غیرمعمول ترین رژیم های کتوژنیک جهان

چربی های سالم : استفاده از چربی های سالم در رژیم غذایی کتوژنیک ، می تواند سطح کلسترول HDL “خوب” ۸ مدل “رژیم کاهش وزن سریع” آسان و سالم را بهبود بخشد. با آنکه مطالعات نشان می دهند یک رژیم کتوژنیک باعث بهبود فشار خون فرد و HDL (کلسترول مفید) می شود، اما هنوز یک رژیم با مصرف بالای چربی می باشد که با افزایش خطر بیماری های قلبی همراه است. دوره دوم رژیم غذایی لاغری سریع شامل فایل های صوتی و تصویری توضیحات تکمیلی مربوط به دوره اول می باشد که باید هر روز طبق برنامه از آنها استفاده کنید و محتویات دوره اول را بر اساس آنچه مشخص شده است مرور کنید.

رژیم غذایی کتوژنیک روزانه در دوره فوق العاده مختصر کاهش یافته است است، یک بار دیگر به حالت اولین باز می گردد. یک حالت متابولیک که در آن بدن از چربی کتون میسازد، تا به جای شکر از کربوهیدراتها (منبع انرژی اولیه و ترجیحی بدن) به عنوان انرژی استفاده کند. سندرم متابولیک شامل ۵ عامل خطر است که به طور همزمان رخ می دهند و دلیل چاقی ، دیابت نوع ۲ و بیماری های قلبی است. با این حال، فقط رژیم های غذایی کتوژنیک استاندارد و پروتئین بالا، به طور گسترده مورد مطالعه قرار گرفته اند.

اگرچه یک گزارش اخیر در ژورنال اطفال نیازی را به مداخله در رژیم غذایی نمی بیند ، اما هر پدر و مادری باید نگاه دقیق به رژیم غذایی کودک خود داشته باشند. گاهی ممکن است برنج را حذف کنید اما باز هم تغییری در وزن شما ایجاد نشود. اخیرا خیلی مد شده است که برای لاغر شدن به دنبال رژیم کتوژنیک هستند. برخی محققان نگران این موضوع هستند که این رژیم می تواند قدرت و تناسب اندام فرد را دچار مشکل کند.

سرطان: این رژیم در حال حاضر به عنوان یک درمان جانبی برای سرطان در حال بررسی است، زیرا ممکن است به کند کردن رشد تومور کمک کند. تحقیقات ارائه شده در اوایل سال جاری در کنگره انجمن قلب و عروق اروپا نشان داد افرادی که رژیم های کم کربوهیدرات با چربی بالا را دنبال می کنند، در طول دوره مطالعه، بیش تر در معرض خطر مرگ و میر ناشی از سرطان و سایر دلایل، هستند. رژیم کتوژنیک چرخه ای (CKD): این رژیم شامل دوره های پرخوری با میزان کربوهیدرات بالا است، مانند ۵ روز رژیم کتوژنیک و به دنبال آن ۲ روز با مصرف کربوهیدرات بالا.

این رژیم شامل دوره هایی با کربوهیدرات بالاتر است.مثلاً ۵ روز کتوژنیک و دو روز با کربوهیدرات زیاد است. رژیم کتوژنیک در واقع به عنوان روشی برای معالجه بیماری های عصبی، مانند صرع در نظرگرفته شده است. در این مطالعه عوارض جانبی خفیفی مانند خستگی گزارش شده است. سعی کنید ۳۰۰۰ تا ۴۰۰۰ میلیگرم سدیم، ۱۰۰۰ میلیگرم پتاسیوم و ۳۰۰ میلیگرم منیزیم به صورت روزانه مصرف کنید تا عوارض جانبی را به حداقل برسانید. یک مطالعه جدید در Lancet همچنین نشان می دهد که افراد با رژیم های غذایی کم کربوهیدرات و مقادیر زیادی گوشت و لبنیات، در مقایسه با افرادی که کربوهیدرات ها را به صورت متعادل و یا بیش تر پروتئین های گیاهی مصرف می کردند، در معرض خطر مرگ زودرس قرار دارند.

تمام مواد غذایی که کربوهیدرات بالایی دارند باید مصرفشان محدود شود. طرفداران این رژیم همچنین معتقدند که این رژیم باعث افزایش انرژی و کاهش تمایل به غذا خوردن می شود. اما همچنین به این معناست که مجبورید میوه ها و سبزیجات خاصی را که منبع کربوهیدرات ها هستند را نیز، محدود کنید. از مصرف مواد غیر اورگانیک و سویاها و استروژن گیاهی خودداری کنید در مطالعات اینطور به نظر میرسد که مصرف سویا استروژن را افزایش میدهد تا پربیوتیک سلول های پستان را افزایش دهد که باعث احتمال جهش و سلول های سرطانی میشود.

