باور کردن هر یک از از اینها 10 افسانه درباره برنامه غذایی کتوژنیک شما را از بالا رفتن نگه می‌دارد

رژیم کتوژنیک و فشار خون رژیم های کتوژنیک ممکن است در کوتاه مدت نیز مورد استفاده قرار گیرد ، تا به شما در از دست دادن چربی و بهبود ۸ مدل “رژیم کاهش وزن سریع” آسان و سالم سلامتی کمک کند. آیا شما تا به حال از رژیمهای لاغری استفاده کردهاید؟ اما آیا این رژیم غذایی واقعا در کاهش وزن تاثیری دارد؟ رژیم کتوژنیک دوره ای : در این نوع رژیم کتوژنیک میزان مصرف کربوهیدرات افزایش پیدا می کند. بدن ما گلوکز (قند) موجود در کربوهیدرات ها را به عنوان سوخت استفاده و به انرژی تبدیل می کند.

آموزش غذاهای کتوژنیک اما در این رژیم سوخت تامین کننده انرژی از ذخایر چربی و پروتئین تامین می شود. این مطالعات رژیم غذایی کتوژنیک نشان دادهاند که افراد در صورت عدم کنترل یا محدودیت در مصرف چربی میتوانند، کاهش چربی و کاهش وزن را تجربه کنند. برای افراد مبتلا به سرطان که با ایمونوتراپی درمان میشوند، میکروبیوم متنوع روده با اثربخشی بیشتر همراه است. اما این رژیم برای ورزشکاران حرفه ای که قصد عضله سازی در بدنشان را دارند یا به دنبال افزایش وزن هستند، به هیچ عنوان مناسب نیست.

شاید برایتان سوال باشد که آیا میوه ها و سبزیجات نیز در این رژیم جایگاهی دارند یا خیر. در اینجا اطلاعات مختصر اما جامعی را درباره این رژیم لاغری به شما می دهیم و می گوییم که آیا به درد شما می خورد یا خیر. آیا این رژیم برای کاهش وزن و مبارزه با بیماریهای متابولیکی گزینه خوبی است؟ پس اجتناب کرده اند مصرف کردن وعده های غذایی ، مقداری انرژی به خاطر هضم را انتخاب کنید و انتخاب کنید بنزین را انتخاب کنید و انتخاب کنید ساز وعده های غذایی سوزانده تبدیل می شود کدام ممکن است بیشتر اوقات به این موضوع تأثیر گرمایی وعده های غذایی (TEF) می گویند.

البته این نکته مهم است که مصرف پروتئین متعادل شود، به این دلیل که پروتئین در صورت مصرف زیاد میتواند به گلوکز تبدیل شود، که ممکن است انتقال به حالت کتوز را به تاخیر بیندازد. این رژیم چگونه شما را لاغر می کند؟ از انجام دادن آن ورزش لذت می بدید و در مدت رژیم قلیایی آن ورزش به صاف و زیبا شدن اندام شما کمک می کند. ظاهراً من جزو چند درصدی بودم که واکنش شدید به فعالیت هلیکو باکتر نشان می دادم.

رژیم کتوژنیک با پروتئین بالا مناسب افرادی است که فعالیت بدنی شدید دارند.در این رژیم میزان مصرف پروتئین اندکی افزایش پیدا میکند و از مصرف چربی کم میشود؛ یعنی %60 چربی، 35% پروتئین و %5 کربوهیدرات.در رژیم کتوژنیک با پروتئین بالا لازم است که روزانه 120 گرم پروتئین و حدود 130 گرم چربی مصرف کنید. سپس شروع به تبدیل چربیها به کتونها میکند. در طی 3 ماه رژیم کم کربوهیدرات باعث کاهش وزن 3 برابری نسبت به گروه کم چرب گردید. لیپوپروتئین با چگالی کم یا کلسترول بد، گونه دیگر کلسترولی است که باعث بیماریهای مختلف قلبی و عروقی از جمله گرفتگی رگهای خونی میشود.

از دیگر مشکلات رژیم لاغری کتوژنیک، پوکی استخوان است که خصوصا در کودکان میتواند نمودی ماندگار و خطرناک داشته باشد. ولی طرز تهیه غذاهای دیگر هم گفته شده. پروتئین هم بخشی از لیست غذاهای برنامه کتوژنیک است اما معمولاً بین غذاهای پروتئینی بدون چربی و منابع پروتئینی سرشار از چربی اشباع شده مانند گوشت گاو و بیکن تمایز قائل نمی شود. بر اساس برنامه رژیم کتوژنیک، چربی ها بین ۶۰ تا ۸۰ درصد و پروتئین ها ۱۵ تا ۲۰ درصد از کالری روزانه شما را تشکیل می دهند.

