موز چاق است یا لاغر؟ || موز چاق است یا لاغر؟


دانستن افرادی که به رژیم غذایی خود اهمیت می دهند بسیار مهم است موز چاق یا نازک می شودبه اغلب به افرادی که می خواهند سلامت خود را بهبود بخشند توصیه می شود که میوه و سبزیجات بیشتری بخورندبه با این حال ، برخی از مردم می ترسند که میوه هایی با قند بالا مانند موز ممکن است چرب شوند. بیشتر میوه ها حدود 90 درصد کربوهیدرات دارند ، به این معنی که قند بیشتری دارند. میوه ها جزء ضروری رژیم متعادل هستند زیرا مزایای تغذیه ای ضروری را برای بدن به ارمغان می آورند.به

موز سرشار از بسیاری از غذاها است و فواید زیادی برای سلامتی داردبه آنها حاوی مقدار زیادی فیبر و کربوهیدرات و همچنین برخی ویتامین ها و مواد معدنی ضروری هستندبه بیشتر کربوهیدرات های موجود در موز رسیده ساکارز ، گلوکز و فروکتوز هستند. از طرفی چربی و پروتئین موز من هستندبه

موز همچنین دارای تعدادی ترکیبات مفید و آنتی اکسیدان ها از جمله دوپامین و زنجیره است. موز حاوی کربوهیدرات ، فیبر و برخی مواد مغذی ضروری و آنتی اکسیدان ها است. موز متوسط ​​حدود 105 کالری تأمین می کند و فیبر زیادی دارد.

همین حالا با مشاوران پزشک خود از مشاوره آنلاین برخوردار شوید

موز چقدر انرژی بدن را تامین می کند؟

موز متوسط ​​حدود 7 درصد از مقدار کالری توصیه شده روزانه را تامین می کندبه فیبر نقش مهمی در سلامت دستگاه گوارش دارد. خوردن مقدار زیادی فیبر حتی با کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی ، دیورتیکول و برخی از سرطان ها مرتبط است. مصرف کافی فیبر نیز با کاهش وزن ارتباط دارد.

یک مطالعه در سال 2009 میزان مصرف 252 زن را در یک دوره 20 ماهه اندازه گیری کرد. محققان دریافتند که به ازای هر گرم فیبر اضافی که زنان در روز می خورند ، وزن بدن آنها حدود 0.55 پوند (0.25 کیلوگرم) کمتر بود.

دانشمندان بر این باورند که فیبر به شما احساس طولانی تری می دهدبه

آیا شاخص گلیسمی موز کم است یا زیاد؟

موز چاق است یا لاغر؟  |  دکتر

موز دارای شاخص گلیسمی پایینی است ، اما بستگی به میزان رسیده آن دارد. شاخص قند خون (انجام نشد) این اندازه گیری می کند که چقدر غذا سطح قند خون را افزایش می دهد. اگر نمره غذا کمتر از 55 باشد ، انجام نداد کم محسوب می شود. نمره به طور متوسط ​​56-69 و 70 یا بیشتر استبه

غذاهایی که حاوی مقدار زیادی قند ساده هستند به سرعت جذب می شوند و انجام نداد آنها زیاد هستند زیرا باعث افزایش بیشتر قند خون می شوندبه غذاها بخورید انجام نداد بالا بودن آن با افزایش وزن و خطر چاقی ، دیابت نوع 2 ، بیماری های قلبی و سکته مرتبط است.

غذاهایی که کربوهیدرات آنها به تدریج جذب می شود انجام نداد آنها کمتر هستند و سطح قند خون را ثابت نگه می دارند. از آنجا که موز 90 درصد کربوهیدرات دارد ، گاهی اوقات میوه هایی با قند بالا محسوب می شود.

با این حال نمره انجام نداد بسته به میزان رسیدن موز 42-62 است. این بدان معناست که آنها از نظر شاخص قند خون پایین تا متوسط ​​هستند.

