مزایای سلامتی شرکت دارویی کرفس پورعبت گستر


کرفس گیاهی علفی از خانواده جعفری است که بسیار مورد توجه قرار گرفته است ، طرفداران آن خواص کرفس را برای مبارزه با طیف وسیعی از بیماری ها مانند التهاب ، فشار خون بالا و کلسترول بالا در نظر می گیرند. کرفس منبع خوبی از ویتامین ها ، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها است.

ارزش غذایی کرفس

این گیاه حاوی مقادیر زیادی ویتامین K ، ویتامین A ، ویتامین B2 و B6 و ویتامین C. کرفس همچنین منبع خوبی از فولات ، پتاسیم ، منگنز ، اسید پانتوتنیک و فیبر غذایی است. کرفس و دانه های آن هر دو حاوی مواد شیمیایی شیمیایی هستند که متخصصان تغذیه آنها را فیتونوترینت می نامند. کرفس حاوی دو آنتی اکسیدان مفید است. دانشمندان این دو ترکیب را apigenin و luteolin می نامند. تحقیقات نشان می دهد که آپیژنین و لوتئولین التهاب را کاهش می دهند و می توانند به درمان طیف وسیعی از بیماری های التهابی کمک کنند. کرفس همچنین دارای کالری و قند کمی است ، که باعث می شود انتخاب خوبی برای یک میان وعده سریع و سالم باشد.

ویژگی های کرفس

خواص ضد التهابی

یکی از خواص کرفس کاهش التهاب در بدن است. یک مطالعه در سال 2019 نشان داد که برگ های کرفس می توانند بر سایتوکین ها تأثیر بگذارند ، مولکول های پیام سیستم ایمنی بدن هستند که مسئول اثرات ضد التهابی در بدن هستند. این به این دلیل است که برگها می توانند سطوح بالایی از آپیژنین ، لوتئولین و کافور داشته باشند. محققان به این نتیجه رسیده اند که کرفس ممکن است جزء احتمالی درمان و پیشگیری از بیماری های التهابی باشد.

کاهش کلسترول

فیبر موجود در کرفس می تواند به کاهش کلسترول کمک کند. فتالات موجود در این سبزی همچنین می تواند به تحریک ترشح صفرا ، که کلسترول را کاهش می دهد ، کمک کند. کاهش کلسترول به معنی پلاک کمتر در دیواره عروق و بهبود کلی سلامت قلب است. فیبر موجود در آن همچنین می تواند چربی ها را حذف کرده و آنها را از جریان خون خارج کرده و با حرکات منظم مدفوع از بدن خارج کرده و سلامت قلب و عروق را بهبود بخشد.

ویژگی های کرفس

فشار خون پایین

کرفس حاوی یک ماده شیمیایی آلی به نام فتالات است. این ترکیبات می توانند به کاهش سطح هورمون های استرس در خون کمک کنند. یک مطالعه همچنین نشان داد که این گیاه می تواند دارای اثرات چربی خون باشد که به عروق خونی گشاد شده و فضای بیشتری برای حرکت به خون می دهد و در نتیجه فشار را کاهش می دهد. کرفس همچنین حاوی پتاسیم است که گشاد کننده عروق است و می تواند به کاهش فشار خون کمک کند. هنگامی که فشار خون کاهش می یابد ، فشار کمتری بر سیستم قلبی عروقی وارد می کند و خطر ابتلا به تصلب شرایین یا حمله قلبی یا سکته را کاهش می دهد.

تقویت سیستم ایمنی بدن

کرفس سرشار از ویتامین A و C و همچنین آنتی اکسیدان است و یکی از خواص کرفس تقویت سیستم ایمنی بدن است. مصرف منظم این سبزی غنی از سبزیجات می تواند خطر سرماخوردگی را کاهش داده و بدن را در برابر انواع دیگر بیماری ها محافظت کند.

علائم آسم را کاهش دهید

ویتامین C موجود در کرفس می تواند از آسیب رادیکال های آزاد جلوگیری کند. همچنین دارای خواص ضد التهابی است که می تواند شدت شرایط التهابی مانند آسم را کاهش دهد. شواهد نشان می دهد که ویتامین C ممکن است یک اثر محافظتی بر دستگاه تنفسی بیماران مبتلا به آسم ناشی از ورزش داشته باشد.

بیشتر بدانید: مزایای ویتامین B کمپلکس

اعصاب خود را تقویت کنید

کرفس حاوی مقادیر زیادی کلسیم و منیزیم است. دو ماده معدنی که اضطراب و استرس را به میزان قابل توجهی کاهش می دهند. علاوه بر این ، کلسیم نقش مهمی در ترشح انتقال دهنده های عصبی دارد که به مغز اجازه می دهد با بدن ارتباط برقرار کند. همچنین حاوی کومارین است که می تواند چندین اختلال تخریب کننده عصبی از جمله آلزایمر ، پارکینسون ، صرع و دیگران را درمان کند.

کاهش وزن

گفته می شود یک فنجان کرفس خرد شده تنها 14 کالری و حدود 1.5 گرم فیبر دارد. اگر از رژیم غذایی کاهش وزن استفاده می کنید ، می توانید از کرفس به عنوان یک افزودنی عالی برای سالاد یا سوپ استفاده کنید. ادعاهایی مبنی بر منفی بودن کالری کرفس وجود دارد ، به این معنی که فرد بعد از خوردن این گیاه کالری بیشتری مصرف می کند. البته هیچ مدرک علمی برای این ادعا وجود ندارد. شواهدی وجود دارد که آب کرفس می تواند به کاهش وزن کمک کند.

نویسنده: طیبه رفیعی
منبع: حقایق ارگانیک

دیدگاهتان را بنویسید