ما توصیه نمیکنیم که آبلیمو را به عنوان ماده چربی سوز قوی برای لاغری مصرف کنید، ولی بر اساس مطالعات لیمو باعث بهبود حرکات روده میشود، احساس گرسنگی را کم میکند و بهطور کلی بر روی لاغری شکم و تمام بدن تأثیرگذار است. اگر بخواهیم با اعداد و ارقام بگوییم، شما بر اساس این نوع رژیم لاغری روزانه باید ۷۰% چربی، ۲۰% پروتئین و فقط ۱۰ درصد کربوهیدرات مصرف کنید. اگر به آووکادو علاقهی زیادی دارید و تمایل دارید با نوشیدنیهایی که با آووکادو تهیه میشوند، آشنا شوید، به شما پیشنهاد میکنیم مقالهی اسموتی آووکادو را مطالعه کنید.

بنابراین، اگر تصمیم به شروع رژیم کتوژنیک دارید، با یک پزشک یا مشاور تغذیه مشورت کنید و سعی کنید به سمت رژیم کتوژنیک رایگان و موارد این چنینی در فضای اینترنت نروید؛ چرا که این گونه رژیم ها متناسب با سیستم بدنی و شرایط سلامتی شما طراحی نشده اند و ممکن است نتیجه عکس بگیرید و یا حتی عوارض خطرناکی را تجربه کنید. برای مثال با اینکه مصرف روغن زیتون مزایای زیادی دارد، اما اگر مقدار زیادی از آن را روی غذای خود بریزید باعث میشود کالری دریافتی شما به شدت افزایش یابد و وزنتان اضافه شود.

در ادامه بررسی میکنیم که چطور رژیم کتوژنیک باعث کاهش وزن میشود. مطالعات نشان داده که رژیم کتوژنیک برای این دسته از افراد بسیار مفید است. افزایش میزان کتون در خون انسان منجر به کاهش فیبر و انباشته شدن چربی میگردد؛ این مسئله تاثیری منفی و عمیق بر کارکرد قلب خواهد گذاشت. اولین سوختی که بدن شما برای تولید انرژی تجزیه میکند، کربوهیدراتها هستند، این فرآیند هر روز منجر به سوزاندن کالریهای اضافی میشود. یکی از برجسته ترین مضرات رژیم کتوژنیک مصرف زیاد چربی های اشباع است که این مسئله می تواند به بیماری های قلبی منجر شود.

زمانی که شما در طول روز کمتر از ۵۰ گرم کربوهیدرات مصرف کنید بدن شما در

نهایت شروع به مصرف قند ذخیره شده در بدن میکند و این روند معمولا ۳ تا چهار روز طول میکشد. کاهش مصرف کربوهیدرات میتواند به میزان قابل توجهی کالری مصرفی شما را کاهش دهد. کربوهیدرات مصرفی شما هم کمتر از ۵۰ گرم خواهد بود. دراین برنامه ی غذایی ، فقط ۵ تا ۱۰ درصد از رژیم غذایی شما می تواند از کربوهیدرات ها باشد. رژیم کتوژنیک هدفمند: پیرو این نوع برنامه لاغری کتوژنیک در روزهایی که فعالیت زیادی داشته اید، می توانید کربوهیدرات بیشتری مصرف کنید.

یک پژوهش انجام شده نشان داد، افراد در رژیم کتوژنیک 2.2 کاهش وزن بیشتری نسبت به افرادی داشتند که یک رژیم با کالری و چربی پایین را انتخاب کرده بودند. به نظر می رسد برنامه غذایی کتوژنیک یک رژیم مد روز (Fad diet) است و اخیرا بر سر زبان ها افتاده. مطالعات حیوانی که در آن رژیم پر چربی استفاده شده بود، ارتباطی بین چربی برنامه غذایی و چاقی نشان نداد و بر عکس کربوهیدرات بسیار پایین و چربی بالا نظیر کتوژنیک، کاهش وزن را تسهیل می کرد.

در خلال رژیم چاقی در یک هفته بهتره از مصرف الکل، فست فود و غذاهای سرخ شده و همچنین قند های مصنوعی خودداری کنید. مبارزه با چاقی … به این ترتیب، با استفاده از رژیم کتوژنیک میتوان احساس گرسنگی را کاهش داد؛ دیابت نوع دو را میتوان کنترل کرد؛ بیماری صرع مقاوم به دارو را درمان کرد؛ فشارخون بهبود مییابد و کلسترول و تری گلیسیرید که رایجترین شیوه ذخیره چربی در بدن هستند، نیز کم میشود. در نتیجه ، علاوه بر بهبود قابل توجه در پروفایل های متابولیکی و هورمونی ، به نظر می رسد که این مطالعه از کارآیی کاهش وزن توسط یک رژیم کتوژنیک بسیار کم کالری (VLCKD)در بهبود تحرک و مورفولوژی اسپرم بیماران چاق پشتیبانی می کند.

