زمان را هدر ندهید! 5 اطلاعات برای شروع رژیم های کتوژنیک

مصرف چربی را فقط تا وعده شام ادامه دهید و بعد از شام و تا هنگام خواب دیگر ۸ مدل “رژیم کاهش

وزن سریع” آسان و سالم سمت چربی نروید. هنگامی که کربوهیدرات مصرفی خود را کاهش می دهید و یا برای مدتی غذا نمی خورید ، بدن شما به دنبال منابع دیگر برای تامین انرژی خود خواهد بود و چربی منبع مناسبی برای جایگزینی است. برای موفقیت در رژیم کتوژنیک باید عزم خود را جزم کنید، ابتدا طرحی اصولی از برنامه غذایی بچینید که تمام نکات تغذیهای در آن رعایت شده باشد و هیچگونه کمبود ویتامینی بدن را تهدید نکند. Th​is content was w ritten by GSA Conten​t Gene᠎rato​r  DE MO.

فواید رژیم کتوژنیک برنامه رژیم گیاه خواری دکتر کرمانی|غذاهای کتویی چیست|سرکه در رژیم کتوژنیکدلیل اصلی این که،رژیم غذایی لاغری سریع این رژیم برای کاهش وزن بسیار موثر هستند، کاهش مصرف کربوهیدرات و افزایش مصرف پروتئین است که باعث کاهش اشتها و کاهش کالری شما می شود( بدون اینکه ب میزان و شمارش آن فکر کنید) در این بخش از ورزش و تناسب اندام نمناک می توانید اطلاعات بیشتری در مورد مزایای سلامتی رژیم های کم کربوهیدرات بدست آورید. نکتهای که در خصوص مصرف روغن کره وجود دارد این است که روغن کره تهیه شده از حیوان تغذیه شده با علف برای رژیم غذایی مفید است. Data has been gen erated wi​th t he he᠎lp of GSA  C​on te nt G ener ator Demoversion!

از مصرف میو هایی مانند آلو، زردآلو، هلو، انار، توت فرنگی، انگور، آلبالو، گیلاس، سبزیجاتی مثل کلم، کاهو، فلفل سبز، گوجه فرنگی، گردو، بادام، بادام زمینی، کشمش، حبوبات، سویا، همچنین از نوشیدنی هایی مثل شیر، چای سبز، نوشابه انرژی زا، قهوه، دمنوش های گیاهی، و از داروها، ویتامین ها به خصوص ویتامین ای، آسپرین و بروفن پرهیزکنید. علاوه بر این، حبوبات، بعضی از میوه ها و سبزیجات مثل موز و سیب زمینی هم کربوهیدرات خیلی زیادی دارند. در این لیست کوتاه تقریبا همه ی غذاهای مورد علاقه شما که حاوی کربوهیدرات هستند مانند غلات ، برنج ، لوبیا ، سیب زمینی ، شیرینی ، شیر، میوه ها و حتی برخی سبزیجات حذف می شود.

از نقطه نظر علمی مشخص نیست که آیا این رژیم غذایی برای کاهش وزن برتری ویژه ای بر رژیم های دیگر داشته باشد یا خیر، واقعیت این است که هیچ مدل خاص رژیم غذایی وجود ندارد که برای همه ی افراد مناسب باشد و نمیتوان برای همه یک نسخه ی یکسان پیچید. اعتقاد بر این است که این امر با بهبود عملکرد میتوکندری از طریق تأمین یک سوخت جدید برای مغز اتفاق می افتد. با مطالعه تحقیقات و بررسی های صورت گرفته پیرامون رژیم کتوژنیک ، به نظر می رسد که ما تنها به درکی سطحی از نقش های درمانی رژیم کتوژنیک دست پیدا کرده ایم.

وقتی بشر، میوه

های وحشی را پیدا کرد و آنها را مصرف کرد، کربوهیدرات به صورت چربی در بدن او ذخیره شد. به علت کتونمی، استون موجود در بدن گاهی اوقات توسط الکل دهیدروژناز کبدی به ایزوپروپانول کاهش می یابد که می تواند نتیجه آزمایش تنفس الکل مثبت را ایجاد کند. به دلیل فشاری که این رژیم بر کلیه ها می آورد احتمال بروز سنگ کلیه زیاد میشود. در مقابل، رژیم کتوژنیک به دلیل محتوای فوقالعاده بالای چربی آن و پروتئین متوسط متمایز است. قبل از شروع هرگونه رژیم غذایی جدید ، همیشه باید ابتدا آن را با یک مشاور تغذیه یا پزشک در میان بگذارید.

