آنچه در واقع به معنای شرایط مختلف رژیم غذایی است –


جنبش گیاهی همچنان طرفداران سخاوتمندی پیدا می کند ، اما این رویکرد برای غذا خوردن برای همه یکسان به نظر نمی رسد. یک س commonال متداول این است که چه چیزی این رژیم ها را متمایز می کند-گیاهخواری در مقایسه با سبزیجات در مقایسه با سبزیجات. در اینجا برخی از انواع رایج رژیم های گیاهی و منظور آنها چیست.

یکی از موارد مورد علاقه من در مورد رژیم های گیاهی این است که می توان آنها را طوری طراحی کرد که کاملا با شما متناسب باشد. در حالی که سایر رژیم های عمدی می توانند سفت و سخت باشند ، بسیاری از مردم گیاه خود را کاملاً خوراکی می کنند.

خوردن گیاهان بیشتر یک حقیقت جهانی در مورد بهترین راه تغذیه بدن برای سلامت مطلوب است. جزئیات ظاهر آن بستگی به شما دارد.

وگان در مقابل گیاهان دارویی + انواع دیگر رژیم های غنی از گیاهان

خوردن گیاهان بیشتر و خوردن محصولات حیوانی کمتر نکات مثبت زیادی دارد. گیاهان نه تنها به طور فوق العاده ای سالم هستند ، بلکه مزایای زیست محیطی و اخلاقی را نیز ارائه می دهند که بسیاری از مردم را وادار به انتخاب این راه می کند.

رژیم غذایی گیاهی شما چگونه خواهد بود؟ در زیر انواع رایج رژیم های گیاهی را مورد بحث قرار می دهیم – گیاهخواری در مقابل گیاهان در مقابل. گیاهخوار و دیگران – و منظور آنها چیست.

کارخانه

این یک اصطلاح نسبتاً عمومی است و می توان آن را تفسیر کرد. گفتن اینکه یکی از رژیم های گیاهی پیروی می کند ممکن است در واقع چندین اصطلاح دیگر را نشان دهد که در زیر به آنها خواهم پرداخت.

با این وجود ، رژیم غذایی گیاهی در درجه اول بر اساس غذاهای گیاهی – میوه ها ، سبزیجات ، غلات کامل ، آجیل ، دانه ها و حبوبات (لوبیا ، نخود ، عدس) – و محصولات آنها است.

برخی از افرادی که رژیم گیاهی را دنبال می کنند ممکن است شامل مقدار کمی از مواد مشتق شده از حیوانات و غذاهای بسته بندی شده باشند ، در حالی که دیگران ممکن است از این موارد اجتناب کنند.

عمدتا گیاهی

این الگوی رژیم غذایی است که خانواده من مشترک آن هستند. در اینجا نیز ، من اغلب توصیه می کنم که دیگران زمانی که قصد دارند یک انتقال گیاهی را آغاز کنند ، شروع کنند.

یک رژیم غذایی گیاهی اصلی بر اساس غذاهای گیاهی کامل است ، اما امکان استفاده از یک محصول گاه به گاه از حیوانات را فراهم می کند. به عنوان مثال ، در حالی که اغلب غذاهای گیاهی می خورم ، گاهی اوقات تخم مرغ یا محصولات لبنی خاصی در رژیم غذایی من وجود دارد.

تمرین رژیم غذایی گیاهی باعث می شود که خانواده من انعطاف پذیری بیشتری داشته باشند تا احساس بهتری داشته باشند و به گونه ای غذا بخورند که برای ما پایدارتر باشد.

گیاهخوار

رژیم گیاهخواری محصولات حیوانی و مواد مشتق شده از حیوانات را حذف می کند.

به طور رسمی توسط انجمن وگان به شرح زیر تعریف شده است:

“… فلسفه و شیوه ای از زندگی که هدف آن حذف – تا حد امکان و در عمل – تمام انواع سوء استفاده و ظلم به حیوانات برای غذا ، پوشاک یا هر هدف دیگر است. و در توسعه ، توسعه و استفاده از جایگزین های غیر حیوانی به نفع حیوانات ، انسان ها و محیط زیست را ترویج می کند. از نظر رژیم غذایی ، این بدان معناست که تمام محصولات مشتق شده به طور کامل یا جزئی از حیوانات حذف می شوند. “

همانطور که احتمالاً حدس زده اید ، گیاهخواری معمولاً از صفحه خارج می شود. این همیشه ویژگی دیگر انواع رژیم غذایی گیاهی نیست.

این بدان معناست که اکثر افرادی که رژیم گیاه خواری را رعایت می کنند ، ملاحظات اخلاقی مشابهی را در زمینه های دیگر نیز اعمال می کنند. برای مثال ، از اقلام مصرفی (مانند لوازم آرایشی ، محصولات مراقبت شخصی و لباس) که حاوی مواد مشتق شده از حیوانات هستند یا روی حیوانات آزمایش شده اند خودداری کنید.

غذاهای کامل ، گیاهان

در حالی که رژیم سبزیجات به معنای خوردن بیشتر (یا همه) گیاهان است ، این بدان معنا نیست که همیشه از سالم ترین غذاها تهیه می شود.