مواد غذایی با انجام نداد ته ته موز به شما کمک می کند احساس سیری کنید و سطح قند خون خود را ثابت نگه دارید. این به احتمال زیاد باعث کاهش وزن در طول زمان می شود. موز دارای شاخص گلیسمی پایین تا متوسط ​​است (انجام نشد) این است. سطح قند خون آنها و اثرات قند خون بالا با بلوغ افزایش می یابدبه

موز رسیده بهتر است یا نارس؟

هرچه موز سبزتر باشد ، نشاسته مقاوم تر است. نوع کربوهیدرات موجود در موز به میزان رسیده بودن آن بستگی دارد. موز سبز نارس حاوی نشاسته مقاوم است ، در حالی که موز زرد رسیده حاوی قندهای طبیعی استبه نشاسته های مقاوم گلوکز زنجیره بلند در برابر هضم مقاوم است. آنها به عنوان یک فیبر محلول در بدن عمل می کنند و مزایای سلامتی زیادی از جمله کاهش وزن و سطح قند خون را ارائه می دهند.

نشاسته مقاوم همچنین می تواند جذب قند را از غذاها کند کند. این باعث می شود سطح قند خون شما ثابت بماند و احساس سیری کنید. علاوه بر این نشاسته مقاوم می تواند چربی سوزی را افزایش دهد.

موز رسیده دارای انجام نداد قد آنها از موز سبزتر است. میزان قند با رسیدن موز افزایش می یابد ، که به نوبه خود بر سطح قند خون تأثیر می گذارد.به به طور کلی به نظر می رسد موز قندهای خود را به تدریج آزاد می کند.

در مطالعه ای بر روی افراد مبتلا به دیابت نوع 2 و کلسترول بالا ، افزودن 9 اونس (250 گرم) موز به صبحانه شرکت کنندگان در طول 4 هفته ، سطح قند خون و کلسترول ناشتا را به میزان قابل توجهی کاهش داد.

موز باعث افزایش یا کاهش وزن می شود

موز چاق است یا لاغر؟  |  دکتر

میوه ها و سبزیجات همیشه بهترین انتخاب برای حفظ سلامتی و تناسب اندام هستند. با این حال ، موز همیشه در مورد افزایش وزن یا کمک به کاهش وزن بحث کرده است.

ادعا شده است که خوردن موز و شیر برای چند روز به کاهش چربی بدن کمک می کند. متخصصان تغذیه همچنین خوردن حداقل یک موز در روز را توصیه می کنند. از سوی دیگر ورزشکاران برای افزایش انرژی و عضله سازی ، موز را به عنوان وعده غذایی قبل از ورزش می خورند.

نیمی از کربوهیدرات های موجود در یک موز رسیده قند (14.4 گرم) است که انرژی سریع را برای بهبود عملکرد ورزشکاران فراهم می کند. موز سبز حاوی نشاسته مقاوم است (RS) و مقدار زیادی فیبر. پس از تخمیر در روده ، RS اسید چرب زنجیره ای کوتاهی به نام بوتیرات تولید می کند. بوتیرات سلامت روده را بهبود می بخشد و از یبوست جلوگیری می کند.

مطالعه ای که در دانشگاه بریگهام یانگ انجام شد نشان داد که افزایش مصرف فیبر به کاهش وزن و کالری اضافی کمک می کند. موز همچنین مقدار زیادی پتاسیم برای برش دارد BMI و وزن کمک می کند.

خوردن موز در چه شرایطی باعث کاهش وزن می شود؟

موز یک میوه همه کاره است که می توان آن را در وعده های محدود برای کاهش یا حفظ وزن مصرف کرد. به عنوان یک میان وعده به جای یک وعده غذایی کامل بخوریدبه

  • موز منبع غنی فیبر است که حجم زیادی به غذا می بخشد و کالری های غیر ضروری را کاهش می دهد. خوردن یک موز متوسط ​​به عنوان میان وعده به کاهش وزن شما کمک می کندبه
  • موز به دلیل کالری بالا شناخته شده است. اما موز متوسط ​​دارای کربوهیدرات و قندهای قابل هضم است که رضایت بخش و بهتر از سایر غذاهای شیرین است.
  • نشاسته مقاوم (RS) در موز سبز و رسیده باعث اکسیژن رسانی به چربی می شود ، ذخیره چربی در سلول های چربی را کاهش می دهد و می تواند باعث کاهش وزن شود.
  • موز کالری و قند بالایی دارد. از آنجا که منبع انرژی مقرون به صرفه ای است ، استقامت ورزشکاران را افزایش می دهد. بنابراین خوردن موز در کنار سایر غذاهای سالم یا مکمل های پروتئینی به شما در افزایش وزن کمک می کندبه

