پنج راه‌ها سکسی برای بهبود مزایا و معایب رژیم کتوژنیک شما

همیشه سعی کنید سبزیجات و گوشت را در طولانی مدت بچرخانید، زیرا هر نوع از اینها، مواد مغذی و مزایای سلامتی خاصی را فراهم می رژیم لاغری چاقی سریع فوق العاده 1402 کند. این رژیم غذایی با قابلیت سیر کنندگی خاصی که دارد میتواند به آسانی به کاهش وزن شما کمک کند بدون این که دغدغه کالری شماری داشته باشید. سبزیجات غیر نشاستهای کالری و کربوهیدرات کمی دارند، اما بسیاری از مواد مغذی و ضروری بدن، از جمله ویتامین C و مواد معدنی دیگر در سبزیجات وجود دارد. علاوه بر این، تخم مرغ باعث افزایش ایجاد هورمونهایی میشود که باعث افزایش احساس سیری و قند خون پایدار می شوند؛ این اتفاق باعث میشود در طول روز احساس نیازی کمتری به مواد غذایی داشته باشید و در طول 24 ساعت کالری کمتری مصرف کنید.

رژیم کتوژنیک از نظر دکتر کرمانی

لیست خرید رژیم کتوژنیک آجیل و دانهها سرشار از فیبر هستند و مصرف آنها باعث کاهش احساس گرسنگی در شما خواهد شد. ماهی قزلآلا و ماهیهای دیگر سرشار از ویتامینهای گروه B، پتاسیم و سلنیوم است. بهتر است از روغن زیتون برای پختوپز با حرارت کم استفاده کنید یا بعد از پختن غذا روغن زیتون را به آن اضافه کنید. روغن زیتون مزایای چشمگیری برای قلب شما ایجاد میکند. در اینجا به 16 مواد غذایی سالم برای مصرف در رژیم کتوژیک اشاره خواهیم کرد.

آیا کشک در رژیم کتوژنیک مجاز است؟

بسیاری از وعده های غذایی رستوران ها را می توان کتو پسند کرد. استفاده از این رژیم غذایی در حال حاضر تبدیل به یک روش درمانی برای دیگر معضلات و بیماریها هم شده است. دوست عزیز برای اینکه یک رژیم اصولی و از هر نظر ایمن داشته باشید بهترین کار این است که با یک متخصص تغذیه مشورت کنید. در ادامه این مقاله به بررسی رژیم غذایی کتوژنیک و چند تا از بهترین دستورپختهای منطبق با اصول آن خواهیم پرداخت. در حالی که انتظار میرود اکثر روغنهای خوراکی فرآیند هضم بدن را متوقف کنند، چربیهای سالم موجود در روغن کره خالص میتوانند فرآیند هضم را در بدن تحریک کند و از آن جایی که هر چه سرعت هضم بهتر باشد، سرعت جذب مواد مغذی نیز افزایش مییابد، از این رو، شما از حداقل مزایای افزایش چربی حیوانی در بدن، بهرهمند خواهید شد.

حضور روغن کره در رژیم غذایی منجر به کاهش وزن می گردد. چگونه روغن کره خالص به روند کاهش وزن کمک میکند؟ روغن کره حاوی اسید لینولئیک مزدوج است. روغن کره یک ملین و سمزدای طبیعی بوده و حضور آن در رژیم غذایی به سالم نگه داشتن سیستم ایمنی وکاهش سالم وزن از بدن کمک میکند. روغن نارگیل دارای خواص بینظیری است که میتوانید از آنها در رژیم کتوژنیک استفاده کنید. در صورتی که این رژیم غذایی واقعاً وجود دارد و با رعایت کردن آن میتوانید 3 تا 5 کیلو از وزن بدنتان را در عرض سه تا سه و نیم روز کاهش دهید.

