جدیدترین برنامه هفتگی و ورزشی رژیم غذایی کتوژنیک

علاوه بر مواد غذای که باید در این رژیم از مصرف آنها اجتناب کرد، برخی دیگر وجود دارند که می توان از آنها استفاده رژیم کتو گیاهی کتوژنیک گیاه خواری 1402 کرد. اما به عنوان تنها راه حل برای بیماری های جدی مانند سرطان نمی توان آن را در نظر گرفت. این یک مزیت مهم برای در نظر گرفتن ارتباط بین وزن و دیابت نوع 2 است. اینکه این رژیم چه مزایا و معایب جدی دارد در انتها بحث خواهد شد. از زیادهروی و سختگیری بیشازحد در رژیم پرهیز کنید.

بهتر است از قبل میان وعده های هر روز را انتخاب کنید. برای رسیدن به این هدف، بهتر است برنامه کاهش وزن و رسیدن به تناسباندام را اجرایی کنید. بنابراین اگر در این رژیم با ریزش مواجه شدید، بهتر است از مکملهای ویتامین و … نوع دیگر رژیم کتوژنیک به فرد اجازه میدهد که فقط در برخی از روزهای هفته کربوهیدرات رژیم غذایی خود را افزایش دهد. به همراه رژیم شوک و رژیم تثبیت وزن و کتابچه راهنمای ورزش های حالت دهی شکم و پهلو! رژیم اصولی را باید طبق شرایط بدنی پزشک متخصص تنظیم کند.

در این برنامه غذایی طبق استنانداردهایی که قرار داده میشود، مواد مورد نیاز بدن به صورت دوره ای مصرف میشود. اما اگر شما فقط برنامه غذایی روزانتون رو طبق چیزی که براتون تنظیم شده ( مثل رژیم Z217 ) در اختیار داشته باشید و فقط از اون استفاده کنید، دیگه سختی وجود نداره. فیبر مورد نیاز بدن از طریق مواد غذایی با کربوهیدرات بالا مانند سبزیجات و حبوبات تامین می شود که در این رژیم به طور کامل حذف می گردد. رژیم کتوژنیک با کاهش مصرف کربوهیدرات، ایجاد شرایط متابولیکی را تحت عنوان کتوزیس به وجود می آورد.

حذفیات رژیم کتوژنیک چیست؟ در واقع برای پاسخ به این سؤال که حذفیات رژیم کتوژنیک چیست اگر بخواهیم خیلی خلاصه بگوییم، هر مادۀ غذایی که کربوهیدرات زیاد دارد. چربیها در کبد به واحدهای کوچکتر به نام اسید چرب تبدیل شده و در این میان محصولات فرعی نیز تولید میشود که اجسام کتونی (ketone bodies) نام دارند. در مقدار مساوی لیپیدها دو برابر کالری بیشتری از کربوهیدراتها دارند. وقتی حالت کتوز برای بدن رخ دهد بدن برای سوزاندن چربی ها بسیار کارآمدی بیشتری پیدا می کند.

همانطور که می دانیم کبد محل ذخیره و تجزیه چربی و گلوکز در بدن است. همچنین چربی را به کتون در کبد تبدیل میکند که میتواند انرژی مغز را تأمین کند. این مواد در کبد تحت متابولیسم قرار گرفته و برای تولید انرژی لازمِ سلولهای بدن استفاده میشوند. راز این امر در نوع بدن شما، میزان متابولیسم و انرژی مصرف شده است. همچنین در متابولیسم پروتئین نقش به سزایی دارد. کتونها همچنین در سرکوب هورمون گرسنگی موثر هستند. یک متاآنالیز اشاره کرد که یکی از دلایل کاهش وزن احتمالی این است که رژیم های کتویی گرسنگی را سرکوب کنند.

این نوع رژیم همچنین میتواند برای برخی ورزشکاران که روی عضله سازی تمرکز دارند، مفید واقع شود. از این رو به عضله سازی بیشتر برای آنها کمک می کند. رژیم کتوژنیک به عنوان یکی از انواع رژیمهای سالم و مفید غذایی میتواند شما را همراهی کند. آنها باید از تنوعی از مواد غذایی سالم در روز استفاده کنند و به فکر محدودیت سختگیرانه نباشند. البته توصیه میشود کتوفستینگ بیشاز سه الی شش ماه ادامه پیدا نکند و سپس به یک رژیم غذایی استاندارد کمکربوهیدرات سوق داده شود. لیست مواد غذایی رژیم کتوژنیک ، و میوه های مجاز در رژیم کتوژنیک در این مقاله لیست شده است.

