر روی درمان این استرس تمرکز می کند. عملکردهای بدن مانند عملکرد تیروئید را می توان در این مدت بر روی مشعل قرار داد.

در واقع ، اختلال عملکرد آدرنال می تواند باعث التهاب سیستمیک شود و شرایط تیروئید را تشدید کند.

استرس همچنین غذاهای کنسروی ما را از بین می برد و باعث کمبودهای تغذیه ای می شود.

افسردگی زمانی بدتر می شود که فرصتی برای دریافت دوز ویتامین آفتاب نداشته باشید. بیرون بودن به تنهایی استرس را از بین می برد ، اما عاملی برای تابش نور خورشید نیز منبع فوق العاده ویتامین D است.

افسردگی یکی از علائم شناخته شده کمبود ویتامین D است و این کمبود در مبتلایان هاشیموتو بسیار شایع است.

گیر افتادن در داخل خانه در هنگام سرما و برف نیز می تواند به این معنی باشد که شما فرصت های مشابهی برای ورزش ندارید که ممکن است در ماه های گرم به آن عادت کنید. عدم ورزش می تواند یکی دیگر از عوامل افسردگی باشد.

ورزش همچنین به متابولیسم کمک می کند ، که ممکن است در اثر کندی غده تیروئید کند شده باشد.

پوستهای خشک و هورمونهای تیروئید

به نظر می رسد بدون شنیدن شکایت بسیاری از مردم از خشکی و خارش پوست نمی توانید وارد زمستان شوید.

با رطوبت کمتر ، تعجبی ندارد که بسیار رایج باشد. اما وقتی کم کاری تیروئید دارید ، ممکن است حتی بیشتر شایع شود.

در واقع ، یک مطالعه نشان داد که 100 of از افرادی که کم کاری تیروئید دارند نوعی پوست خشک دارند.

هورمون تیروئید تری یدوتیرونین (T3) رشد سلول ها را در لایه بسیار بیرونی پوست به نام کراتینوسیت ها تحریک می کند.

سطوح پایین تر T3 ، مانند کم کاری تیروئید ، می تواند به این معنی باشد که سلولهای جدید پوست اغلب جایگزین سلولهای قدیمی نمی شوند. بنابراین ، پوست خشک و خشن.

افزودن شرایط خشک بیرونی فقط باعث بدتر شدن خشکی پوست می شود.

خطر سرماخوردگی و گرگرفتگی با هاشیموتو

در مورد اینکه آیا هاشیموتو شما را بیشتر در معرض خطر ویروس هایی مانند سرماخوردگی و آنفولانزا قرار می دهد ، سردرگمی وجود داشت.

برخی از علائم ویروس ها می تواند شبیه علائم رایج هاشیموتو باشد ، مانند خستگی و لرز ، تشخیص در هنگام ابتلا به ویروس را دشوار می کند.

یکی از این ایده ها این است که هنگامی که سیستم ایمنی بدن شما در حال توجه دقیق به یک بیماری خود ایمنی است ، آمادگی بیشتری برای مبارزه با ویروس هایی که در معرض آن قرار گرفته اید ، دارد.

دیدگاه دیگر این است که سیستم ایمنی همیشه “فعال” قادر به مبارزه نیست و شما را آسیب پذیرتر می کند.

در تجربه من و مشتریانم ، دومی را درست می دانم.

بله ، ممکن است سیستم دفاعی بدن شما آماده مبارزه باشد ، اما این بدان معنا نیست که مانند سایر افرادی که در حال حاضر با هاشیموتو یا سایر اختلالات خود ایمنی مبارزه نمی کنند ، مجهز است.

اول ، هاشیموتو می تواند مواد مغذی ضروری برای سیستم ایمنی بدن را از بین ببرد ، مانند روی ، ویتامین D (همانطور که قبلاً اشاره کردم) و منیزیم.

حتی اگر مبتلا به هاشیموتو هستید ، ممکن است قبلاً درک کرده باشید که می تواند بر میزان خوب خوابیدن شما تأثیر بگذارد. با خوابیدن ، بدن ما زنده می شود و استرس را کنار می گذارد و مهمات بیشتری در برابر ویروس ها به ما می دهد.

