کالری الو اسفناج


خورشت علو اسفناج یکی از خورش های خوشمزه ایرانی است که بیشتر در مهمانی ها و مجالس خانوادگی تهیه می شود. این خورش به دلیل استفاده از اسفناج در آن بسیار سالم و برای بدن ارزشمند است. اسفناج سرشار از ویتامین ها و مواد مغذی است که برای تقویت سیستم ایمنی بدن، پیشگیری از سرطان، پوست و موی سالم و استخوان های قوی مفید است. رایج ترین گوشتی که در پخت این خورش استفاده می شود، گوشت گاو یا گوسفند است. البته می توان از گوشت بوقلمون نیز در این غذا استفاده کرد. کالری الو اسفناج متوسط است.

 

 

کالری آلو اسفناج چقدر است؟

کالری الو اسفناج

کالری خورشت آلو اسفناج در حالت (غذای پخته شده مرکب از چند ماده) 173 کیلو کالری در 100 گرم می باشد.

 

این غذا تقریباً 1650 کیلوکالری انرژی دارد و در صورت تقسیم کردن‌اش بین 4 نفر، به هر نفر 400 کیلوکالری انرژی خواهد رسید. اما چون با برنج خورده می‌شود، انرژی دریافتی‌اش حداقل به 600 کیلوکالری خواهد رسید.

 

 

جدول ارزش غذایی و کالری  آلو اسفناج

کالری الو اسفناج

 

تشکیل دهنده اصلی مقدار در100 گرم
انرژی (کالری) 173 کیلوکالری
کربوهیدرات 11.63 گرم
پروتئین 7.77 گرم
چربی 11.36 گرم
آب 91.15 گرم
فیبر 2.13 گرم
قند 7.05 گرم
کلسترول 22.31 میلی گرم
نام ویتامین مقدار در 100 گرم
ویتامین A 180.10 میکروگرم
ویتامین D 0.00 میکروگرم
ویتامین E 4.33 میلی گرم
ویتامین K 179.57 میکروگرم
ویتامین C 11.40 میلی گرم
تیامین (B1) 0.05 میلی گرم
ریبوفلاوین (B2) 0.13 میلی گرم
نیاسین (B3) 1.65 میلی گرم
کولین (B4) 7.83میلی گرم
پانتوتنیک اسید (B5) 0.21 میلی گرم
ویتامین B6 0.18 میلی گرم
فولات (B9) 59.24میکروگرم
ویتامین B12 0.48 میلی گرم
نام ماده معدنی مقدار در 100 گرم
کلسیم 55.36 میلی گرم
آهن 1.93 میلی گرم
منیزیم 41.44 میلی گرم
فسفر 66.59 میلی گرم
پتاسیم 363.27 میلی گرم
سدیم 415.71 میلی گرم
روی 1.88 میلی گرم
مس 0.13 میلی گرم
منگنز 0.44 میلی گرم
سلنیم 7.03 میکروگرم

 

 

 

 

عناصری که در کالری الو اسفناج تاثیر دارد

کالری الو اسفناج

  • 400 گرم گوشت گوسفند
  • 800 گرم اسفناج
  • 12 هرس کنید
  • 2 عدد پیاز
  • آب پرتقال یا رب پرتقال به میزان لازم
  • نمک و فلفل سیاه به میزان لازم
  • دارچین و روغن به میزان لازم

 

 

چگونه یک خورشت الو اسفناج رژیمی درست کنیم؟

 

کالری الو اسفناج

گام یک

 

برای تهیه خورشت علو اسفناج، پیاز را پوست گرفته، بشویید و تکه تکه کنید. بعد یک قابلمه مناسب را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و مقداری روغن اضافه می کنیم.

 

 

مرحله دوم

 

حالا پیاز را خوب تفت دهید تا سبک و طلایی شود. سپس گوشت گوسفند را خرد کرده و به قابلمه اضافه کنید. به مدت 15 دقیقه بپزید تا رنگ گوشت تغییر کند.

 

مرحله سوم

 

در این مرحله فلفل و زردچوبه و مقداری دارچین به گوشت اضافه می کنیم. سپس به پخت ادامه می دهیم تا طعم ادویه ها آزاد شود. 4 لیوان آب به قابلمه اضافه کنید و بگذارید گوشت به مدت 2 تا 3 ساعت بپزد.

 

مرحله چهارم

 

در حین پختن گوشت، اسفناج را بشویید، سپس در آبکش بگذارید تا آب اضافی آن گرفته شود. اسفناج ها را نگینی خرد کنید سپس یک تابه مناسب را روی حرارت ملایم قرار دهید و به تابه اضافه کنید.

