انواع رژیم کتوژنیک: کیفیت بالا در مقابل Amount

مزایا و معایب رژیم کتوژنیک انتخاب زمان این روزهای ازاد قاعده خاصی ندارد، به طوریکه برخی روزهای ازادشان را در روزهای مهمانی استفاده رژیم لاغری چاقی سریع فوق العاده 1402 می کنند! در این مقاله، پیش از آنکه درباره رژیم کتو و غذاهای کتویی صحبت کنیم، ابتدا به معرفی سابقه این رژیم میپردازیم و درباره کتوزیس چیست توضیح میدهیم. طرز تهیه خیلی از غذاهای نمونه رژیم کتوژنیک لاغری در ایران کوک موجود هست. رژیم کتوژنیک از لحاظ مغذی بودن میتواند دردسرساز باشد. این میتواند بدن را در حالت متابولیک به نام کتوز قرار دهد. این روند، معمولا 3 تا 4 روز طول میکشد و بعد تجزیه پروتئین و چربی شروع میشود که میتواند در نهایت باعث کاهش وزن شود. This ​po st was g​en​er ated by G SA Con tent  G enerat or ​DEMO!

به طور کلی، این رژیم شامل محدود کردن مصرف کربوهیدرات به حدود 20 تا 50 گرم در روز و پر کردن رژیم غذایی با چربی هایی مانند گوشت، ماهی، تخم مرغ، آجیل و روغن های سالم است. رژیم کتوژنیک چرخشی (CKD): نوع چرخشی شامل دورههایی از کربوهیدراتهای بیشتر است؛ مثلا 5 روز کتوژنیک کمکربوهیدارت (کمکَرب) و 2 روز با کربوهیدرات بالا. یک مطالعه کوچک در زنان مبتلا به دیابت نوع 2 همچنین نشان داد که پیروی از یک رژیم غذایی کتوژنیک به مدت 90 روز به طور قابل توجهی سطح هموگلوبین A1C را کاهش می دهد، که معیاری برای مدیریت طولانی مدت قند خون است. Post w​as cre​at᠎ed  by GSA Con᠎te​nt  Gen​er ator D᠎emoversi on.

رژیم لاغری کتوژنیک رایگان

کاهش وزن با رژیم کتوژنیک تحقیقات نشان داده است که رژیم کتوژنیک می تواند باعث کاهش قابل توجه تشنج در کودکان مبتلا به صرع شود. مطالعه دیگری روی 349 فرد مبتلا به دیابت نوع 2 نشان داد که افرادی که از این رژیم پیروی می کردند به طور متوسط 11.9 کیلوگرم در یک دوره 2 ساله از دست دادند. البته شواهد سودمندی این رژیم در سرطان به آن سطح از اعتبار نرسید که بر پایهٔ آن توصیهای پزشکی انجام شود. پیروان رژیم غذایی کتوژنیک بیشتر برای کاهش وزن از آن استفاده میکنند، اما این رژیم میتواند به مدیریت بعضی از بیماریهای قلبی، مغزی خاص، آلزایمر و حتی درمان آکنه کمک کند.

بهترین روش رژیم کتوژنیک

برای تهیه فهرستی از موادی که میتوانید به عنوان غذاهای کتویی مصرف کنید میتوانید به بایدها و نبایدهای رژیم کتو که در ادامه آورده شده است مراجعه کنید. بسیاری از انواع غذاهای دریایی فاقد کربوهیدرات یا کربوهیدرات بسیار کمی هستند. رژیمهای کتوژنیک دورهای یا هدفمند روشهای پیشرفتهتری هستند و بیشتر از سوی بدنسازان و ورزشکاران دنبال میشود. البته رژیمهای کتوژنیک، بدون عوارض هم نیستند و ممکن است در طولانی مدت، آسیبزا شوند.

مقاله رژیم کتوژنیک

همچنین احتمالا رژیم غذایی پرچرب و پر پروتئین ما را بیشتر سیر میکند و باعث میشود کمتر غذا بخوریم؛ هرچند که این دلیل به طور قطعی هنوز ثابت نشده است. یک عامل اصلی برای این بیماری دیابت نوع ۲ است و یک رژیم غذایی کتوژنیک به طور چشمگیری خطر ابتلاء به آن را کاهش میدهد. در رژیم کتو، کتوزیس یا کتوز اتفاق میافتد که وضعیتی است که در آن چربی میسوزد و مقدار زیادی کتون در بدن تولید میشود. پزشک باید هر دو سطح گلوکز و کتون خون را کنترل کند تا مطمئن شود که رژیم هیچ اثر منفی ایجاد نمی کند.