در این رژیم کتوزیست، مواد بسار زیادی که در رژیم استفاده میشود، انواع پروتئین ها می باشد. این رژیم با تاثیر زیادی بر چربی سوزی می تواند به کاهش کلسترول و تری گلیسیرید کمک کند. یک رژیم غذایی معمولِ روزانه باید به گونهای تنظیم شود که درصدهای فوق از هر دستۀ مواد قندی، چربی یا پروتئینی تأمین شود. کاهش مصرف کربوهیدرات سبب میشود که چربی مضر جایگزین آن شود. دلیل اینکه افراد به این آنفلانزا دچار می شوند این است که بدن نتوانسته چربی را جایگزین کربوهیدرات کند ، برای این مشکل بر طرف شود ، فرد باید تا مدتی مقدار کمی کربوهیدرات را در رژیم خود بیاورد.

هنگامی که بدن به دلیل کاهش مصرف کربوهیدرات به کمتر از ۵۰ گرم در روز از آن محروم میشود، ترشح انسولین به میزان قابل توجهی کاهش مییابد و بدن وارد حالت کاتابولیک میشود. پایه و اساس رژیم کتوژنیک، کاهش محسوس کربوهیدرات (مواد قندی مانند قند، شکر، نان، نشاسته و …) و مصرف پروتئین و چربی است. این نوع رژیم کالری موجود در رژیم غذایی را محدود میکند. مصرف یک سری از مواد غذایی باید در رژیم غذایی کتوژنیک محدود شود. وضعیت فیزیکی خودتان را ماهانه و همراه با یک پزشک بررسی کنید و از مناسب بودن همه شرایط برای ادامه رژیم کتوژنیک مطمئن شوید.

برنامه رژیم کتوژنیک 28 روزه اگر لازم است قبل از گرفتن رژیم خرید بروید و همه مواد لازم را در ابتدای هفته خریداری کنید. مواد غذایی مجاز در رژیم کتوژنیک کدامند؟ در ادامه به بیان غذاهای مجاز در رژیم کتوژنیک ، غذاهای غیر مجاز در رژیم کتوژنیک می پردازیم. لیست مواد غذایی مجاز رژیم کتوژنیک حاوی مقدار کمی کربوهیدرات می باشد، در نتیجه کاهش کربوهیدرات دریافتی، بدن کربوهیدرات لازم برای تامین انرژی مورد نیاز برای سوخت و ساز را ندارد در نتیجه از چربی به جای کربوهیدرات به عنوان منبع تامین انرژی مورد نیاز استفاده میکند.رژیم کتوژنیک معتقد است که اینکار علاوه بر چربی سوزی بر روی سلامت و تندرستی افراد هم تاثیر می گذارد زیرا با استفاده از چربی برای تامین انرژی مورد نیاز بدن عملکرد بدن بهبود می یابد.

این اتفاق به دلیل تغییراتی است که در بدن رخ میدهد. مصرف زیاد پروتئین در رژیم کتوژنیک می تواند فشار زیادی را به این عضو وارد کند و به وارد شدن آسیب به آن منجر شود. زمانی که شما این مواد را از سبد غذایی خودتان حذف و پروتئین و چربیها را جایگزین میکنید، بدن برای تامین این انرژی به سراغ ذخایر چربی میرود. بیماری قلبی: رژیم کتوژنیک می تواند عوامل خطر مانند چربی بدن، سطح کلسترول HDL، فشار خون و قند خون را بهبود بخشد.

توصیه میکنیم از رژیم غذایی کتوژنیک هدفمند (TKD) که تغییرات کمی به نسب رژیم کتوژنیک عادی دارد و در لینک بالا توضیح دادیم. رژیم کتوژنیک یک رژیم ساده برای اضافه کردن اصولی چربی به رژیم روزانه است. جالب است بدانید در این روند از رژیم کتو، چربی به راحتی سوزانده می شود. اما اگر فردی هستید که احساس می کنید که ورزش می تواند به خلق و خوی شما کمک کند، حرکت کنید. این مشکل را با مصرف مقدار مناسبی از مایعات مانند آب، چای سبز و چای سیاه حل کنید.

نوشیدنی ها – قهوه گلوله ای، چای سبز، قهوه سیاه و آب. کربوهیدرات ها منبع اولیه تولید انرژی در بافت های بدن هستند. تفاوتی که رژیم کتوژنیک چرخه ای با نوع استاندارد دارد، این است که افراد در طی پنج روز از رژیم کم کربوهیدرات کتوژنیک پیروی می کنند. وجود مزایای کوتاه مدت در رژیمهای معروف همگانی دلیلی بر پیروی از آنها نیست. این رژیم به رژیم کتوژنیک دورهای معروف است. این نوع رژیم غذایی مناسب افرادی است که به شدت چاق هستند و یا دارای معلولیت هستند که مانع از انجام فعالیت می شود.