 

مرحله پنجم

 

در این مرحله اسفناج را تفت دهید تا آب بینابینی کاملا تبخیر شود. مقداری روغن اضافه کنید و به تفت دادن ادامه دهید تا اسفناج کاملا سرخ شود. سپس اسفناج ها را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید.

 

مرحله ششم

 

حالا تابه را با حوله تمیز می کنیم و مقداری روغن به آن اضافه می کنیم و آلو را اضافه می کنیم و خوب تفت می دهیم تا کمی سرخ شود.

 

نکته: سرخ کردن آلو از له شدن آن در خورش جلوگیری می کند.

 

مرحله هفتم

 

بعد از پخت کامل گوشت به قابلمه حاوی گوشت نمک و اسفناج سرخ شده اضافه می کنیم و خوب مخلوط می کنیم و درب قابلمه را می گذاریم و یک ساعت دیگر خورش را می پزیم.

 

مرحله هشتم

 

در نهایت در 10 دقیقه آخر پخت آلو را به همراه آب پرتقال یا رب پرتقال به خورش اضافه می کنیم سپس درب قابلمه را می گذاریم تا خورش کاملا آماده شود.

 

نکته: این خورش با آب کمی سرو می شود.

 

 

مرحله نهم

 

چون این خورش باید با آب کمی سرو شود باید اجازه دهیم آب اضافی آن کشیده شود و روی آن را با روغن بپوشانیم.

 

چگونه کالری الو اسفناج را بسوزانیم

 

زمان لازم برای سوزاندن 200 کالری از دویدن به چند عامل مانند وزن، شدت و مدت زمان بستگی دارد. هرچه سنگین‌تر باشید، زمان کوتاه‌تری برای سوزاندن 200 کالری طول می‌کشد، زیرا جرم بیشتری دارید که باید جابجا شود، بنابراین کالری بیشتری می‌سوزانید.

 

به طور مشابه، هر چه شدت دویدن شما بیشتر باشد، زمان کمتری برای سوزاندن 200 کالری صرف می شود. اما سرعت متوسط برای دویدن حدود 6-7 کیلومتر در ساعت یا 3.5-4.5 مایل در ساعت است. هر چیزی که کندتر باشد، پیاده روی بسیار سریع در نظر گرفته می شود و هر چیزی که بیش از 7 کیلومتر در ساعت باشد، به عنوان دویدن در نظر گرفته می شود.

به طور متوسط بین 44 دقیقه تا 28 دقیقه برای سوزاندن 200 کالری راه رفتن روی تردمیل طول می کشد. برای رسیدن به این هدف، باید روی تردمیل با سرعت متوسط 3.5 مایل در ساعت (5.6 کیلومتر در ساعت) با شیب 0 درصد راه بروید. اگر سرعت را افزایش دهید و تمایل داشته باشید زمان سوزاندن 200 کالری کاهش می یابد.

 

جدول زیر تخمینی از مدت زمان لازم برای راه رفتن روی تردمیل را برای وزن خود ارائه می دهد. با این حال، لازم نیست این کار در یک جلسه کامل شود. می توانید این تمرین را به چند تمرین کوچک در طول روز تقسیم کنید.

 

اگر هر روز از تردمیل برای سوزاندن 200 کالری استفاده کنید، هر هفته حدود 0.6 پوند چربی می سوزانید. دلیل آن این است که برای سوزاندن 1 پوند چربی بدن تقریباً 3500 کالری لازم است. بنابراین، اگر تردمیل شما هر روز بدون تغییر رژیم غذایی یا خوردن کالری کمتری بدوید، دوید یا پیاده روی کنید، هر 2 هفته یک پوند چربی بدن می سوزانید.

 

اگر می خواهید به طور منظم 200 کالری در روز بسوزانید، مهم است که برنامه خود را با هم ترکیب کنید. این به معنای دویدن، دویدن و راه رفتن با سرعت ها، شیب ها و شدت های مختلف برای جلوگیری از برخورد با فلات است. همچنین مهم است که بر تغذیه و ریکاوری مناسب تمرکز کنید تا بتوانید بهترین عملکرد خود را داشته باشید و از آسیب دیدن جلوگیری کنید.

 

برای افزایش تعداد کالری‌هایی که می‌سوزانید به 500 کالری، باید میزان ورزش خود را روی تردمیل افزایش دهید یا هر روز 300 کالری کمتر مصرف کنید. از دست دادن 2 پوند در هفته در دراز مدت چالش برانگیز است، اما اگر اضافه وزن دارید، توصیه می شود برای 6 تا 8 هفته در حالی که به ورزش منظم بازگردید.

 

 



Source link