مصرف کدام مکمل ها در رژیم کتوژنیک توصیه می شود؟

کتوزیس یا کتوز، فرم خفیف کتواسیدوز است که در مبتلایان به دیابت بویژه دیابت نوع یک ایجاد میشود و در صورت عدم درمان به مرگ بیمار میانجامد. در واقع، خوردن نوشیدنیهای خاص میتوانند از بالا رفتن مقدار مصرف کربوهیدرات و از پیشرفت بیماری کتوز، پیشگیری کنند. در این رژیم پروتئین بیشتر و چربی کمتر است و ممکن است باعث نشود تا بدن به حالت کتوز برسد اما با این حال رژیم کتوژنیک با پروتئین بالا هم سبب کاهش وزن می شود. یک مطالعه، سطح قند خون و سطح انسولین را پس از مصرف استویا، قند و آسپارتام همراه با یک وعده غذایی مقایسه کرد. Th is post h᠎as be en do ne with t​he  help of GSA​ Content G᠎enerat or DEMO !

رژیم کتوژنیک در بارداری نی نی سایت به همراه رژیم شوک و رژیم تثبیت وزن و کتابچه راهنمای ورزش های حالت دهی شکم و پهلو! دادههای مراکز کنترل و پیشگیری از بیماریها (CDC) نشان میدهد که تعداد بزرگسالان مبتلا به اضافه وزن در ایالات متحده از دهه 1980 تاکنون از 15 درصد به 35 درصد کل بزرگسالان بین سنین 20 تا 74 سال رسیده است. امروزه، محققان می توانند حدود 75٪ از افزایش و از دست دادن افراد دارای اضافه وزن را با استفاده از سطح انسولین پیش بینی کنند. This post w​as do᠎ne with GSA Content Gen᠎er ator DEMO!

سوکرالوز در صورت مصرف با کربوهیدرات ها منجر به مقاومت به انسولین و افزایش وزن می شود. این عمل به کاهش سریع وزن منجر می شود. حقیقت ناخوشایند این است که استفاده شیرینی زیاد همیشه یک مانع برای کاهش وزن است. خوشبختانه، علائم ناخوشایند آنفولانزای کتو برای اکثر مردم تنها حدود یک هفته طول می کشد. رژیم کتوژنیک(رژیم کتوژنیک 28 روزه) که به اصطلاح رژیم کتو نامیده می شود، رژیمی است که بر پایه مصرف کم کربوهیدرات و مصرف بالای چربی طراحی شده است.هدف از رژیم کتوژنیک این است که بدن را به حالت “سوزاندن چربی” هدایت کنیم که بدین ترتیب بدن چربی بیشتری را نسبت به آنچه که در رژیم غذایی با کربوهیدرات وجود دارد، می سوزاند.

اما افرادی که رژیم های غذایی دارند عم می توانند از انواع دسرهای خوشمزه و شیرینی های رژیمی استفاده کنند به شرط آن که در مواد اولیه آنها از خوراکی های سالم استفاده شود. همچنین، طبق مطالعه ای که در مجله Diabetesمنتشر شده است، مصرف نوشابه های رژیمی از جمله نوشابه های حاوی سوکرالوز ممکن است خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را افزایش دهد. خلاصه: مصرف زیاد پروتئین یکی از اشتباهات رژیم کتوژنیک است که میتواند از ابتلا به کتوز جلوگیری کند. همچنین مطالعات نشان می دهد که در رژیم کتو میزان سیترات ترشحی به ادرار کاهش پیدا میکند، سیترات با اتصال به کلسیم مانع از بروز سنگ کلیه در افراد می شود پس در نتیجه با کاهش سیترات ترشحی در افرادی که رژیم کتو دارند امکان ابتلا به سنگ کلیه افزایش می یابد.

این رژیم کتوژنیک به دلیل افزایش پروتئین، بیشتر مناسب افرادی است که فعالیت بدنی شدیدی دارند. برخی از انواع منیزیم که بیشترین جذب را دارند عبارتند از گلیسینات منیزیم، منیزیم گلوکونات و منیزیم سیترات. در دهه گذشته، دهها مطالعه و چند متاآنالیز (مطالعاتی که نتایج سایر مطالعات را تجزیه و تحلیل میکنند) با بیش از 900000 نفر شرکت کننده از تقریباً 100 مجموعه داده مختلف نتیجه گیری مشابهی را نشان داده اند: خوردن چربیهای اشباع نشده و غیر اشباع هیچ تاثیر کوتاه مدت یا بلند مدتی بر افزایش خطرات بیماریهای قلبی ندارد.

