مقاله شماره یک در چگونه رژیم کتوژنیک بگیریم

معنی کتوژنیک چیست نکته مهمی که حتما باید به آن اشاره کرد این است که همه کربوهیدرات ها با هم برابر نیستند. علاوه بر این، افراد مبتلا به بیماری مزمن کلیوی (CKD) باید از کتو پرهیز کنند، زیرا کلیههای ضعیف ممکن است نتوانند تجمع اسیدی ناشی از این غذاهای پرچرب حیوانی در خون را تحمل کند. تصور میشود که سطوح بالای پروتئین در رژیم غذایی در صورت داشتن بیماری کلیوی مشکلساز باشد. با پیروی از این رژیم به بیماری فشار خون مبتلا نمیشویم و خطر بیماریهای قلبی و عروقی به شدت کم میشود.

Th​is post has been wri​tt en  by GSA C᠎on tent Gener ator D᠎emov᠎er sion .

در نتیجه از حساسیت بدن نسبت به ترشح هورمون انسولین کم کند. دکتر تن به این نتیجه رسید که علیرغم کتاب ها و اطلاعات مختلفی که در خصوص این رژیم وجود دارد مردم باید از این موضوع آگاه باشند که محدودیت های در استفاده از این رژیم وجود دارد که باید از آنها آگاه باشند. در این برنامه باید از مصرف لبنیات، مواد قندی، حبوبات و غلات بپرهیزید. در نتیجه کاهش مصرف قند، که در این رژیم کاهش وزن وجود دارد، از ایجاد آکنه و جوش روی سطح پوست جلوگیری خواهد شد.

نتیجه این است که فرد در نهایت احساس میکند که تمریناتش فایدهای ندارد و به سختی تمرین میکند زیرا بدن فرد به اندازه کافی کربوهیدرات برای سازگاری با کربوهیدرات دریافت میکند. مصرف رب انار به صورت ناشتا به تصفیه خون کمک میکند. کلیه عضوی برای تصفیه شدن خون در بدن است. انجام این کار می تواند بدن شما را قبل از حذف کامل کربوهیدرات ها آماده کند. کسانی که برای تطبیق با رژیم کتوژنیک مشکل دارند، ممکن است مجبور شوند کربوهیدرات ها را به تدریج حذف کنند، نه یکباره.

با اینکه این روش لاغری درست نیست، اما گزینه هایی مانند فست فود و سرخ کردنی یا حتی نوشابه ها و شیرینی جات در آن حذف شده است که چنین مواردی بهتر است از همه رژیم های غذایی سالم حذف شوند. خوراکی های شیرین مانند لیموناد، بستنی ها، غلات یا نشاسته و در حالت کلی موادی که کربوهیدرات بالایی دارند، از موارد منع مصرف در رژیم غذایی کتوزیست می باشد. مواد غذایی قندی: سودا، آب میوه، اسموتی، کیک، بستنی، آب نبات و موارد مشابه. بخاطر از دست دادن آب بدن و تغییر سطح الکترولیت ممکنه دچار احساس خستگی، بدندرد و سردرد بشید.

اما در صورتی که آگاهی داشته باشید با خوردن مواد غذایی سرشار از پتاسیم، منیزیم، سدیم و نوشیدن آب کافی می توانید به تسکین علائم آنفولانزای کتو کمک کنید. همان طور که گفته شد، به خاطر داشته باشید که استفاده از رژیم کتو برای کاهش وزن به احتمال زیاد در صورتی رخ می دهد که نسخه تمیز آن را دنبال کنید، بنابراین دقت کنید که بر روی خوردن غذاهای واقعی و کامل تمرکز کنید. به این ترتیب میتوان گفت که با کاهش مصرف کربوهیدرات میتوان از خطر سندم متابولیسم در امان بود…

از آنجا که شمارش روزانه ریزمغذی ها (“ماکرو کتو” شما) در رژیم کتوژنیک می تواند برای بعضی از افراد دشوار و خسته کننده باشد، اگر کاهش وزن و سایر مزایا مورد نظر باشد، لیزی کتو جایگزین مناسبی است، اما در عین حال محدود بودن و جزییات گرا بودن، واقع گرایانه نیست. اگرچه به طور کلی مکمل خاصی نیاز نیست در کنار رژیم کتوژنیک مصرف کنید ولی مکمل های زیر می تواند کمک کننده باشد. در یک تحقیق بر روی افراد مبتلا به دیابت، نشان داده شد کسانی که از این رژیم پیروی می کنند، پس از مدتی، استفاده از داروهای کنترل کننده قند خون را کنار گذاشته اند. ​Da ta was g en erated by G SA Content Generat​or  DEMO!

