کالری کلم پلو


 

کلام پلو یک غذای سنتی ایرانی با مواد مغذی است. کلام در زبان انگلیسی کلم است و پولو به سادگی برنج است. بنابراین کلام پلو را می توان به کلم برنج ایرانی ترجمه کرد. این غذا اصالتاً شیرازی، شهری رویایی و زیبا در جنوب غربی ایران است. شیراز با داشتن جاذبه های متعدد در کنار غذاها و دسرهای خوش طعم، یکی از محبوب ترین شهرها برای ایرانیان و گردشگران است. کالری کلم پلو ۱۷۶ تا ۲۰۰ است

 

کلام پلو را می‌توان در گروه وعده‌های برنجی ترکیبی از جمله غذاهای دیگر مانند آداس پولو و لوبیا پولو دسته‌بندی کرد. دستورات مختلفی با تکنیک های مختلف برای پخت این غذا وجود دارد. برای پخت آن می توانید از گوشت گوسفند، گاو یا گوشت چرخ کرده استفاده کنید. حتی می توان کلام پلو را با کوفته تهیه کرد. با این حال، احتمالاً می تواند زمان برترین دستور غذا باشد. امروز از گوشت چرخ کرده برای تهیه سس خوشمزه برای غذای خود استفاده می کنیم. سپس سس با برنج مخلوط می شود و یکی از خوشمزه ترین و معطرترین غذاهایی که تا به حال امتحان کرده اید را برای شما به ارمغان می آورد.

 

کالری کلم پلو چیست

کالری کلم پلو

کلم پلو یکی از غذاهاي مفيد است که به دلیل دارا بودن ویتامین های زیاد حتما باید در هفته یکبار در برنامه غذایی وجود داشته باشد. کلم پلو یکی از بهترین غذاهایی است به دلیل دارا بودن “فیبر” بالا میزان “قند خون” را ثابت نگه داشته و از “بدخلقي” و کسلي فرد جلوگيري مي کند. کالری کلم پلو ۱۷۶ است.

 

 

جدول غذایی و کالری کلم پلو

 

کالری کلم پلو

جدول ارزش غذایی کلم پلو (غذای پخته شده مرکب از چند ماده)
تشکیل دهنده اصلی مقدار در100 گرم
انرژی (کالری) 179 کیلوکالری
کربوهیدرات 25.89 گرم
پروتئین 5.99 گرم
چربی 5.58 گرم
آب 107.08 گرم
فیبر 1.09 گرم
قند 1.04 گرم
کلسترول 13.93 میلی گرم
ویتامین های کلم پلو (غذای پخته شده مرکب از چند ماده)
نام ویتامین مقدار در 100 گرم
ویتامین A 42.70 میکروگرم
ویتامین D 0.00 میکروگرم
ویتامین E 1.82 میلی گرم
ویتامین K 105.43 میکروگرم
ویتامین C 16.73 میلی گرم
تیامین (B1) 0.06 میلی گرم
ریبوفلاوین (B2) 0.08 میلی گرم
نیاسین (B3) 1.65 میلی گرم
کولین (B4) 20.64میلی گرم
پانتوتنیک اسید (B5) 0.59 میلی گرم
ویتامین B6 0.16 میلی گرم
فولات (B9) 22.90میکروگرم
ویتامین B12 0.17 میلی گرم
مواد معدنی کلم پلو (غذای پخته شده مرکب از چند ماده)
نام ماده معدنی مقدار در 100 گرم
کلسیم 38.43 میلی گرم
آهن 1.06 میلی گرم
منیزیم 24.70 میلی گرم
فسفر 78.25 میلی گرم
پتاسیم 210.75 میلی گرم
سدیم 492.86 میلی گرم
روی 1.03 میلی گرم
مس 0.08 میلی گرم
منگنز 0.47 میلی گرم
سلنیم 2.14 میکروگرم

 

 

مواد تشکیل دهنده ای که بر کالری کلم پلو تاثیر می‌گذار‌

کالری کلم پلو

  • برنج 500 گرم
  • گوشت چرخ کرده/ چرخ کرده گاو 250 گرم
  • آب 2 لیوان
  • کلم سفید 400 گرم
  • پیاز 1 عدد متوسط
  • سیر 2 حبه
  • سیب زمینی 2 عدد متوسط
  • روغن نباتی 6 قاشق غذاخوری
  • زعفران شکفته ۲ قاشق غذاخوری
  • زردچوبه آسیاب شده 3 قاشق چایخوری
  • دارچین آسیاب شده 1 قاشق چایخوری
  • فلفل سیاه آسیاب شده 2 قاشق چایخوری
  • نمک واسه مزه، نمک برای طعم دادن

 

 

طرز تهیه کلم پلو رژیمی

کالری کلم پلو

پخت کلم برنج شامل 3 مرحله اصلی است:

 

درست کردن سس کلام پولو

 

به عنوان اولین مرحله دستور کلام پولو، برنج را چندین بار کاملاً بشویید تا آب آن شفاف شود. سپس برنج را با آب سرد حدود 30 دقیقه خیس کنید.

 

پیاز و دستکش سیر را خرد کرده و کلم را ریز خرد کنید. دو قاشق غذاخوری اضافه کنید. روغن نباتی را در تابه ریخته و روی حرارت متوسط قرار دهید. پیازها را حدود 5 دقیقه تفت دهید و سپس سیر را به آن اضافه کنید.

 

وقتی پنج دقیقه دیگر آنها را تفت دادید، گوشت چرخ کرده را به تابه اضافه کنید. مخلوط را تفت دهید و مرتب هم بزنید تا رنگ گوشت تغییر کند و دیگر خام نباشد. حالا زردچوبه، دارچین، فلفل سیاه و نمک را اضافه کنید و اجازه دهید این مخلوط چند دقیقه دیگر روی حرارت بماند.