مطالعات زیادی روی ۳۴ فرد بزرگسال نشان داده است کسانیکه به مدت ۸ هفته از رژیم کتو پیروی میکردند، تقریبا پنج برابر بیشتر از افرادی که از رژیم کم چربی پیروی میکردند، کل چربی بدن خود را از دست دادند. این رژیم بدن افراد را در حالت کتوز قرار میدهد که بدن شما را مجبور به سوزاندن چربی میکند. این حالت متابولیک “کتوز تغذیه ای” نامیده می شود و تا زمانی که بدن از کربوهیدرات محروم باشد، متابولیسم در حالت کتوز باقی می ماند.

آیا رژیم کتوژنیک خوب است عوارضی مانند یبوست، کم آبی یا بی آبی بدن، بدخلقی، حالت تهوع، سرگیجه، خستگی و بوی بد دهان انتظار می رود. کراتین: کراتین فواید بی شماری برای سلامتی و عملکردتان دارد. فواید رژیم کتو برای سلامتی چیست؟ برای اینکه از رژیم کتو بیشترین سود را ببرید، باید از نظر فیزیکی فعال باشید. این رژیم را بسیاری از سلبریتی ها امتحان کردند و به رژیم سلبریتی ها نیز معروف است.در رژیم غذایی بچه باید تنها در روز ۱۴ قوطی غذای بچه مصرف کنید و سپس یک شام کامل داشته باشید و از آن لذت ببرید.

این نودل را میتوانید در نزدیکی محصولات غذایی موجود در فروشگاههای مواد غذایی یا آنلاین پیدا کنید. رژیم های کتوژنیک چرخه ای یا هدفمند، روش های پیشرفته تری هستند و در درجه اول توسط بدنسازان یا ورزشکاران مورد استفاده قرار می گیرند. برای تهیه غذاهای خود بهتر است به جای استفاده از روغنهای ناسالم، چربی سالم همچون روغن زیتون بکر، روغن نارگیل که چربی بالایی دارد و روغن آووکادو را به کار ببرید و از انواع ادویهها برای خوشمزه کردن وعدههای غذایی خود استفاده نمایید. اگر می خواهید به آب خود عطر و طعم بدهید می توانید از میوه های مجاز برای این کار استفاده کنید.

منابع تامین سوخت مورد نیاز بدن کربوهیدرات و چربی است.رژیم کتوژنیک می گوید که اگر کربوهیدرات بدن کاهش پیدا کند، بدن برای تامین انرژی مورد نیاز برای سوخت و ساز و فعالیت های بدنی خود از چربی استفاده می کند. صدمات مغزی برخی تحقیقات نشان میدهد که رژیم غذایی میتواند نتایج آسیبهای مغزی را بهبود بخشد. خوشبختانه در این رژیم غذایی میتوان طیف گستردهای از مواد غذایی مقوی و خوشمزه را مصرف کرد و میزان کربوهیدرات روزانه را محدود ساخت. پروتئین وی: نصف قاشق غذاخوری پروتئین وی در شیک یا ماست اضافه کنید تا میزان مصرف پروتئین روزانه شما بیش تر شود. This a᠎rt᠎icle was w​ri tten wi th GSA C ontent Ge᠎nerato r DEMO​!

انواع مختلفی از رژیم کتو وجود دارد، اما بطور کلی، باید ۷۵% از کالری روزانه را چربی، ۲۰% پروتئین و ۵% کربوهیدرات تشکیل دهند. برخی از انواع رژیم کتو ، مصرف مقدار کمی از توت ها را مجاز می داند. بلکه مربوط به نوع غذاهایی است که در طول روز مصرف می کنید. اخیرا مطالعه ی منتشر شده در مجله ی Nutrients، نشان می دهد که زیاده روی در مصرف غذاهای قندی مانند نوشابه همزمان با رژیم با چربی بالا و کربوهیدرات پایین، باعث آسیب به عروق خونی می شود.

کارشناسان بهداشت و سلامت نگران این موضوع هستند که چگونه یک رژیم طولانی مدت به سبک کتو، می تواند بر سلامت قلب و عروق تأثیر بگذارد. هنوز هم به جهت تعیین ایمنی و اثربخشی طولانی مدت آن به تحقیقات دقیقتر و بیشتری در ادامه مورد رژیم غذایی نیاز است. دیدیم که وقتی کیتو – سازگار هستیم، عکس العمل بدن ما نسبت به چربی ها چقدر متفاوت و مثبت است و چگونه به سرعت چربی های ذخیره بدن می سوزد؛ حتی اگر در برنامه غذایی ما سه برابر حد استاندارد چربی باشد.

