تاثیر یوگا برای کاهش وزن


بر کسی پوشیده نیست که ورزش تأثیرات مثبتی را چه از نظر ذهنی و چه از نظر جسمی بر سلامت کلی افراد بدون توجه به وزن فعلی یا اهداف تناسب اندام آنها نشان می دهد. این فواید را می توان از طریق انواع مختلف تمرینات مانند وزنه برداری، تمرینات قلبی و پیلاتس به دست آورد. اگرچه نتایج ممکن است بسته به زمان و دشواری هر تمرین متفاوت باشد، داشتن یک سبک زندگی فعال می تواند خطر ابتلا به برخی بیماری ها را نیز کاهش دهد. تاثیر یوگا برای کاهش وزن نیز محرض است.

تاثیر یوگا برای گاهش وزن چگونه است؟

تاثیر یوگا برای کاهش وزن

همیشه این سوال وجود دارد که آیا یک نوع ورزش بهتر از دیگری است، به خصوص در مورد کاهش وزن. افرادی که به دنبال کاهش وزن خود هستند معمولاً به تمرینات قلبی عروقی برای روتین های شدید و سریع آن روی می آورند. در حالی که وزنه برداری برای افزایش قدرت و کاهش وزن بدون کاهش توده عضلانی بدن نیز توصیه می شود. این نوع تمرینات موثر هستند، اما تنها گزینه های موجود برای کسانی نیستند که به دنبال ادغام ورزش در برنامه روزانه خود هستند.

یوگا یک تمرین جاافتاده است که معمولاً با تمامیت ذهنی و رشد معنوی مرتبط است، اما تاکید آن بر ارتباط ذهن و بدن به کاهش وزن نیز کمک می کند. در‌واقع تاثیر یوگا برای کاهش وزن بسیار عالی است. سبک های مختلفی از یوگا وجود دارد و هر کدام از آنها مزایای خاص خود را دارد، از بهبود کیفیت خواب و کاهش استرس گرفته تا تقویت و هماهنگی بدن. اینها عوامل بسیار مهمی برای کاهش وزن هستند، و اگرچه انجام یک سبک فعال‌تر یوگا می‌تواند به شما کمک کند تا نتایج قابل‌توجه‌تری ببینید، مهم است که تمرینی را انتخاب کنید که احساس بهتری به شما می‌دهد و برای شما مناسب‌تر است.

در LIMARP®، ما روال فعالیت بدنی را به عنوان بخشی از درمان های چاقی به بیماران خود ارائه می دهیم. تیم پزشکان ما سابقه پزشکی شما را بررسی می کنند و در مورد اهداف کاهش وزن شما با شما صحبت می کنند تا برنامه فعالیت بدنی متناسب با نیازهای شما را ایجاد کنند. این مقاله بر روی تمرین یوگا به عنوان روشی برای کاهش وزن، سبک های مختلف موجود و فواید آن تمرکز دارد.

قبل از ادامه، توصیه می کنیم اگر در حال بهبودی پس از جراحت یا جراحی هستید، با مربی یوگا خود صحبت کنید. این به آنها کمک می کند تا بتوانند با ظرفیت بیشتری از شما حمایت کنند و از آسیب دیدن شما جلوگیری کنند، به خصوص اگر در تمرین مبتدی باشید.

آیا می توان با تمرین یوگا وزن کم کرد؟

تاثیر یوگا برای کاهش وزن

بله، مانند هر ورزش دیگری، یوگا یک تمرین موثر برای کاهش وزن و بهبود سلامت کلی شما است. ارتباط ایجاد شده بین بدن و ذهن در نتیجه تمرین یوگا می تواند منجر به تغییرات بزرگی در سبک زندگی شما شود، مانند نحوه حرکت، غذایی که می خورید و درک شما از خود. این بدان معناست که انجام هر سبکی از یوگا نیز به سلامت روان شما کمک می کند و به شما اجازه می دهد تا حس آگاهی را ایجاد کنید که ممکن است قبلا وجود نداشته باشد. شما می توانید بعد از انجام تمرینات، تاثیر یوگا برای کاهش وزن را به وضوح متوجه بشوید.

