مشاوره های پزشکی/ در فصل آنفلوآنزا چه نکات تغذیه ای را مدنظر قرار دهید؟ پاسخ دکتر شیدفر


شفقنا زندگی- یک متخصص تغذیه می گوید: اگر فرد مبتلا به بیماری باشد و به سرماخوردگی مصرف ویتامین سی داشته باشد می تواند بهبودی خوبی داشته باشد. از این رو مرکبات و گریپ فروت و نارنگی می تواند باشد. مصرف خود میوه از آب میوه بیشتر توصیه می شود.

از جمله مواد غذایی مهم و توصیه شده در پاییز مرکبات است

دکتر فرزاد شیدفر، در گفت وگو با خبرنگار شفقنا زندگی در پاسخ به این سوال که در فصلی قرار داریم که آنفلوانزا شایع است. چه نکات تغذیه ای باید در این فصل رعایت شود؟ اظهار داشت: در فصل پاییز با افزایش مقاومت به الگوی تغذیه به گونه ای باشد که باعث افزایش مقاومت بدن در برابر بیماری و افزایش عملکرد سیستم ایمنی بدن شود. غذایی خورد که ما را مستعد باید به این بیماری نکند؛ از جمله مواد غذایی مهم و توصیه شده در پاییز مرکبات است که غنی از ویتامین سی در برخی از مطالعات علمی ثابت شده است که ویتامین سی می تواند باعث تقویت بدن شود.

مصرف خود میوه از آب میوه بیشتر توصیه می شود

وی افزود: اگر فرد مبتلا به خطری و مبتلا به سرماخوردگی مصرف ویتامین سی داشته باشد، می تواند بهبود یابد. از این رو مرکبات و گریپ فروت و نارنگی می تواند باشد. مصرف خود میوه از آب میوه بیشتر توصیه می شود. میوه های دیگر فصل مثل انار هم مناسب و غنی از آنتی اکسیدان است و می تواند در افزایش مقاومت بدن کمک کند.

سبزیجات انواع کاهو و کلم مثل هم هستند

وی بیان کرد: سبزیجاتی که می توانند مصرف کنند و همچنین مواد مغذی دارند که می توانند باعث بهبود عملکرد بدن و افزایش مقاومت و تسریع بهبودی در مصرف میوه ها و سبزیجات شوند. مغزهای گیاهی مثل فندن و بادام می توانند در میان وعده ها می توانند انرژی فرد و تسریع روند بهبودی فرد کمک کند.