اهمیت سلنیوم در مبارزه با عفونت های ویروسی | نامه ها


دکتر هلگا راین (نامه، 20 مه) با تأکید بر اهمیت تغذیه برای حفظ سلامت عمومی و به ویژه سیستم ایمنی بدن ما به عنوان بخشی از نبرد با ویروس کرونا، به نکته بسیار خوبی اشاره می کند. او اشاره می کند که سطح ویتامین D در جمعیت بریتانیا پایین است و حفظ سطوح کافی برای سلامت کلی مهم است، از جمله توانایی ما برای مبارزه با عفونت. با این حال، مواد مغذی دیگری وجود دارند که مسلماً از این نظر به همان اندازه مهم هستند که مصرف بریتانیا برای آنها بسیار کم است.

سلنیوم برای ساخت پروتئین هایی که برای جلوگیری از آسیب به بافت های ناشی از التهاب بسیار مهم هستند، مورد نیاز بدن است. شواهد تجربی و بهداشت عمومی خوبی وجود دارد که نشان می‌دهد مصرف کم سلنیوم می‌تواند باعث افزایش حدت و میزان جهش برخی از ویروس‌ها با ناتوانی در کنترل التهاب شود. پروفسور مارگارت ریمن، متخصص تغذیه سلنیوم در دانشگاه ساری، و همکارانش گزارشی را در مجله آمریکایی تغذیه بالینی در سال 2020 با استفاده از داده‌های جمع‌آوری‌شده در چین منتشر کردند که نشان می‌داد سطح سلنیوم بالاتر با «میزان درمان بیشتر» مرتبط است. از عفونت کووید-19. اگرچه این مطالعه نسبتاً کوچک علت و معلولی را نشان نداد، اما یافته‌ها با آنچه در مورد سلنیوم و عفونت‌های ویروسی شناخته شده است مطابقت داشت. این نشان می دهد که سطح سلنیوم کافی ممکن است برای محافظت در برابر برخی از اثرات کووید-19 مهم باشد.

دکتر راین از سازمان‌های بهداشت عمومی برای رسیدگی به کمبود ویتامین D در بریتانیا می‌خواهد. من پیشنهاد می‌کنم که این باید برای سایر مواد مغذی، از جمله سلنیوم، که جمعیت بریتانیا در خطر کمبود آن هستند، گسترش یابد. شواهد محکمی وجود دارد که نشان می‌دهد بهبود مصرف از طریق روش‌های نسبتاً ارزان احتمالاً سلامت کشور را برای مبارزه با چالش ویروسی فعلی و آمادگی بهتر در برابر چالش بعدی بهبود می‌بخشد.
گراهام برج
استاد بیوشیمی تغذیه، دانشگاه ساوتهمپتون

برای اینکه ویتامین D موثر باشد به منیزیم در بدن نیاز دارید. همچنین، همه نمی توانند آن را به درستی جذب کنند. محلول در چربی است و اگر فرآیندهای متابولیک شما به خطر بیفتد، از مزایای کامل آن بهره مند نخواهید شد.
مونتی گلدین (داروساز)
لندن