غذا و ورزش در دوران قاعدگی


من س questionsالات زیادی در مورد تمرینات قدرتی یا کاردیو در دوران قاعدگی شما و آنچه توصیه می شود یا بهترین کاری که باید انجام دهم دریافت می کنم.

اول ، از آنجا که همه می دانید که من یک مربی معتبر نیستم ، بنابراین برخی از توصیه ها فقط این است و قبل از دریافت هرگونه مشاوره ، به ویژه اگر تازه کار هستید ، هر نوع بیماری دارید یا قصد دارید باردار شوید ، باید قبل از شروع برنامه جدید با پزشک عمومی خود صحبت کنید.

در حال حاضر همه چیز خسته کننده از بین رفته است ، چرخه ما به چه معناست و چگونه می توانیم برنامه های م effectiveثرتری را در دوره خود برنامه ریزی کنیم.

در طول دوره خود تمرین کنید

روزهای 1-7

پروژسترون کم و استروژن کم است. تمرینات سخت را امتحان کنید ، اما زیاد تلاش نکنید. بیشتر مردم در روز اول و روز دوم احساس ضعف می کنند ، به ویژه. در طول این مدت در چرخه های ما ، تحمل درد بیشتری داریم و بهبودی سریع تری داریم ، اما آسیب های بیشتری نیز می بینیم. جیک ها

روزهای 8-13

سطح پروژسترون و استروژن ما بیشتر است. ما می توانیم تمرینات قلبی و HIIT یا تمرینات تناوبی خود را مانند دوومیدانی و هک های پرشی افزایش دهیم. همچنین برخی وزنه های آزاد یا کتری را برای حفظ سطح قوت خود بریزید. بدن شما در حال حاضر زیبا به نظر می رسد و وقت آن رسیده که خود را تحت فشار قرار دهید و شما را به چالش بکشد!

روز 14 و 15

این زمان تخمک گذاری برای اکثر مردم است. استروژن در اوج خود است تا ماهیچه های کم حجم بسازد و با بدن خود هماهنگ باشد – به پیلاتس یا یوگا فکر کنید! سطح پروژسترون و استروژن حتی بیشتر است.

روز 16-24 (روز گذشته)

پروژسترون در حال حاضر بالاترین میزان است و سطح استروژن شما کاهش می یابد. به فعالیتهای هوازی سبک تر مانند پیاده روی ساده یا شنا یا تمرینات با وزن بدن با حرکات کندتر فکر کنید. بدن شما چربی را بر گلیکوژن ترجیح می دهد ، بنابراین سعی کنید با شدت کمتری ورزش کنید.

در طول دوره خود بیش از حد غذا بخورید

همیشه یک بازدید کننده ناخواسته یا ناخواسته در هر ماه اما نشانه یک بدن سالم خوب! این هورمون ها را با برخی از غذاهای زیر نگه دارید و کافئین ، قند زیاد یا غذاهای فرآوری شده را حذف کنید زیرا باعث می شود احساس مرگ کنید.

کلم فرفری ، پرتقال ، ماهی قزل آلا ، کلم بروکلی ، شکلات تلخ ، چای چای ، موز ، هندوانه – همه غذاهای فوق العاده ای هستند که به شما کمک می کنند در آن روزهایی که احساس خیلی کمتری دارید ، کمی انسان تر باشید.

نکات:

  • مصرف آب خود را افزایش دهید و از غذاهای شور پرهیز کنید!
  • سعی کنید هفته پریود خود را با کروم مکمل کنید تا به ثبات قند خون کمک کنید.
  • منیزیم را به برنامه روزانه خود اضافه کنید تا مطمئن شوید که خواب راحت تری دارید و به خواب شبانه کمک می کند.
  • سعی کنید غذاهای خانگی مانند این را برای مقابله با هوس های تند انتخاب کنید!



دیدگاهتان را بنویسید