تله مقاله در مورد رژیم کتوژنیک

آموزش غذای کتوژنیک تغییر در سوختوساز، قند خون بالا و اختلال در عملکرد انسولین از مشخصههای رژیم لاغری چاقی سریع فوق العاده 1402

دیابت هستند. سالمون، ساردین، ماکارل و سایر ماهیهای چرب، سرشار از چربیهای امگا۳ هستند که سطح انسولین را کاهش و حساسیت به انسولین را در افراد چاق و مبتلا به اضافه وزن افزایش میدهند. و کسانی که این علائم پیشدرآمدی میگرن را دریافت میکنند نسبت به کسانی که فاقد این علائم هستند بیشتر مبتلا به میگرن میشوند. سالمون و ماهیهای دیگر سرشار از ویتامینB، پتاسیم، سلنیوم و فاقد کربوهیدراتند.

کتوژنیک در بدنسازی به طور مثال میگو و اکثر خرچنگها

فاقد کربوهیدرات اما سایر غذاهای دریایی حاوی

کربوهیدرات هستند. خوشبختانه در این رژیم غذایی میتوان طیف گستردهای از مواد غذایی مقوی و خوشمزه را مصرف کرد و میزان کربوهیدرات روزانه را محدود ساخت. این داروها اعتیادآور نیستند ولی اگر بیش از ۱۰ بار در ماه استفاده شوند ممکن است باعث بروز سردرد ناشی از مصرف زیاد دارو شوند. اگر به هر دلیلی نسبت به نشاسته مقاوم حساس هستید و بعد از خوردن سیب زمینی پخته احساس نفخ می کنید باید آن را به صورت گرم بخورید.

همچنین باید گفت میزان چربی دریافتی در این رژیم معادل سه چهارم فنجان روغن زیتون است. پس خطراتی که به دلیل میزان بالای HDL و کلسترول بد وجود دارد از بین می رود. این مخلوط سرشار از فیبر است و توسط Leanne Vogel به وجود آمده است. مانند انواع توت ها، بادام زمینی در حالی که کم کربوهیدرات بوده، سرشار از آنتی اکسیدان است و این باعث می شود این اسموتی یک نوشیدنی عالی در رژیم کتوژنیک باشد. توجه : این نکته را در نظر بگیرید که کتوژنیک یک رژیم غذایی کوتاه مدت است و کارشناسان تغذیه آن را به عنوان یک رژیم غذایی پایدار و طولانی مدت توصیه نمی کنند.  This da ta w᠎as created  wi᠎th the ᠎he​lp of GSA Content Generator D​emover​sion.

برنامه رژیم کتوژنیک استاندارد

ساده تر از این نمی شود! با گرم تر شدن هوا ترجیح می دهید یک نوشیدنی خنک بنوشید. پس از سرد شدن کره، شیر را با همزن دستی یا همزن برقی به شدت اضافه کنید. اسموتی را با مقدار بیشتری شیر بادام یا آب رقیق کنید. به دلیل تغییر در تعادل آب و مواد معدنی، نمک و سایر مواد معدنی اضافهشده میتوانند هنگام شروع کار مهم باشند. هنگام رفتن به مجالس اجتماعی یا ملاقات با خانواده و دوستان، ممکن است بخواهید غذای خود را نیز بیاورید، که می تواند کاهش هوس و پایبندی به برنامه غذایی خود را بسیار آسان تر کند.

رژیم کتوژنیک چه ضرری دارد

ترکیبی از شیر نارگیل و عطر و طعم خنک کننده نعناع بسیار فوق العاده بوده و در این هنگام انتخاب بسیار مناسبی است. رژیم کتوژنیک؛ برای کاهش وزن گزینه مناسبی است زیرا شواهد به خوبی از آن حمایت میکند. قهوه با افزایش چربی ممکن است به کاهش وزن سریعتر شما کمک کند، اما مطمئن باشید که مواد مغذیای را که از صبحانه از دست دادهاید در اواخر روز جبران میکنید . اما میتوان گفت گه گاهی ممکن است بخواهید غذاهایی خارج از منو بخورید. اما باید توجه کنید که چربی های دریافتی از وعده های غذایی باید چربی های سالم مثل روفن زیتون، روغن نارگیل، آووکادو، ماهی چرب و…

 Data has be en gener​at ed ᠎by GSA  C᠎on​te nt  G​enerator DEMO!