 

در ماهیتابه دیگری دو قاشق غذاخوری اضافه کنید. از روغن نباتی و کلم استفاده کنید و درب آن را حدود 5 دقیقه بگذارید. سپس درب ظرف را بردارید و بگذارید روی حرارت بماند تا آب آن تبخیر شود.

در این زمان مخلوط گوشت را با 1 فنجان آب تازه جوشیده به کلم اضافه کنید. بگذارید 5 دقیقه با هم بجوشد. حالا سس کلام پولو شما آماده است.

 

یک قابلمه آب با مقداری نمک و روغن اضافه کنید تا بجوشد. سپس برنج را که قبلا خیس کرده اید به آب اضافه کنید و بگذارید حدود 5 تا 7 دقیقه بپزد.

 

بعد از این مدت، برنج را بررسی کنید تا مطمئن شوید که داخل برنج نرم است اما بیرون سفت است. اگر چنین است، برنج را در یک صافی آبکش کرده و با آب خنک بشویید.

 

سیب زمینی ها را به شکل گرد خرد کنید. 2 قاشق غذاخوری اضافه کنید. روغن نباتی را در قابلمه ریخته و برش های سیب زمینی را کف قابلمه قرار دهید

 

سپس یک لایه برنج روی برش های سیب زمینی اضافه کنید و مقداری پودر دارچین بپاشید. یک لایه سس و سپس یک لایه دیگر برنج اضافه کنید. این کار را تا زمانی که تمام مواد تمام شود ادامه دهید. می توانید به هر لایه کمی زعفران شکفته شده اضافه کنید.

 

در مرحله آخر برنج باید به شکل هرمی باشد. در نهایت 4 یا 5 سوراخ روی برنج ایجاد کنید تا رطوبت آن سریعتر تبخیر شود.

 

اجازه دهید غذای شما چند دقیقه با حرارت زیاد بپزد تا بخار از برنج بلند شود. در این زمان، درب قابلمه را با یک حوله آشپزخانه تمیز بپوشانید و حرارت را تا حد متوسط کم کنید. اجازه دهید غذا حدود یک ساعت بخار شود. حالا کلام پولوی خوش طعم شما آماده است!

 

چگونه کالری کلم پلو را بسوزانیم

کالری کلم پلو

در حالی که باشگاه‌ها و استودیوهای تناسب اندام مکان‌های بسیار خوبی برای عرق کردن شما هستند، فعالیت‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید انجام دهید که نیازی به عضویت در یک مرکز تناسب اندام ندارند و همچنان به شما در دستیابی به اهداف ورزشی کمک می‌کنند. در واقع، برخی از بهترین راه‌ها برای سوزاندن کالری در خارج از باشگاه انجام می‌شود، بنابراین می‌توانید آن‌ها را در خانه، هنگام کار یا مسافرت انجام دهید.

 

مقدار دقیق کالری که بدن شما برای انجام این فعالیت ها استفاده می کند به وزن، جنس، سن، ترکیب بدن و موارد دیگر بستگی دارد. بنابراین، این نرخ متفاوت است یا همه. برای سادگی، شمارش کالری استفاده شده در این مقاله برای یک زن 150 پوندی است. شما می توانید میزان کالری سوزی فردی خود را برای عدد دقیق تری محاسبه کنید.

 

اگر به مدت 30 دقیقه کشش و استراحت داشته باشید یا یک تمرین یوگا آسان انجام دهید، حدود 100 کالری می سوزانید.2 علاوه بر این، به افزایش دامنه حرکتی در مفاصل، کاهش استرس و بهبود کیفیت بدن کمک می کنید.

 

دویدن یا پیاده روی. کفش های خود را برای پیاده روی سریع یا دویدن با بند ببندید. تورمن می‌گوید: «اگر فرد صبحگاهی هستید، دویدن به مدت 25 دقیقه در صبح راهی عالی برای شروع روزتان است. “اگر دوست دارید دکمه چرت زدن را فشار دهید، دویدن بعد از روز راهی فوق العاده برای رهایی از تنش های اداری است.” دویدن 25 دقیقه ای 218 کالری می سوزاند. اگر تند راه می روید، برای سوزاندن 200 کالری باید حدود 45 دقیقه پیاده روی کنید.

شنا كردن. تورمن می‌گوید: «شنا برای خیلی‌ها مورد علاقه است و یک فعالیت کم‌تأثیر عالی است». اگر به تازگی ورزش را شروع کرده اید یا مفاصل درد دارید، عالی است. یک شنا 30 دقیقه ای می تواند 215 کالری بسوزاند.

بازی تنیس. یک راکت بردارید، یک شریک پیدا کنید و بروید کمی خوش بگذرانید. تورمن می‌گوید: «برای دیدن نتایج این بازی نیازی نیست مهارت‌هایی مانند خواهر ویلیامز یا اندی رادیک داشته باشید. ضربه زدن به زمین به مدت 25 دقیقه می تواند 218 کالری بسوزاند.

آموزش پایه. آیا شما ارتش قوی هستید؟ شاید نه، اما هنوز هم می‌توانید با بوت کمپ آنلاین مورد علاقه‌تان، دی‌وی‌دی تمرینی یا برنامه تمرینی اولیه خود آن را امتحان کنید. یک تمرین 30 دقیقه ای از فشار، دراز و نشست، لانژ، دوی سرعت و سایر تمرینات اساسی می تواند حدود 200 کالری بسوزاند.

 



Source link