حل مشکلات هاشیموتو در زمستان

بنابراین اکنون که بهتر می فهمید چگونه ماه های سرد زمستان می توانند بر سلامت تیروئید شما تأثیر بگذارند. اما در مورد آن چه می کنید؟

تیروئید دارویی

اگر الگوی بدتر شدن علائم هاشیموتو در زمستان دارید ، همیشه می توانید با متخصص غدد یا سایر پزشکان مراقبت های اولیه خود در مورد تنظیم داروهای تیروئید خود صحبت کنید.

علائمی مانند سرد شدن دست ها و پاها حتی با مصرف دارو حتی در فصل زمستان نیز بهتر است.

بدیهی است ، اگر شما به دلیل آب و هوا فقط لباس خود را در می آورید ، نمی توانید انتظار داشته باشید که در برابر سرما مصون باشید. اما انگشتان پا و انگشتان پا حتی در حین نان تست ، موضوع دیگری است و ممکن است برای کوتاه کردن زمان باشد.

پاسخ در مورد تغذیه و شیوه زندگی

زنده ماندن و پیشرفت در زمستان لزوماً به معنای تغییرات بزرگ نیست. برخی از تغییرات تغذیه ای و شیوه زندگی وجود دارد که می تواند تأثیر زیادی بر سلامت زمستانی شما داشته باشد ، حتی با هاشیموتو.

ویتامین دی.

از آنجا که ممکن است در زمستان زیاد بیرون نروید و به هر حال نور خورشید زیاد بیرون نباشد و از آنجا که با هاشیموتو ممکن است بیشتر در معرض کمبودهای تغذیه ای باشید ، می خواهید فواید ویتامین D را در نظر بگیرید.

بله ، این می تواند به معنای مصرف روزانه مکمل D باشد ، اما قدرت ویتامین های غذاهای خود را فراموش نکنید.

برخی از غذاهای غنی از ویتامین D عبارتند از:

  • قارچ ها ، به ویژه شیتیکه
  • ماهی (ماهی قزل آلا ، ماهی خال مخالی ، ساردین ، ​​ماهی تن)
  • روغن کبد ماهی (مایع یا کپسول)
  • تخم مرغ

ترفند استفاده از ویتامین D این است که این ویتامین محلول در چربی است. این بدان معناست که در صورت مکمل ، باید آن را با چربی مصرف کنید. (این در مورد غذاها اهمیتی ندارد ، زیرا متوجه خواهید شد که همه غذاهای فوق از قبل حاوی چربی هستند ، به جز قارچ ها ، که می توانید آنها را در کره یا روغن بپزید.)

اما ویتامین های محلول در چربی نیز تا زمانی که مورد نیاز باشند به خوبی در بدن ما ذخیره می شوند ، بنابراین مکمل ها نیازی به جدا شدن یا آزاد شدن زمان ندارند. معمولاً ذخایر ویتامین D ما در ماه اکتبر (پس از تابش آفتاب تابستانی) بیشترین و در ماه مارس (پس از اینکه تمام زمستان گیر کرده اند) کمترین میزان را دارند.

اگر آمادگی پخت غذاهای آسان و سالم را دارید که از سلامت شما با هاشیموتو حمایت می کند و در ماه های پاییز و زمستان از چوب غذاخوری شما لذت می برید ، ممکن است بخواهید برنامه خوردن پاییزی هاشیموتو یا برنامه غذایی 2 هفته ای زمستانی هاشیموتو را بررسی کنید.

هر کدام دارای دستور العمل های خاصی و یک راهنمای برنامه غذایی با مقدار زیادی غذای گرم ، مناسب و انرژی زا است که به شما کمک می کند تغییرات فصل را پشت سر بگذارید و بدن و روحیه خود را سالم نگه دارید!

آب دوست شماست

هیدراته ماندن می تواند برای برخی از مشکلات در ماه های سردتر معجزه کند. نوشیدن مقدار زیادی آب به خشک ماندن پوست ، انتقال مواد مغذی به داخل سلول ها ، هضم و کاهش التهاب کمک می کند.

