نکاتی در مورد چگونگی درمان سردرد از کتوژنیک چیست

رژیم کتوژنیک(ketogenic) یا رژیم کتو رژیمی است که مصرف کربوهیدارت را محدود به 5%، میزان مصرف چربی را 75% افزایش و پروتئین را به میزان 20% در وعده های غذایی نگه می دارد.در هرم غذایی کتوژنیک کربوهیدارت ها در راس،پروتئین در وسط و چربی ها در پایین هرم رژیم لاغری چاقی سریع فوق العاده 1402 قرار می گیرند.

در واقع، تحقیقات نشان می دهد که رژیم کتوژنیک بسیار عالی است و اغلب به عنوان رژیم کم چربی توصیه می شود. با این­ حال مطالعات متعددی نشان دادهاند که چربی اشباع شده، در اکثر افراد منجر به بیماری قلبی نمیشود. This has been generat᠎ed  wi​th t he he​lp of GSA Conte᠎nt ᠎Ge ne᠎rato᠎r ᠎DE MO᠎!

روغن زیتون فواید بسیار عالی­ای برای قلب دارد و سرشار از اسید لونیک، یک چربی تک اشباع نشده، است که در مطالعات بسیاری مشخص شده که عوامل خطر بیماری قلبی را کاهش میدهد. پنیر، مغذی و خوشمزه است. در واقع برخی مطالعات اظهار میکنند که ممکن است مصرف پنیر، به محافظت از شما در مقابل بیماری قلبی کمک کند. با هر رژیم غذایی، ثبات مهمترین عامل موفقیت است. اسید چرب اصلی در روغن نارگیل اسید لوریک، یک چربی با زنجیره کمی طولانیتر است.

4 نکات جالب درباره فروشگاه کتوژنیک از منابع بعید

فروشگاه کتوژنیک در کرج آنچه اهمیت دارد این است که به مقدار کنترل شدهای این نوع غذاها را مصرف کنید. زیرا با ورزش بخشی از گلیکوژن ذخیره ای در عضله مصرف می شود و با عدم مصرف کربوهیدرات , جایگزینی رخ نمی دهد. زمانی که فستینگ انجام میدهید ذخایر گلیکوژن کاهش پیدا کرده و انسولین افت میکند و در نتیجه به شکل طبیعی بدن چربی سوزی را انجام میدهد. در این حالت بدن بهجای کربوهیدرات از چربی بهعنوان منبع سوختی اصلی خود استفاده میکند. اگرچه زرده تخممرغ کلسترول بالایی دارد، با این­حال مصرف زرده­ی آن سطح کلسترول را در بسیاری از افراد افزایش نمیدهد.

ترکیب MCTs موجود در روغن نارگیل با اسید لوریک، ممکن است سطح کتون پایدار را افزایش دهد. مصرف مکرر آجیل با کاهش خطر بیماری قلبی، برخی سرطانها، افسردگی و سایر بیماریهای مزمن در ارتباط است. در واقع برخی مطالعات اظهار میکنند که مصرف لبنیات حاوی چربی بالا به مقدار متوسط، احتمالا خطر بیماری قلبی و سکته مغزی را کاهش میدهد.کره و خامه همانند سایر محصولات لبنی چرب حاوی اسید لینولیک مزدوج هستند، که به از دست دادن چربی کمک میکند.

روغن زیتون منبع چربی خالص بدون کربوهیدرات است و شما میتوانید از آن به عنوان چاشنی سالم در سالاد و غذا استفاده کنید. علائم رایج آنفولانزای کتو، استفراغ، اسهال یا یبوست هستند اما ممکن است نشانههای دیگری مثل مشکلات خواب، پایین بودن سطح انرژی و گرسنگی زیاد نیز مشاهده شوند. از چربی اشباع شده نباید ترس داشت، چرا که چربی تغذیه ای با رژیم کم کربوهیدرات به دی اکسید کربن و آب تبدیل می شود و می سوزد.» او می افزاید: «در مورد مصرف امگا ۳ نیز مصرف روزانه ۱۶ از آن کافیست که در ماهی و تخم کتان یافت می شود.

