راه درست برنده شدن رفقا و تأثیر مردم با نحوه گرفتن رژیم کتوژنیک

متأسفانه ، رژیم کتو ممکن است در بعضی موارد برای افراد ایجاد محدودیت رژیم لاغری چاقی سریع فوق العاده 1402 کند. بعضی از افراد ترجیح میدهند از قرص لاغری هم در کنار رژیم خود استفاده کنند تا با کاهش اشتها و افزایش چربیسوزی در کاهش وزن موفقتر باشند. برای تهیه غذاهای خود بهتر است به جای استفاده از روغنهای ناسالم، چربی سالم همچون روغن زیتون بکر، روغن نارگیل که چربی بالایی دارد و روغن آووکادو را به کار ببرید و از انواع ادویهها برای خوشمزه کردن وعدههای غذایی خود استفاده نمایید. می توانید از این مغز ها به عنوان میان وعده هایی سالم استفاده کنید و یا در سالاد و روی تست بریزید و از طعمشان لذت ببرید.

کتوژنیک چیست – چیست؟

کتوژنیک چیست از ران مرغ و مایونز دست ساز برای سالاد الویه کتوژنیک استفاده شده است. رژیم کتوژنیک چه مزایای بالقوه ای دارد؟ از آنجایی که میلیون ها نفر قبلا تجربه اش کرده اند، مزایای اثبات شده زیادی برای کاهش وزن، سلامتی و عملکرد دارد اینها شامل کاهش شدید مصرف کربوهیدرات و جایگزینی آن با چربی است. هنگامی که کربوهیدرات کمی مصرف میکنید و انسولین دفع نمی شود ، کلیه ها سدیم و پتاسیم کمتری را جذب کرده و بیشتر به عنوان مواد زائد دفع می کند و باعث سرگیجه ، خستگی و بدخلقی شما می شود.

بیشتر ویتامین C مصرفی ما از طیف وسیعی از میوه ها تامین می شود ، بنابراین اگر میوه جات را حذف کنید ، باید مطمئن شوید که سبزیجات کافی به منظور تامین ویتامین c مورد نیاز خود استفاده میکنید. اطلاعات این مقاله بیشتر مربوط به رژیم کتوژنیک هدفمند و استاندارد است. هر چند رژیم کتوژنیک شاید در نگاه اول یک رژیم لاغری بهنظر نرسد، چون یک رژیم کاهش وزن با کربوهیدرات کم و چربی بالاست! و حیوانی، ۵ درصد کربوهیدرات و ۲۰ درصد پروتئین بود.

کتوژنیک و بدنسازی

از این رژیم غذایی در دهه 1920 به عنوان راهی برای درمان صرع در کودکان استفاده می شد و به دلیل میزان موفقیت چشمگیر آن افرادی که رژیم کتو داشتند حدود 30 تا 40 درصد تشنج کمتری را تجربه می کردند. پس از سالها محدود شدن به استفاده درمانی از رژیم کتوژنیک برای اشکال خاصی از بیماری صرع ، رژیم کتوژنیک (که معمولاً رژیم کتو نامیده می شود) به یکی از محبوب ترین رژیم های غذایی در بین مردم آمریکا و دیگر کشور های جهان تبدیل شده است. Conte nt was gener​ated  with the ᠎help ​of GSA Content Generat᠎or Demov er​si᠎on !

مشکلات رژیم کتوژنیک

این امر به ویژه در مورد گروه های خاصی صادق است که رژیم Ketogenic ممکن است برای آنها مفید نباشد. یک بررسی جامع در زمینه تغذیه ورزشی نشان داد که در حالی که تحقیقات در مورد تاثیرات طولانی مدت رژیم کتو وجود ندارد ، در کوتاه مدت رژیم کتو نسبت به سایر رژیم ها از نظر عملکرد افراد در فعالیت های بی هوازی ، هوازی و در برخی موارد حتی قدرتی در رده پایین تری قرار میگیرد. همانطور که پروتئین برای رشد ماهیچه ها مهم است ، کربوهیدرات ها نیز با ترشح انسولین نقشی مهم را ایفا می کند تا پروتئین را سریعتر وارد عضلات کند.

