رژیم بیو هک


همه چیز را در مورد مگاترند جدید خود بهینه سازی و روش هایی که هکرهای زیستی برای حفظ عملکرد به ارتفاعات جدید استفاده می کنند، بیابید. آیا می خواهید خودتان با رژیم بیو هک  وزن کم کنید ؟ سپس می توانید در اینجا همه چیز را در مورد آن و چگونگی تغییر زندگی خود بیابید.

رژیم بیو هک‌ چیست؟

رژیم بیو هک

‏Biohacking همچنین در سراسر حوضچه به عنوان تقویت انسان یا افزایش انسان شناخته می شود و هدف آن بهبود عملکرد، سلامت و رفاه از طریق اقدامات فردی بر روی بدن و سبک زندگی خود است.

برخی از روش‌های هک زیستی که احتمالاً قبلاً می‌شناسید و در سرتاسر جهان نامی برای خود دست و پا کرده‌اند عبارتند از، به عنوان مثال، روزه‌داری متناوب، مدیتیشن، تغذیه کم کربوهیدرات یا تمرینات اینتروال برای حداکثر محرک‌های تمرینی مؤثر.

علاوه بر روش های زندگی خوب که از زمان های قدیم شناخته شده است، بیوهکرهای مدرن روز به روز از کمک های فنی بیشتری برای نظارت دقیق و بهینه سازی بدن خود استفاده می کنند. یک چیز واضح است: هرچه فناوری بیشتری برای هک زیستی در بازار در دسترس باشد، گزینه‌های بهینه‌سازی «آن را خودتان انجام دهید» گسترده‌تر می‌شود.

روند رژیم  بیو هک از کجا می آید؟

‏Biohacking در اصل از ورزش های رقابتی ناشی می شود. ورزشکاران حرفه ای همیشه سعی کرده اند از هر مزیت کوچکی برای پیشرفت استفاده کنند. خود بهینه سازی و البته بهینه سازی توسط مربیان، پزشکان، فیزیوتر و مربیان ذهنی بخشی از زندگی روزمره در ورزش های درجه یک است. بسیاری از تکنیک‌های خودبهینه‌سازی در حال حاضر توسط بیوهکرهای بیشتری استفاده می‌شود، که قبلاً فقط به ورزش در شرایط عادی مربوط می‌شدند.

چرا مردم می خواهند بدن خود را هک کنند؟ بیوهکینگ چه می کند؟

برخی از افراد آن را می خواهند زیرا احساس خوبی ندارند و می خواهند از آنچه طب سنتی برای رفع مشکلات سلامتی خود انجام می دهد فراتر بروند. برخی دیگر از هک زیستی برای کشف ایده های غیر متعارف و به دست آوردن کنترل کامل بر بدن خود استفاده می کنند. برخی دیگر از این واقعیت انگیزه دارند که می خواهند تلاش کنند روند پیری خود را متوقف کرده یا تا حد زیادی کند کنند.

چگونه از طریق رژیم بیو هک سلامت، انرژی و عملکرد بیشتری بدست آوریم؟

رژیم بیو هک

‏Biohacking خود بهینه سازی برای حل مشکلات سلامتی است. در زیر چند روش و نکاتی برای بهینه سازی خود آورده شده است که بیوهکرهای موفق در حال حاضر آنها را پیاده سازی کرده اند.

سریع

نه تنها جک دورسی، مدیر عامل توییتر، یکی از مشهورترین و تاثیرگذارترین بیوهکرهای جهان، از روزه‌داری متناوب حمایت می‌کند و ظاهراً فقط یک وعده در روز می‌خورد. صحبت از روزه متناوب. یکی از انواع ساده تر بیوه هک، این روش روزه داری برای تنظیم قند خون و حفظ وزن و سطح انرژی سالم طراحی شده است.

تغذیه و ژنومیک تغذیه

بیوهکرهای بلندپروازتر گاهی اوقات به دنبال راه هایی برای بهینه سازی رژیم غذایی خود با استفاده از فرآیندی به نام nutrigenomics به ژن های خود می پردازند. در حال حاضر شرکت‌های مختلفی در زمینه ژنومیک تغذیه وجود دارند که می‌توانند نمونه‌های تف را پردازش کنند، DNA را برای نشانگرهای ژنتیکی خاص بررسی کنند و سپس یک برنامه غذایی شخصی‌سازی شده را ارسال کنند.

ورزش ها

ورزش و حفظ بدنی قوی و قدرتمند بدون شک بخشی از خودسازی است. بیوهکرها به صورت هدفمند تمرین می کنند و سعی می کنند موثرترین تمرین ممکن را طراحی کنند که عضلات آنها را به بهترین شکل ممکن تحریک و ارتقا دهد.

سرد

یکی دیگر از روش‌های رایج بیو هک، برنامه‌های منظم سرماخوردگی است که در میان چیزهای دیگر، قرار است چربی سوزی را تقویت کند. بسیاری از بیوهکرها معتقدند قرار گرفتن بدن در معرض سرما به کاهش وزن سریعتر کمک می کند. آنها حمام یخ، دوش آب سرد یا حتی سرما درمانی را توصیه می کنند که دمای آن به زیر 100 درجه می رسد.

