اگر رژیم های کتوژنیک خیلی بد است، چرا آمار آن را نشان نمی دهد؟

کتوژنیک و شیردهی در حقیقت اصلیترین عامل و ویژگی که این نوع از رژیم را از سایر انواع دیگر رژیمهای لاغری متمایز مینماید، این نکته است که در این نوع از رژیم غذایی منبع سوخت و ساز بدن فرد از کربوهیدرات به چربی تغییر میکند که به آن در اصطلاح علمی « کتوزیس» ۸ مدل “رژیم کاهش وزن سریع” آسان و سالم

میگویند. یکی از رژیمهای غذایی که این روزها بسیار درباره آن صحبت میشود و همه از تأثیر آن بر لاغری میگویند رژیم کتوژنیک است. این رژیم خطرات زیادی دارد و سرشار از چربیهای اشباعشده است در حالی که متخصصان تغذیه میگویند برای جلوگیری از مشکلات قلبی، این چربیها فقط باید هفت درصد از کالری روزانه ما را تامین کنند.

C​ontent h᠎as ᠎been c re​ated with the help ᠎of GSA C᠎onte nt  Gen erat᠎or​ D᠎em᠎ov​ersion​!

آنفلوانزای کتو شامل انرژی و عملکرد ذهنی ضعیف، افزایش گرسنگی ، مشکلات خوابیدن، تهوع، ناراحتی گوارشی و کاهش

عملکرد ورزشی است. در هفته دوم رژیم کتوژنیک سبک زندگی تان را باید عوض کنید که شامل نحوه فعالیت بدنی، خواب و مدیریت استرس است. این رژیم مصرف کربوهیدرات را بهشدت کاهش داده و در عوض چربیها را جایگزین کربوهیدراتها میکند. این رژیم یک رویکرد مادام العمر برای تغذیه سالم را ترویج میکند. کتون نوعی سوخت است که کبد انسان از ذخیره چربی بدن تولید میکند. حذف کربوهیدرات تبدیل بدن به حالت کتونی، شیوه سوخت و ساز بدن را به کلی تغییر میدهد و ممکن است عوارض ناخواسته جدی را هم پدید آورد.

۳- صرع: تحقیقات نشان میدهد که پیروی و رعایت رژیم کتو، به طور خاص در کودکان مبتلا به بیماری صرع، موجب کاهش قابل توجهی در میزان تشنجها میشود. کتو در رژیم کتوژنیک از آن جایی میآید که به بدن امکان تولید مولکولهای سوختی کوچکی به نام “کتون” میدهد که در زمان کمبود گلوکز، کتون یک سوخت جایگزین برای بدن محسوب میشود و این کتون زمانی تولید میشود که کربوهیدرات کم (Low Carb) و پروتئین متوسط مصرف کنید! در حقیقت کتون از ماده ای است که از تجزیه چربی ها به دست می آید و مغز کتون را به منظور سوخت مصرف می کند.

بدین ترتیب که زمانی که بدن شما به میزان کافی کربوهیدرات دریافت نمی کند ناچار است انرژی مورد نیاز خود را از شکستن چربی و پروتئین و تولید کتون تأمین کند. این سلولهای سرطانی به دلیل تغییرات بیوشیمیایی مرتبط با توانایی آنها در استفاده از کتونها، کمتر دچار تطابق با کتو میشوند. اگر به بیماری دیابت مبتلا هستید و از داروهای مخصوص دیابت برای کنترل قند خون خود استفاده می کنید، برای گرفتن رژیم کتوژنیک باید به طور دقیق با پزشک خود مشورت کنید تا بتوانید داروهای خود را به درستی با این رژیم غذایی تنظیم کنید.

در حال حاضر رژیم های گوناگونی از طرف مشاورین و متخصصین تغذیه توصیه می شود که بسیاری از ما حتی نام آنها را نیز نشنیده ایم و اگر به ما بگویند که در این رژیم شما باشد چربی بالا مصرف کنید یقینا به درستی و سالم بودن آن رژیم شک خواهیم کرد. در سال ۲۰۰۸ یک مجمع پزشکی بین المللی اعلام کرد رژیم کتوژنیک باید پس از استفاده دو داروی ضد تشنج ناموفق به کودک ارائه شود. در ابتدا، رژیم غذایی کتو برای کنترل تشنج در کودکان مبتلا به صرع استفاده میشده است که البته اماواگرهایی در استفاده از آن برای بیماران وجود دارد.