این توزیع درشت مغذی ها با میزان عمومی توصیه شده که شامل 20 تا 35 درصد پروتئین ، 45 تا 65 درصد کربوهیدرات و 10 تا 35 درصد چربی است بسیار متفاوت است. معمولا ، بدن با سوخت گلوکز بسیار خوب عمل می کند. با این وجود ، بیایید دلایلی را بررسی کنیم که چرا کتو برای برخی از افراد به عنوان یک ابزار کاهش وزن عمل می کند. یک مطالعه 10 ساله که تأثیر رژیم غذایی کتو بر روی کودکان خردسال را مورد بررسی قرار داد ، نشان داد که 65 درصد از آنها مشکلات گوارشی را تجربه کرده اند.

نسخه اصلاح شده رژیم کتوژنیک، به شما این امکان را می دهد که پروتئین را آزادانه تر مصرف کنید، با 20 تا 30 درصد کل کالری، با همان محدودیت کربوهیدرات، این رایج ترین نسخه رژیم غذایی امروزی است. این رژیمها تنها تفاوتهای اندکی دارند که در صورت تشخیص متخصص تغذیه برای شما میزان مصرف مواد غذایی تنظیم میشود و بهتر است از هر رژیمی به همان صورت که برنامه گرفتهاید، پیروی کنید تا به بدن شما آسیبی وارد نشود و بتوانید به وزن دلخواه خود برسید.

کربوهیدراتهای ساده شاخص گلیسیمی بالایی دارند یعنی به سرعت میتوانند سطح قند خون را افزایش دهند. بنابراین توصیه متخصصان تغذیه این است که اگر میخواهید نان و برنج را از رژیم غذایی خود حذف کنید، بهتر است کربوهیدراتهای پیچیده سالم و غنی از فیبر مانند بلغور یا جو را جایگزین آنها نمایید. در کربوهیدراتهای ساده در مراحل تصفیه کردن، ویتامینها، مواد معدنی و فیبر از مواد غذایی حذف میشود. بعلاوه، این رژیم قادر به کاهش عوامل خطر بیماری قلبی-عروقی، به ویژه در افراد چاق است. در اینجا برخی از بیماری هایی که رژیم های کتوژنیک در درمان آن ها نقش کمک کننده را ایفا می کند، بررسی می کنیم.

فروشگاه کتوژنیک شیراز نشاسته ای، میوه ها و غیره را محدود کنید. غلات یا نشاسته: محصولات مبتنی بر گندم، برنج، ماکارونی، غلات و غیره. برخی از چاشنیها یا سسها: سس باربیکیو، خردل عسل، سس تریاکی، سس کچاپ و غیره. برخی از اهداف آخرین نسخه رژیم کتوژنیک، کاهش وزن، مدیریت وزن و بهبود عملکرد ورزشی است. ممکن است رژیم غذایی کتوژنیک در بهبود بیماریهایی مانند دیابت، سرطان، صرع و آلزایمر نیز مفید باشد. با استفاده از این طرح، شما می توانید غذای خوبی بخورید تا زمانی که سیر شوید و همچنین یک تن چربی نیز از دست فروشگاه محصولات کتوژنیکی بدهید.

برخی از افراد برای سوزاندن چربیهای اضافی خود از رژیم کتوژنیک استفاده میکنند، که این امر میتواند موجب لاغری شکم و پهلو شود. این بدان معناست که شما باید تمام تلاش خود را بکنید تا از غذاییهایی که موجب افزایش وزن میشوند اجتناب کنید و غذاهای سالم و مفید زا در رژیم غذایی خود قرار دهید.بیشتر غذاهایی که شما باید میل کنید سرشاراز فیبر، پروتئین و چربیهای غیراشباع است. برای تشریح این موضوع دو تحقیق را بررسی می کنیم که در سال 2019 و 2020 انجام شده اند.