در نتیجه شروع به تجزیه چربی ها برای تامین انرژی می کند. سایر تغییرات هورمونی به افزایش تجزیه (سوختن) چربی ها که منجر به اسیدهای چرب می شود کمک کند. دانشمندان نمیدانند چرا این اتفاق میافتد، اما ممکن است کتون هایی که بدن شما هنگام تجزیه چربی تولید میکند به عنوان انرژی به سلولهای مغز شما در برابر آسیب کمک کند. بهعلاوه، چربیها را در کبد به کتون تبدیل میکند که میتوانند انرژی کافی برای مغز را تامین کنند. همچنین بدن چربی ها را به صورت کتون در کبد ذخیره می کند که می تواند به تامین انرژی مغز کمک نماید.

در نتیجه، سوکرالوز و همچنین سایر شیرین کننده های کم کالری می توانند اشتیاق به مصرف را در مغز افزایش دهند. مانند هفته اول، شش وعده غذایی در روز می خورید و دو بار در روز قهوه مصرف می کنید. وزارت کشاورزی ایالات متحده (USDA) برای اولین بار دستورالعملهای رژیم غذایی خود را در سال 1980 منتشر کرد، و توصیه کرده است که مصرف چربی ها، روغنها همچنین شیرینی جات به حداقل برسد. در اینجا چند قانون وجود دارد که در هنگام خرید مواد غذایی باید از آن ها تبعیت کنید: – همیشه از خوار و بار فروشی ها، سبزی فروشی ها و قصابی ها خرید کنید.

شما می توانید با هیدراته ماندن، جایگزینی الکترولیت ها، خواب کافی، اجتناب از فعالیت های سنگین، خوردن چربی کافی و کاهش آهسته کربوهیدرات ها در طول زمان، با آنفولانزای کتو مبارزه کنید. اگر شما از صرع رنج می برید، با پزشک خود مشورت کنید تا بدانید که آیا می توانید این رژیم غذایی را دنبال کنید یا خیر. با توجه به این زمینه، یک مطالعه منتشر شده در مجله Diabetes Care آب آشامیدنی را با سوکرالوز و بدون آن مقایسه کرد. رژیم کتوژنیک همچنین می تواند تعادل آب و مواد معدنی بدن شما را تغییر دهد، بنابراین افزودن نمک اضافی به وعده های غذایی یا مصرف مکمل های معدنی می تواند کمک کننده باشد.

آسپارتام یا E951 به عنوان یک عنصر قدیمی در نوشابه رژیمی، معروف ترین شیرین کننده مصنوعی است. طبق یک مطالعه،

یک بسته Splenda برای از بین بردن 50 درصد از فلور روده سالم کافی است. در این مطالعه، آسپارتام توانست سطح انسولین را بیش از قند معمولی افزایش دهد. طبق چندین مطالعه، سوکرالوز میکروبیوم روده را تغییر می دهد. مانع کاهش وزن می شود و در مقادیر کافی می تواند شما را از کتوز خارج کند. آب نه تنها کالری و کربوهیدرات آزاد ندارد، بلکه فواید سلامتی متعددی نیز دارد که میتواند به کاهش وزن کمک کند.

وزن ممکن است به طور طبیعی پس از خروج از رژیم کتو چند کیلوگرم (1-3 کیلوگرم) افزایش یابد و این به دلیل افزایش مقدار آب در بدن پس از افزایش میزان کربوهیدرات های مصرفی است. جای تعجب نیست که آب میتواند در لیست نوشیدنیهای رژیم کتوژنیک، ذکر شده باشد. بدن شما میتواند گلوکز مورد نیاز خود را از طریق فرایندی به نام گلوکونئوژنز، جایی که کبد گلیسرول (مشتق شده از چربی ها) را به گلوکز تبدیل میکند، ایجاد کند. وقتی مقدار زیادی چربی و پروتئین مصرف میکنید و میزان کربوهیدرات را تا حد زیادی کاهش میدهید، بدن چربی و پروتئین همچنین چربی ذخیره شده را به اجسام کتونی یا کتونها تبدیل کرده و انرژی میگیرد.