بنابراین اگر میخواهید با این رژیم لاغر شوید و یا به علت سایر بیماری ها ، مانند دیابت ، بیماریهای قلبی یا فشار خون بالا ، میخواهید این نوع رژیم را تجربه کنید ؛ حتما حتما قبل از هرگونه تغییر در برنامه غذایی خود با پزشکتان در این مورد مشورت کنید . در این مقاله با ما همراه شوید تا اطلاعات بیشتری درباره این رژیم در اختیارتان قرار دهیم. از این رژیم غذایی در دهه 1920 به عنوان راهی برای درمان صرع در کودکان استفاده می شد و به دلیل میزان موفقیت چشمگیر آن افرادی که رژیم کتو داشتند حدود 30 تا 40 درصد تشنج کمتری را تجربه می کردند.

 This data w as cre at​ed wi᠎th GSA  Conte᠎nt G enerator ᠎DE​MO!

نمک برای حیات انسان بسیار ضروری است. چنین رژیم غذایی لاغری سریع محدودیت کالری شدیدی میزان کالری که بدن شما می سوزد را کاهش می دهد و به این

دلیل است که بدن به گرسنگی فکر می کند و در نتیجه تلاش می کند انرژی را حفظ کند و علاوه بر این، اکثر محصولات HCG در بازار کلاهبرداری هستند و حاوی هیچ HCG ای نیستند و تنها تزریقات قادر به افزایش سطح خون این هورمون هستند و همچنین این رژیم دارای اثرات جانبی بسیاری شامل سردرد، خستگی و افسردگی است.

این بدان معناست که اگر میخواهید وزن خود را کاهش دهید، قرار دادن روغن کره در رژیم غذایی میتواند یک راه قابل اعتماد برای شروع و ادامه برنامه کاهش وزن با هدف حمایت از رژیم غذایی سالم باشد، اما نکتهی مهم آن است که شما میزان و روش صحیح مصرف روغن کره را بدانید. بنابراین مهم نیست که از کدام رژیم، کتو، رژیم مدیترانه ای یا رژیم کم چربی استفاده کنید، مهم این است که به کیفیت موادغذایی توجه کنید. علایمی که نشانه ایجاد وضعیت کتوزیس است عبارتند از سردرد، خستگی، کاهش اشتها، خشکی دهان، تشنگی زیاد، گرفتگی عضلانی، تکرر ادرار و بوی بد دهان که در رژیم های کتوژنیک اصولی که تحت نظر متخصص تغذیه باشند بجز کاهش اشتها و بوی بد دهان، سایر علایم بروز نخواهند کرد.

ایجاد این وضعیت در بدن باعث میشود لاغر شویم. بنابراین مراقب باشید. قبل از امتحان کردن این رژیم، با متخصص تغذیه مشورت کنید. به عنوان مثال اگر من چربی زیاد و کربوهیدرات کمتری می خورم، وزن زیادی را از دست می دهم. علاوه بر خاصیت سیرکنندگی چربی و پروتئین ، تحقیقات نشان می دهد که رژیم کتوژنیک ممکن است به سرکوب هورمون گرسنگی ، گرلین کمک کند. کولون سالم به دفع این سموم از بدن کمک میکند. با توجه به تحقیقات صورت گرفته، روغن حاصل از حیوان تغذیه شده با علف حاوی 5 برابر CLA بیشتر نسبت به سایر روغنها است.

یک متا آنالیز بزرگ نشان داد در حالی که رژیم های کم کربوهیدرات در ابتدا باعث کاهش وزن بیشتری در قیاس با رژیم های کم چرب داشتند ،اما در یک بازه ی یکساله تفاوتی در نتایج حاصل شده مشاهده نشد. اسید بوتیریک موجود در روغن کره به عنوان پاک کننده طبیعی روده بزرگ عمل میکند و به دفع سموم از بدن کمک میکند. با این حال، بیماران قلبی که از اختلالات مربوط به قلب و عروق یا سایر بیماری های ناشی از چاقی رنج میبرند، باید رژیم غذایی متناسب، هماهنگ شده با متخصصان تغذیه را مورد استفاده قرار دهند، اما اگر سبک زندگی سالمی داشته باشید، مصرف متوسط روغن کره خالص همراه با یک برنامه ورزشی منظم در کنار عادات غذایی صحیح، شما را به اهداف کاهش وزنتان بسیار نزدیک میکند.