غذاهای گیاهی فراوان امروزه را می توان یک برکت و نفرین دانست.

اتخاذ رژیم گیاهی هرگز آسان نبوده است ، به خصوص اگر بدنبال جایگزین های گیاهی برای غذاهای محبوب مانند هات داگ ، همبرگر و بستنی هستید. اما این نوع محصولات به اندازه غذاهای گیاهی سالم نیستند.

غذای کامل ، رژیم غذایی گیاهی بر انتخاب غذاها در طبیعی ترین شکل آنها تأکید می کند. این به معنای به حداقل رساندن یا اجتناب از غذاهای بسته بندی شده و نسخه های گیاهی فوق الذکر محصولات سنتی دامی است. در عوض غذاها را عمدتاً با میوه ها و سبزیجات کامل ، حبوبات (لوبیا ، نخود ، عدس) ، آجیل ، دانه ها و غلات کامل تهیه می کنید.

برخی از افراد دارای رژیم غذایی کامل و گیاهی نیز از روغن اجتناب می کنند و نمک و شکر اضافه می کنند.

آنها پوشش گیاهی خواهند داد

رژیم گیاهخواری بر غذاهای گیاهی تأکید دارد ، اما شامل تخم مرغ و / یا محصولات لبنی نیز می شود. گوشت ، ماهی و مرغ را حذف می کند.

به طور دقیق تر ، یک گیاه خوار لبنی از گیاهان و محصولات لبنی ، یک گیاهخوار تخم مرغ از گیاهان و تخم مرغ و یک گیاهخوار لبنی از گیاهان ، تخم مرغ و محصولات لبنی استفاده می کند.

پسکاتاری

رژیم Pescataria یک رژیم گیاهی است که شامل ماهی و غذاهای دریایی است. این ممکن است شامل تخم مرغ و / یا محصولات لبنی باشد ، اما گوشت و مرغ را شامل نمی شود.

گاهی اوقات در ادبیات علمی ، رژیم غذایی pescarian را رژیم غذایی pes-vegetarian می نامند.

انعطاف پذیر

نام این رژیم نشان می دهد که این یک روش گیاهی انعطاف پذیر برای خوردن است.

مفهوم اصلی این است که بیشتر میوه ، سبزیجات ، غلات کامل و حبوبات بخورید ، بر پروتئین های گیاهی تأکید کنید و قندهای اضافی و غذاهای فرآوری شده را محدود کنید ، اما هر زمان که می خواهید از گوشت و محصولات حیوانی استفاده کنید.

چوب

رژیم غذایی پگان غذاهای گیاهی کامل را که حداقل فرآوری شده اند ، با هدف کاهش التهاب ، تثبیت قند خون و خوردن بهترین غذاها برای سلامت کلی ، برجسته می کند.

هدف این است که ترکیبی از الگوهای رژیم غذایی سرخپوشان و وگان باشد ، در حالی که شامل مقادیر کمی از منابع حیوانی مسئول است. این محصولات لبنی ، غلات ، روغن ها و شکر افزوده را دلسرد می کند و بر میوه هایی با شاخص گلیسمی پایین و سبزیجات غیر نشاسته ای تأکید می کند.

اگر به نظر می رسد گیج کننده باشد ، دلیلش این است. این رژیم قوانین زیادی دارد. به عنوان مثال ، می توانید آجیل بخورید ، اما نه بادام زمینی ، و قرار است از حبوبات اجتناب کنید ، اما ممکن است مقدار کمی عدس داشته باشید.

این کاملاً محدود کننده است و فاقد شواهد علمی است که بسیاری از ادعاهای سلامتی آن را تأیید کند.

یخچال فروشگاهی ALDI

کدام رژیم غذایی گیاهی برای شما مناسب است؟

در پایان روز ، توصیه من یکسان است: غذاهای گیاهی بیشتر و محصولات حیوانی کمتری بخورید. اینکه دقیقاً چگونه به نظر می آیید بستگی به خود شما دارد. من غذا خوردن را به گونه ای تشویق می کنم که لذت بخش ، مغذی و امکان پذیر باشد و احساس محدودیت نکنید.

یک علم قوی در پشت مزایای رژیم غذایی گیاهی برای سلامتی وجود دارد ، به ویژه آنهایی که بر غذاهای کامل حداقل فرآوری شده تأکید دارند. نحوه انتخاب شما برای رژیم غذایی سبزیجات بستگی به این دارد که با اهداف و شیوه زندگی شما مطابقت داشته باشد.

به یاد داشته باشید ، این رژیم غذایی گیاهی شما است و می تواند در هر زمان به دلخواه تنظیم شود.

پزومی: آیا درباره تفاوت گیاهخواری با گیاهان کنجکاو بودید؟ کدام یک از انواع رژیم های گیاهی بالا رویکرد شما را بهتر توصیف می کند؟

برای راهنمایی های بیشتر در مورد کارکردن غذای گیاهی ، این پست های دیگر را بررسی کنید:

– ویتنی

اگر از این پوستر الهام گرفته اید ، مطمئن باشید که یک عکس و برچسب #WITSKITCH انتخاب کرده اید – من دوست دارم ببینم!

دیدگاهتان را بنویسید