6 راه برای بررسی سلامت روان


یکی از مثبت ترین مواردی که در دو سال گذشته به دست آمده است: سلامت روان در راس گفتگوی فرهنگی قرار دارد. همه ما ، صرف نظر از پیشینه یا شرایط ، با سلامت روان خود رو در رو می شویم-به ویژه در قرنطینه و در اوج همه گیری.

اما ما فراز و نشیب ها ، مبارزات و پیروزی ها را صرف نظر از وضعیت جهان تجربه می کنیم. در حال حاضر رایج است که بیش از 30 درصد (!!) آمریکایی ها در برخی از مراحل زندگی خود با اختلالات اضطرابی روبرو خواهند شد. از هر پنج بزرگسال آمریکایی یک نفر هر سال بیماری روانی را تجربه کنید – و برای گذراندن یک مبارزه بهداشت روانی لازم نیست بیماری روانی تشخیص داده شده داشته باشید. با توجه به CDC ، بیش از 50 درصد ما یک بیماری یا اختلال روانی در زندگی ما تجربه خواهد کرد. چه فصل استرس شدید باشد یا بیماری شدید ، تقریباً بر همه ما تأثیر می گذارد.

از آنجا که بدن و ذهن ما به هم مرتبط هستند ، سلامت جسمانی ما تحت تأثیر سلامت روانی ما قرار می گیرد (و برعکس!). برای داشتن سالم ترین و شادترین زندگی ، ضروری است که مغز و سلامت احساسی خود را بررسی کنیم.

نشانه هایی که برای اولویت بندی سلامت روان خود لازم دارید

بدن شما راهی دارد که به اصطلاح چند “چراغ چک موتور” به شما می دهد – راهی به شما اطلاع می دهد که همه چیز آنطور که باید کار نمی کند و شما باید بچرخید.

فارست تالی ، روانشناس بالینی ، دکترای بنیانگذار خدمات روانشناسی Invictus توضیح داد که این شبیه به نحوه عملکرد ناسا است. دکتر هرکسی می گوید: “هر کسی که به صحبت های رادیویی ناسا در هنگام پرتاب فضاپیما گوش داده است ، باید صدای رفت و برگشت بین برج کنترل و خلبان را شنیده باشد.” تالی “آنها تأیید می کنند که سیستم های مختلف آنلاین هستند یا آماده” هستند و آماده کار هستند. “

دکتر ادامه داد: “برای آنها احمقانه است که تصور کنند که به دلیل وجود پرتاب های موفق متعدد در گذشته ، همه چیز این بار آنطور که باید کار می کند.” تالی “با بررسی مجدد وضعیت سیستم های حیاتی ، آنها نه تنها به اطمینان از یک ماموریت موفق کمک می کنند ، بلکه خطر عظیم شکست را نیز کاهش می دهند.”

بنابراین این برای سلامت روان چه معنایی دارد؟ او گفت: “در این روش درسهایی وجود دارد که هر یک از ما باید از آن استفاده کنیم.” “بنابراین ، مهم است که به طور دوره ای نحوه عملکرد” ​​سیستم های بحرانی “ما را بررسی کنیم. یکی از این سیستم ها سلامت روانی شماست. “

6 راه برای بررسی سلامت روان

دکتر روانشناس توضیح می دهد: “سلامت روان بیشتر تحت تأثیر روابط ، خلق و خو ، افکار ، رفتار ، سلامت جسمانی و بسیاری از اعمال مبتنی بر ایمان شما است.” تالی در پیش ، پیشنهادات برتر وی برای چک لیست سلامت روان شماست. بهترین قسمت؟ کل لیست را می توان در حدود 10 دقیقه (یا کمتر) تکمیل کرد ، و شما فقط باید آن را هر چند هفته یا یک بار در ماه انجام دهید.

او توصیه می کند: “برای استفاده از این چک لیست ، یافته های خود را ثبت کنید و سپس برنامه ریزی کنید.” “اگر برخی از زمینه ها وجود دارد که باید روی آنها کار کنید ، آنها را اولویت بندی کرده و روی آنها کار کنید فقط در اولویت اول پس از پیشرفت در یک زمینه ، سایر موارد را دنبال کنید. ”

شماره 1 روابط خود را بررسی کنید

دکتر سوال. تالی برای دوستان ، خانواده ، همکاران و روابط عاشقانه شما: “آیا نزدیکترین رابطه من آنطور که می خواهم پیش می رود؟ آیا اصطکاک در یک یا چند مورد ظاهر می شود و در صورت وجود ، آیا باید بر روی حل منبع اصطکاک کار کنم؟ آیا من به افراد نزدیکم توجه کافی دارم؟ ” این را یادداشت کنید و ارزیابی کنید که چگونه این معیار رابطه بر وضعیت فعلی شما تأثیر می گذارد.