یک بررسی جامع در زمینه تغذیه ورزشی نشان داد که در حالی که تحقیقات در مورد تاثیرات طولانی مدت رژیم کتو وجود ندارد ، در کوتاه مدت رژیم کتو نسبت به سایر رژیم ها از نظر عملکرد افراد در فعالیت های بی هوازی ، هوازی و در برخی موارد حتی قدرتی در رده پایین تری قرار میگیرد. در اینجا برخی از بیماری هایی که رژیم های کتوژنیک در درمان آن ها نقش کمک کننده را ایفا می کند، بررسی می کنیم. در این رژیم، چربی تقریباً 90٪ کالری روزانه را تأمین می کند.

برای تشریح این موضوع دو تحقیق را بررسی می کنیم که در سال 2019 و 2020 انجام شده اند. رژیم غذایی در حال حاضر به عنوان یک روش درمانی اضافی برای سرطان در حال بررسی است. در نتیجه، شکر اغلب به عنوان عامل سرطان مقصر شناخته شده است. تحقیقات نشان می دهند که رژیم کتوژنیک می تواند موجب بهبود بیماری آلزایمر، اوتیسم یا سرطان های مغز مثل گلیوبلاستوما شود. وقتی این رژیم را دنبال می کنید، اتفاقات جالبی مثل افزایش سرعت متابولیسم و سوخت و ساز بدن، گرسنگی کمتر، افزایش توده عضلانی و کاهش خطر فشارخون و بیماری قلبی دیده می شود.

در طول تاریخ، علم بیولوژی به اندام های بدن اجازه داده تا خودشان را با دوره های فراوانی به کمبود تطبیق دهند و از متابولیسم (سوخت و ساز) کربوهیدرات به متابولیسم (سوخت و ساز) چربی حرکت کنند. خوشبختانه در رژیم کتو میتوان از این مشکل جلوگیری کرد. جواب به این سوال که تاثیر رژیم غذایی کتوژنیک بر تمرینات مقاومتی چگونه می باشد خیلی متفاوت است… در این رژیم، مواد غذایی مختلف آثار گوناگونی دارند. اما اگر دچار اضافه وزن هستید و یا دیابت دارید، این رژیم می تواند به شما در بهبود مشکلات متابولیکی کمک کند و شما را سالم تر نگه دارد.

با گذشت 20 تا 30 سال، هنوز اطلاعات کافی در مورد موثر و ایمن بودن رژیم کتوژنیک در دسترس نیست. یکی از راهکارهای موثر برای برخی افراد، رژیم کتوژنیک است. معمولا آن دسته از برنامههای کاهش وزنی موثر واقع میشوند که با رژیم غذایی مناسب، استراحت کافی و ذهنیتی مثبت همراه باشند. بنابراین به مدیریت نوسانات وزنی کمک میکند. عضلاتتان بعد از ۱۰ ثانیه برای اینکه به کمک شما بیاید نیاز به گلوکز (شکر) برای تأمین انرژی خواهد داشت. متخصصان و پزشکان دریافتند که رژیم کتو میتواند ابزاری برای درمان و کنترل بیماریهای عصبی مانند صرع باشد.

اما فواید و مزیت های آن در سایر بیماری های عصبی مشاهده می شود. اگرچه مصرف چربی ها به دلیل داشتن کالری زیاد به هیچ عنوان توصیه نمی شود، اما تحقیقات نشان می دهد که رژیم های غذایی کتوژنیک به طور قابل توجهی بیشتر منجر به کاهش وزن نسبت به سایر رژیم های غذایی کم چربی می شوند. مثلاً وقتی رژیمی ادعا می کند در یک هفته 8 کیلو وزن بدن کم می شود، سوالی که مطرح می شود این است که اولاً مگر اصلاً بدن انسان می تواند این میزان چربی را فقط در یک هفته بسوزاند؟