رژیم گیاهی ضد التهابی – زنان برتر


امروزه ما تمایل داریم به اندازه کافی در مورد گزینه ها و برنامه های رژیم غذایی بشنویم. هر شخص متفاوت و منحصر به فرد است ، که شگفت انگیز است. با این حال ، این واقعیت همچنین می تواند چالشی در انتخاب رژیم غذایی باشد که برای نیازهای خاص شما خوب عمل می کند. به عنوان مثال ، ممکن است از التهاب مزمن رنج ببرید و بخواهید با معرفی یک رژیم غذایی سالم با آن مبارزه کنید. تغییر عادات غذایی دشوار است ، اما بسته به مزایای آن ارزش آن را دارد.

اخیراً التهاب بیشتر و بیشتر ذکر می شود ، حتی در رابطه با انواع غذاهایی که می خوریم. اگر شما فردی هستید که می خواهید سلامت خود را بهبود ببخشید ، اما با التهاب کم درجه مبارزه می کنید ، یا اگر می خواهید ابتدا از التهاب جلوگیری کنید ، برخی برنامه های رژیم غذایی خوب وجود دارد. یکی از گزینه های تغذیه سالم با مزایای ضد التهابی ، رژیم گیاهخواری است. بیایید بیشتر در مورد این رژیم غذایی سالم و چگونگی کمک به آن در طول سفر به سلامت و کاهش التهاب کمک کنیم.

رژیم گیاهی در مقابل رژیم گیاهی

اول: تفاوت بین گیاهخواران و گیاه خواران چیست؟ این دو اصطلاح گاهی به جای یکدیگر استفاده می شوند ، با این حال دو معنی متفاوت دارند. هر دو برنامه غذایی گیاهخواری و گیاهخواری از خوردن گوشت هایی مانند گوشت گاو یا گوشت خوک اجتناب می کنند. تفاوت اصلی این است که برای در نظر گرفتن گیاهخواری ، غذا نمی تواند حاوی محصولات حیوانی مانند تخم مرغ ، عسل یا کره باشد. هر دوی این گزینه های غذایی مزایای سلامتی قابل مقایسه ای را ارائه می دهند و هر دو زنان را به خوردن غذاهای کامل غنی از آنتی اکسیدان و غنی از مواد مغذی ترغیب می کنند.

مجموعه ای از میوه ها و سبزیجات تازه برای رژیم گیاهی ضد التهاب

آیا التهاب بد است؟

اکنون که تفاوت غذاهای گیاهی و گیاهی را بررسی کرده ایم ، بیایید در مورد التهاب صحبت کنیم. اگرچه به هیچ وجه مفهوم جدیدی نیست ، اما بیشتر در مورد رژیم های غذایی خود در مورد آن می شنویم.

به بیان ساده ، التهاب زمانی رخ می دهد که بدن شما سعی می کند از شما محافظت کرده و شما را سالم نگه دارد ، که با واکنش التهابی نشان داده می شود. در مقیاس کوچک ، به آخرین باری که کاغذ بریده اید فکر کنید. برای چند روز کمی متورم شد یا سرخ شد؟ به این ترتیب بدن شما از شما در برابر مواد خارجی که سعی در ایجاد عفونت داشتند ، دفاع کرد. در این رابطه التهاب یک چیز بسیار مفید است ، و هنگامی که اتفاق می افتد ، خبر خوبی است که بدن شما واکنش ایمنی داشته و برای محافظت از خود تلاش می کند.

با این حال ، مشکلات زمانی ایجاد می شوند که کل بدن دچار التهاب طولانی مدت شود. این می تواند به دلایل مختلفی از جمله نوع غذاهایی که می خورید ، بیماری های مزمن یا مشکلات سیستم ایمنی بدن ما ایجاد شود.

اگر التهاب را تجربه می کنید و در تلاش برای کاهش آن نیستید ، ممکن است در نهایت برخی مشکلات سلامتی یا بیماری های مزمن ایجاد کنید. این می تواند برای مشکلات خطرناک تر مانند ایجاد درد مزمن (از جمله آرتریت روماتوئید) ، بیماری های قلبی عروقی یا عروق کرونر اهمیت زیادی داشته باشد. و هیچ کس سکته قلبی نمی خواهد.

