اهمیت صبحانه – وب سایت رسمی دکتر محمد صفریان


صبحانه یک وعده غذایی بسیار مهم است – می تواند روز شما را خوشایند یا مختل کند. صبحانه باید حداقل 20 درصد از انرژی روزانه شما را تامین کند. در حالی که اکثر مردم به دلیل عدم آگاهی از اهمیت این و آن غذا ، یا از مصرف خودداری می کنند یا آن را مفید و مغذی نمی دهند.

مطالعات نشان داده است که نه تنها صبحانه ، بلکه دفعات و تداوم آن نیز بر تغییرات وزن تأثیر می گذارد. هیچ صبحانه ای در کشورهای مختلف گزارش نشده است و این وضعیت در نوجوانان بیشتر بوده است. برخی مطالعات رابطه بین صبحانه با چاقی و اضافه وزن را نشان داده اند و عدم خوردن منظم صبحانه یکی از دلایل اضافه وزن و چاقی در نوجوانان است.

وقتی فردی عمداً یا اجباری وعده های غذایی را کنار می گذارد ، میزان سوخت و ساز بدن می سوزد و افزایش می یابد. غذا ادامه می یابد ، درصد بیشتری از میزان متابولیسم کاهش می یابد. در درازمدت ،) میزان متابولیسم پایه BMR (فرد می افتد و بدن یاد می گیرد که به ری زن ده بار دیگر انرژی بیشتری بدهد. نتیجه این عمل. این واقعیت که بدن چربی بیشتری در بافت چربی ذخیره می کند و همچنین مزایای مصرف صبحانه در مطالعه ، باید اجتناب شود. آنها به طور متوسط ​​کمتر از افراد هستند. که معمولا صبحانه نمی خورند ، و از طرف دیگر کسانی که صبحانه نمی خورند اغلب بیش از حد در طول روز می خورند. ارزش کم و بدون ارز. نوبت اوست و این باعث بیماری شما می شود) ، از جمله دیابت و چربی خون (البته منظور من صبحانه ، بیسکویت صبحانه سالم ، شکلات ، تنقلات و آب میوه غیر طبیعی نیست.

دیدگاهتان را بنویسید