آیا برنامه رژیم کتوژنیک برای لاغری گاهی باعث می شود احساس حماقت کنید؟

روش کتوژنیک چیست در ادامه این مقاله از مجله زیبا بمان، همراه ما باشید تا این سؤال را پاسخ رژیم لاغری چاقی سریع فوق العاده 1402 دهیم. در این مقاله از سس های کتویی گرفته تا 10 دستور غذایی ویژه و همچنین طرز تهیه نان کتوژنیک را به شما آموزش می دهیم. پس از اینکه یکی از قرآن پژوهان مصری اعلام کرد که خداوند در قرآن به انجیر و زیتون قسم خورده است و نام انجیر یک بار و نام زیتون هفت بار در قرآن آمده است ، رییس این گروه مسلمان شد. در بین گوشت ها می توان از گوشت های ماهی، گوسفند، مرغ و تخم مرغ نام برد.

همه چیز درباره کتوژنیک

در رژیم کتوژنیک چقدر بخوریم در این مدل آشپزی باید کربوهیدرات کمی مصرف شود در نتیجه مواد غذایی که در اینجا نام خواهیم برد باید محدود یا حذف شوند. یادتان باشد رژیم غذایی باعث می شود انسان در پخت و پز و غذا خوردن با محدودیت هایی مواجه شود اما امروزه با می توان با آشپزی خلاقانه این محدودیت ها را از بین برد. در هر رژیم غذایی خطر کاهش حجم عضلات وجود دارد. سس سرکه ایتالیایی: اگر به آشپزی کتوژنیک علاقه دارد این سس یکی از بهترین سس هاست.این سس شامل فلفل سیاه و روغن زیتون است.

این نوع آشپزی، انواع سالادهای سبز را شامل می شود که سس مربوط به این سالاد ها چیزی نیست جز روغن زیتون و سرکه. این میان وعده غذایی با اینکه شیرین می باشد ولی باور کردنی نیست که بگوییم کربوهیدرات خیلی کمی دارد. تخم مرغ کمتر از ۱ گرم کربوهیدرات دارد و می تواند ساعتها شما را سیر نگه دارد. در آشپزی کتوژنیک، کربوهیدرات به میزان ناچیزی استفاده می شود و بیشتر کربوهیدرات هایی مانند شکر، شیرینی ها و نوشابه را حذف می شود.

کتوژنیک یعنی چه

اما غذاهای مجاز در رژیم کتوژنیک و شیرینی های مجاز در رژیم کتوژنیک چه هستند؟ ممکن است شما در رژیم کتوز موفقر نباشید یا از چربیها و کتونها به طور موثر استفاده نکنید. این سس ها به خاطر داشتن کربوهیدارت و شکر زیاد برای آشپزی کتوژنیک توصیه نمی شوند. در اینجا می خواهیم انواع مختلفی سس را برای شما معرفی کنیم که با میزان اندک کربوهیدرات خوشمزه نیز باشد. در اینجا می خواهیم چند نمونه از برنامه غذایی در آشپزی کتوژنیک برای شما معرفی کنیم تا کسانی که می خواهند این رژیم را پیشه کار خود قرار دهند آشنایی مختصری داشته باشند.

در اینجا شما را با 10 نمونه از غذاهای موجود در آشپزی کتوژنیک آشنا می کنیم. شما می توانید در ادامه این مقاله همراه ما باشید تا با یک نمونه برنامه غذایی دقیق آشنا شوید. امیدوارم پاسخ سوالاتی که در ذهنتان بوده رسیده باشید. اما این رژیم برای ورزشکاران حرفه ای که قصد عضله سازی در بدنشان را دارند یا به دنبال افزایش وزن هستند، به هیچ عنوان مناسب نیست. با این حال، تحقیقات جدید نشان داده است که رژیم های غذایی با پروتئین بالا برای افرادی که کلیه های سالم دارند مضر نیست.