همه چیز راجع به رژیم کتوژنیک

اگر تجربه کافی در استفاده از وزنهها نداشته و بهتازگی در باشگاه ثبتنام کردهاید، از یک مربی میتوانید درخواست نمایید تا به شما درزمینه انجام تمرینات کمک کند. شاید همانگونه که خود نیز تجربه کردهاید، متوجه شدهاید که بسیاری از برنامههای غذایی توام با احساس گرسنگی زیاد یا عدم رضایت از نتیجه نهایی هستند. چه در برنامه کتو و چه در رژیم های غذایی دیگر، با پزشک و یا مشاور تغذیه ای مشورت نمایید. در این برنامه به سادگی، کربوهیدراتهایی را مثل شکر، نوشابه، برنج، شیرینی و نان سفید که به راحتی هضم میشوند، کاهش میدهیم که از این لحاظ با رژیمهای اتکینز و کمکربوهیدرات شباهتهایی هم دارد.

با وجود تنوع در این رژیم، فقط دربارهی رژیمهای کتوژنیک استاندارد و پروتئین بالا به طور گستردهتری مطالعه و تحقیق شده است. تغذیه دانان در این مقاله بیشتر در مورد رژیم استاندارد (SKD) صحبت می کند و مطالبی را در اختیار شما قرار می دهد. رژیم کتوژنیک هدفمند (TKD): این نوع رژیم کتو به ما امکان میدهد کربوهیدرات را در حین ورزش اضافه کنیم. این رژیم در حال حاضر به عنوان یک درمان برای سرطان در حال بررسی است، زیرا ممکن است به کند کردن رشد تومور کمک کند.برای اثبات این موضوع به تحقیقات بیشتری نیاز است.

نحوه گرفتن رژیم کتوژنیک

تأثیر این رژیم در کاهش وزن و بهبود سلامتی، در بیش از ۲۰ مطالعهی مختلف اثبات شده است. یکی از انواع رژیم کتوژنیک دورهای شامل پنج روز رژیم کتوژنیک استاندارد و دو روز رژیم غیر کتوژنیک در طول هفته است. با این حال، تنها رژیم استاندارد و با پروتئین بالا به طور گسترده مورد مطالعه قرار گرفته اند. بله. هرچه زمان میگذرد و بدن شما به رژیم کتو عادت میکند، بوی بد دهانتان نیز از بین خواهد رفت. سپس در سال ۱۹۱۴ به مدرسه پزشکی هاروارد رفت تا در رشته پزشکی تحصیل کند و بعد، دورهٔ تخصص خود را در دانشکده پزشکی جانز هاپکینز گذراند.

عوارض رژیم کتوژنیک در شیردهی

مارچوبه، قارچ، فلفل دلمه ای، تربچه و گوجه فرنگی در ۱ فنجان ۳ تا ۷ گرم کربوهیدرات خالص دارند. مثلا وقتی کمتر از 50 گرم کربوهیدرات در روز میخوریم، در نهایت سوخت بدن یا قند خون کم میشود. رادیکالهای آزاد سبب آسیب به بافت بدن و بروز بیماریهایی مثل اختلالات قلبی یا سرطان میشود. نوشیدنیهایی مثل چای و قهوه بدون قند و شکر، کامبوجیا (کامبوچا). میوه ها مثل انبه،موز،آناناس و انگور. نکته: استویا از اریتریتول شیرین تر بوده و همچنین گیاهی میباشد در حالی که اریتریتول ، قند الکلی است که از میوه ها به دست می اید.

یکی از بهترین فیلم های رمانتیک 2022 خارجی در این فهرست، سه هزار سال حسرت با بازی ادریس البا و تیلدا سوینتن است. اکنون که با بهترین فیلم های عاشقانه 2022 بدون سانسور آشنا شدید باید بگوییم که بسیاری از آنها داستان بسیار جذاب و رمانتیک دارد و مخاطب را به خود جذب می کند. فیلم عاشقانه سقوط برای کریسمس 2022 falling for christmas، کمدی رمانتیک با حال و هوای ایام کریسمس است.

