برخی از افراد با برنامه کتوژنیک اکسل می کنند و برخی نه – شما کدام یک هستید؟

برنامه غذای کتوژنیک پس همانطور که می بینید موفقیت رژیم غذایی بطور باورنکردنی به پاسخ های هورمونی بدن ما بستگی دارد که با انتخاب مواد غذایی مناسب می

توانیم عکس العمل های هورمونی بدن خود را کنترل کرده و آنها را در برای دستیابی به اهداف رژیمی مثل کاهش وزن هدایت کنیم. بدن انسان نسبت به مصرف مواد غذایی متفاوت پاسخ های هورمونی متفاوتی می دهد. توجه بفرمایید که این فقط یک نمونه رژیم کتوژنیک است اما نمونه رژیم کتوژنیک بنده یعنی رژیم کتوژنیک تخصصی دکتر روشن ضمیر نیست، کاری که بنده در رژیم آنلاین کتوژنیک انجام میدهم با ارائه فقط یک لیست غذایی متفاوت است.

این مقادیر با توجه به سن، جنسیت، تحرک و وضعیت بدن شما ممکن است متفاوت باشد. در حالی که این رژیم برای اکثر افراد بی خطر در نظر گرفته می شود، با برخی عوارض جانبی ناخوشایند همراه است. بنابراین کبد و عضلات، گلیکوژن اضافی خود را بصورت چربی در قسمت های مختلف بدن ذخیره می کنند. این اولین منبع ذخیره انرژی بدن است که در هنگام حرکات فیزیکی سریع و کوتاه مدت و تغذیه سلول ها مورد استفاده قرار می گیرد. این زمانیست که بدن هر دو نوع چربی دریافتی از غذا و چربی ذخیره شده در بدن را می شکند و چربی بدن را در موادی بنام کتوزیس ذخیره می کند.

برنامه ریزی وعدههای غذایی از پیش سودمند است و بهصرفه جویی در زمان در کل هفته کمک میکند. رژیم کتوژنیک کمک می کند تا چربی های اضافه را که ارتباط زیادی با ابتلا به دیابت نوع 2 دارند بسوزانیم. حتی حبوبات و برخی از میوهها و سبزیجاتی که روزانه مصرف میکنیم نیز کربوهیدرات بسیار بالایی دارند. گرچه اغلب گفته میشود از مصرف چربی به خاطر کالری بالایی که دارد اجتناب کنید، اما بررسیها نشان دادهاند که رژیم کتوژنیک نسبت به رژیمهای کم چرب، تاثیر بیشتری در کاهش وزن دارد. سبزیجات بخورید. منابع چربی کالری بالایی دارند، بنابراین هروعده غذایی را بر پایه سبزیجات کم کربوهیدرات قرار دهید تا بشقاب شما پر شود و به شما کمک کند احساس سیری کنید.

اما اگر هدفتون از تهیه برنامه رژیم کتوژنیک برای لاغری باشه، میتونید از کالری شماری هم استفاده کنید. این رژیم غذایی با قابلیت سیر کنندگی خاصی که دارد میتواند به آسانی به کاهش وزن شما کمک کند بدون این که دغدغه کالری شماری داشته باشید. همینطور کربوهیدرات اضافی نه تنها به چربی بلکه به نوع خاصی از آن به نام تری گلیسیرید در خون تبدیل می شود که ریسک بیماری های قلب را بشدت افزایش می دهد. چنین رویکردی در نهایت بدن را به وضعیت متابولیکی خاص به نام کتوسیس می رساند که به آن متابولیسم چربی سوز نیز میگویند.

از مقادیر خاص ، گلوکوژنیک است ، بدین معنا که می تواند گلوکزی تولید کند که بدن شما از آن برای سوخت استفاده خواهد کرد. بطور کلی این رژیم غذایی، از جمله رژیم های خاص درمانی است که ورود به آن مستلزم تحت نظر بودن و پیگیری و ارتباط مداوم با درمانگر است و به هیچ عنوان سرخود و بدون مشورت متخصص نباید از آن استفاده کرد چراکه میتواند فرد را دچار عوارض شدید کند. از ویژگی های رژیم کتوژنیک میتوان به کم کربوهیدرات بودن آن اشاره کرد که در مقایسه با دیگر رژیم های لاغری باعث کاهش بیشتر محتوای آب بدن می شود و گاها از این ویژگی برای درمان افرادی که اضافه وزن ناشی از احتباس مایعات در بدن دارند استفاده می شود. Th᠎is data has be en ᠎do ne  with t᠎he ᠎help of GSA  Con​te​nt  Gener᠎ator Dem᠎over sion !

