رژیم غذایی | رژیم تضمینی کاهش وزن در اینترنت متخصص تغذیه و رژیم درمانی بالینی


رژیم غذایی

رژیم غذایی در واقع این به معنای مصرف مقدار مناسب غذا و نوشیدنی است ، برخی از افراد با برنامه رژیم غذایی می خواهند وزن خود را کاهش دهند یا سریع وزن خود را کاهش دهند ، و برخی دیگر فقط می خواهند یک رژیم غذایی مناسب برای حفظ سلامت جسم و روح خود داشته باشند.

با وجود این واقعیت که امروزه بسیاری از افراد در تلاش برای کاهش وزن هستند ، می بینیم که برخی از افراد نیز به دنبال کاهش وزن به دنبال راه هایی برای افزایش وزن هستند. در این مقاله می خواهیم شما را با رژیم غذایی مناسب برای رسیدن به این هدف و اندام ایده آل آشنا کنیم.

رژیم غذایی

به طور طبیعی افرادی که متابولیسم بالاتری دارند کالری بیشتری می سوزانند ، بنابراین وزن کمتری دارند و لاغر نامیده می شوند. این افراد معمولاً قد بلندی دارند. عدم تناسب قد و وزن این افراد را مجبور می کند رژیم بگیرند. اما چه نوع رژیم غذایی برای افزایش وزن مناسب است؟

مردم می توانند اهداف رژیم غذایی خود را دنبال کنند بهترین نکات تغذیه ای مراجعه و دریافت برنامه غذایی مناسب.

برنامه رژیم غذایی برای کاهش وزن

برنامه رژیم غذایی سریع آنچه دکتر مهدی شادنوش برای مردم آماده می کند یک ضمانت است و فرد پس از کاهش وزن ، اگر نکات مربوط به دوره رژیم غذایی خود را رعایت کند و دوره تثبیت وزن را پشت سر بگذارد ، احتمال بازگشت به وزن قبلی خود بسیار کم است.

گاهی پرستار رژیم غذایی برای لاغری شکمی و جانبی توصیه می شود برای کسب بهترین نتیجه ، یک تمرین را با شخص انجام دهید.

ویژگی های رژیم غذایی مناسب

  1. یک رژیم غذایی مناسب باید شامل انواع مواد معدنی و معدنی ، ویتامین ها ، پروتئین ها و غیره باشد.
  2. سه وعده غذایی اصلی و یک میان وعده بخورید.
  3. از غذاهای چرب در وعده های غذایی خود استفاده نکنید.
  4. در بهترین رژیم غذایی ، مصرف هر غذایی را نباید حذف کرد مگر اینکه برای بیمار مضر باشد.
  5. مصرف 8-10 لیوان آب در روز یکی از مهمترین مواردی است که افراد باید در رژیم غذایی خود به آن توجه کنند.

رژیم آنلاین چیست؟

امروزه ، با افزایش شلوغی زندگی ، بسیاری از مردم نمی توانند برای مشاوره و رژیم غذایی مناسب به دفتر مراجعه کنند ، بنابراین می توانند به وب مراجعه کنند. بهترین متخصص تغذیه ببینید و در بخش رژیم غذایی اینترنتی اطلاعات مربوط به خود را به پزشک ارسال کنید.

پس از اینکه پزشک اطلاعات شما را بررسی کرد ، پزشک برنامه رژیم غذایی مناسب را برای شما تهیه و ارسال می کند. در صورت داشتن هرگونه سوال می توانید با وی تماس بگیرید و پاسخ سوالات خود را دریافت کنید. حتماً توجه داشته باشید که رژیم غذایی که برای شما تهیه شده است منحصر به فرد است و افراد دیگر نمی توانند از آن استفاده کنند.

رژیم غذایی

انواع رژیم های غذایی

یکی متخصص تغذیه بر اساس اطلاعاتی که به او دادید ، او یکی از رژیم های زیر را برای شما آماده می کند.

  • حالت با منوی ثابت
  • رژیم ثابت
  • رژیم ترکیبی
  • رژیم های انعطاف پذیر

چگونه می توان با رژیم چاقی وزن کم کرد

مطالعات نشان داده است که میزان کالری مورد نیاز برای زنان 1600 تا 2400 و برای مردان 2000 تا 3000 است. در حال حاضر مردانی که می خواهند وزن خود را افزایش دهند باید 500 کالری اضافی مصرف کنند. به همین دلیل است که افراد می توانند با مشورت متخصص تغذیه رژیم های غذایی ارزان قیمت و مناسب برای چاقی را در وعده های غذایی خود قرار داده و به تناسب اندام و افزایش وزن خود کمک کنند.