رژیم گیاهی ضد التهابی

بنیاد آرتروز اشاره کرده است که خوردن غذاهای سالم می تواند به مبارزه با التهاب کمک کند. مصرف بیشتر میوه و سبزیجات در عین کاهش مصرف چربی های اشباع ، عوامل کلیدی در برنامه رژیم غذایی ضد التهابی است.

مطالعاتی در مورد اینکه آیا رژیم های گیاهی یا گیاهی می توانند گزینه های ضد التهابی خوبی باشند ، انجام شده است. به گفته بنیاد آرتروز ، این نتایج کاملاً قطعی نیستند. با این حال ، برخی از نتایج نشان داد که برخی از شرکت کنندگان سه هفته پس از اجرای برنامه رژیم غذایی گیاهخواری ، سطوح پایین تری از پروتئین واکنشی C (که اعتقاد بر این است که نشان دهنده التهاب است) را تجربه کردند.

درد مزمن

چگونه رژیم وگان را شروع کنیم

اگر تصمیم گرفته اید رژیم گیاهی ضد التهابی را امتحان کنید ، ممکن است این سوال برایتان پیش آمده باشد که با چه غذاهایی شروع کنید. قبل از هر چیز ، قبل از شروع رژیم غذایی جدید ، حتماً با پزشک خود مشورت کنید. آنها به شما کمک می کنند تعیین کنید که آیا رژیم غذایی برای سلامتی و شیوه زندگی شما مناسب است یا خیر.

هنگامی که پزشک شما را برای شروع رژیم گیاهخواری آزاد کرد ، ممکن است به آرامی شروع کنید. اگر عادت دارید به طور منظم گوشت یا تخم مرغ بخورید ، حذف تمام محصولات حیوانی بلافاصله از رژیم غذایی شما می تواند یک چالش باشد.

شما می توانید رژیم گیاهخواری خود را با تعیین هدف حذف گوشت از یک وعده غذایی در روز یا برای یک روز کامل آغاز کنید. می توانید مصرف گوشت خود را به تدریج کاهش دهید تا به صفر برسید. این شامل حذف تمام گوشت است ، نه فقط گوشت قرمز. غذاهای زیادی وجود دارد که می توانند جایگزین گوشت شوند ، مانند توهو ، تمپه ، لوبیا سیاه و نخود.

سپس می توانید بر حذف تخم مرغ از رژیم غذایی خود تمرکز کنید. این شامل تخم مرغ های داخل نانوایی ها نیز می شود. جایگزین های خوب تخم مرغ سس سیب ، موز رسیده و پوره کدو تنبل است. (اگر گیر کردید Pinterest می تواند راهی عالی برای یافتن دستور العمل های گیاهخواری باشد!)

غذاهای مفید وگان

خوشبختانه امروزه بسیاری از جایگزین های گیاهی برای غذاهای رایج وجود دارد. اگر هنگام برنامه ریزی رژیم غذایی خود مطمئن نیستید از کجا شروع کنید ، قسمت غذای طبیعی مغازه خواربارفروشی محلی خود را امتحان کنید.

شما اغلب می توانید غذاهای خوشمزه ضدالتهابی برای حمایت از رژیم گیاهخواری خود در اینجا پیدا کنید. به عنوان مثال ، جایگزین تخم مرغ گیاهی وجود دارد که به شما کمک می کند تا از کلوچه شاخه ای سالم برای صبحانه صبحانه خود لذت ببرید. دانه های کتان یکی دیگر از غذاهای جایگزین در دستور غذا است که به تخم مرغ نیاز دارد.

شاید شما واقعاً شیر را دوست دارید و این همان غذایی است که به سختی می توانید از آن صرف نظر کنید. شیر غذاهای گیاهی مانند شیر نارگیل یا شیرهای گیاهی دیگر مانند شیر جو دوسر ، شیر بادام یا شیر بادام زمینی را امتحان کنید. اگر به مقدار زیادی پروتئین نیاز دارید ، به دنبال شیر سویا با پروتئین فراوان باشید.