برنامه غذایی این رژیم شامل ۵ درصد

کربوهیدرات، ۲۰ درصد پروتئین و ۷۵ درصد چربی می باشد. اگر شما علاقه مند به بدنسازی هستید، ابتدا باید چربی از دست بدهید و سپس عضله بسازید. اگر قصد کاهش وزن دارید و به دنبال روشی برای لاغری هستید، مطمئناً اسم رژیم کتوژنیک را شنیده اید. رژیم کتو در واقع در سال 1920 برای کودکان و نوجوانانی که به صرع مبتلا بودند، تنظیم شده بود تا از حملات صرعی آنها بکاهد. از فواید دیگر این رژیم غذایی افزایش کلسترول خوب یا HDL و کاهش تری گلیسیرید است.

این دو نوع از رژیم کتوژنیک در بین انواع دیگر از قدمت بالاتری برخوردار هستند. براساس برنامه رژیم غذایی تان خرید کنید. 3. گوشت خرچنگ، نمک و فلفل را اضافه کنید. ادویه: شما می توانید از نمک، فلفل و گیاهان و ادویه جات مختلف استفاده کنید. میان وعده های پیشنهادی را میتوانید در آخر این مطلب مشاهده کنید. در این مطلب آموختیم که رژیم کتوژنیک یا کتو، یک رژیم قدیمی است که برای بیماران مبتلا به صرع تنظیم شده است و تاثیر زیادی بر لاغری دارد. استفاده کنید و به طور منظم آزمایش دهید و میزان ویتامینها و مواد مغذی بدن خود را بررسی کنید.

مانند هفته اول، شش وعده غذایی در روز می خورید و دو بار در روز قهوه مصرف می کنید. اما بطور خلاصه در ابتدا افراد کاهش وزن خیلی سریع تا ۵ کیلو در هفته (یا کمتر) را تجربه میکنند. اما آیا عوارضی را برای فرد در پی دارد؟ حمایت اجتماعی یکی از مهمترین عوامل برای کاهش وزن است. برای کاهش خطر ابتلا به این عوارض، ما باید چند هفته اول را با برنامه رژیمی کم کربوهیدرات شروع کنیم. زیرا هر فرد باید از نسخه ای مخصوص به خود، راه درمانی و کنترلی را پیش گیرد.

رژیم کتوژنیک دوره ای یک راه حل مناسب برای افرادی است که به دنبال دستیابی به موفقیت در کاهش وزن خود در طولانی مدت هستند. این روند تغذیه ای برای همه مناسب نیست و ممکن است سبب عوارض متعددی در برخی افراد شود. اما با این حال روند مناسبی برای آنها نیست. این نوع از رژیم کتوژنیک برای افراد بدنساز که تمرینات پرفشار و شدید را تجربه میکنند، طراحی شده است. برنامه رژیم غذایی کتوژنیک که در بالا ذکر شد، یک برنامه رژیم پروتئینی حاوی کربوهیدرات، چربی خوب و رژیم پروتئینی است.

در این حالت، بدن شما چربی ها را به مولکول های کوچک به نام کتون ها تبدیل می کند.استراتژی رژیم کتوژنیک آموزش دادن بدن به تکیه بر یک منبع جایگزین انرژی به غیر از گلوکز و تغییر نحوه استفاده از انرژی است. این رژیم معمولا به ورزشکاران پیشنهاد نمیشود. در رژیم کتوژنیک مصرف برخی از مواد غذایی که کربوهیدرات بالایی دارند، منع شده است. رژیم کتوژنیک برای لاغری نشون میده که این رژیم دارای چربی بالا و کربوهیدرات پایینه. از اونجاییکه توی این رژیم غذایی خوردن بیشتر چربی و پروتئین در دستور کار شما قرار داره، به احتمال زیاد توی تمام طول روز احساس رضایت و انرژی رو خواهید داشت.

از این رو بر روی سلامت بدن تاثیر زیادی را به همراه خواهد داشت. همینطور در یک تحقیق نشان داده شده است کسانی که از رژیم کتوژنیک تبعیت می کنند، از کسانی که از رژیم دیابتی یو کی پیروی می کنند، در انتها کاهش وزن بیشتری را خواهند داشت. در بسیاری از موارد، افراد ورزشکار تمایل بیشتری به این روند از رژیم کتو نشان می دهند. با این حال، اگر به اندازه کافی انرژی داشته باشید، می توانید برنامه ورزشی هفته 3 را ادامه دهید. Th​is data w as wri᠎tten wi th G SA Conte​nt  Gener​ator ᠎DEMO​!