رژیم کتوژنیک برای ورزشکاران

درنتیجه با پیروی از دستورالعملهای رژیم کتو، توصیه مصرف آب کافی را نیز جدی بگیرید. در واقع این نودلها از فیبر چسبناکی به نام گلوکومانان تشکیل شدهاند، که میتوانند تا۵۰ برابر وزن خود در آب جذب شوند. حتی هویج و پیاز، چون شاخص گلیسمی بالایی دارند و این با رژیم در تضاد است. 28 گرم پنیر چدار حاوی ۱ گرم کربوهیدرات، ۷ گرم پروتئین و ۲۰٪ کلسیم مصرفی روزانه است.

در یک مطالعهی دوازده هفتهای روی افراد مسن، مشخص شد که افرادی که روزانه ۲۱۰ گرم پنیر ریکوتا مصرف کردند، در طول مطالعه افزایش توده و استحکام عضلانی را تجربه کردند. یکی از نشانه های این رژیم کاهش سطح قند خون و افزایش کتون ها در خون است. اما، بسته به عادات غذایی فعلی شما، این رویکرد غذایی ممکن است صورتحساب غذای شما را افزایش دهد. در حقیقت روغن نارگیل برای افزایش سطح کتون در افراد مبتلا به آلزایمر و سایر اختلالات مغزی و سیستم عصبی مورد استفاده قرار میگیرد.

استفاده از میوهها و سبزیجات به مقدار زیاد: میوهها و سبزیجات آبدار مثل خیار، هویج، گلابی ضمن تامین فیبر مورد نیاز بدن، پوست شما را آبرسانی و کالری مورد نیاز را تامین میکند. نکته: استویا از اریتریتول شیرین تر بوده و همچنین گیاهی میباشد در حالی که اریتریتول ، قند الکلی است که از میوه ها به دست می اید. ران مرغی که در روغن زیتون پخته شده است ، همراه با کلم بروکلی و پنیر یا استیک با یک واحد کره و یک ظرف اسفناج که با روغن زیتون ترکیب شده است، میل کنید.

پنیر همچنین حاوی اسید لینولنیک مزدوج، یک نوع چربی، است که به همین دلیل باعث از دست دادن چربی و بهبود ترکیب بدنی میشود. اگر شما غذاهای پر چرب را دوست ندارید اما عاشق کربوهیدرات هستید، ممکن است این رژیم برای شما سخت باشد. به خصوص اگر در حال حاضر داروهای خاصی مصرف میکنید، نیاز به نظارت بیشتری دارید. اگر از نظر مالی شرایط مراجعه به یک متخصص یا رژیم درمانگر را ندارید، در این کتاب بطور کامل درباره رژیم کتوژنیک، مواد غذایی مجاز، برنامه غذایی، دستور آشپزی توضیح داده شده است.

این دیپ سبزیجات حاوی پنیر خامه ای، خامه ترش و پنیر ذوب شده است. ماست یونانی و پنیر کاتیج سالم و حاوی پروتئین بالا و مقداری کربوهیدرات هستند و همین باعث شده که در لیست غذاهای مجاز در رژیم کتوژنیک قرار گیرند. ماست یونانی و پنیر کاتیج اشتها را کاهش و احساس سیری را افزایش میدهند. با کاهش کربوهیدراتها و افزایش چربی، بدن وارد وضعیت متابولیکی به نام کتوزیس میشود. علاوه بر این، مصرف مکرر ماهی، با کاهش خطر ابتلا به بیماریها و بهبود سلامت روانی ارتباط دارد. Post h᠎as been creat᠎ed by GSA C ontent Ge​nera tor DE᠎MO .

علاوه بر این، تخم مرغ باعث تحریک هورمونهایی می­شود که احساس سیری را افزایش میدهند و سطح قندخون را ثابت نگه میدارند، که این امر موجب مصرف کالری کمتر تا ۲۴ ساعت میشود. علاوه بر این، آجیل و دانه­ها حاوی فیبر بالایی هستند، که این امر به شما کمک میکند احساس سیری کرده و در مجموع کالری کمتری جذب کنید. این رژیم تاکید بر این موضوع دارد که فرد در وعدههای اصلی باید گوشت مصرف کند.