این حساسیت جدید به افراد کمک می کند تا کمتر به عادات غذایی نامنظم به عنوان مکانیسم مقابله تکیه کنند و در نتیجه تصمیمات آگاهانه تری در مورد غذایی که مصرف می کنند بگیرند. هنگامی که یوگا به درستی انجام شود، انرژی و احساس رضایت به بدن می بخشد. این دو عامل به تمرین‌کننده انگیزه می‌دهد تا روند کاهش وزن خود را به شیوه‌ای موفق و لذت‌بخش ادامه دهد و به او کمک می‌کند تا یوگا را بدون احساس تعهد در سبک زندگی خود بگنجاند.

وقتی صحبت از یوگا به میان می‌آید، روند کاهش وزن به یک تجربه کل نگر تبدیل می‌شود به این معنا که شما نسبت به تأثیر عوامل خارجی مانند غذا بر ذهن و بدن شما حساس می‌شوید. یک مطالعه در سال 2016 استدلال می کند که یوگا “یک ابزار مفید برای کاهش وزن سالم و مداوم” است، زیرا سطح استرس را کاهش می دهد و به شما کمک می کند با بدن خود هماهنگ بمانید. همچنین یک توضیح علمی برای کاهش استرس وجود دارد که توسط مطالعه انجام شده توسط مجله آمریکایی مراقبت مدیریت شده ارائه شده است. در این مطالعه، محققان دریافتند که با تمرین یوگا، شرکت کنندگان کاهش قابل توجهی در کورتیزول، هورمون استروئیدی که از کاهش وزن جلوگیری می کند، داشتند.

هر چند وقت یکبار باید یوگا تمرین کنید؟

تاثیر یوگا برای کاهش وزن

عوامل زیادی مانند رژیم غذایی، الگوهای خواب و مصرف الکل در کاهش وزن موثر نقش دارند، اما ثابت قدم بودن در تمرین یوگا برای دیدن نتایج خوب کلیدی است. یوگی های پیشرفته توصیه می کنند که سه تا پنج بار در هفته تمرین کنید و در صورت امکان، سایر فعالیت های قلبی عروقی مانند پیاده روی یا دوچرخه سواری را انجام دهید. مدت زمان کلاس ها یا جلسات می تواند متفاوت باشد، چه یک کلاس یک ساعته یا یک جلسه 20 دقیقه ای، مهم این است که شما فعال باشید.

به خاطر داشته باشید که همه سبک‌های یوگا به تلاش فیزیکی یکسانی نیاز ندارند و اگر تصمیم به تمرین آشتانگا یا “پاور” وینیاسا دارید، تمرین خود را به سه بار در هفته محدود کنید تا بدن شما بتواند بهبود یابد. به یاد داشته باشید که استراحت برای کاهش وزن نیز مهم است و زیاده روی در آن می تواند باعث خستگی یا آسیب شود.

سبک های یوگا برای کاهش وزن

اگر مبتدی هستید، توصیه می‌کنیم نزدیک‌ترین استودیوی یوگا را پیدا کنید و کلاس‌های موجود در آن‌ها را ببینید تا ببینید آیا کلاسی مناسب شما وجود دارد یا خیر. هیچ “بهترین سبک یوگا” وجود ندارد، مهم این است که نوع (یا انواعی!) را پیدا کنید که به شما امکان می دهد در مورد تمرین خود احساس خوبی داشته باشید. یکی از مزایای متعدد یوگا این است که با نیازهای شما سازگار است، به این معنی که می توانید سبکی را پیدا کنید که با روحیه، اهداف یا زمانی که در طول روز در اختیار دارید، مناسب باشد.

در اینجا سبک‌های مختلف یوگا  برای کاهش وزن و فواید آن‌ها را معرفی می‌کنیم:

Vinyasa: این یک سبک پویاتر از یوگا است که برای افرادی که به دنبال کاهش وزن هستند توصیه می شود. تمرین‌کننده از یک وضعیت به حالت دیگر جریان می‌یابد و این وضعیت را برای سه تا پنج نفس نگه می‌دارد. تمرین وینیاسا برای تقویت و تقویت بدن و همچنین ایجاد استقامت خوب است.