افرادی که به کمبود پیرووات کربوکسیلاز، بیماری پورفیری و یا اختلالات ژنتیکی نادر در متابولیسم چربی مبتلا هستند، منع استفاده از این رژیم را دارند. افرادیکه به دیابت مبتلا می شوند از عدم تثبیت انسولین خود رنج می برند. بیشتر چربیها مفید بوده و برای سلامتی ما ضروری هستند – به همین دلیل است که به عنوان اسیدهای چرب ضروری و اسیدهای آمینه ضروری (پروتئین) شناخته میشوند. یکی از تحقیقات نشان می دهد که افراد با رعایت برنامه های رژیم کتوژنیک تقریبا ۲.۲ برابر بیشتر از کسانی وزن کم میکنند که رژیم غذایی کم کالری و با مصرف کمتر چربی میگیرند.

این ورزش هوازی به تجهیزات زیاد و گرانی نیاز ندارد و انجام دادن تمرینهای آن نیز چندان سخت نیست و مانند سایر ورزشها از تمرینهای سبک آغاز میشود و رفته رفته سنگینتر میشوند تا جایی که در یک جلسه بتوانید حدود ۱۵۰۰ کالری رژیم کتوژنیک در کبد چرب و دیابت بسوزانید. در نتیجه بسیار دشوار است که برنامه کتوژنیک برای لاغری را آغاز کنیم و طبق آن برنامه پیش برویم. 5 درصد تخفیف، آخرین فرصت خرید در جشواره پاییز ایران کوک شاپ.  Po st has been cre at᠎ed by GSA᠎ Con tent Generator DEMO!

کاشکسی سرطان، سندرم کاهش وزن ناخواسته و تحلیل عضلانی، تصور میشود که عامل مستقیم 20 درصد مرگ و میر ناشی از سرطان باشد. با معرفی والپروات سدیم در دههٔ ۱۹۷۰ میلادی، دیگر داروهای مؤثر کافی برای درمان طیف وسیعی از سندرمهای تشنجی در اختیار بود و استفاده از رژیم کتوژنیک، تنها محدود به سندرم لنوکس-گستو گشت و بیشازپیش رو به افول نهاد. در رژیم کتوژنیک با محدود کردن مصرف کربوهیدرات و در نتیجه ورود گلوکوز و همینطور افزایش مصرف چربی های سالم، کتون ها را به عنوان سوخت اصلی جایگزین گلیکوژن میکنیم.

کربوهیدرات، پروتئین و چربی سه ماده غذایی اصلی در تامین نیازهای تغذیه ای ما هستند. از ویژگیهای اپ PlateJoy میتوان به مناسب بودن آن برای انواع نیازهای غذایی، تمرکز بر برنامهریزی روی وعدههای غذایی و پخت و پز سالم و مناسب بودن آن برای خانوادهها اشاره کرد. برخی از اعضای همان تیم تحقیقاتی قبلاً تشخیص داده بودند که سرطانهای سلول سنگفرشی بیش از سایر سرطانها، مانند آدنوکارسینوما، برای نیازهای انرژی خود به گلوکز متکی هستند. برخی افراد می توانند این رژیم را در بلندمدت دنبال کنند.

برای برنامه کتوژنیک برای لاغری لازم است که روزانه به مقدار مشخصی چربی، کربوهیدرات و پروتئین در وعده غذایی مصرف شود. از آنجایی که مقدار این ماده در بدن محدود است بلافاصله بعد از اتمام آن، احساس گرسنگی می کنیم و دوباره غذا می خوریم. در رژیم لاغری کتوژنیک لازم است تا مصرف غذاهای سرشار از کربوهیدرات را محدود کنید. این جدول ها اطلاعات خوبی از میزان کربوهیدرات، پروتئین، فیبر و چربی آن ماده ی غذایی را در اختیار شما قرار می دهد.- برنامه ریزی غذایی روزانه و هفتگی داشته باشید تا بتوانید رژیم خود را با دقت بیشتری پیش ببرید.- خوشبختانه در سال های اخیر دستور پخت غذاهای کتو در وبسایت ها، مجلات، کتاب ها و نرم افزارهای مختلف قرار گرفته که با استفاده از آن ها می توانید غذاهای متنوع کتویی را طبخ کنید.- اگر در رستوران غذا می خورید می توانید غذاهایی بر پایه ی گوشت و ماهی انتخاب کنید و به جای کربوهیدرات، سبزیجات سفارش دهید.