دکتر برای رژیم کتوژنیک

در رژیم غذایی ketogenic مصرف کربوهیدرات روزانه شما باید حدود ۵۰ گرم یا کم تر باشد و این ممکن است دشوار باشد. در واقه دو روز در هفته روز آزاد شما هستند که بهتر است حتی در روزهای آزاد، کربوهیدرات های مصرفی شما سالم و از نوع میوه و سبزیجات و غلات بدون قند باشد. شما حتی می توانید کمی خامه نیز به این ترکیب اضافه کنید. سبزیجات بدون نشاسته، کالری و کربوهیدرات کمی دارند اما حاوی مواد مغذی زیادی از جمله ویتامین C و چندین ماده معدنی هستند. میزان کربوهیدرات خالص در سبزیجات بدون نشاسته متغییر است.

با نشاسته ذرت و آب یک دوغاب درست کنید و داخل کاری هم بزنید تا غلیظ شود. کمی نمک، پودر کاری میتواند در صورت نیاز، طعم بیشتری را به ارمغان بیاورد. اکثر سبزیجات دارای کربوهیدرات خالص بسیار کمی هستند. یک توت فرنگی متوسط فقط ۱ گرم کربوهیدرات دارد. روغن را در یک قابلمه بزرگ روی حرارت متوسط رو به بالا گرم کنید. در این رژیم کم کربوهیدرات میزان پروتئین متوسط و مصرف چربی زیاد است. بنابراین شما باید میزان کربوهیدرات قابل هضم، (کربوهیدرات خالص) را در نظر بگیرید، که همان کربوهیدرات کلی منهای فیبر است.

لیست غذایی کتوژنیک

دکتر تن به این نتیجه رسید که علیرغم کتاب ها و اطلاعات مختلفی که در خصوص این رژیم وجود دارد مردم باید از این موضوع آگاه باشند که محدودیت های در استفاده از این رژیم وجود دارد که باید از آنها آگاه باشند. سبزیجات و سایر گیاهان حاوی فیبر نیز میباشند؛ فیبرها گروهی از کربوهیدرات­ها هستند که بدن قادر به هضم آنها نیست. در این مینی بررسی، ما یافته های کلیدی مربوط به پیامدهای عملکرد متابولیسم بدن کتون و بیان ترانسفورماتور مونو کربوکسیلیک در طول توسعه و بزرگسالی را برجسته می کنیم.

چگونه از رژیم کتوژنیک خارج شویم

سعی کنید در طول روز بین 10 تا 12

لیوان آب بنوشید. سعی کنید حداقل هفتهای دو بار غذای دریایی مصرف کنید. برای به حداقل رساندن این مسئله ، می توانید برای چند هفته اول رژیم منظم کم کربوهیدرات را امتحان کنید. در رژیم کتو به جای گلوکز (قند) از چربی ها به عنوان منبع سوخت بدن استفاده می شود که از آن برای تامین انرژی روزانه بهره می بریم و مواد غذایی پر چرب جایگزین کربوهیدرات ها می شوند.

کتونها در غیاب گلوکز سوخت مورد نیاز بدن را تامین میکنند. دیدیم که وقتی کیتو – سازگار هستیم، عکس العمل بدن ما نسبت به چربی ها چقدر متفاوت و مثبت است و چگونه به سرعت چربی های ذخیره بدن می سوزد؛ حتی اگر در برنامه غذایی ما سه برابر حد استاندارد چربی باشد. اگر شما فردی عاشق اسموتی هستید که می خواهید رژیم غذایی کتوژنیک را امتحان کنید، ناامید نشوید، هنوز هم گزینه های زیادی وجود دارد و شما فقط نیاز به تنظیم انتظارات تان از طعم ها دارید.