به طور مشابه ، برخی از انواع پنیرهای گیاهی را خواهید دید که جایگزین رضایت بخشی برای پنیر لبنی هستند. به انواع مختلف توهو در فروشگاه مواد غذایی نگاهی بیندازید تا مطمئن شوید که مقداری پروتئین بدون چربی را در برنامه غذایی خود قرار داده اید. و اگر مغازه خواربارفروشی محلی با بخش غذای طبیعی ندارید ، همیشه می توانید برای کمک به شما به خرید آنلاین مراجعه کنید.

توهوو برای رژیم های گیاهی عالی است

بسیاری از میوه ها و سبزیجات برای بسیاری از انواع رژیم ها ، از جمله گیاهخواری ، یک انتخاب سالم هستند. با این حال ، برای به دست آوردن مزایای ضد التهابی ، باید غذاهای سالم را که دارای خواص ضد التهابی هستند مانند سیب زمینی شیرین ، توت فرنگی ، زغال اخته ، گیلاس و سبزیجات برگ دار مانند کلم پیچ ، لوبیا سوئدی یا اسفناج استفاده کنید. قهوه حتی ممکن است اثرات ضد التهابی داشته باشد ، بنابراین با رضایت پزشک خود ، لطفاً فنجان جو صبحگاهی خود را جذب کنید. شما همچنین می توانید از روغن زیتون با کیفیت بالا در رژیم غذایی روزانه خود و همچنین غلات کامل استفاده کنید.

مزایا و معایب اضافی گیاهخواری

مانند هر رژیم غذایی ، همیشه مشکلات و مزایای سودمندی وجود دارد. گیاهخواری تفاوتی ندارد. بسیاری از افراد پس از انتقال به رژیم غذایی گیاهی ، مزایای دیگری را تجربه کرده اند ، مانند بهبود فشار خون ، کاهش وزن و کاهش کلسترول. کسانی که رژیم لاغری وگان را دنبال می کنند ، اغلب با کاهش درد ، تورم یا سفتی مفاصل روبرو می شوند. به طور منفی ، هنگامی که برخی از غذاهای مهم را از رژیم غذایی خود حذف می کنید ، به احتمال زیاد شاهد کاهش ویتامین ها و مواد مغذی مرتبط با غذاهای از دست رفته خواهید بود. به عنوان مثال ، گیاهخواران دارای سطوح پایینی از اسیدهای چرب ضروری ، ویتامین B-12 و D و کلسیم هستند. این می تواند باعث ایجاد مشکل در سلامت استخوان ها و کاهش سطح HDL شود. اگر چنین است ، باید برخی مکمل ها را به برنامه روزانه خود مانند اسیدهای چرب امگا 3 ، آهن ، روی و ویتامین D و B12 اضافه کنید.

پس از در نظر گرفتن همه جنبه های رژیم گیاهخواری ، اگر تصمیم گرفتید آن را امتحان کنید ، گام هایی را بردارید تا بتوانید آن را تا آنجا که ممکن است آسان کنید. اگر از رژیم گیاهخواری به عنوان راهی برای درمان التهاب استفاده می کنید ، مطمئن شوید که غذاهای سالم ضد التهابی که در بالا ذکر شده است را وارد کنید. اما مهمتر از همه ، اقدامات لازم را برای تغییر عادات غذایی خود تا حد ممکن انجام دهید. در صورت نگرانی در مورد رژیم غذایی یا عوارض جانبی احتمالی ، فوراً با پزشک مشورت کنید.

پست را بخوانید:

درمان طبیعی التهاب: اسانس

7 راه آسان برای گیاهخوار شدن

آیا این مقاله را پسندیدید؟ ثبت نام کنید (رایگان است!) و ما هر هفته مقالاتی از این قبیل را برای شما ارسال می کنیم. در اینجا به صورت رایگان مشترک شوید.



دیدگاهتان را بنویسید