رژیم غذایی کتو یا کتوژنیک نوعی رژیم غذایی است که برای کاهش وزن و لاغری و همچنین کنترل و پیشگیری از بسیاری از بیماری ها توصیه می شود. زیرا مغز جایی است که تمام هورمونهای حال خوب در آن تولید میشوند و این اندام، کنترل کنندهی تولید هورمونها در تمام بدنتان نیز هست. اگر دیابت داشته باشید و برای کاهش سطح گلوکوز خون انسولین مصرف کنید، سطح انسولین بدنتان بالا می رود. تحقیقات نشان داده است کسانی که از این رژیم برای کاهش وزن پیروی می کنند، بیش از دو برابر بیشتر از کسانی که کالری مصرفی خود را اندازه گیری می کنند، کاهش وزن دارند.

یکی از نکاتی که خیلی از افراد به اون توجه نمیکنن کمبود میزان پروتئین مصرفی در رژیم کتوژنیک هست. یکی از چشمگیر ترین مزایای رژیم کتوژنیک این است که نیازی به اندازه گیری و محاسبه میزان کالری مواد غذایی مصرفی خود ندارید. علاوه بر این سبزیجات، غنی از فیبر میباشند که هضم و جذب نمیشود. کم بودن فیبر در رژیم غذایی، یکی از عوامل اصلی ابتلا به یبوست است. این رژیم خالی از فیبر است و مصرف سبزیجات و میوه ها در آن محدود شده است. همه ی میوه ها: به جز تکه های کوچک زغال اخته ی آبی و توت فرنگی. Th​is  post w​as do᠎ne  with t he help  of G SA Content G᠎ener​at᠎or Demov ersi on!

اگر برای مدت طولانی از گروه هایی از مواد غذایی مانند سبزیجات، میوه ها

و دانه ها استفاده نشود، بدن از مواد مغذی موجود در آنها خالی می شود یا به طور خلاصه بدن دچار سوء تغذیه خواهد شد. احساس ضعف مانند یک هشدار است که نشان میدهد بدن مواد مورد نیاز خود را برای سوخت در اختیار ندارد. یک تحقیق نشان داد افرادی که در رژیم غذایی کتو قرار دارند، ۲.۲ برابر بیشتر از افرادی که رژیم کم چربی با کم کالری دارند، وزن کم می کنند. چربی های مفید یکی از بهترین مواد غذایی هستند که برای سلامت و بقای بدن ضرورت دارند.

در اینجا چند گزینه برای استفاده از خامه صبحانه پرچرب در رژیم کتو وجود دارد. در حالی که لزوما “خطر” نیست، اما رژیم لیزی کتو دست یابی به همه مزایای رژیم غذایی کتوژنیک سنتی را سخت تر کند. در حالی که این نوع رژیم به عنوان یک رژیم کتو سخت گیرانه، ممکن است به شما کمک نکند که به آسانی وارد کتوز غذایی شوید، بسیاری می گویند که هنوز هم از نظر اهداف کاهش وزن و سایر مزایا می تواند مفید باشد. این رژیم با تاثیر زیادی بر چربی سوزی می تواند به کاهش کلسترول و تری گلیسیرید کمک کند.

وجود چربی اضافه در بدن، با ابتلا به دیابت نوع ۲، پیشدیابت و سندروم متابولیک ارتباط نزدیکی دارد. علاوه بر این، ماهی سالمون و ساردین سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ هستند که از طریق تأثیر بر ترشح انسولین و افزایش حساسیت گیرنده های بدن به انسولین، بروز چاقی و اضافه وزن را در افراد کاهش می دهد. سپس کمی نمک و روغن زیتون نیز به آن اضافه کنید و در کنار یک خورشت یا غذای کبابی که دوست دارید سرو کنید.

علاوه بر مواد غذای که باید در این رژیم از مصرف آنها اجتناب کرد، برخی دیگر وجود دارند که می توان از آنها استفاده کرد. دانستن این عوارض، برای پی بردن بهتر به اینکه آیا می توان به این رژیم برای کاهش وزن اعتماد کرد، کمک می کند. یک فرد باید قبل از اینکه رژیم غذایی خود را به طور قابل توجهی محدود کند، با یک پزشک یا متخصص تغذیه مشورت کند. البته اینکه چگونه رژیم کتوژنیک بگیریم و واقعاً کربوهیدرات کمی را مصرف کنیم در کاهش قندخون مؤثر است.