مصرف نکردن کربوهیدرات در یک مدت زمان طولانی بسیار چالش برانگیز و سخت به نظر میآید؛ اما نگران نباشید وجود تمام گروههای غذایی دیگر در این رژیم غذایی لاغری، برای سلامت شما رعایت شده است. مهم است نکات گفته شده در مورد شروع و ادامه رژیم کتوژنیک را حتما رعایت کنید تا به بدن شما آسیبی وارد نشود. به گفته Rujuta Diwekar، متخصص تغذیه مشهور، «گیاهان و علفها سرشار از اسیدهای آمینه ضروری هستند که به تحرک چربی انباشته شده در بدن کمک کرده و میتوانند سلولهای چربی را وادار به کوچک شدن و تغییر اندازه کنند».

بر خلاف باوری که در آن این نوع رژیم غذایی را به علت استفاده از گیاهان کاشتهشده و گوشتهای غیرفرآوری موجب کاهش اشتها میداند، برخی یافتههای جدید محققان نشان میدهد که این نوع رژیمهایِ سرشار از فیبر باعث کاهش اشتها نمیشوند. اسفناج، بروکلی، گلکلم، کرفس و هویج از دسته سبزیجاتی هستند که کربوهیدرات کمی دارند؛ این دسته از محصولات حاوی آنتیاکسیدانهایی است که به محافظت در برابر خطر رادیکالهای آزاد موجود در محیط، میپردازد؛ به علاوه این سبزیجات از بروز بیماری و حمله قلبی جلوگیری میکند.

لیست مواد غذایی در رژیم کتوژنیک

در صورتی که قبل از تصمیم به اجرای این رژیم با یک پزشک مشورت کنید، می توانید از این اتفاق جلوگیری نمایید. آنتیاکسیدانهای لوتئین و زاكزانتین هم از مواد مغذی تخممرغ هستند كه به محافظت از سلامت چشم کمک میكنند. تخم مرغ خطر ابتلا به بیماریهای قلبی را کاهش میدهد؛ اما باید توجه داشته باشید مصرف زیاد زرده تخممرغ باعث بروز کبد چرب خواهد شد. شاید علت نام گذاری رژیم غذایی کتوژنیک این باشد که این رژیم باعث تبدیل شدن چربیها به کتون در کبد میشود.

رژیم کتوژنیک و کبد چرب

رژیم غذایی کتوژنیک با رژیم اتکینز که یک رژیم غذایی لاغری سریع است و رژیمهای کم کربوهیدرات تشابه دارد چرا که با کاستن از میزان کربوهیدرات و افزودن چربی به جای آن یک حالت متابولیکی به نام کتوز ایجاد میکند. تنها کاری که باید انجام دهید اینست که طبق برنامه به پیش رفته و از دستورالعمل های آن پیروی کنید. روغن نارگیل یک چربی سوز عالی برای چربیهای دور شکم است؛ در یک مطالعه انجام شده مشخص شده است مردانی که روزانه 2 قاشق غذاخوری روغن نارگیل مصرف میکردند، به طور متوسط 2.5 سانتی متر از سایز کمر خود را از دست دادهاند؛ بدون اینکه تغییر رژیم غذایی دیگری انجام دهند.

زمانی که از رژیم کتوژنیک پیروی میکنید، به سادگی میتوانید به فعالیتهای فکر و جسمی خود ادامه دهید. همینطور اعدادی را که مشاهده میکنید، نشاندهنده تعداد کربوهیدرات خالص در هر 100 گرم (3.5 اونس) غذا است. برنامه رژیم غذایی سالم برای هر فرد، بهتر است تا توسط خود فرد طراحی شود. اما سبزیجات نشاستهدار مانند سیب زمینی و چغندر میزان زیادی کربوهیدرات دارند؛ بهتر است سیبزمینی و چغندر را در زمان رژیم غذایی خود به کلی حذف کنید یا مصرف آن را کم کنید.

