دانشمندان یک عنصر حیاتی گمشده برای رژیم غذایی سالم گیاهخواری پیدا کردند – جلبک | وگانیسم


به لطف تحقیقات اخیر دانشمندان دانشگاه کمبریج، ویتامین های گیاهخواران ساخته شده از جلبک به زودی می تواند موثرترین راه حل برای جایگزینی یک ماده مغذی مهم از دست رفته در رژیم های غذایی گیاهی باشد.

محبوبیت غذاهای بدون گوشت و لبنیات در رژیم های غذایی غربی، بسیاری از افراد را به طور بالقوه در معرض کمبود ویتامین قرار می دهد. به طور خاص، آنها می توانند از کمبود ویتامین B12، یک ماده مغذی کلیدی در ساخت خون و سلول های عصبی رنج ببرند.

تحقیقات دانشمندان دانشگاه کمبریج راه حل غیرمعمولی را برای این مشکل برجسته کرده است. آزمایشات آنها نشان داده است که بسیاری از انواع جلبک ها – عمدتاً موجودات آبزی که فاقد ریشه یا ساقه هستند – توانایی قابل توجهی در تجمع B12 نشان می دهند. آنها می گویند که به زودی تولیدکنندگان می توانند از این مکمل ها برای تهیه مکمل های موثر این ویتامین استفاده کنند.

پروفسور آلیسون اسمیت، رئیس گروه متابولیسم گیاهی در دانشگاه می گوید: رژیم های غذایی که صرفاً بر پایه محصولات گیاهی است، در سطوح مختلف عالی هستند، اما کمبودهای خاصی دارند و یکی از مهم ترین آنها کمبود ویتامین B12 است.

دکتر پیام مهرشاهی، همکار وی افزود: مکمل‌های مبتنی بر ویتامین B12 در حال حاضر در دسترس هستند، اما برخی موثر هستند و برخی دیگر موثر نیستند. اگر رژیم گیاهخواری دارید، در خطر کمبود ویتامین B12 هستید. می‌توانید مکمل‌ها را بخرید، اما اگر قرص اشتباه، مکمل اشتباه را انتخاب کنید، می‌توانید به خودتان آسیب بزنید.»

علاوه بر این، مشکلی در این است که وگان ها و گیاهخواران – زمانی که از مسائل مربوط به کمبود B12 آگاه شدند – می خواهند مکمل هایی مصرف کنند که به طور طبیعی منبع آن هستند. اسمیت افزود: “بسیاری از وگان ها ترجیح می دهند مکمل های شیمیایی نداشته باشند و دوست دارند B12 خود را به عنوان بخشی طبیعی از رژیم غذایی خود دریافت کنند.” شما نمی توانید آن را از گیاهان دریافت کنید، اما ما دریافتیم که برخی از جلبک ها منابع غنی این ویتامین هستند.

ویتامین B12 یک ریز مغذی ضروری است. فقدان آن باعث ضعف عضلانی، بی حسی، حالت تهوع، کاهش وزن، خستگی و افزایش ضربان قلب می شود، در حالی که ادامه کمبود آن در نهایت افراد را مستعد ابتلا به بیماری هایی از جمله کم خونی خطرناک، بیماری قلبی و دیابت می کند.

مهرشاهی گفت: نکته مهم این است که B12 توسط باکتری هایی مانند باکتری هایی که در دستگاه گوارش گاو و گوسفند رشد می کنند ساخته می شود. شما نمی توانید آن را مستقیماً از گیاهان دریافت کنید. گوشت به همراه لبنیات و تخم مرغ منبع اصلی سنتی بوده است.

با این حال، اگر شما یک رژیم گیاهخواری یا به طور قابل توجهی یک رژیم گیاهخواری را اتخاذ کنید، مصرف B12 شما می تواند به شدت کاهش یابد و این در حال حاضر عواقب قابل توجهی برای سلامت کشور دارد.

تخمین زده می شود که تعداد کل وگان ها در بریتانیا به بیش از یک میلیون نفر رسیده است که تقریباً 1.5٪ از جمعیت این کشور است. این افزایش در فروش غذاهای گیاهی منعکس شده است که از سال 2018 تا 49 درصد افزایش یافته اما اکنون کاهش یافته است.

با این حال، رژیم های غذایی وگان تنها 10 درصد از B12 را که توسط یک رژیم غذایی استاندارد بریتانیا ارائه می شود، تامین می کند. طبق مقاله‌ای که اخیرا منتشر شده است، این مقدار معمولاً در حدود 0.5 میکروگرم B12 در روز انجام می‌شود، رقمی که بسیار پایین‌تر از سطحی است که به عنوان دوز سالم در نظر گرفته می‌شود. مجله اروپایی تغذیه. این مطالعه همچنین به زنان باردار و شیرده و همچنین افراد مسن اشاره کرد که اکنون در معرض خطر خاصی هستند.

از تبلیغات قبلی خبرنامه رد شوید

در این مطالعه که نویسندگان آن شامل اعضای CluB12 هستند، می‌گوید: «این یک تقاضای فوری برای غنی‌سازی لبنیات گیاهی و غذاهای جایگزین گوشت در بریتانیا، به ویژه برای مبارزه با کمبود ویتامین B12 را نشان می‌دهد.» خطر فزاینده کمبود B12 در غرب را برجسته می کند. اعضای آن هشدار داده اند که اتخاذ یک رژیم غذایی وگان یا گیاهخواری نیازمند برنامه ریزی دقیق و نظارت مستمر است.

به عنوان بخشی از تحقیقات خود، گروه اسمیت نشان داده اند که جلبک ها چگونه B12 را انباشته می کنند. او گفت: «آنها خودشان آن را نمی‌سازند، بلکه آن را از محیط اطراف خود می‌برند، جایی که توسط باکتری‌ها ساخته می‌شود. مشاهده کننده.

ما تشخیص داده‌ایم که اشکال مختلفی از B12 وجود دارد و مشخص کردیم که کدام جلبک‌ها گونه‌هایی را که در انسان‌ها کار می‌کنند جمع‌آوری می‌کنند. این بدان معناست که ما می‌توانیم به صنعت کمک کنیم تا مکمل‌های جلبکی مؤثری تولید کند که به ما امکان می‌دهد مشکل جدی را که اکنون در مورد کمبود B12 با آن مواجه هستیم، شروع کنیم.