رژیم کتو فستینگ و تاثیر فوقالعادهی آن در کاهش وزن

هنگامی که شما این مقاله را دوست داشتید، مایل به اطلاعات بیشتری در رابطه با رژیم کتو گیاهی کتوژنیک گیاه خواری 1402 وب سایت خود باشید.

رژیم کتوژنیک خوبه یا نه استیسی ماتینسون، RDN، که در تگزاس مستقر است می گوید: رژیم Ketogenic یک برنامه غذایی است که بدن شما را به کتوز وارد می کند جایی که بدن از چربی (به جای کربوهیدرات ها) به عنوان منبع اولیه سوخت استفاده می کند. و از غذاهایی استفاده شده که مواد اولیه اش به راحتی در دسترس همه هست. کسانی که به اصول رژیم کتوژنیک به طور کامل عمل میکنند، وزن کم میکنند و لاغر میشوند. در ادامه اگر اهل حجم متوسطی از ورزش هستید، در ازای هر کیلوگرم از وزن بدن، ۱.

ولی هر چه این کربوهیدراتها با گلوکز کمتری باشند، شما نتیجه بهتری خواهید گرفت. نکته جالب در رژیم کتوژنیک این است که بر اساس تحقیقات، مواد غذایی استفاده شده در این رژیم، سبب میشوند که مادهای شیمیایی در مغز که سبب تنظیم بهبود خواب است به نام آدنوزین، عملکرد مناسبتر یا بهتری داشته باشد. شما در حالت کلی سوختوساز اصلی بدن خود را از کربوهیدرات یا فراوردههای قندی به دست خواهید آورد. مبنای اصلی برنامه غذایی شما باید شامل گوشت، ماهی، کره دانه ها و مغزها، روغن های سالم، آووکادو و حجم بالایی از سبزیجات با کربوهیدرات پایین تشکیل شده باشد.

برای به دست آوردن بهترین نتایج از برنامه رژیم غذایی خود، به باشگاه ورزشی بروید. 2. کبد و کلم بروکلی خرد شده را به کاسه اضافه کنید و به مدت 10-15 دقیقه هم بزنید. این شامل کلم هایی مانند کلم بروکسل، کلم بروکلی، کلم پیچ و سبزی کولارد می شود. در مواقع خاص و به تجویز پزشک رژیم کتوژنیک به عنوان یک روش درمانی مکمل، در درمان بیماری هایی همچون سرطان نیز استفاده شده است. به عنوان مثال توی یک وعده گفته شده سینه مرغ سرخ شده توی روغن زیتون رو به همراه 100 گرم سالاد کاهو با ترکیب یک مقدار خیلی کمی آب لیمو ( برای مزه دار شدن و البته روغن زیتون ) میل بشه.

در مورد استرس و تاثیری که روی جلوگیری از ورود به حالت کتوزیس میزاره هم توی مورد قبلی توضیح داده شد. ما به شما توصیه میکنیم که اگر تمایل دارید در رژیم کتوژنیک خود عضلهها را از دست ندهید، حتما میزان پروتئین را افزایش دهید و نگران این موضوع نباشید که مصرف پروتئین سبب خارجشدن بدن از فاز کتوز خواهد شد. علاوه بر این، افرادی که مشکلات قلبی دارن، باید حتما با پزشک مربوطه قبل از گرفتن این رژیم مشورت کنن. علاوه بر این، ثابت شده است که مصرف امگا سه خطر بیماری های قلبی عروقی را کاهش می دهد. Th᠎is con​tent has  been c​re at᠎ed by G SA Content  Generator D emov᠎ersi on .

رژیم کتوژنیک با کاهش مصرف کربوهیدرات و افزایش چربی دریافتی بدن را در حالت کتوزیس قرار می دهد. در حقیقت مصرف این کربوهیدراتهای با کیفیت بالا در طول فعالیتهای ورزشی، منافاتی با اصول رژیم کتوژنیک ندارد. ضمن اینکه باقیمانده چربی و پروتئینهای روزانهای که مصرف میکنید نیز باید متناسب با نیاز شما باشد، نه بیشتر از اندازه و نیاز بدن شما! بدن و مغز ما برای زنده ماندن به گلوکز نیاز خواهند داشت و حتی زمانی که شما رژیم کِتون را رعایت میکنید باید گلوکز کافی برای تغذیه شدن سلولهای تخصصی، خصوصا سلولهای مغزی را به بدن خود برسانید.