در وهلۀ اول باید دید که، اصلاً این رژیم مناسب شما است یا خیر و اینکه آیا با اهداف شما برای این رژیم همخوانی دارد یا نه. اگر قصد دارید رژیم کتوژنیک را امتحان کنید توصیه میکنیم که حتماً با پزشک خود مشورت کنید. برخی از چربیهای اشباع نشده سالم مانند آجیلها و مغزها در رژیم کتو مجاز هستند؛ بادام، گردو، توفو و زیتون از این چربیهای سالم هستند؛ اما مصرف چربیهای اشباع شده مانند روغن پالم، نارگیل، گوشت قرمز، کره و کره کاکائو در مقادیر زیادی در این رژیم توصیه میشوند.

آجیل: فندق،

بادام، پسته و تخمه. معمولا افرادی که رژیم کتوژنیک میگیرند نیاز به ویتامین دی و کلسیم خواهند رژیم کتوژنیک داشت. این نوع از رژیم برای افرادی که مبتلا به بیماری چاقی هستند و اضافه وزن شدید دارند، توصیه میشود. اگر حس میکنید که مشکل اضافه وزن شما را اذیت میکند، حتما این کتاب میتواند راهنمای خوبی برای شما باشد. در اینجا یک برنامه ورزشی ۵ هفته ای وجود دارد که باعث کاهش وزن شما می شود، به شما کمک می کند توده عضلانی بسازید و بدن خود را قوی کنید.

مطالعات بیشتر نشان می دهد که شیرین کننده های مصنوعی نمی توانند همانند شیرین کننده های طبیعی مسیرهای پاداش غذا را فعال کنند. در حالی که مطالعات تصویربرداری رزونانس مغناطیسی نشان داده اند که مصرف گلوکز باعث طولانی تر شدن افسردگی سیگنال در هیپوتالاموس می شود، اما این مورد برای سوکرالوز صدق نمی کند. این برنامه عمومی است و می تواند بر اساس نیاز و خواسته های هر فرد تغییر کند. اساس رژیم کتوژنیک چیست؟ بر اساس تحقیقات صورت گرفته توسط محققان، این رژیم غذایی میتواند کمک بسیار زیادی به کاهش وزن و بهبود سطح سلامت بدن بکند.

در ادامه ابن مطلب بهنظر شما را با چگونگی دنبال کردن این رژیم کاهش وزن راهنمایی خواهیم کرد. اغلب غذاهایی که در فهرست رژیم غذایی کتو وجود دارند، شامل اطلاعات فراوانی هستند که در آنها چربی سالم، میوههای کم کربوهیدرات و سبزیجات با فیبر بالا میتوانند به عنوان بخشی از رژیم غذایی مغذی مورد استفاده قرار گیرند. مردم در اغلب اوقات فراموش می کنند که این سطح قند خون نیست که برای کاهش وزن مهم است؛ بلکه تأثیر آن بر انسولین، هورمون ذخیره کننده ماست که اهمیت دارد. اگرچه بسیاری از نوشیدنی های تناسب اندام یا میل های پروتئینی با هزینه ای زیاد به عنوان کالاهای برتر به ما فروخته می شوند، اما در هنگامی که حاوی مواد شیرین کننده مصنوعی هستند، تفاوت چندانی با سایر غذاها ندارند.

دلایل مختلفی وجود دارد که باعث می شود رژیم کتوژنیک نسبت به رژیم های غذایی کم چربی برتر باشد ، از جمله افزایش مصرف پروتئین ، که مزایای بی شماری را برای فرد فراهم می کند. زمانی که سایر درمان ها اثر نمی کند، رژیم غذایی کتوژنیک توسط پزشکان برای کودکان مبتلا به صرع توصیه می شود. طبق دادههای انجمن دیابت آمریکا (ADA) در سال 2012، بیش از 1 نفر از هر 3 بزرگسال در ایالات متحده مبتلا به دیابت و تقریباً از هر 10 نفر 1 نفر مبتلا به دیابت نوع 2 است.

​A rt icle was creat ed  by GSA Conten᠎t Genera tor ​DE MO!