نحوه اجرای رژیم کتوژنیک

صدها نوع پنیر در جهان وجود دارد و خوشبختانه همه آنها کربوهیدرات بسیارکم و میزان چربی متوسطی دارند، به همین دلیل مصرف پنیر در زمان رژیم کتوژنیک مناسب است. این رژیم یک راهکار مناسب برای دریافت پروتئین است. برخی مطالعات نشان داده اند که این روش به اندازه مردان برای زنان مفید نبوده است. خوردن سفیده و زرده تخم مرغ به طور کامل در یک وعده، بسیار مهم است. در نتیجه، محصولات جدید به بازار انبوه با محتویات قند بسیار کاهش یافته یا حتی بدون شکر ممکن است گسترده شوند.

اگر با این روش میخواهید کار کنید، مصرف چه مقدار از کربوهیدرات را باید هدف قرار دهید؟ اگرچه کتاب ها حاوی دستورالعمل ها و برخی از برنامه های غذایی نمونه هستند، اما نکته این است که فلسفه حجم سنجی را یاد بگیرید و آن را در جایی که می توانید در طول روز به کار ببرید. تحقیقات نشان داده است مصرف روغن نارگیل از بروز اختلالات مغزی، آلزایمر و… روغن کره حاوی بوتیریک اسید است. کره بادام زمینی، کره بادام و کره پسته. Da ta h᠎as ​been creat᠎ed by GSA  Co᠎nt en᠎t Generator DEMO​.

تخم مرغ از سالمترین و کاملترین غذاهای کره زمین است. با این حال، بیماران قلبی که از اختلالات مربوط به قلب و عروق یا سایر بیماری های ناشی از چاقی رنج میبرند، باید رژیم غذایی متناسب، هماهنگ شده با متخصصان تغذیه را مورد استفاده قرار دهند، اما اگر سبک زندگی سالمی داشته باشید، مصرف متوسط روغن کره خالص همراه با یک برنامه ورزشی منظم در کنار عادات غذایی صحیح، شما را به اهداف کاهش وزنتان بسیار نزدیک میکند.

مصرف مكرر آجیل با كاهش خطر ابتلا به بیماریهای قلبی، سرطان، افسردگی و سایر بیماری های مزمن کمک میکند. با توجه به تحقیقات صورت گرفته، روغن حاصل از حیوان تغذیه شده با علف حاوی 5 برابر CLA بیشتر نسبت به سایر روغنها است. علاوه بر این، روغن نارگیل ممکن است به بزرگسالان چاق در کاهش وزن و چربی شکم کمک کند. احتمال عود با «جراحی تکهبرداری» (که بخشی از مغز برداشته میشود) قابل مقایسه میباشد که ۱۰٪ است. مواد غذایی بدون قند: اکثر این مواد غذایی دارای مقادیر بالایی از شکر الکلی هستند که باعث کاهش نرخ کتون ها در بدن می شوند.

فروشگاه کتوژنیک

و اضافه می کند: «نمک کلتیک دارای بیش از ۷۰ نوع مواد معدنی ست که نقش حیاتی در جذب ویتامین ها و هضم آنها دارند. ولی پیروی از این رژیم ممکن است فرد را در معرض کمبود ریز مغذی های ضروری قرار دهد. پنیر یکی از این مواد غذایی است که مغذی و خوشمزه است. در حالی که رژیم کتو خیلی آسان به نظر نمی رسد ، تحقیقات نشان می دهد که علاوه بر استفاده از آن برای درمان صرع ، دارای مزایای درمانی بالقوه است.

در طول روز برای پاکسازی هرچه سریعتر بدن شما بسیار موثر است. رژیم غذایی کتوژنیک یکی از انواع رژیمهای غذایی که تاثیرات بسیار مثبتی در سلامت افراد دارد. ممکن است در روزهای اول این رژیم دچار ضعف بدن شوید و این اتفاق به دلیل تغییر وضعیت بدن است؛ نگران نباشید بعد از 5 روز دیگر این عوارض را نخواهید داشت. ممکن است دچار بوی بد دهان شوید، راه حل این مورد تنها مصرف آدامس بدون قند است.