در مقاله سال 2019 افراد مورد تحقیق را به دو گروه تقسیم کردند. همچنین در مقاله غذا های مجاز برای مصرف در رژیم کتوژنیک به طور مفصل در این مورد توضیح داده شده است. در این متن میخواهیم رژیم کارنیور را کاملا مورد بررسی قرار دهیم و اینکه واقعا این رژیم میتواند به کاهش وزن کمک کند یا نمیتواند؟ توجه داشته باشید ، محققان همچنین نگرانی خود را در مورد حفظ این رژیم غذایی در دراز مدت بیان کردند و آنها عنوان کردند که این مزایا ممکن است طولانی مدت نباشند و ما برای دستیابی به یک نتیجه مشخص به مطالعات بلند مدت نیاز داریم.

با توجه به این مقایسه، آیا رژیم کتوژنیک خطرناک است؟ غذایی کتوژنیک به منظور تقلید از اثرات مفید روزه داری ایجاد شده است. عوارض رژیم غذایی زون: مشکلات زیادی در این رژیم مشاهده نشده است. موفقیت همراه بوده و طرفداران زیادی دارد. تحقیقات بیشتری بر روی انسانها با جامعه آماری بزرگتر مورد نیاز است ، اما بررسی ذکر شده مسلما جای تأمل بسیاری دارد. در صورت امکان همیشه باید سعی کنید محصولات غلات کامل را به جای محصولات غلات تصفیه شده مورد مصرف قرار دهید. نکته دیگری که درباره ی مغزها وجود دارد این است که نباید نمک دار باشند و از خوردن مغزهای بوداده در آب و نمک بپرهیزید، چرا که هدف لاغریتان را با اختلال روبرو می کنند.

فروشگاه کتوژنیک در اصفهان

تنها مشکلی که گزارش شده است افزایش برخی ناراحتیها در آغاز رژِیم کتوژنیک است که اگر شما آن را تحمل نمایید، بهبود مییابد. افراد مبتلا به مشکلات کلیوی: کسانی که مستعد سنگ کلیه هستند باید از رژیم کتو به دلیل تغییر در تعادل سدیم ، پتاسیم و مایعات اجتناب کنند. افرادی که سابقه اختلالات تغذیه ای دارند: همانطور که قبلاً ذکر شد ، رژیم کتو بسیار محدود کننده است و هر نوع رژیمی که مصرف غذاها را به شدت محدود کند ممکن است باعث ایجاد اختلالات تغذیه ای بیشتری بشود.

رژیم کتوژنیک در تشنج

مطالعات ثابت میکند که یک رژیم کتو برای مدیریت دیابت نوع 2 بسیار عالی است، حتی گاهی منجر به بهبود کامل بیماری میشود. رژیم کتوژنیک دارای چربی فوق العاده بالا (حدود 80 درصد کالری روزانه) ، کربوهیدرات بسیار کم (کمتر از 5 درصد کالری شما) و پروتئین متوسط (معمولاً 15 تا 20 درصد کالری شما) است. و سپس ۲ روز مقادیر کربوهیدرات دریافتی بدن را مقداری افزایش میدهید. با ایجاد این تغییر بدن شما وارد مرحله کتوز می شود.

رژیم کتوژنیک برای کبد چرب

در نتیجه بدن از چربی ها برای تامین انرژی سوخت و ساز استفاده کرده و شما وارد فاز چربیسوزی میشوید و کاهش وزن به دنبال آن اتفاق خواهد افتاد. به جای استفاده از مواد غذایی فرآوری شده ، سعی کنید نمک دریا را برای تامین سدیم مورد نیازتان چاشنی غذای خود کنید. کبد چربی را به کتون بادی تبدیل می کند ، که بدن شما از آن به عنوان منبعی برای تامین انرژی استفاده می کند. به عنوان مثال بسیاری از افراد برای کاهش وزن از رژیم کتوژنیک استاندارد باید استفاده کنند اما افرادی بدنسازی کار میکنند بهتر است رژیم غذایی کتوژنیک دورهای را انتخاب کنند.