غذای موثر برای افزایش وزن

  • کره بادام زمینی

از آنجا که کره بادام زمینی کالری و پروتئین متفاوتی دارد ، مصرف آن در افزایش وزن بسیار مثر است. هر قاشق غذاخوری کره بادام زمینی حاوی 3 گرم کربوهیدرات ، 90 کالری و 4 گرم پروتئین است.

توجه داشته باشید که مصرف زیاد این ماده سلامت انسان را به خطر می اندازد.

پنیر سرشار از کالری و کلسیم است و مصرف آن در هنگام صبحانه و شام باعث افزایش وزن فرد می شود.

100 گرم سویا معادل 400 کالری و 36 پروتئین است ، بنابراین مصرف آن بر افزایش وزن تأثیر دارد.

هر 100 گرم برنج حاوی 130 کالری است. هضم برنج بسیار ساده تر از گندم است و به دلیل پخت آسان یکی از بهترین غذاها برای رژیم کاهش وزن سریع است.

افزایش وزن

گرانولا ترکیبی از مغز میوه و آجیل است. گرانولا سرشار از فیبر ، انرژی و پروتئین است و یکی از بهترین غذاها برای افزایش وزن است. یک وعده گرانول معادل 450 کالری است و اگر با شیر ترکیب شود ، افزایش می یابد. به همین دلیل استفاده از این ماده غذایی در غذاها توصیه می شود.

موز حاوی فیبر ، قند ، ویتامین و پتاسیم است که به طور متوسط ​​موز حدود 100 کالری دارد.

این ماده دارای پروتئین های سالم است و تهیه و طعم آن با برنج بسیار مثر است.

تخم مرغ یکی از موثرترین غذاها در افزایش وزن است که به راحتی در دسترس است. یک تخم مرغ دارای 75 کالری ، 6 گرم پروتئین و 5 گرم چربی است.

100 گرم شکلات تلخ دارای 500 کالری و حاوی آنتی اکسیدان ها و قند است که در افزایش وزن بسیار موثر است.

رژیم غذایی

چگونه با رژیم لاغری وزن کم کنیم

  • کالری دریافتی شما باید کاهش یابد. هر روز غذای کمتری بخورید. ابتدا کالری دریافتی خود را تا حد ممکن کاهش دهید و سپس به میزان کالری توجه کنید. برای محاسبه کالری دریافتی خود می توانید از یک متخصص تغذیه کمک بگیرید. اگر بیشتر از کالری دریافتی کالری بسوزانید ، مطمئناً وزن خود را کاهش می دهید.
  • از غذاها و تنقلات ناسالم استفاده نکنید. تنقلات شور ، شیرین ، چرب و ناسالم را به طور کامل از رژیم غذایی خود حذف کنید. سیب زمینی سرخ کرده ، پیتزا ، کیک ، شکلات و سایر شیرینی ها و غذاهای چرب کالری بیشتری از آنچه فکر می کنید دارند ، بنابراین بهتر است آنها را با غذاهای سالم جایگزین کنید.
  • غذاهای سالم بخورید. مصرف 400 کالری در روز به سیری شما کمک می کند ، بنابراین به هدف خود برای کاهش وزن نزدیکتر هستید. در حقیقت ، هرچه چربی بیشتری بخورید ، بیشتر سیر نخواهید شد ، اما تمایل بیشتری به خوردن خواهید داشت. میوه ها ، سبزیجات ، غلات سبوس دار ، لبنیات کم چرب و گوشت از جمله غذاهایی هستند که به شدت توصیه می شوند.
  • همچنین هنگام پخت به کالری آنها توجه کنید. به عنوان مثال ، چند تکه مرغ خوب است تا زمانی که غذایی با کره و پنیر آماده شود. بهتر است قبل از پخت ، پوست مرغ را نیز جدا کنید تا میزان چربی آن کاهش یابد.
  • غذاهای چرب و میان وعده بخورید. توجه داشته باشید که گرسنگی راه خوبی برای کاهش وزن نیست. بنابراین سعی کنید غذاهای چرب مانند امگا 3 ، سیب ، زنجبیل ، سیر و روغن زیتون را در رژیم غذایی خود قرار دهید.