به خاطر سپردن یا تشویق به نوشیدن آب هنگام سرد شدن مشکل است.

وقتی داغ هستیم ، به نظر می رسد که ناخواسته آب را قورت می دهیم. اما ممکن است یک لیوان آب سرد وقتی سرد می شود جذابیت کمتری داشته باشد.

چای داغ گیاهی نیز مرطوب کننده است. یا افزودن کمی لیمو ، لیمو ، پرتقال یا گریپ فروت می تواند طعم شتاب بخشی را برای شما رقم بزند.

خواب و استرس

خواب و استرس (یا واقعا کاهش استرس) با هم همراه می شوند و یک و دو ضربه به علائم زمستانی هاشیموتو می زنند.

این ممکن است به این معنی باشد که شما باید جلسه بینینگ Netflix خود را برای هدف قرار دادن 8 ساعت خواب (یا هدف خواب هر چه که هستید) کوتاه کنید. اما وقتی به سیستم ایمنی بدن خود آن زمان بهبودی اضافی را بدهید ، ارزشش را خواهد داشت.

استرس دشوار است زیرا همیشه نمی توانید شیوع استرس را در زندگی خود حذف یا حتی کاهش دهید. اما ممکن است تا حدودی بر نحوه مدیریت این استرس کنترل داشته باشید.

فقط شما می دانید که چه چیزی برای کنترل استرس شما مفید است ، اما برای برخی از افراد این به معنای مدیتیشن ، یوگا ، ورزش یا پیاده روی ، درمان ، روزنامه نگاری ، سرگرمی (مانند هنر ، معماها ، آشپزی) یا حتی رنگ آمیزی کتاب است.

هر کجا که استرس خود را پیدا می کنید ، این می تواند به ترویج خواب سالم کمک کند. و خواب سالم به کاهش استرس کمک می کند. وقتی کار می کند سیستم خوبی است. (نه به اندازه ای که نیست.)

با هاشیموتو در زمستان موفق شد

در زمستان چیزهای زیادی برای انتظار وجود دارد ، خواه با خانواده و دوستان ، مسافرت ، مهمانی های تعطیلات ، بازی در برف یا آرامش با یک فنجان چای بخارپز.

شما نباید اجازه دهید علائم تشدید شده هاشیموتو از آن لحظات شگفت انگیز زندگی جلوگیری کند. اما ممکن است به تعدادی تنظیم نیاز داشته باشید تا بتوانید از خود لذت ببرید.

آفتاب سوختگی ، ورزش ، کاهش استرس ، هیدراته ماندن ، خواب کافی ، ویتامین D و شاید صحبت با پزشک در مورد تغییرات دارویی می تواند لذت بخش ترین فصل را کمی لذت بخش تر کند ، حتی با هاشیموتو.

اما یک پماد خوب هرگز به کسی آسیب نمی رساند.

آیا به دنبال پشتیبانی تیروئید اضافی هستید؟

اگر می خواهید از سلامت تیروئید و رفاه کلی خود حمایت بیشتری کنید ، برنامه 30 روزه من تغذیه و تجدید شده با هاشیموتو را بررسی کنید.

این یک برنامه سبک زندگی آنلاین است که راه حل های ملموس و واقع بینانه ای را برای بهبود هشتگ و سلامت کلی شما از نظر مدت ارائه می دهد.

اگر به دنبال توجه شخصی به تیروئید خود هستید ، به دنبال برنامه و توصیه ای برای تیروئید باشید که بتواند ابزارها و منابعی را در اختیار شما قرار دهد تا بهترین حالت را داشته باشید.

من برنامه 4 ماهه بزرگسالان خود را برای کسانی که مشکلات سلامتی تیروئید دارند توصیه می کنم.

کارهای زیادی وجود دارد که می توانید برای بهبود سلامت تیروئید و بهترین زندگی خود انجام دهید. امیدوارم صرف نظر از تشخیص و برنامه دارویی ، تغییرات تغذیه ای و شیوه زندگی را نیز جزء برنامه خود در نظر بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید