نیاز زمان اضافی؟ بخوانید این نکاتی برای حذف کاهش وزن کتوژنیک نی نی سایت

رژیم کتوژنیک چگونه است مشکلات کبدی: اگر کبد بیش از حد مجبور به شکستن چربی شود، ممکن است بیماریهای موجود در آن وخامت ۸ مدل “رژیم کاهش وزن سریع” آسان و سالم بیشتری پیدا کنند. رژیم کتوژنیک (یا به طور خلاصه رژیم کتو) رژیم غذایی شامل کربوهیدرات محدود و چربی بسیار است که فواید بسیاری را برای بدن به همراه دارد. اطلاعات موجود در این مطلب مربوط به رژیم کتوژنیک لاغری استاندارد میشوند، اما بسیاری از نکاتی که درباره این رژیم گفته میشود برای دیگر انواع رژیم کتو نیز صدق میکند. برخی دیگر نمی توانند آن را پیگیری کنند. برخی از افراد مبتلا به اوتیسم ممکن است اصلاً صحبت نکنند.

برخی از روغنهایی که در رژیم کتوژنیک مجاز هستند شامل روغن نارگیل، روغن زیتون، روغن آووکادو، کره و روغن بذر کتان هستند. یبوست: رژیم کتوژنیک خیلی شامل منابع فیبر نمیشود، از این رو ممکن است منجر به یبوست شود. همچنین شواهد نشان داده است که مصرف چربی های اشباع شده در رژیم کتوژنیک لاغری باعث افزایش سطح LDL یا همان «کلسترول بد» خون میشود که میتواند منجر به بیماریهای قلبی شود. در طول این رژیم لاغری می بایست روزانه کمتر از ۵۰ گرم کربوهیدرات مصرف کنید پس از گذشت ۳ الی ۴ روز از رژیم انرژی بدن شما تمام می شود و برای تامین انرژی و سوخت بدن مجبور به شکستن چربی و پروتئین می شود که همین موضوع منجر به لاغری و کاهش وزن شما می شود.

وزنم داشت کم می شد، البته نه به سرعت چند روز اول. تحقیقی که روی سیزده داوطلب انجام شده است نشان داده است که افرادی که از رژیم کتو برای لاغری استفاده کردهاند، ۲ پوند از افرادی که از رژیم های غذایی کم چربی استفاده کردهاند بیشتر لاغر شدند. در هنگام رعایت تغذیه برای پسر دار شدن مصرف گردو برای خانم ها ممنوع بوده و برعکس برای مردان مجاز و آزاد است. افراد می توانند در زمان لاغری اندام های خود جهت جلوگیری از لاغر شدن صورت از خوراکی های دارای نشاسته مانند سیب زمینی و ماکارونی استفاده نمایند.  This data has been w᠎ritten with t᠎he he lp  of GSA Con​tent G en​erat​or Dem oversi᠎on᠎.

بر خلاف دیگر رژیم های غذایی با کربوهیدارت پایین، رژیم کتو بر چربی که مسئول تهیه و تولید ۹۰ درصد انرژی روزانه مورد نیاز بدن است تمرکز میکند. بهتر است برای کاهش یا افزایش وزن و حتی برای عضلانی شدن بدن از راهکارهای علمی و مناسب که یکی از بهترین آنها دریافت رژیم از متخصص تغذیه است، استفاده کرد. رژیم لاغری کتوژنیک رژیمی با کربوهیدرات پایین و چربی بالا است که ادعا می شود برای کاهش وزن مفید است شاید برایتان عجیب باشد که یک رژیم با چربی بالا بتواند در کاهش وزن موثر باشد .این رژیم که کربوهیدرات پایین و چربی بالا دارد به رژیم اتکینز شباهت زیادی دارد این رژیم مصرف کربوهیدرات را کاهش می دهد و چربی را جایگزین آن می کند کاهش کربوهیدرات بدن را در حالت متابولیک به نام کتوزیس قرار می دهد وقتی بدن در این حالت قرار دارد چربی را برای دریافت انرژی می سوزاند و چربی ها در کبد به کتون ها تبدیل می شود که انرژی را برای مغز فراهم می کند .این رژیم قند خون و سطح انسولین بدن را کاهش می دهد و باافزایش سطح کتون ها برای سلامتی بسیار مفید هستند .

رژیم کتوژنیک استاندارد (SKD): این نوع رژیم کتو، رژیمی با میزان بسیار اندک کربوهیدرات، میزان معقولی پروتئین و میزان بسیار زیادی چربی است. این رژیم با محدود کردن مصرف کربوهیدرات، باعث میشود سلولهای بدن قند کافی برای تولید انرژی نداشته و به دنبال منبع انرژی دیگری باشند. به عبارت دیگر، کتوزیس وضعیتی است که در آن بدن به جای کربوهیدرات، از چربی برای تولید انرژی استفاده میکند. به یاد داشته باشید که انسولین یکی از هورمون هایی است بدن را وادار میکند تا چربیها را ذخیره کند!

رژیم کتوژنیک لاغری یکی دیگر از رژیمهای غذایی است که گفته میشود کمک قابل توجهی به لاغری و سلامت بدن میکند. روشهای لاغری مختلفی در دنیا وجود دارد که افراد بر اساس تجربه و تشخیص پزشک خود به سراغ یکی از آنها میروند. گر گرفتگی بدن هنوز وجود دارد اما نه به شدت سابق! گشتن رژیم غذایی لاغری سریع ربه دنبال رژیم لاغری یک ماهه نگاهی کوتاه مدتی به تناسب اندام است. نکته: استویا از اریتریتول شیرین تر بوده و همچنین گیاهی میباشد در حالی که اریتریتول ، قند الکلی است که از میوه ها به دست می اید.

قبل از شروع رژیم شب ها پاهایم به اندازه ای می خارید که از خواب میپریدم و با ناخن پوست شان را زخمی میکردم. لطفاً قبل از شروع این رژیم، در مورد آن مطالعه کنید چون برای بعضی افراد (مثل بیماران قلبی) توصیه نشده است. مطالعات نشان می دهد استفاده از رژیم های کم کربوهیدرات در طولانی مدت، سلامتی فرد را تهدید می کند و با خطر مرگ زودرس همراه است. محصولات کم چربی یا رژیمی: این خوراکی ها بسیار پردازش شده اند و اغلب حاوی کربوهیدرات بالایی هستند.

در صورت کمبود کربوهیدرات در بافتهای بدن ، دو فرآیند متابولیکی عمل می کنند: گلوکونئوژنز و کتوژنز. از ۱۹۹۴ این رژیم مورد پذیرش عمومی پزشکان قرار دارد و در حدود ۴۰ کشور در سراسر دنیا برای درمان صرع کودکان استفاده می شود. این رژیم غذایی در اصل به عنوان ابزاری برای درمان بیماریهای عصبی مانند صرع طراحی شده بود. هم در ایران و هم در آمریکا مشورت پزشکی گرفتم و نظر اکثریت این بود که کلاً غیر درمان با آنتی بیوتیک که عوارض دیگری دارد، کاری نمی شود کرد و باید با مشکلاتم کنار بیایم.

بطور کلی این رژیم غذایی، از جمله رژیم های خاص درمانی است که ورود به آن مستلزم تحت نظر بودن و پیگیری و ارتباط مداوم با درمانگر است و به هیچ عنوان سرخود و بدون مشورت متخصص نباید از آن استفاده کرد چراکه میتواند فرد را دچار عوارض شدید کند. در آخر، باید تاکید کنم که این نوشته صرفاً تجربیات شخصی بنده است و هیچ مدرک مربوط به پزشکی ندارم و دوره ای هم در این زمینه نگذرانده ام. در اصل، هرم معروف غذایی را باید وارونه کنید و تجویزهای رایج پزشکی را نادیده بگیرید.

نگران شدم: گفتم شاید مشکل پزشکی دارد. در مجموع باید گفت که رژیم کم کربوهیدراتی در کاهش دادن تری گلیسیرید خون که عامل به وجود آورنده انواع مشکلات قلبی است، نقش مؤثری دارد. اگرچه، مطالعات نشان داده اند که رژیم غذایی برمیکروبیوتای روده تأثیر می گذارد، تنها چند مطالعه اثرات رژیم کتوژنیک بسیار کم کالری را بر میکروبیوتای روده، به ویژه در بیماران مبتلا به دیابت نوع 2بررسی کرده اند. علاوه بر این، وزنم هم بیشتر می شد! وزنم کمتر از اوایل بیست سالگی شده است که عالی است.

چند سال رژیم نگرفتم و وزنم به بالای 115 کیلو رسید. عادت دادن سلول های بدن به مصرف اجسام کتونی به جای گلوکز برای تولید انرژی عموما بعد از دو تا چهار روز مصرف کمتر از ۲۰ تا ۵۰ گرم روزانه کربوهیدرات میسر میشود. برای همین برای آخرین بار فقط چهل روز به خودم فرصت دادم تا کاهش وزن داشته باشم. به نظر نمی آید حجم عضلانی زیادی از دست داده باشم. اما در نظر داشته باشید که تحقیقات بیشتری باید در این زمینه ها صورت بگیرد.

به نظر میرسد که در موضوع رعایت رژیم غذایی و پیروی از قواعد و اصول یک نوع رژیم خاص مانند رژیم کتوژنیک، آن چه که باعث میشود افراد پس از مدت زمان کوتاهی، با توجه به داشتن انگیزه، از ادامهی رژیم غذایی خود دست بردارند، موضوع احساس گرسنگی مداومیست که در خود حس میکنند. از آنجایی که رژیم کتوژنیک لاغری این رژیم مواد غذایی مصرفی را بسیار محدود میکند، پایبندی بلند مدت به آن دشوار است. شکم ندارم و جوراب پوشیدن آسان شده است!

به نقطه ای رسیده بودم که جوراب پوشیدن برایم خیلی سخت شده بود (آنهایی که اضافه وزن زیاد دارند، این موضوع را درک می کنند). این مشکل بسیارحائزاهمیت است، زیرا فیبر برای عملکرد سالم روده ضروری است و باکتری های مفید موجود در روده را تغذیه می کند. رژیم سرکه شامل سرکه و آب و تخم مرغ نپخته در چای انداخته مصرف میشود.امروزه نیز از رژیم سرکه استفاده می شود اما ساختار و ترکیبی متفاوت دارد و از تخم مرغ خام همراه چای استفاده نمی شود زیرا برای بدن مضر می باشد و طبق گفته ها در سایت بازفید شاعر مشهور انگلیسی لرد بایرن به دلیل مصرف رژیم غذایی سرکه جان خود را باخته است.

همانند هر رژیم

دیگری، رژیم کتو نیز می تواند عوارضی را به همراه داشته باشد. اگر دوست دارید تا با رژیم کتوژنیک آشنا شوید و درباره تأثیر آن در لاغری و رسیدن به تناسباندامیآیدهآل بدانید، در ادامه این مطلب با سایت ورزش کالا همراه ما باشید. اگر رژیم کتوژنیک را با ورزش همراه کنید، موثرتر است. اما بهترین رژیم غذایی برای شما آن است یک پزشک متخصص با توجه به وضعیت جسمی و روحی شما تعیین کند و بتوانید بدون هیچ نگرانی و عوارضی در دراز مدت به آن پایبند باشید.

علایم دیگری را که در این مدت مشاهده کردم، لیست میکنم: واقعاً نمی دانم به این رژیم مربوط است یا نه، ولی اتفاق افتاده اند! اوایل احساس بهتری داشتم، اما چند مدت بعد همه چیز برگشت به روال سابق. به همین دلیل رژیم کتو نمی تواند برای همه افراد مناسب باشد. از سوی دیگر آقایان اصلا دوست ندارند که در مورد همه چیز کاوش کنند و بحث راه بیندازند. آنفلونزا کتو می تواند باعث یبوست، حالت تهوع، سردرد، خستگی، تحریک پذیری، گرفتگی و علائم دیگر شود.

3. رژیم کتو در بعضی از افراد، جوش و التهابات پوستی را کاهش و در بعضی دیگر افزایش می دهد. نتیجه هستند تجویز می شود. تحقیقاتی که بودجه ی آنها توسط بنیاد مایکل جی فاکس تأمین شده به این نتیجه رسیده که رژیم کتوژنیک باعث تجزیه این پروتئین ها و کاهش میزان آلفا سینوکلئین در مغز می شود. رژیمهایی که مقادیر اندکی کربوهیدرات به بدن میرسانند میتوانند باعث گیجی و زودرنجی شوند. فرضیه این رژیم برای کاهش وزن این است که محرومیت بدن از گلوکز بدست آمده از کربوهیدرات ها بعنوان منبع اصلی انرژی سلول های بدن باعث استفاده از کتون ها تولید شده از ذخایر چربی بعنوان انرژی می شود.