شماره 2 خلق و خوی خود را بهبود بخشید

دکتر می گوید موارد زیر را از خود بپرسید. تالی: “من چگونه میانگین خلق و خوی خود را در هفته گذشته (یا دو هفته) ارزیابی می کنم؟ اگر بهتر از حد معمول است ، دلیل آن چیست و آیا می توانم در آینده از آن استفاده کنم (اوقات خوب را در حال چرخش نگه دارم)؟ اگر روحیه ام خراب است ، آیا دلیلی وجود دارد که بتوانم به آن اشاره کنم و اگر چنین است ، در این مورد چه کاری می توانم انجام دهم؟ ” اگر احساس می کنید مدتی در حال بدی بوده اید ، مقصر استرس ، اضطراب یا حتی افسردگی است. یادداشت بردار!

شماره 3 از ذهن خود دیدن کنید

اخیراً گفتگوی ذهنی شما شامل چه مواردی است؟ “[Ask yourself,] “آیا افکار من در درجه اول مثبت هستند ، مرا در زندگی پیش می برند ، بر شکرگزاری و فرصت متمرکز شده اند ، یا منفی هستند ، من را عقب نگه داشته و مملو از حسرت ، حسادت و عصبانیت هستند؟” اگر آنها منفی هستند ، وقت آن است که تلاش قابل توجهی برای تمرکز مجدد روی موارد مثبت انجام دهیم. ” تالی

شماره 4 فهرست عادات و رفتارهای شما

“آیا رفتار شما با اولویت ها ، ارزش ها و اهداف آینده شما مطابقت دارد؟” از دکتر تالی پرسید. او یک مثال می زند که ممکن است با آن ارتباط داشته باشید: شما می خواهید لاغر و تناسب اندام باشید ، شاید در مسابقات سه گانه شرکت کنید ، یا شاید حتی به یک هدف بزرگ کاهش وزن برسید. “اما ، شما شب به خانه می آیید ، یک آبجو باز می کنید ، پیتزا می خورید و تکرارها را تماشا می کنید دوستان [we’ve been there!]. ” در این مورد ، او می گوید ، رفتار شما با اهداف شما هماهنگ نیست – و می تواند نشانه ای از اختلال سلامت روان باشد. او گفت: “زمان تغییر اهداف یا تغییر رفتار شما فرا رسیده است.” “هیچ بهانه ای وجود ندارد ، کراکالاکین بگیرید.” اگر معمولاً از روال معمول پیروی می کنید و اخیراً “غیرفعال” بوده اید ، این امر نیز صدق می کند. این را به عنوان چراغ چک موتور در نظر بگیرید!

شماره 5 سلامت جسمانی خود را مرور کنید

“سلامتی شما خوب است؟ متوسط ​​نیست ، قابل قبول نیست ، اما عالی است؟ ” از دکتر تالی پرسید. او می گوید: “سلامت ضعیف باعث کاهش بینایی می شود و می تواند منجر به افسردگی شود.” این موارد دست به دست هم می دهند – سلامت بدنی ضعیف می تواند منجر به سلامت روانی ضعیف شود و سلامت روانی ضعیف می تواند منجر به سلامت جسمی (معمای مرغ یا تخم مرغ واقعی) شود. “آیا به دلیل” نداشتن وقت “برخی مسائل پزشکی نگران کننده را نادیده گرفته اید؟” او پرسید. «تأخیر نکنید ؛ با پزشک خود مشورت کنید و همه چیز را حل کنید. ” برخی معیارها برای بررسی: هضم ، سطح انرژی ، پوست ، سردرد ، خواب ، دندان قروچه/فشردن فک ، درد و درد.

شماره 6 با طرف معنوی خود ارتباط برقرار کنید

دکتر تالی توضیح داد که ایمان و معنویت بازی کرد نقش اصلی در بهزیستی ذهنی و عاطفی تمرین معنوی شما چیست؟ “آیا شما دارای باورهای قوی مبتنی بر اعتقاد هستید ، اما تمام تلاش خود را برای تحقق آنها کنار گذاشته اید؟” از دکتر تالی پرسید. “این در نهایت بر سلامت روانی شما تأثیر می گذارد. اگر حضور در کلیسا/معبد است ، شروع کنید. آیا اعتقاد اعتقادی شما شامل کمک به افراد کم بخت است؟ برنامه ریزی کنید و آن را اجرا کنید. تعلل نکنید ، فقط یک قدم کوچک بردارید. این امر به حرکت بیشتر برای انجام کارهای بیشتر منجر می شود. “

فعال باشید: سلامت روانی خوب را به سبک زندگی تبدیل کنید

همانطور که دکتر تالی ، این مراحل را یکی یکی انجام دهید. و منتظر نباشید تا احساس ناخوشی کنید – بهترین راه برای کنترل ذهن این است که با شکل دادن به شیوه زندگی خود پیرامون اهداف سلامتی خود ، در مورد سلامت روان خود فعال باشید.

اولویت بندی خواب ، تغذیه ، ورزش ، درمان ، تمرین معنوی شخصی ، گذراندن وقت با عزیزان و معاینات منظم پزشک نه تنها از سلامت کلی شما پشتیبانی می کند ، بلکه تضمین می کند که ذهن شما در مدیریت بهترین فصل های دشوار زندگی در بهترین حالت قرار دارد. اگر این توصیه را رعایت کنید ، دکتر تالی می گوید: “در مدت زمان کوتاهی ، وضعیت روحی شما دچار تغییرات عظیمی می شود.”

دیدگاهتان را بنویسید