عملکرد اصلی رژیم کتوژنیک به اینگونه است که شما از طریق چربیها و پروتئینها کالری زیادی دریافت میکنید و در عوض میزان مصرف کربوهیدراتها برای شما کمتر است. به عبارتی کربوهیدراتها در این رژیم نقش کمتری را ایفا میکنند و همچنین پروتئینها نیز چندان مجالی برای ارز اندام ندارند. بعد از آن بدن شما انرژی موردنیاز خود را با شکستن چربیها و پروتئینها به دست میآورد که همین امر موجب کاهش وزن خواهد شد. همانطور که می دانید یکی از علت های اصلی چاقی و اضافه وزن در اکثر افراد به علت وجود کربوهیدرات در محصولات مختلف قندی، چربی و لبنیات است.

مواد غذایی اصلی در این رژیم ۷۰ درصد چربی و ۲۵ درصد پروتئین دارند و تنها ۵ درصد از آنها به کربوهیدرات اختصاصیافته است. رژیم لاغری کتوژنیک(رژیم کتو 28 روزه) که به اصطلاح رژیم کتو نامیده می شود، رژیمی است که بر پایه مصرف کم کربوهیدرات و مصرف بالای چربی طراحی شده است.هدف از رژیم کتوژنیک این است که بدن را به حالت “سوزاندن چربی” هدایت کنیم که بدین ترتیب بدن چربی بیشتری را نسبت به آنچه که در رژیم غذایی با کربوهیدرات وجود دارد، می سوزاند. چربی بسیار کندتر از کربوهیدراتها هضم شده و کتونها در هر واحد انرژی بیشتری نسبت به گلوکز دارند.

چربی با کیفیت بیشتری مصرف کنید. البته این مشکل باعث ناراحتی شما نمیشود و اگر بطور موقت مصرف کربوهیدرات را افزایش دهید، برطرف میگردد. رژیم کتو باعث از بین رفتن توده عضلانی بدن می شود؛ زیرا خوردن پروتئین بدون کربوهیدرات منجر به عدم عضله سازی می شود. به شما پیشنهادهای غذایی روزانه میدهد و همچنین لیست خریدتان را بر اساس رژیم کتوژنیک، برای شما تنظیم میکند. کتوزیس نوعی فرآیند است و زمانی که بدن شما کربوهیدرات کافی برای سوزاندن انرژی ندارد. اگر تحرک کمی دارید، ۸/۰ گرم پروتئین در ازای هر کیلو وزن از بدن شما کافی است.

این مشکل براحتی میتواند با مصرف کافی پروتئین حل شود.جوش: این مورد خیلی کمیاب است اما شکم برخی افراد جوش زده و ملتهب میشود. حتی اگر شما برخی از موارد را رعایت کنید ممکن است این دوره کمتر هم طول بکشد. نکته کلیدی اینکه شما باید رژیم طراحی شده کتوژنیک را بهخوبی رعایت کنید و دریافت پروتئین مناسبی داشته باشید. در وهلۀ اول باید دید که، اصلاً این رژیم مناسب شما است یا خیر و اینکه آیا با اهداف شما برای این رژیم همخوانی دارد یا نه.

مرحلهی دوم: بدن شما برای تأمین انرژی خود به دنبال منابع سوخت جایگزین میگردد که شما باید چربیهایی مانند ماهی قزلآلا، آووکادو

و روغن نارگیل را جایگزین آنها کنید. مرحلهی سوم: در غیاب حضور گلوکز در بدن شما، بدن شروع به سوختوساز چربیها کرده و کتون تولید میکند. اما اگر اهل ورزشکردن با حجم کم هستید، در ازای هر کیلوگرم از وزن بدن شما، یک گرم پروتئین کاربردی خواهد بود. کنترل وزن هفتگی را جدی بگیرید. رژیم کِتوژنیک رژیم مناسب برای کاهش وزن بوده و ما توصیه میکنیم که بهتر است هم کربوهیدراتهای کل مصرفی در این رژیم و هم کربوهیدراتهای خالص مصرفی در آن را بهخوبی کنترل کنید.