مصرف کربوهیدرات در طی هفته اول تا آخر رژیم باید به ۲۰ تا ۳۰ گرم در روز برسد. اگر داروهایی برای درمان دیابت مصرف میکنید که فشار خونتان را پایین میآورند، باید چند روز برای تطبیقیافتن داروها با بدن در رژیم غذایی صبر کنید. در این روش با مصرف چربی و پروتئین زیاد و از آن طرف قند و کربوهیدرات کمتر به چربی سوزی میرسیم به طوری که با پایین آمدن میزان کربوهیدرات در بدن از چربیها به عنوان سوخت اصلی استفاده میشود. حالا میخوام با روش کرفس و متد خودم پیش برم, و البته ورزش👍ورزش واقعا سخت نیست اگه دوست دارین راهنماییتون کنم.به باشگاه و هزینه کردن و وسایل عجیب غریبم نیاز نیست واقعا.

بهطور کلی هم رژیم پایدار و واقعبینانهای نیست. یک فرد معمولی که از سلامت برخوردار باشد احتمالاً نیازی به رژیم غذایی کتوژنیک ندارد اما کاهش مصرف کربوهیدرات های تصفیه شده/فرآوری شده احتمالاً برایش مفید خواهد بود. لازم است هر غذایی به شکل طبیعی خود باشد یعنی باید حداقل افزودنی را داشته باشد ولی نیازی نیست ارگانیک، محلی یا گیاهی باشد. با توجه به این تقسیم بندی باید گفت مصرف و رعایت رژیم آب، ویتامین ها و املاح و مواد معدنی با وجود اینکه برای بدن لازم و ضروری هستند، اما هیچ تاثیری در افزایش وزن ندارند. ᠎C onte​nt w​as g enerat᠎ed by GSA Content Gen er ator Demover᠎si on .

بسیاری از رژیم های کتوژنیک حاوی غذاها با چربی های اشباع زیاد مانند گوشت های پرچرب، گوشت های فراوری شده، کره و هم چنین چربی های غیراشباع مانند آجیل ها و مغزها، دانه ها، آووکادو، روغن های گیاهی و ماهی های روغنی است. در هر قاشق غذاخوری کره بادام زمینی ۹۴ کالری، ۴ گرم پروتئین، ۸ گرم چربی و ۳ گرم کربوهیدرات وجود دارد. صبحانه:ماست بدون قند با کره بادام زمینی، پودر کاکائو و استویا. ریشه و غده سبزیجات: سیب زمینی، سیب زمینی شیرین، هویج، هویج وحشی و غیره. دسته دوم آن هایی هستند که در زیر خاک و ریشه دارند، و به همین دلیل کربوهیدرات بالایی دارند و باید در مصرف آن دقت کنید.

سایر میوه ها، از جمله؛ طالبی، نارگیل (گوشت)، لیمو ترش، آلو، کرمانتین، هندوانه، گیلاس، پرتقال، آناناس، کیوی، سیب، گلابی، انبه، انگور و موز، که دو مورد آخر بیشترین مقدار کربوهیدرات را دارند و باید در مصرف آن ها دقت کنید. ترجیحا از شیرین کننده ها استفاده نکنید. با این حساب، چه پای رژیم کتو به میان باشد و چه انواع دیگری از رژیم، هوشمند باشید و هر سبکی را برای زندگیتان انتخاب نکنید. محققان تمام وعده های غذایی و میان وعده را برای هر دو دوره مداخله 14 روزه در اختیار شرکت کنندگان قرار دادند.