رژیم غذایی

رژیم متعادل چیست؟

رژیم غذایی سالم ، به معنی محرومیت از غذا و پیروی از برنامه های غذایی دقیق نیست. با انتخاب عاقلانه غذاها ، از جمله مراقبت از اندازه هر وعده غذایی ، محدود کردن مصرف چربی ، خوردن غذاهای کامل و طبیعی مانند میوه ها ، سبزیجات و غلات کامل و کاهش غذاهای فرآوری شده در رژیم غذایی خود ، سالم بمانید.

رژیم غذایی متعادل ، شامل همه گروه های غذایی اصلی ، با حجم مناسب در وعده های غذایی است و مواد مغذی ایده آل را برای بدن فراهم می کند.
هر فردی متفاوت است و رژیم غذایی سالم می تواند در افراد مختلف متفاوت باشد. اما پیروی از یک رژیم غذایی جامع که شامل همه غذاها باشد و مصرف غذاهای ناخواسته مانند سدیم ، چربی های اشباع و شکر کمتر شما را در مسیر یک شیوه زندگی سالم قرار می دهد.

اهمیت رژیم غذایی متعادل

به کنترل وزن پایدار کمک می کند

میزان کالری مورد نیاز بستگی به سن ، فعالیت بدنی و اهداف وزن دارد که شامل غذاهای کم کالری و غنی مانند غلات کامل ، پروتئین بدون چربی ، میوه ها و سبزیجات است.

کنترل حجم غذا

اعتدال یکی از ارکان اصلی یک برنامه غذایی سالم است و کنترل وعده های غذایی می تواند به شما کمک کند از غذاهای سالم تری لذت ببرید.

میوه ها و سبزیجات

میوه ها و سبزیجات سرشار از ویتامین ، آنتی اکسیدان ، فیبر و مواد معدنی هستند ، اما کالری کمی دارند. افزودن میوه و سبزیجات به رژیم غذایی روزانه می تواند خطر ابتلا به برخی بیماری های مزمن مانند سرطان را کاهش داده و مواد مغذی ضروری بدن را تامین کند. غذاهای گیاهی همچنین گرسنگی را به دلیل فیبر زیاد از بین می برند و میل شدید به خوردن را کاهش می دهند.

غلات کامل

این غلات ، از جمله بلغور جو دوسر ، برنج قهوه ای ، آرد گندم کامل ، آرد گندم کامل و بلغور ، می تواند خطر بیماری های قلبی عروقی مانند سکته مغزی و نارسایی قلبی را کاهش دهد. غلات کامل موجود در رژیم غذایی همچنین می توانند خطر آسم ، لثه ، از دست دادن دندان ، فشار خون بالا ، سرطان روده بزرگ و بیماری های التهابی را کاهش دهند.

چربی های ناسالم را محدود کنید

در حالی که چاق است برنامه ای برای تغذیه سالم این ضروری است؛ باید از برخی انواع چربی اجتناب کرد. به عنوان مثال ، چربی های اشباع منشأ حیوانی دارند و سطح کلسترول خون را افزایش می دهند. همچنین خطر ابتلا به دیابت نوع 2 و بیماری های قلبی عروقی را افزایش می دهد. چربی های ترانس نباید به هر دلیلی مصرف شوند. آجیل ، دانه ها ، ماهی ، روغن زیتون و آووکادو منابع چربی سالم تری هستند.

رژیم غذایی

غذاهای فرآوری شده را محدود کنید

سدیم باعث فشار خون بالا می شود که خطر سکته مغزی یا بیماری عروق کرونر قلب را افزایش می دهد. نمک به عنوان یک افزودنی برای تغییر رنگ یا بافت غذاها و اغلب به عنوان نگهدارنده یا طعم دهنده استفاده می شود. بسیاری از محصولات فرآوری شده مانند سوپ کنسرو شده ، نان ، ماکارونی ، سس سالاد ، غذاها و غلات ، مقدار زیادی سدیم دارند. اجتناب از این غذاها می تواند سدیم موجود در وعده های غذایی شما را محدود کرده و خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را کاهش دهد.

دیدگاهتان را بنویسید