مطابق فرمول فوق باید وزن به کیلوگرم را بر مجذور قد به متر مربع تقسیم کنید و با توجه به سن و جنس خود میزان کمبود وزن یا اضافه وزن را دریابید. با توجه به درصد ها می توان متوجه شد که میزان چربی این نوع رژیم کتوژنیک زیاد می باشد. در حقیقت تاکید این نوع رژیم غذایی به مصرف مواد خوراکی و محصولات سالم و خوردن غذاهایی با کربوهیدرات بسیار کم است. اگرچه این ممکن است چالش برانگیز به نظر برسد، اما بسیاری از غذاهای مغذی به راحتی می توانند در این رژیم غذائی روش غذا خوردن جای بگیرند.

اگرچه بیشتر غذاهای ایرانی حاوی کربوهیدرات هستند. چگونه افراد دارای اضافه وزن در رژیم کتوژینک با مصرف چربی بیشتر به کاهش وزن می رسند؟ برخی فقط به کاهش مصرف کربوهیدرات ها در طول رژیم کتوژنیک توجه می کنند و به کیفیت مواد غذایی و سلامت بدن خود هیچ توجهی نمی کنند. دلیل این موضوع این هست که با کمتر شدن انسولین ( با توجه به رعایت رژیم کتوژنیک ) باعث میشه که کلسترول کمتری هم توی بدن ایجاد بشه. برای شروع باید بدانید که روغن نارگیل حاوی تریگلیسیریدهای با زنجیره متوسط (MCT) است.

البته برای این اتفاق باید بدن ما در وضعیت کتوسیس یا چربی سوزی قرار گرفته باشد که در رژیم کتوژنیک این امر اتفاق خواهد افتاد. غذاهای مجاز در لاغری رژیم کتوژنیک چه غذاهایی هستند؟ رژیم کتوژنیک شامل غذاهای غنی از پروتئین و پرچرب است. کدام نوع رژیم کتوژنیک برای من مناسب است؟ البته، رژیمهای کم کربوهیدرات فواید سلامتی دیگری علاوه بر کاهش وزن برای بدن دارند. کربوهیدراتهای ساده کالری محض هستند یعنی در افزایش وزن تاثیر مثبتی دارند. تحقیقات علمی مختلف اثبات می کنند که این رژیم غذایی بهتر از رژیمهای رایج و سنتی کم کالری عمل میکند و شما نیز مجبور نخواهید بود که با خوردن هر لقمه کالری آنرا محاسبه کنید.

درباره مواد مغذی موردنیازتان با

پزشکتان صحبت کنید. پروتئین در تخم مرغ و مواد غذایی گوشتی (سفید و قرمز) و همینطور به مقدار کمتر در برخی از گیاهان مانند لوبیا و عدس و آجیل نیز وجود دارد. به همین دلیل است که ما بعد از مصرف یک ظرف بزرگ سالاد همچنان احساس گرسنگی میکنیم در حالیکه مقادیر زیادی کالری وارد بدن خود کرده ایم. ولی ما با خوردن سالاد و غذاهای کم کالری تا ابد زنده نخواهیم ماند و تا قدری از رژیم لاغری سختگیرانه مان دست میکشیم فنر فشرده متابولیسم بدن مان رها خواهد شد و بدن ما در وضعیت نرمال هم کالری های بیشتری از ما مطالبه خواهد کرد.

در رژیم های لاغری و غذایی کلاسیک تمام تمرکز بر کاهش کالری های ورودی به بدن است که از این طریق متابولیسم یا سوخت و ساز پایه بدن ما بطور موقتی به گرفتن کالری کم عادت کند، درست مثل فشردن یک فنر. در ضمن مصرف پروتئین هم تا حد زیادی تعدیل می شود. این رژیم آسان نیست؛ اما اگر دستورالعملهای برنامه غذایی آن را بهدرستی انجام دهید، مطمئن باشید که طولی نمیکشد تا چربیسوزی در بدن شما بالا رود. و در ادامه به معرفی و نحوه استفاده مکمل های ضروری این رژیم میپردازیم.