خرید شیرینی کتوژنیک

مطالعهای درمورد زنان مسن نشان می­دهد که مصرف رژیم غذایی حاوی مقدار زیادی گوشت چرب، منجر به سطح کلسترول خوب میشود که این میزان در رژیم غذایی حاوی چربی­ کم و کربوهیدرات بالا، ۸ ٪ بالاتر است. هرچه سن بیشتر می شود میزان چربی نیز افزایش پیدا می کند و میزان افزایش آن در رده های سنی مختلف و در دخترها و پسرها متفاوت است. گوشت و مرغ نیز جزو غذاهای مجاز در رژیم کتوژنیک هستند. علت این امر این است که گوشت حیوانات علف خوار نسبت به حیوانات غله­ خوار، حاوی چربیهای امگا ۳، اسید لینولئیک مزدوج و آنتی اکسیدان ­های بیشتری است.

کتوژنیک در بارداری

مقدار کربوهیدرات خالص در میان دانهها و آجیلهای، متفاوت است. در اینجا به شما می­گوییم در ۲۸ گرم از برخی آجیلها و دانهها چه مقدار کربوهیدرات وجود دارد. برای مثال در یک فنجان اسفناج خام کمتر از ۱ گرم کربوهیدرات، و در یک فنجان دانهی بروسل پخته شده ۸ گرم کربوهیدرات وجود دارد. یک تخممرغ بزرگ حاوی کمتر از ۱ گرم کربوهیدرات و کمتر از ۶ گرم پروتئین است، که این امر تخم مرغ را تبدیل به یک غذای ایدهآل در سبک زندگی کتوژنیک میکند. میبایست میزان کربوهیدرات دریافتی را زیر 50 گرم در روز و در حالت ایدهآل زیر 20 گرم نگهدارید، هرچه کربوهیدرات دریافتی کمتر باشد، رژیم کتوژتیک برای رسیدن به حالت کتوز، کاهش وزن یا بهبود دیابت نوع 2 مؤثرتر است.

مراقب چربی ها باشید!

معمولاً مکانیزم رژیمهای غذایی سریع بر همین پایهها استوار است. از سالها قبل باور بر این بوده که کره و خامه به دلیل اینکه حاوی چربی اشباع شده بالایی هستند، باعث بیماری قلبی شده یا در بروز آن نقش دارند. مراقب چربی ها باشید! هریک ازین برنامه ها برای 4 هفته متوالی طراحی شده اند، طرز تهیه مواد غذایی ای که شما باید در طول این 4 هفته مصرف کنید در بخش سوم کتاب تحت عنوان “دستورهای آشپزی کتو” آمده است. به دلیل اینکه روغن زیتون در دمای بالا به اندازه چربی­های اشباعشده پایدار نیست، بهتر است از روغن زیتون در درجه حرارت پایین استفاده کنید یا بعد ازپخته شدن غذا روغن زیتون را به آن اضافه کنید. Post was gener at​ed with G​SA Conte᠎nt​ G᠎enerator  DEMO!

انواع غذا در رژیم کتوژنیک

تحقیقات نشان دادهاند که رژیم غذایی کتو به اندازه رژیم غذایی کم چرب با میزان کربوهیدرات متوسط برای کاهش وزن موثر است. بسیاری از افراد به اندازه کافی پتاسیم مصرف نمیکنند. مصرف پتاسیم بیشتر، انجام رژیم کتوژنیک را آسانتر میکند. ماهی سالمون و انواع دیگر ماهی، سرشار از ویتامینهای گروه ب، پتاسیم و سلنیوم است و تقریباً هیچ کربوهیدراتی ندارد. ابتدا لازم است بدانید رژیم کتوژنیک چیست و چگونه کار میکند؟ کره و خامه چربیهای خوبی هستند که میتوان آنها را به رژیم کتوژنیک اضافه کرد. اغلب میوهها کربوهیدرات بسیار بالایی دارند، بنابراین نمیتوان آنها را در رژیم کتوژنیک اضافه کرد.