صبحانه های کتوژنیک

با این حال تحقیقات بیشتری در این زمینهها در حال انجام است. فیلم سفر پیش رو به کارگردانی لیندا لیزا هیتر در سال 2022 ساخته شده است. این فیلم عاشقانه ۲۰۲۲ خارجی ابتدا قرار بود در تاریخ 29 ژوئن 2022 در سینماها منتشر شود اما در ماه مارس، استودیو آمازون حق امتیاز این فیلم را خرید و حالا قرار است عروسی شاتگان در سال 2022 توسط شبکه آمازون پرایم ویدیو منتشر شود.

این فیلم برای اولین بار در 20 می 2022 در جشنوار کن به نمایش درآمد و سپس در 26 اوت همین سال به طور رسمی در آمریکا منتشر شد. به این دلیل که در صورت مصرف زیاد، پروتئین می تواند به گلوکز تبدیل شود، که ممکن است انتقال شما به کتوزیس را کند کند. رژیم کتوژنیک را رژیم کوتاهمدت میدانند که نسبت به بعضی رژیمهای دیگر، ممکن است به کاهش وزن بیشتر در 3 تا 6 ماه اول کمک کند، به این دلیل که برای تبدیل چربی به انرژی، کالری بیشتری نسبت به تبدیل کربوهیدرات به انرژی لازم است.

یعنی شما باید مصرف کربوهیدرات رو کم کنید (حدوداً بین 20 تا 40 گرم روزانه) و بجاش مصرف پروتئین و از همه مهمتر چربی سالم رو افزایش بدید. ۶ گرم کره بادامزمینی و ۹ گرم کره. این رژیم غذایی مشابه رژیم استاندارد است، اما حاوی پروتئین بیشتری است.شامل 60 درصد چربی، 35 درصد پروتئین و 5 درصد کربوهیدرات است. ایده اصلی این رژیم این است که ما انرژی بیشتری از پروتئین و چربی و کمتر از کربوهیدراتها دریافت کنیم. برخی محققان معتقدند که این نتایج صرفاً به دلیل دریافت پروتئین بالاتر است و برخی دیگر فکر میکنند که یک مزیت متابولیک متمایز برای رژیمهای کتوژنیک وجود دارد.

خرید کتاب کتوژنیک

Da ta h as  been created  wi th t᠎he he lp ᠎of G᠎SA​ Content Generator Demover᠎sion.

رژیمهای کم کربوهیدرات در آن زمان به شدت با رابرت اتکینز مرتبط بود، او یک متخصص قلب بود که از طرف همتایان پزشکیاش طرد شد. نتایج مطالعه نشان داده است که افرادی که از رژیم کتوژنیک پیروی می کنند، در مقایسه با کسانی که رژیمهای کمچرب با محدودیت مصرف کالری دارند، ۲/۲ مرتبه بیشتر، وزن کم می کنند. رژیم کتو ابتدا به مدت دو دهه به طور گستردهای مورد استفاده قرار گرفت اما با آمدن داروهای ضد صرع، استفاده از آن کم شد ولی از اواخر دهه 90 میلادی دوباره روند صعودی گرفت.

رژیم غذایی کتوژنیک برای لاغری

قابلیت سیرکنندگی گروههای مواد غذایی این رژیم موجب میشود پیروان آن بدون وسواس و بینیاز از کالریشماری، تجربهی لاغری با کتوژنیک را داشته باشند. ظرف ۱۲ ماه، ۵۵٪ همچنان به رژیم اِعمالشده پایبند ماندند، ۲۳٪ کاهش خوب در تشنجها، ۲۰٪ کاهش عالی در تشنجها و ۷٪ رهایی کامل از بند تشنجها داشتند. هنگامی که ارتباط بین وزن و دیابت نوع 2 را در نظر می گیریم، این یک مزیت مهم است.علاوه بر این، آنها همچنین بهبود مدیریت قند خون را تجربه کردند و استفاده از برخی داروهای قند خون در بین شرکت کنندگان در طول دوره مطالعه کاهش یافت.