بعد از رژیم کتوژنیک چه کنیم

آشپزی کتوژنیک می تواند مفید یا مضر باشد و باید نکاتی را رعایت کرد. آشپزی کتوژنیک و رعایت رژیم غذایی برای بدن بسیار مناسب است. حداقل در شروع رژیم کتوژنیک باید تا جایی غذا بخورید که سیر شوید و مصرف کالریتان را محدود نکنید. در بین میوه ها نیز میوه هایی مانند سیب، پرتقال، موز نیز باید محدود شود. تشنجها یا «موضعی» هستند (محدود به یک نقطهٔ خاص از مغز) یا «فراگیر و منتشر» (که در سرتاسر مغز منتشر شده و منجر به کاهش سطح هوشیاری میشود). میتوانید با خواندن لیست بهترین چربی ها برای رژیم کتوژنیک به افزایش چربی سوزی کمک کنید.

اما تولید انسولین کمتر در این رژیم موجب کاهش تولید کلسترول در بدن شود. در صورتی که این اتفاق نیوفته، بدن وارد حالت کتوز نمیشه و در نهایت به اون هدفی که در نظر هست نمیرسیم. در این فیلم میسون گودینگ، کول اسپراوس، لوکاس گیگ، زک برف و لانا کوندور به هنرمندی پرداختهاند. سس خردل: سس خردل جز سس های محبوب در آشپزی کتوژنیک است.این سس برای انواع سالاد و فینگر فود ها مناسب است.سس خردل متشکل از خامه ترش، سرکه سیب، آب و خردل است. سس رنچ خانگی: این سس در آشپزی کتوژنیک مخلوطی از سرشیر، سس مایونز، خامه ترش، پیاز و سیر است.این مواد را خوب باهم ترکیب کرده و در یخچال گذاشته تا آماده خوردن شود.

تخم مرغ پخته را نصف کرده و سفیده و زرده را از هم جدا کرده سپس زرده را با سیر و شوید و سس مایونز مخلوط کرده سپس داخل سفیده تخم مرغ ریخته و به مدت 30 دقیقه داخل یخچال بگذارید تا کاملا آماده خوردن شود. مانند: سس سالاد بدون چربی، سس فرانسوی، سس سرکه های آماده جزو این دسته از سس ها هستند. مخلوط پوره کدو، ادویه جات گرم، آووکادو سرشار از فیبر است و یکی از بهترین غذا ها می باشد. برای استفاده از این سبزیجات، گل کلم را میتوان مانند برنج یا پوره سیب زمینی استفاده کرد.

2️⃣ رژیم کتوژنیک چرخه ای (CKD): این رژیم شامل دوره هایی از مصرف کم کربوهیدرات مانند 5 روز و به دنبال آن 2 روز با کربوهیدرات بالا است. تصویر زیر بیشتر برخی از نوشیدنیها را که با لیست غذاهای رژیم کتوژنیک و رژیم کتو مطابقت دارند را به شما نشان داده و میزان کربوهیدر ادامهات هر یک را عنوان میکند. اینکه رژیم کتوژنیک چیست به دفعات در سایت ها و منابع مختلف توضیح داده شده. در مورد رژیم های لاغری و برنامه رژیم کتوژنیک برای لاغری هم کتاب ها و منابع خوبی وجود داره.

رژیم کتوژنیک چی بخوریم

موارد مورد نیاز برای این سس روغن زیتون،سرکه سیب، ترخون تازه، نمک و تمشک تازه است. سس تمشک و ترخون: سس تمشک برای انواع سالاد استفاده می شود البته از این سس میتوان برای مزه دار کردن ماهی و مرغ نیز استفاده کرد. صبحانه: پنکیک شکلاتی با تمشک. با روش آشپزی کتوژنیک شما احساس گرسنگی ندارید اما در عین حال در حال سوزاندن چربی انباشته در بدن خود هستید. در رژیم کتوژنتیک، باید حواستان به مقدار پروتئینی هم که مصرف میکنید باشد، زیرا بدن میتواند پروتئینهای اضافی را به قند تبدیل کند و روند ایجاد کتوزیس را به تعویق بیندازد.

