4 روش ساده برای درمان چربی شکم در دوران یائسگی – دکتر رویا خادمیان


72f3ea37 ec6f 4ade 9bad a95bfca05a0e - 4 راه ساده برای درمان چربی شکم در یائسگی

4راهی آسان برای درمان چربی شکم در دوران یائسگی

افزایش وزن ممکن است به محض رسیدن به میانسالی اجتناب ناپذیر باشد ، اما حقیقت این است که می تواند مضر باشد. تغییرات طبیعی هورمونی به این معنی است که ممکن است علائم یائسگی مانند گرگرفتگی ، تعریق شبانه و نوسانات خلقی را تجربه کنید ، اما نیازی نیست نگران باشید و اعتراف کنید که در مورد یائسگی نمی توان در مورد چربی شکم کاری انجام داد.

قبل ، در طول یا بعد از یائسگی ، سطح استروژن کاهش می یابد و متابولیسم کند می شود ، و کاهش وزن به ویژه در قسمت های میانی بدن دشوارتر می شود. چربی شکمی در دوران یائسگی نه تنها آزار دهنده است ، بلکه می تواند به سلامت فرد نیز آسیب برساند. تحقیقات نشان می دهد که چربی شکم در دوران یائسگی خطر بیماری های قلبی ، دیابت ، برخی سرطان ها و حتی مرگ زودرس را افزایش می دهد.

1. راههای درمان چربی شکم در دوران یائسگی

برای مبارزه با چربی شکم در دوران یائسگی بیشتر ورزش کنید. با ترکیبی از تمرینات متوسط ​​تا شدید برای از بین بردن چربی شکم در دوران یائسگی شروع کنید. برنامه روزانه شما شامل تمرینات هوازی مانند شنا ، پیاده روی ، دوچرخه سواری و دویدن و همچنین تمرینات مقاومتی یا قدرتی است.

2. ایستادن بهتر از نشستن در هر زمان است

هرچه بدن شما بیشتر حرکت کند ، کالری بیشتری می سوزاند. یک راه آسان برای انجام این کار این است که تا جایی که ممکن است در طول روز قائم باشید. این نه تنها کالری می سوزاند ، بلکه می تواند از سایر مشکلات سلامتی نیز جلوگیری کند.

نشستن طولانی مدت به سطوح بالاتر چربی شکمی و همچنین چربی تجمع یافته در اطراف اندام هایی مانند کبد اشاره دارد که خطر دیابت و بیماری های قلبی را افزایش می دهد. برای ماندگاری بیشتر ، پشت تلفن بایستید یا کمی دورتر از پارکینگ پارک کنید تا مجبور شوید کمی بیشتر پیاده روی کنید. اگر عادت کرده اید جلوی تلویزیون پرخوری کنید ، دوچرخه پدالی را روی نیمکت خود روی زمین بگذارید تا بتوانید حین حرکت مشغول برنامه های مورد علاقه خود باشید.

3. زمان خوردن تنقلات و تنقلات برای خوردن آگاهانه

مهم نیست که در میانسالی از چه رژیمی پیروی می کنید ، زمان غذا خوردن اهمیت دارد. به عنوان مثال خوردن بستنی در نیمه شب و خوردن چیپس سیب زمینی ایده های بدی هستند و حتی یک انتخاب خوب در طول روز نیستند. پیام کلی در مورد زمان غذا روشن است: خیلی دیر غذا نخورید.

غذا خوردن در اواخر شب در واقع تلاشی برای کاهش وزن است. در مورد محدودیت زمانی خود سختگیر باشید. وعده غذایی خود را در زمان معقولی مانند 7 بعد از ظهر به پایان برسانید و 12 ساعت بعد ، صبح روز بعد ، ساعت 7 بعد از ظهر ، آن را از سر بگیرید.

استراتژی های خواب سالم خود را برای استراحت بهتر و مبارزه با چربی شکم در دوران یائسگی به روز کنید.

بی خوابی یک علامت بسیار شایع در دوره ای است که بدن زن به آخرین چرخه قاعدگی خود حرکت می کند. یکی از مواردی که واقعاً به مبارزه با یائسگی کمک می کند خواب با کیفیت است. خواب ناکافی بر هورمون های گرسنگی گرلین و لپتین تأثیر می گذارد. شما باید آشپزخانه خود را ببندید و مسواک بزنید تا ساعت 7 بعد از ظهر. این کار باعث می شود تا دیر غذا نخورید و شب ها نخوابید. نباید قبل از خواب غذا بخورید زیرا خواب شما را مختل می کند.

دیدگاهتان را بنویسید