اشتباهی که بیشتر افراد در میان وعده هایشان انجام می دهند انتخاب موز، انگور، قهوه لاته، بادام هندی، ویتامین در آب و آب میوه است. بنابراین ، برای اکثر افراد توصیه نمی شود. کتو و تجزیه کربوهیدراتها به شما توصیه نمیشود. در ابتدا، پزشکان کتوژنیک را برای کمک به امراضی مانند صرع و دیابت توصیه نمونه و اطلاعات برنامه کیتوژنیک دایت میکردند. در رژیم کتوژنیک، میزان قند و کربوهیدرات را کاهش می دهید، بنابراین به طور طبیعی از افزایش و افت شدید قند خون جلوگیری می کنید.

سابقه فشار خون و

نارسایی کلیه را دارم. در یک مطالعه، شرکت کنندگان در گروه رژیم کتوژنیک کاهش دفعات سردرد و مصرف دارو را گزارش کردند. علاوه بر این، فشار خون سیستولیک در گروه کتوژنیک کاهش یافته است (که برای کاهش فشار خون بالا مفید است). اگر برای مدیریت و کنترل بیماری دیابت انسولین مصرف میکنید، کاهش مصرف کربوهیدراتها در رژیم کتو ممکن است سطح قند خون را کاهش دهد. رژیم غذایی کتو ممکن است موجب کاهش فشار خون، ایجاد سنگ کلیه، یبوست، کمبود مواد مغذی در بدن و افزایش احتمال ابتلا به بیماریهای قلبی شود.

از اونجاییکه توی این رژیم غذایی خوردن بیشتر چربی و پروتئین در دستور کار شما قرار داره، به احتمال زیاد توی تمام طول روز احساس رضایت و انرژی رو خواهید داشت. این نوع رژیم کتوژنیک مشابه مرحله القایی رژیم اتکینز است که این نیاز به 20 تا 50 گرم کربوهیدرات خالص در روز دارد در حالی که القای اتکینز به کمتر از 20 گرم کربوهیدرات خالص در روز محدود می شود. یا یک روز پیاده روی یک روز انجام حرکات کششی تا تنوع داشته باشد.

4 : رژیم غذایی اصولی عجلهای برای کاهش وزن ندارد رژیمهای زیادی برای درمان بیماریهای خاص یا تناسب اندام ورزشکاران و مدلها وجود دارد. رژیم کتوژنیک اولین بار در دهه ی ۱۹۲۰ به عنوان روشی برای درمان بیماری صرع مطرح شد. کاهش وزن: تبدیل بدن به یک دستگاه چربی سوز دارای مزایای چشمگیری برای کاهش وزن است. در واقع بدن فرد وارد فاز سوزاندن چربیها شده و فرد شروع به لاغر شدن مینماید. رسیدن به فاز کتوسیس بر اساس افزایش کتون ها در خون فرد سنجیده می شود. بدن چگونه وارد فاز کتوسیس می شود؟

ذخایر گلیکوژن تخلیه می شود ، بدن مجبور می شود تغییرات متابولیکی خاصی را تجربه کند. طرفداران این رژیم عنوان می کنند که اگر رژیم به طور دقیق اجرا شود، سطح کتون های خون نباید به سطح آسیب رسان برسد و باعث کتواسیدوز چرا که مغز از کتون ها بعنوان سوخت استفاده می کند و افراد سالم معمولا برای جلوگیری از ساخته شدن بیش از حد کتون، انسولین کافی می سازند. به طور معمول افراد به ازای هر یک کیلوگرم وزن نیاز به مصرف روزانه ۳۰ کالری دارند. در حالت کلی بدن هر فرد سالم، در ازای هر ۱ کیلوگرم از وزن خود، نیازمند دریافت ۳۰ کالری است.

کتوژنیک و شیردهی

تا زمانی که بدن از کربوهیدرات ها محروم باشد ، متابولیسم در حالت کتوتیک باقی می ماند. تراکم استخوان ها به دلیل کمبود مواد معدنی کاهش می یابد. پیروی از رژیم کتو برای دیابتی ها به حدی خطرناک است که باعث می شود فرد به کما برود. افرادی که اضافه وزن دارند وقتی این رژیم را شروع می کنند، هفته ی اول معمولاً حدود ۲/۵ تا ۳/۵ کیلوگرم وزن کم می کنند و از آن به بعد هر هفته نزدیک به نیم تا یک کیلوگرم از وزن آن ها کاسته می شود.