کاهش آهسته کربوهیدرات ها، در حالی که چربی و پروتئین را در رژیم غذایی خود افزایش می دهید، ممکن است به روان تر شدن این انتقال و کاهش علائم کتو آنفولانزا کمک کند. در بین انواع آشپزی کتوژنیک که در بالا نام برده شد آشپزی کتوژنیک هدفمند و سیکلیس دوره ای پیشرفته تر هستند و مخصوص بدنسازان می باشد. آشپزی کتوژنیک با پروتئین بالا: این آشپزی بسیار شبیه آشپزی استاندارد است با این تفاوت که مقدار پروتئین آن بالاتر است.

مقدار بالای روغن در رژیم کتونیک به درخشش پوست کمک کند! اما در آشپزی کتوژنیک تنوع غذایی به اندازه کافی می باشد که افراد با خیال راحت این رژیم را در برنامه لاغری خود قرار دهند. اکنون به راحتی با تغییر سوخت از گاز به بنزین می توانید به مسیر خود ادامه دهید.این تغییر سوخت می تواند فوایدی نظیر افرایش سرعت را نیز برای شما به همراه داشته باشد. در مطالب پیشین دیدیم که رژیم کتوژنیک چیست، چه فوایدی دارد و در چه مواردی اجرا میشود.

چه چیزهایی در رژیم کتوژنیک بخوریم

با درنظرگرفتن ارتباط میان وزن و دیابت نوع ۲، میبینیم که این رژیم فواید مهمی دارد. برخی از چربی های اشباع نشده سالم در رژیم کتو مجاز هستند – مانند آجیل (بادام ، گردو) ، دانه ها ، آووکادو ، توفو و روغن در رژیم کتوژنیک چه میوه هایی مجاز است زیتون. ماهی های چرب: مانند ماهی سالمون، ماهی قزل آلا، ماهی تن و ماهی خال مخالی. در طول این رژیم ممکن است کلیه شما دچار اذیت و سختی شود و همچنین می تواند باعث بیماری هایی مانند فشار خون بالا و یا دیابت شود در این شرایط باید آشپزی کتوژنیک را تحت نظر پزشک انجام دهید.  This h​as ​be​en gen er᠎ated

​by GSA​ Con tent Gen​er ator  Dem ov er si᠎on.

چه کسانی نباید رژیم کتوژنیک بگیرند

این رژیم می تواند برای افراد مبتلا به بیماری های مغزی و قلبی کمک کند و باید قبل از انجام آشپزی کتوژنیک تحقیق های کافی و لازم را انجام دهید. کافیه فقط کاری رو که ازتون خواسته شده رو انجام بدین تا مثل همه افرادی که نتیجه گرفتن، شما هم در مدت 21 روز حداقل 7 تا 10 کیلو گرم وزن کم کنید. دیپ بر پایه لبنیات به مدت 3 تا 4 روز در یخچال باقی می ماند. البته مراجعه به پزشک طب سنتی نیز لازم است. سس هایی وجود دارد که برای آشپزی کتوژنیک نامناسب است.

نحوه رژیم کتوژنیک

این کاهو کالری بسیار اندکی دارد و دارای آب فراوانی است. در هر 1 فنجان (خرد شده) 5 کالری، 1 گرم کربوهیدرات خالص، 0 گرم پروتئین و 0 گرم چربی وجود دارد. توت فرنگی میوه ای با کربوهیدرات کم است ک مناسب در آشپزی کتوژنیک است. این میان وعده غذایی مخلوطی از شکلات تلخ و خامه و شیر نارگیل است ک می تواند طعم خوشمزه ای ایجاد کند. آشپزی کتوژنیک سیکلیس یا دوره ای: در این آشپزی کربوهیدارت دوره ای استفاده می شود و در هردوره میزان آن متفاوت است.