وزن ممکن است به طور طبیعی پس از خروج از رژیم کتو چند کیلوگرم (1-3 کیلوگرم) افزایش یابد و این به دلیل افزایش مقدار آب در بدن پس از افزایش میزان کربوهیدرات های مصرفی است. بیاد داشته باشید که اعتیاد به شکر مانند اعتیاد به هر چیز دیگری، زمانی که در حال مصرف آن هستید به شما آسیب میزند و ترک کردن آن هم بسیار سخت است.توده عضلانی: زمانیکه شکر در بدن کم باشد، بدن فقط به سراغ چربی ها نمیرود بلکه از ماهیچه ها نیز تغذیه میکند و به همین دلیل ممکن است برخی افراد دچار ضعف عضلانی بشوند. ᠎Th​is post has been gener ated ​by GSA Content Gen er᠎at or  D em over si on!

رژیم کتوژنیک به جای کالری شماری و محدود کردن خوراکی ها و حتی کمک گرفتن از تمرین های شدید ورزشی برای رسیدن به کاهش وزن شما را از طریق دیگری به هدفتان نزدیک می کند. حالتی که بدن برای صرف انرژی از چربی به جای کربوهیدرات استفاده می کند. رژیم کتوژنیک به عنوان یک ابزار برای درمان بیماری های عصبی مانند صرع عاملی موثر است. هفته سوم، هر چند شبیه به دو هفته اول است، اما مقدار کالری مصرفی شما متفاوت است.

در ۲ هفته اول با رعایت کردن این رژیم شما وارد فاز کتوزیس خواهید شد و فرایند تبدیل چربی به انرژی و کاهش وزن برای شما آغاز میشود. اگر میخواهید از این رژیم غذایی استفاده کنید حتما ابتدا با پزشک مشورت کنید.چنانچه این مطلب را مفید میدانید با لایک کردن و به اشتراک گذاشتن آن، از ما حمایت کنید. مرحلهی چهارم: درست زمانی که خون شما میزان کتون مناسبی دریافت کرده و کتون به نقطه و میزان خاصی رسید، بدن به حالت کتوز وارد خواهد شد. قبل از آغاز رژیم کتوژنیک باید یک آزمایش خون کامل انجام دهید.

این افراد در ادامه و با کاهش وزن خود میتوانند از رژیم کتوژنیک استاندارد استفاده کنند. طرفداران این رژیم بر این باورند که کتوفستینگ میتواند به کاهش و تثبیت وزن آنان کمک زیادی بکند. به همین دلیل شما با کمبود زیادی مواجه میشوید. این رژیم سطح الکترولیت بدن را کاهش داده که نتیجه آن کمبود بعضی از مواد معدنی مانند پتاسیم و منیزیم و سدیم خواهد شد. هرگاه سطح اجسام کتونی در خون (و مغز) بالا برود و کتوزیس ایجاد شود، شمار حملات صرعی کاهش مییابد. رژیم کتو باعث افزایش سطح کتونها در بدن میشود.

اهداف کاهش وزن خود را به پزشک خود توضیح دهید تا بتواند داروی دیگری را جایگزین کند که باعث عدم جلوگیری از کاهش وزن نشود. این باعث می شود تا زمان آماده سازی غذا کاهش یابد. اما ظاهرا مواردی مثل بیماری «صرع» هم با این رژیم لاغری تا حدودی بهبود پیدا میکند. محققان در چند تحقیق دریافتند که پیروی از رژیم کتوژنیک در کاهش روند بیماری آلزایمر و بهبود علائم آن نقش دارد. هرم غذایی کتوژنیک تقریباً تقریباً برعکس هرم غذایی معمولی کار میکند, و لیپیدها از بالای هرم در قسمت پایین و کربوهیدرات در رأس هرم قرار دارد.