علاوه بر این، 7 نفر از 21 فرد حاضر در مطالعه به طور کامل مصرف تمام داروهای دیابت خود را متوقف کردند. تحقیقات انجام شده بر روی ۳۴۹ بیمار دیابتی که به مدت یک سال رژیم کتوژنیک گرفته بودند، نشان داد که بیماری در این افراد تا حدود ۶۰ درصد بهبود یافته و وابستگی آنها به انسولین بسیار کمتر شده است. رژیم کتوژنیک این روزها طرفداران زیادی داره و عده زیادی در این باره سوال میپرسن. در این رژیم کربوهیدرات بسیار کمتری دریافت میکنید، مصرف پروتئین را در حد متوسط حفظ کرده و ممکن است مصرف چربی را افزایش دهید.کاهش مصرف کربوهیدرات، بدن را در وضعیت متابولیکی به نام کتوز قرار میدهد، در این صورت برای تأمین انرژی بدن بهجای سوختن کربوهیدرات، چربیها سوزانده میشوند.بهتر است توضیح دادن در مورد رژیم کتوژنیک را با یک مثال ساده شروع کنیم.

در نتیجه افرادی که رژیم کم کربوهیدرات مثل رژیم کتوژنیک داشتند، 6.9 کیلوگرم کاهش وزن داشتهاند، در حالی که گروه رژیم دیابتی (کم چربی) تنها 2.1 کیلوگرم وزن کم کردهاند. مواد لازم برای خیارشور یک روزه خیار تازه ۱ کیلوگرم پیاز ۲ عدد نمک به میزان دلخواه سرکه سیب یا سرکه سفید ۲ فنجان زردچوبه ۱۴ قاشق چایخوری تخم خردل (اختیاری) ۳ قاشق غذاخوری فلفل قرمز خشک شده ۱-۳ عدد شکر ۱۲ فنجان در تهیه خیار شور سنتی به یک الی دو هفته زمان نیاز است.

در این رژیم توصیه می شود که کربوهیدرات هایی که هضم آنها آسان است اعم از نوشابه، شکر، نان سفید و انواع شیرینی ها را حذف کنید. رژیم غذایی کتوژنیک، رژیم کتو یا رژیم کتون زا یک برنامه غذایی با چربی بالا، کربوهیدرات کم و پروتئین متوسط است که بسیاری از افراد برای کاهش وزن از آن پیروی می کنند. هم چنین مصرف بسیاری از میوه ها ، سبزیجات و غلات سالم در این رژیم محدود می شود. همه میوه ها منبع سرشار از کربوهیدرات تلقی می شوند اما می توانید میوه های ریز مانند توت را به مقدار کم میل نمایید.

اما نسبت چربی ۶۰%، پروتئین ۳۵% و کربوهیدرات ۵% می باشد. از بین این برنامه ها، رژیم پروتئین بالا و رژیم استاندارد بیش از سایرین مطالعه شده اند و متداول ترند. رژیم کتوژنیک یکی از معروف ترین برنامه های غذایی در بین افرادی است که قصد لاغر شدن و کاهش وزن را دارند. رژیمهای غذایی لاغری سریع زیادی وجود دارد که اغلب آنها جنبه تبلیغاتی و تجاری دارند و مورد تأیید جامعه پزشکی نیستند. شیرینی ها، مانند بیسکوییت ها، کیک ها و شکلات ها مجاز نیستند.

 Artic le has been c᠎re᠎ated ​wi th GSA C on te᠎nt Gener ator D emoversi on.

از آنجایی که در رژیم غذایی کتو مصرف کربوهیدرات ها بسیار کم است؛ بنابراین بدون شک می تواند یک رژیم مناسب برای افراد دیابتی باشد. غذاهای اصلی در رژیم غذایی کتوژنیک شامل گوشت، ماهی، کره، تخم مرغ، پنیر، خامه، روغن، آجیل، آووکادو، دانهها و سبزیجات کم کربوهیدرات هستند. بسیاری از غذاهایی که برای سلامت و زیبایی پوست مفید هستند، در رژیم کتو قرار دارند، این مواد غذایی حاوی سبزیجات غیر نشاسته ای مانند اسفناج ، سبزی های سبز برگ ، خیار و گل کلم هستند.