10 علامت نشان دهنده کمبود ویتامین D در بدن شما


غذاهای غنی از ویتامین d

بیش از سه چهارم همه آمریکایی ها فاقد ویتامین D هستند. ”

– جان کانل ، MD ، Athletic Edge: سریعتر ، سریعتر ، قوی تر با ویتامین D

ویتامین D برای بدن انسان بسیار مهم است. به چندین سیستم بدن کمک می کند. با این حال ، طبق مقاله ای در مجله آکسفورد ، یک میلیارد نفر در سراسر جهان از کمبود این ویتامین رنج می برند. علائم کمبود ممکن است ظریف باشد ، اما اثرات آن قابل توجه است. این وبلاگ دارای ده علامت است که به شما در تشخیص کمبود ویتامین D کمک می کند.

ویتامین D چیست؟

ویتامین D یک سکواستروئید است که جذب کلسیم ، منیزیم و فسفات را تسهیل می کند. محلول در چربی و بیولوژیکی غیر فعال است. دو نوع اصلی ویتامین D عبارتند از ویتامین D2 و D3. دارای طیف وسیعی از مزایا است که مهمترین آنها تقویت سیستم اسکلتی شما است. این دارو در پیشگیری و درمان بیماریهای مختلف از جمله دیابت ، فشار خون بالا ، عدم تحمل گلوکز و سایر موارد نقش دارد.

چرا ویتامین D مهم است؟

ویتامین D یک ماده غذایی ضروری برای شما و فرزندان شما است. از بیماری های جدی از جمله راشیتیسم ، استخوان نرم ، سرطان ، افسردگی ، چاقی ، اوتیسم ، فشار خون بالا ، درد مزمن ، بیماری های عصبی عضلانی ، سکته مغزی و پوکی استخوان جلوگیری می کند. طبق نظر موسسه ملی بهداشت ، ویتامین D همچنین عاملی است که طول عمر ، ایمنی و چرخه حیات سلول های انسان را تعیین می کند.

10 نشانه کمبود ویتامین D

فراوانی بیشتر عفونت ها

آیا کمی بیش از حد به عفونت های باکتریایی و ویروسی مبتلا می شوید؟ این نشان می دهد که سلول های بدن شما دارای سطح پایین تری از ویتامین D هستند. ویتامین D موجود در سلول های شما می تواند با عفونت هایی مانند سرماخوردگی ، آنفولانزا و سایر بیماری های تنفسی مقابله کند.

خستگی و سردرد

آیا همیشه احساس خستگی می کنید؟ اگر چنین است ، به احتمال زیاد کمبود ویتامین D دلیل خستگی شماست. زنان جوان با مصرف مکمل های ویتامین D کاهش ناگهانی سردرد را گزارش کرده اند.

درد پایین کمر

آیا از درد استخوان رنج می برید؟ اگر چنین است ، به احتمال زیاد کمبود ویتامین D سیستم اسکلتی شما را برای کارهای دنیوی بسیار ضعیف کرده است. پاها ، دنده ها و مفاصل شما اولین آسیب دیده هستند.

احساس کم بودن

آیا احساس افسردگی می کنید؟ اگر چنین است ، احتمال زیادی وجود دارد که سطوح پایین ویتامین D باعث تغییرات خلقی شما شود. این علامت در مناطق سردتر و فصول سردتر بارزتر می شود.

سرعت آهسته جراحت

آیا بهبود زخم ها یا زخم های جراحی شما زیاد طول می کشد؟ اگر سر تکان دهید ، نشان می دهد که مکانیسم درمانی شما آسیب دیده است. این نقص معمولاً به دلیل ناکافی بودن ویتامین D برای ایجاد پوست جدید ایجاد می شود.

تراکم معدنی تحتانی استخوان

آیا متابولیسم استخوان شما پایین است؟ این می تواند به این معنی باشد که سطح ویتامین D پایینی دارید و آسیب پذیری بالایی در برابر شکستگی استخوان دارید. اگر شما یک فرد مسن یا یک زن در مرحله یائسگی هستید ، باید بیشتر مراقب این علامت باشید.

هارفالو

آیا ریزش موهای شما بیشتر از حد معمول است؟ یا استرس دارید یا ویتامین D کمی دارید ، مراقب ریزش موی بدن و ریزش مو از سر خود باشید: خانم ها ، این یک نشانه رایج است ، به خصوص اگر از آلوپسی آرئاتا رنج می برید.

درد عضلانی

آیا تمام روز عضلات شما درد می کند؟ دلایل دیگری نیز می تواند وجود داشته باشد ، اما ویتامین D پایین یک عامل اصلی است. ویتامین D و سلول های عصبی احساس درد با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند و این رابطه علی را ایجاد می کنند. مطالعات نشان داده است که این رابطه علی قوی است.

پوکی استخوان

آیا از پوکی استخوان رنج می برید؟ یکی از محتمل ترین علل این بیماری پایین بودن سطح ویتامین D و کلسیم است. همه اینها باعث نرم شدن ، شکنندگی و نازک شدن استخوان ها می شود. با بالا رفتن سن به این علامت توجه کنید.

سطوح پایین انرژی

آیا به طور مولد کار نمی کنید؟ این احتمال وجود دارد که سطح پایین ویتامین D از عملکرد موثر ماهیچه ها جلوگیری کند. خستگی عضلانی و حالت اسیدی شایع ترین ویژگی بیماران مبتلا به کمبود است.

آیا پایان جهان است؟

اگر متوجه هر یک از این علائم در خود یا در هر یک از عزیزان خود شدید ، مطمئناً پایان جهان نیست. فقط برای اطمینان ، با پزشک خود مشورت کنید و تراکم مواد معدنی استخوان خود را بررسی کنید. اگر از دست می دهید ، برخی از ساده ترین کارهایی که می توانید انجام دهید در اینجا آمده است:

  • به زیر نور خورشید بروید
  • از غذاهای غنی از ویتامین D مانند ماهی و محصولات لبنی استفاده کنید
  • از مکمل های معتبر ویتامین D استفاده کنید.

در صورت غلبه شرایط و علائم ، به متخصص ارتوپد مراجعه کنید. برای شما آرزوی سلامتی و طول عمر داریم!

دیدگاهتان را بنویسید