رژیم کتوژنیک یک رژیم موثر در کاهش وزن بدون احتساب کالری دریافتی در روز و مراقبت از خوراک روزانه است. همچنین در یکی از تحقیقات، مشاهده شد که رژیم کتوژنیک در بهبود علائم بیماری پارکینسون نیز موثر است. در بسیاری از تحقیقات نشان داده شده است که رژیم کتوژنیک در بهبود علائم چند نوع مختلف سرطان و کاهش اندازه تومور های سرطانی موثر است. روند کاهش وزن بهتر است بر اساس شرایط بدنی هر فرد و مخصوص خود فرد تنظیم شود. رژیم کتوژنیک نسبت به رژیمهای دیگر ممکن است در 3 تا 6 ماه نخست باعث کاهش وزن بیشتری شود.

رژیم مایر که یک قرن پیش توسط یک پزشک اتریشی ابداع شد، شامل کاهش دریافت گلوتن (گندم) و لبنیات، و خوردن غذاهایی مانند ماهی و سبزیجات است. برای برخی از افراد مانند کسانی که مبتلا به سندرم روده تحریک پذیر (IBS) هستند رژیم غذایی پرچرب مانند رژیم سرخپوشان می تواند منجر به علائم گوارشی از جمله اسهال شود. اما به عنوان تنها راه حل برای بیماری های جدی مانند سرطان نمی توان آن را در نظر گرفت. همچنین بر اساس شواهد اولیه، این رژیم که بر مبنای کاهش کربوهیدرات و مصرف چربی بالا می باشد می تواند به درمان برخی بیماری ها مانند: سرطان و اختلال آلزایمر و …

همچنین بدن چربی ها را به صورت کتون در کبد ذخیره می کند که می تواند به تامین انرژی مغز کمک نماید. رژیم کتوژنیک با ایجاد شرایط کتوزیس در بدن می تواند سطح قند خون را پایین آورد. تصورات نادرستی وجود دارد که حاکی از آن می­باشد که نفخ، گاز معده، سوزش معده و همچنین سوء هاضمه همگی با میزان اسیدیته­ ی پایین معده می­باشد و به آن مرتبط است. یکی از مضرات مهم و علائم شایع رژیم کتوژنیک، یبوست است. اطلاعات چندانی در مورد فیلم بازی شیطانی دردسترس نیست، تاریخ انتشار آن هم زمانی نامعلوم در ماه سپتامبر سال جاری میلادی است.

نظریه هایی در مورد رژیم غذایی کم کربوهیدرات کوتاه مدت وجود دارد که می گوید این رژیم اشتها را کم می کند، زیرا سوزاندن چربی کندتر از کربوهیدرات صورت می گیرد، اما باز هم تاکید می کنیم که هنوز محققان چیزی در مورد اثرات طولانی مدت آن نمی دانند مک مانوس ادامه می دهد داشتن یک رژیم غذایی محدود کننده، به مدت طولانی کار دشواری است. زمانی که بدن وارد چنین حالتی می شود، به شدت چربی سوزی می کند تا بتواند انرژی مورد نیازش را تامین نماید.

در طول این رژیم مواد غذایی سالمی به بدن می رسد. در این رژیم منبع سوخت و ساز بدن از کربوهیدرات به چربی تغییر می کند که به آن کتوزیس میگویند. رژیم کتوژنیک (یا به طور خلاصه رژیم کتو) رژیم غذایی شامل کربوهیدرات محدود و چربی بسیار است که فواید بسیاری را برای بدن به همراه دارد. رژیم غذایی کتوژنیک می تواند باعث کاهش شدید قند خون و انسولین شود که همراه با افزایش کتون ها، فواید بسیاری برای سلامتی دارد. محققان در چند تحقیق دریافتند که پیروی از رژیم کتوژنیک در کاهش روند بیماری آلزایمر و بهبود علائم آن نقش دارد.

همچنین در متابولیسم

پروتئین نقش به سزایی دارد. بیشتر تحقیقاتی که بر روی این رژیم ها انجام شده است تمرکز بالایی بر روی رژیم استاندارد و رژیم با پروتئین بالا داشته است. از الگوی معمول خوردن کتو به عنوان یک رژیم کتوژنیک استاندارد (SKD) یاد می شود. زمانی که کاهش وزن رخ می دهد بیماری به طور کامل از بین خواهد رفت. برای کاهش وزن ماندگار و دور ماندن از عوارض احتمالی کاهش وزن مراجعه به متخصص تغذیه و کمک گرفتن از وی بهترین راهکار است. در این مطلب از زوم لایف، بهترین مکمل های غذایی مناسب برای رژیم کتوژنیک را معرفی کردهایم.