به نظر می رسد هرکسی، از کورتنی کارداشیان گرفته تا هلی بری، پیرو رژیم کتوژنیک هستند. این ویژگی ها از پدر و مادر به ارث می رسد و اگر فرد ورزش کند و رژیم های لاغری سخت هم بگیرد، لاغر نمی شود. Jessica Beacom یکی از بنیان گذاران واقعی این برنامه غذایی می گوید: “ما به حدی به چیزهای شیرین عادت کرده ایم، که مغز ما در اولین جرعه انتظار یک طعم واقعا شیرین را دارد و وقتی اینطور نیست به طور خودکار آن را رد می کنیم، حتی اگر یک خوراکی بسیار مغذی باشد.

انواع فست در کتوژنیک

تحقیقات در مورد این موضوع محدود است، اما این را در نظر بگیرید: میتوانید با جایگزین کردن یک وعده غذایی با این نوشیدنی قهوه، بدن خود را از مواد مغذی کلیدی مانند ویتامینها و مواد

معدنی محروم کنید. رژیم کتوژنیک حاوی چه مقدار از درشت مغذی ها است؟ در قسمت اول به معرفی رژیم غذایی کتوژنیک پرداختیم و مزایا و معایب این نوع رژیم را بیان کردیم. رژیم غذایی کتوژنیک معمولا کربوهیدرات مصرفی روزانه را به ۲۰ تا ۵۰ گرم محدود میکند، که این امر ممکن است چالش برانگیز به نظر آید.در این مقاله از علم ورزش غذاهای مجاز در رژیم کتوژنیک را به شما معرفی میکنیم.

به عنوان مثال ۵ روز رژیم کتوژنیک انجام میگردد و پس از آن دو روز رژیم با کربوهیدرات فراوان استفاده میشود. با این­حال میزان کربوهیدرات سبزیجات نشاسته­ای مانند سیبزمینی، چغندر و یام (نوعی گیاه علفی) فراتر از میزان مجاز کربوهیدرات مصرفی روزانه است. ماهی و صدف­های خوراکی از جمله غذاهای مجاز در رژیم کتوژنیک هستند. احتمالا توی این مدت از بوی این ناهار کتوژنیک خوشمزه، حسابی گرسنه شده باشید. احتمالا برای استفاده از این رژیم غذایی و پیروی از روش آن به راهنمایی پزشکی نیاز دارید. شما همچنین می توانید از دانه های نارگیل، دانه های چیا و یا توت فرنگی برای تزئین اسموتی استفاده کنید.

انواع سالاد کتوژنیک

بادام گردو، دانه کدو تنبل، بادام زمینی و دانه آفتابگردان. شاید شما نتوانید یک میلک شیک واقعی داشته باشید اما این اسموتی شکلاتی به خاطر ترکیبی غلیظ و خامه ای از شیر نارگیل، پودر پروتئین، دانه چیا، شکلات تلخ و یخ شما را به حس این نوشیدنی دلچسب نزدیک می کند. در سال ۲۰۱۲ این کتاب توسط پنگوئن بوکس با مقدمه جدیدی توسط رابرت لوستیگ مجدداً منتشر شد تا بازتاب دهنده زمینه تغذیه ای تغییر یافتهای باشد که کتاب به ایجاد آن یاری رساندهاست.

در رژیم کتوژنیک چه بخوریم

با توجه به مزایای این رژیم از جمله کاهش وزن مطلوب، متعادل کردن قند خون و بهبود تمرکز، واقعا نمی توان از محبوبیت این رژیم غذایی شگفت زده شد! توصیه: از توت فرنگی یخ زده برای یک نوشیدنی یخ زده کف دار استفاده کنید. محدودیت کربوهیدراتها ممکن است برای بسیاری از افراد اذیتکننده باشد؛ چراکه کربوهیدراتها شیرین هستند و بسیاری از مواد غذایی خوشمزه، اسنکها و تنقلات حاوی شکر و شیرینکنندهها هستند. رژیمهای غذایی خاص و ویژه معمولا با محدودیتهایی رو به رو هستند و دستتان را در پخت و پز باز نمیگذارند اما با پیشرفت علم تغذیه و روشهای خلاقانه آشپزی، این محدودیتها رو به پایان است.