چگونه موز بخوریم تا لاغر شویم

موز چاق است یا لاغر؟  |  دکتر

حالا که می دانید موز چگونه می تواند به کاهش و افزایش وزن شما کمک کند ، بیایید نگاهی بیندازیم که چگونه می توانید از آن برای هر دو منظور استفاده کنید.به موز سرشار از فیبر است. خوردن موز به عنوان میان وعده یا وعده غذایی قبل از ورزش به تامین مواد مغذی مورد نیاز برای احساس سیری و هوشیاری کمک می کند.به

موز کالری زیادی دارد ، بنابراین خوردن موز یک روش قدیمی برای افزایش وزن است. بهترین راه برای افزودن موز به رژیم غذایی معمول چربی ، افزودن آن به اسموتی یا یخچال است.به

موز چه فوایدی برای سلامتی دارد؟

موز علاوه بر افزایش وزن و کاهش وزن ، فواید دیگری برای سلامتی دارد.

  • موز حاوی پکتین و نشاسته مقاوم است که تخلیه معده را به تاخیر می اندازد ، تحمل گلوکز را بهبود می بخشد و به تنظیم گلوکز متوسط ​​کمک می کند. با این حال ، برای برنامه ریزی یک رژیم متعادل با موز برای دیابت ، همیشه با یک متخصص تغذیه مشورت کنیدبه
  • نشاسته مقاوم در موز خام از هضم روده کوچک فرار کرده و برای تولید اسیدهای چرب کوتاه زنجیره تخمیر می شود. این جریان خون را به روده بزرگ تحریک می کند و سلامت روده را بهبود می بخشد.
  • موز منبع غنی پتاسیم است. پتاسیم از قلب محافظت می کند و خطر سکته مغزی را کاهش می دهد ، به ویژه در زنان مسن.
  • ترکیبات فعال زیستی موجود در موز سلامت کلی را بهبود می بخشد. آنها شیوع بیماریهای دژنراتیو و استرس اکسیداتیو را کاهش می دهند.

دستور موز برای کاهش وزن

موز خرد شده ، یک لیوان شیر و یخ را در مخلوط کن بریزیدبه قسمتی از بستنی و4-5 بادام را اضافه کنیدبه مواد را مخلوط کنید تا مایع یکدست و غلیظ شودبه خمیر را در لیوان ها بریزید و در صورت لزوم شکر را اضافه کنیدبه

همچنین می توانید طعم های مختلف بستنی را امتحان کنید و میوه های مختلف خشک شده مانند کشمش ، گردو و بادام هندی را برای افزایش غنای و ارزش غذایی زیبا موز خود اضافه کنید. شیر میلک شیک نه تنها خوشمزه است ، بلکه ارزش غذایی بالایی نیز دارد.

چه موقع برای کاهش وزن موز بخورم؟

موز چاق است یا لاغر؟  |  دکتر

برای افزایش انرژی ، موز را به عنوان صبحانه یا میان وعده قبل از ورزش بخورید. می توانید یک موز متوسط ​​به عنوان میان وعده صبحانه بخورید تا متابولیسم بدن شما شروع شود و روحیه شما بهبود یابد.به

برای افزایش وزن روزانه چند عدد موز بخورم؟

موز جزو غذاهای کاهش وزن نیست مگر اینکه با اسموتی یا مکمل پروتئینی برای افزایش کل کالری دریافتی شما ترکیب شود. ترکیب صافی موز با تمرینات سنگین به شما کمک می کند وزن خود را افزایش دهیدبه

هضم شکر موز هنگام خوردن در شب دشوار است. بنابراین ، اگر می خواهید وزن خود را کاهش دهید ، خوردن موز در شب توصیه نمی شودبه

اخرین حرف

موز سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی (ریزمغذی ها) است. این ریز مغذی ها به عنوان کوفاکتورها (ترکیبات شیمیایی غیر پروتئینی که فعالیت آنزیمی را برای آزادسازی انرژی تسریع می کنند) در متابولیسم گلوکز و مصرف انرژی عمل می کنند. این به کاهش خطر چاقی و دیابت کمک می کند. موزهای رسیده و نارس دارای شاخص گلایسمیک پایین و شاخص سیری بالایی هستند. مطالعه انجام شده در اسپانیا نشان داد که رژیم غذایی با انجام نداد سطوح کم انرژی م thanثرتر از رژیم های کم چرب است انجام نداد تموم شده

منابع:

https://www.stylecraze.com/articles/is-banana-a-weight-loss-or-a-weight-gain-fruit/

https://www.healthline.com/nutrition/bananas-and-weight

دیدگاهتان را بنویسید