هاتا: این تمرین بر تنفس و حرکت تمرکز می کند تا تعادل بین بدن و ذهن شما برقرار شود. هاتا از یک سری وضعیت‌ها پیروی می‌کند که مقاومت را با انعطاف‌پذیری و آرامش ترکیب می‌کند، هر وضعیت برای پنج یا ده نفس نگه داشته می‌شود. این سبک برای افراد مبتدی توصیه می شود و برای کاهش استرس و بهبود الگوی خواب مفید است.

آشتانگا: این یکی دیگر از سبک هایی است که برای کاهش وزن توصیه می شود. برای ایجاد سیالیت پویا و تولید گرما، تنفس، وضعیت بدن و نگاه متمرکز (دریشتی) را همگام کنید. سکانس همیشه یکسان است و برای کسب قدرت و آرامش ذهن است. انتظار داشته باشید که در این سبک زیاد عرق کنید!

یین: این سبک از یوگا آرام‌تر است و با انجام حرکاتی که عضلات را بلندتر می‌کند، روی بهبود مفاصل و انعطاف‌پذیری بدن تمرکز دارد. هر ژست به مدت دو تا ده دقیقه نگه داشته می شود و به بدن زمان کافی برای رهایی از تنش می دهد. این تمرین قبل از خواب توصیه می شود.

قدرت: این سبک یوگا نسخه پیشرفته تر آشتانگا است، زیرا شامل حالت های متعادل کننده و وارونگی برای توسعه قدرت و استقامت قلبی عروقی است. یوگای قدرتی نیز برای کاهش وزن توصیه می شود.

ترمیم کننده: این سبک از یوگا سرعت آهسته دارد و از یک سری حالت های منفعل پیروی می کند که به بدن اجازه می دهد تا استراحت کند و استرس را رها کند. یوگای ترمیمی در مواقع خستگی، استرس عاطفی یا تمرین پس از فعالیت های شدید مفید است.

بهترین حرکات یوگا برای کاهش وزن

اکنون که با سبک‌های مختلف یوگا آشنا شدید، برخی از وضعیت‌ها یا آساناها را معرفی می‌کنیم که می‌توانند برای کاهش وزن مفید باشند. با تمرین این ژست‌ها به صورت جداگانه، می‌توانید در طول جلسه یوگا راحت‌تر جریان داشته باشید و گروه‌های عضلانی خاصی را برای تقویت و تقویت آنها هدف قرار دهید. اگر هر یک از این آساناها خیلی سخت هستند یا در تلاش برای حفظ وضعیت صحیح بدن هستید، تغییرات متعددی برای آسان کردن آنها وجود دارد.

ژست پلانک (چاتورانگا دانداسانا): عضلات شکم را تقویت می کند و مقاومت بدن را افزایش می دهد.

حالت جنگجو (Virabhadrasana): این وضعیت تمرکز شما را بهبود می بخشد زیرا شامل استفاده از عضلات مختلف می شود. برای تقویت ران، پشت، شکم و بازوها است.

حالت مثلثی (Trikonasana): این حالت باعث کاهش چربی در ناحیه کمر و شکم می شود و همچنین عضلات ران و پاها را تقویت می کند. همچنین به بهبود تعادل و تمرکز کمک می کند.

پل: این وضعیت برای تقویت عضلات باسن و پشت است. همچنین به هضم غذا کمک می کند.

سگ رو به پایین: این حالت به تقویت بیشتر بدن کمک می کند و بازوها، ران ها، ساق پا و پشت را تقویت می کند. سگ رو به پایین نیز گردش خون را بهبود می بخشد.

شانه ایستاده: این حالت برای تقویت قسمت بالایی بدن، پاها و عضلات شکم است. همچنین الگوهای خواب و متابولیسم را بهبود می بخشد.

سخن پایانی

همان طور که در این مقاله متوجه شدید، تاثیر یوگا برای کاهش وزن شده اید. به یاد داشته باشید که در حالی که یوگا یک تمرین با شدت بالا در نظر گرفته نمی شود، همیشه باید از پزشک خود بپرسید که آیا این تمرین برای شما است، به خصوص اگر در دوران نقاهت پس از جراحی هستید. او به شما می گوید که چند ماه صبر کنید، و هنگامی که به شما اجازه می دهد، ممکن است ژست های ساده یا استایل کند را توصیه کند.



Source link