این یکی از عوارض جانبی شایع می باشد که بعد از ۳ تا ۴ هفته برطرف می شود. آیا رژیم کتو عوارض جانبی دارد؟ چندین نوع مختلف رژیم کتو وجود دارد. به ياد داشته باشيد با اين رژيم احتمال ايجاد مشكلاتي مثل سنگ كليه، يبوست، كم آبي بدن، افزايش خطر شكستگي استخوان و بالا رفتن سطح كلسترول خون نيز وجود دارد و چون اين نوع رژيم غذايي قادر به تامين تمام نياز به مواد مغذي نيست و از آنجايي كه مصرف داروهاي مختلف هم با جذب پاره اي از مواد مغذي تداخل پيدا مي كند، مكمل ياري با برخي از ويتامين ها و مواد معدني مثل ويتامين هاي گروه ب، ويتامين دي، ويتامين كا، منيزيوم و كلسيم ضروري به نظر مي رسد.

این امر باعث می شود بیش تر در معرض خطر سنگ کلیه، شکنندگی استخوان ها، و مشکلات مرتبط با کیسه ی صفرا قرار بگیرید. این امر می تواند بر متابولیسم شما اثر بگذارد و کاهش وزن دوباره در آینده دشوارتر شود. بنابراین بدن برای تامین انرژی مورد نیاز خود از چربی ها استفاده می کند و باعث چربی سوزی در بدن می شود پس کاهش وزن اتفاق می افتد. گزارشی برای «ژورنال پزشکی نیویورک» نوشت و مدعی شد که بیماران مبتلا به صرع خود را، از سال ۱۹۱۲ با موفقیت کامل با استفاده از همین پرهیز غذایی و سپس یک رژیم فاقد نشاسته و قند درمان نمودهاست.

این که رژیم غذایی کتوژنیک میتواند در درمان دیابت، سرطان، صرع و آلزایمر مفید باشد هنوز در دست بررسی است. ویتامین های با ارزش و مواد معدنی که در غذا توسط سبزیجات، میوه ها، غلات تامین می شوند، بسیار کم خواهد شد. ضمن اینکه حتما از مکملهای تغذیهای برای حفظ ویتامین و مواد معدنی بدن خود استفاده کنید. می توانید از میان وعده های کتو مناسب ورزشکاران استفاده کنید. سرطان: در حال حاضر از این رژیم، برای درمان چندین نوع سرطان و کند شدن رشد تومور استفاده می شود. همچنین ممکن است در درمان آلزایمر، پارکینگسون و برخی از سرطان ها و بیماری ها موثر باشد.

البته، LDL ممکن است افزایش یابد. سندرم تخمدان پلی کیستیک: رژیم کتوژنیک می تواند به کاهش سطح انسولین کمک کند،که ممکن است در سندرم تخمدان پلی کیستیک نقش اساسی داشته باشد. به خاطر داشته باشید که این یک فرایند کاملاً فردی است و برخی افراد برای شروع تولید کتون کافی، به رژیم غذایی محدودتری نیاز دارند. تیم مراقبت های بهداشتی شما می تواند به شما کمک کند تا یک برنامه غذایی شخصی ایجاد کنید که به بهترین وجه نیازهای شما را برآورده کند.

در حالی که کربوهیدراتها بیشترین مصرف غذای روزانه شما را تشکیل میدهند. زیرا تمام چربی هایی که در این رژیم مصرف می کنید در سیر نگه داشتن شما نقش موثری دارند. هدف از رژیم کتو، وارد کردن و نگه داشتن بدن در حالتی متابولیک است که کتوزیس نامیده می شود. اما اپلیکیشنهایی هم وجود دارند که اطلاعاتی درباره روش صحیح خوراک و سالمخواری منتشر میکنند. خواص ماست بر هیچکس پوشیده نیست اما کمتر کسی ترکیب ماست رو با یک ماده چربی سوز مثل چای سبز، اونهم برای وعده صبحانه امتحان کرده.

با این حال، به خاطر داشته باشید که تحقیقات در مورد بسیاری از این زمینه ها بسیار قطعی نیست. اگه با رعایت اصول برنامه لاغری پیش برین و برای کاهش وزن بین کالری مصرفی و فعالیت بدنی توازن ایجاد کنین این میزان لاغری، زیاد نیست. میزان کاهش وزن در رژیم لاغری سریع کتوژنیک چقدر است؟ محدود کردن کربوهیدرات به ۵۰ گرم در روز یا شاید کمتر، به معنای این است که شما غذاهای ناسالمی مانند نان سفید و شکر تصفیه شده را قطع می کنید. ناهار: با آرد بادام و مرغ یک نان بپزید همراه با کاهو و خیار و پنیر سرو کنید.