ورزش بدنی و تناسب اندام باعث ارتقای سلامتی می شود و بنابراین یک حوزه ضروری در بیو هک است. برای این کار لازم نیست هر روز 15 کیلومتر دوید.

قدرت

تمرین در چند سالن یک روش موفق برای رشد ایمن و برنامه ریزی شده عضلات و افزایش مصرف اولیه روزانه است که کاهش وزن را نیز آسان می کند. هنگامی که تناسب اندام اولیه وجود دارد، می توان از انواع تمرینات سخت تر مانند HIIT یا هرم قلبی HAMMER استفاده کرد. بیوهکرهای باهوش نیز از مجموعه تمرینی گسترده ای برای تمرین یکسان کل بدن استفاده می کنند.

آرامش

تنش را با یوگا و مدیتیشن از یک طرف و با غلتک فاسیا از طرف دیگر تسکین می دهید که در لایه های بسیار عمیق نیز نفوذ می کند و در نتیجه اثر ماندگاری دارد. روش های دیگر شامل آرام سازی پیشرونده عضلانی یا سفر ذهنی است.

انرژی

بیوهکرها برنامه روزانه خود را تنظیم می کنند و از متابولیسم انرژی طبیعی بدن حداکثر استفاده را می کنند. از جمله، آنها خود را بر روی بالا و پایین سطح کورتیزول جهت گیری می کنند و به راحتی می توانند ارزیابی کنند که چه زمانی از نظر فیزیکی و ذهنی در اوج عملکرد خود هستند. بر این اساس، آنها سعی می کنند به حداکثر ممکن در روز دست یابند.

خواب

خواب زمان استراحت و بازسازی بدن و مغز است. زمان ثابت خواب، استراحت و زمان بدون صفحه نمایش قبل از به خواب رفتن و همچنین استفاده از ملاتونین کیفیت خواب را به شدت بهبود می بخشد و برعکس، عملکرد را افزایش می دهد.

اهمیت رژیم بیو هک

رژیم بیو هک

آیا تا به حال داستان هایی از افرادی شنیده اید که تراشه هایی را در اندام خود کاشته اند یا از دستگاه هایی برای تغییر فعالیت امواج مغزی استفاده می کنند؟ بله، پیشگامان هک زیستی هستند که در حال حاضر بسیار جلوتر از زمان خود هستند. و برخی از هکرهای زیستی در واقع بدن خود را با فناوری کم و بیش تجربی تغییر می دهند – فرآیندی که برای تقویت انسان نیز شناخته شده است.

زیرگروه بیوهکرها که به عنوان آسیاب شناخته می شوند، در آن وحشی هستند. این بیوهکرها می خواهند این فناوری را به طور دائم در بدن خود داشته باشند و از قبل آهنرباها، تراشه ها یا رایانه های مختلفی در زیر پوست تعبیه شده اند. به عنوان مثال، شخصی با یک تراشه تعبیه شده می تواند درهای دفتر را باز کند یا حتی با کشیدن مچ دست خود روی حسگر مناسب، هزینه لاته روزانه خود را بپردازد.

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که اگر یک گوشی هوشمند به طور دائم در بدن شما یکپارچه شود، چگونه خواهد بود؟ دستگاه‌های قابل جاسازی که به مغز ما اجازه می‌دهند مستقیماً با رایانه‌ها ارتباط برقرار کند، در حال حاضر در افق هستند. به عنوان مثال، عینک گوگل را تصور کنید، فقط بدون عینک و می دانید در حال حاضر چه چیزی در حال تحقیق است.

همچنین بیوهکرها هیجان‌انگیز هستند که تکنیک‌های پزشکی را در تلاش برای سلامتی و طول عمر به حداکثر می‌رسانند. دیو آسپری، بنیانگذار برند چند میلیون دلاری Bulletproof، از پزشک خواسته شد تا سلول های بنیادی را از مغز استخوان او جمع آوری کند و آن سلول ها را به هر مفصل بدنش تزریق کند. این تنها اقدامی برای تحقق آرزوی او برای زندگی تا 180 سالگی بود. او همچنین به طور منظم زمانی را در یک اتاقک هایپرباریک می گذراند و سلول های خود را از اکسیژن محروم می کند تا عملکرد مغز و بافت ماهیچه ای خود را بهبود بخشد و آسیب های ناشی از روند طبیعی پیری را ترمیم کند.

سخن پایانی

در واقع، برخی از بحث‌برانگیزترین روش‌های هک زیستی برای آزمایش روی بدن خود، گاهی اوقات تا حد زیادی، بدون مشورت با پزشک، شهرت بدی دارند. اما اگر به روشی سالم این کار را انجام دهید، پایبندی به روش‌های آزمایش شده و واقعی خودسازی ضرری ندارد. مهم است که احساس خوبی داشته باشید و بیوهکینگ ارزش افزوده واقعی برای شما به ارمغان بیاورد، به عنوان مثال برای دستیابی بهتر به اهدافتان. با این حال، اگر کیفیت زندگی کاهش می یابد، باید با دقت به قطب نمای درونی خود گوش دهید و تعادل بهتری بین انرژی، عملکرد، سلامت و رفاه پیدا کنید.



Source link